Update tijd!
Afgelopen maand was eigenlijk wel ontzettend goed verlopen. Ik zal even opsommen wat we hebben gedaan, met een fotootje erbij, eventueel een link.
Zonder zadelIn september ben ik voor het eerst zonder zadel wezen stappen. Voorheen alleen op zijn blote rug gezeten, maar nu ook in de bak al stappend! Dit was tijdens de exotische hittegolf en daarom kon ik beiden keren alleen op het dekje, want anders zat mijn kont onder zijn zweet.
LessenIk heb twee lessen gehad, een van mijn moeder voor mijn zit, en 24 september van oud instructrice/docent voor een gewone privéles. Die van mijn moeder is wel gefilmd, maar daar heb ik nog niks mee gedaan.
Die van mijn oud-docente was echt heerlijk verlopen, ze heeft me weer nieuwe theorieën gebracht en deze ook op het paard uitgelegd. Ze heeft me verteld dat Ray met zijn buiten achterbeen minder onder de massa komt en ik dus op gevoel Ray actief moet houden. Dit doe ik door net voor hij zijn buiten achterbeen verplaatst aan te sporen aan die kant zodat hij actiever optilt. Ik merkte gelijk verschil, nu nog oefenen met het voelen wanneer hij de activiteit in die benen laat vallen!
Wassen/schoonmaken/verkassenIk (en mijn ouders ook, hehe) heb mijn paardenspullen gewassen, mijn poetskist schoongemaakt en de kast vrij van spinnenwebben gemaakt. Ook ben ik verhuisd naar een andere kast (zelfde rij, deur opent alleen de andere kant op). Hij valt in de smaak dus het is helemaal prima! Ray is ook een keer grondig afgespoeld, maar door zijn verharing zit hij weer helemaal onder het stof. Het kost me heel veel moeite hem schoon te houden, maar het maakt niet uit want ik houd immers van poetsen!
Ook heb ik een frontriem -die ik een tijd geleden voor 1,- heb overgenomen van iemand op een markt- weer schoongemaakt en ingevet, hij is nu helemaal gereed om gebruikt te worden!
Afvallen van RaymondRaymond is de afgelopen maand wat afgevallen, het is niks ernstigs, maar het is wel raar dat ik uit een bepaalde hoek zijn ribben kan zien. Hij lijkt er geen last van te hebben en eet goed.
Schriktraining!Gisteren heb ik schriktraining gehad (valsspelen want dat was al oktober), hij gedroeg zich voorbeeldig. We hebben het zeil en de sliertenpoort overwonnen en ik ben ontzettend trots. Tijdens zo'n training merk je hoe hecht je bent geworden, hij vertrouwt me al echt goed!
In het topic kan je het verslag met nog meer foto's zien:
[ITP] De gouden reus bewijst het maar weer...
Geslaagde maand dus! Ik hoop ook in oktober weer lekker te kunnen tuttelen en rijden!
Misschien binnenkort maar eens balkjes uitproberen, leuk om op film te zetten denk ik en afwisseling is altijd leuk!

Ook ga ik in oktober (op een mooie middag/ochtend) ergens een mini-fotoshoot houden. Mijn vader wilt me wel helpen want ik wil graag een foto op canvas en de mooiste foto's die ik heb zijn al ouder dan een jaar...