Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Caily schreef:Maar dat zegt Urielle niet. Dat jij een Tinker hebt die niet makkelijk is zegt niks over het gemiddelde kaliber Tinker. Ik ken bijv. mensen die hebben een 3 jarige Tinker gekocht als eerste paard. Die mensen hadden totaal geen verstand, die vent was als aannemer bij een fokkerij geweest en had voor de gein zon beestje gekocht. Ze zijn geholpen met zadelmak maken, toen zijn ze verhuisd naar een andere stal. Dochterlief moest iets minder met foute vriendjes bezig zijn, dus zij voor dat paard zorgen. Is ze met vriendin, beiden zonder enige kennis en verstand, lekker op buitenrit gegaan. Door het dorp heen, langs de snelweg. Komen ze potverdikke nog heelhuids en zonder kleerscheuren terug...Niks gebeurd.. Moet je eens met de gemiddelde 3,5 jarige KWPN'er doenNou urielle kom dan mijn Tinker maar eens rijden, praten we daarna verder, wat een onzin. Vraag me af hoeveel Tinkers jij daadwerkelijk onder je kont hebt gehad. Het is anders, maar zeker niet makkelijker.

Caily schreef:Nou Sammie en dat bedoel ik dus met vertekend beeld. Met een gemiddelde Tinker kan je dat dus ook beslist niet doen. Ook jij bent van harte welkom om eens te komen rijden. Jullie mogen wel tegelijk want ik heb twee van die idiote vlekken die bereden zijn. De ene lijkt op het eerste gezicht heel braaf maar als je buiten haar comfortzone komt wordt ze bloedlink en laat ze zich gerust achterover vallen van woede.
Foto's zoals van VC_Immortal hierboven, dat heb ik geprobeerd met mijn Tinkers maar is tot twee keer toe (met twee verschillende combinaties) behoorlijk fout gelopen en doe ik nooit, nooit meer.
Cvsdevries schreef:Zoooo leukVC_Immortal
)
en wacht af op jullie eerste avonturen!
Ik vind Alonso bijvoorbeeld mooi.
Heb je op de stalling waar hij heen gaat eventueel al contacten? Iemand met een braaf en ervaren paard is wellicht handig om mee te gaan op wandeling. Handig voor jou, en jouw gup! Wees niet bang voor de downs, er komen genoeg ups.
Gelukkig geen ernstige schade aldus de hoefsmid, ik heb het 5 dagen afgespoten en betadine erop gedaan (worden ze ook weer mak van
) en merk er nu niks meer van. Zondag maar eens in de herkansing... 
(Het grappige is dat ik moeders ook heb gekend en die flikte dat ook wel eens
) Reed trouwens op de meesten zo weg buiten, ze hebben immers alles al gezien, handig!
Caily schreef:Leukleukleuk TSHeb je op de stalling waar hij heen gaat eventueel al contacten? Iemand met een braaf en ervaren paard is wellicht handig om mee te gaan op wandeling. Handig voor jou, en jouw gup! Wees niet bang voor de downs, er komen genoeg ups.
Mijn jaarling ging twee weken terug met wandelen in volle galop alleen het fietspad af, richting de 100km weg. Dit was de derde keer zonder andere paarden, en tot nu toe was ze altijd braaf en onverschrokken. Wat heb ik gevloekt en getierd vanbinnen en wat was ik bang. Ik fluit nooit naar mn paarden, maar vriendin erbij was die vloot en weldra minderde ze vaart, keek om en kwam in volle galop weer terug waarna ik haar kon grijpen. Dacht eerst nu moet ik doen alsof er niks gebeurd is en gewoon gaan wandelen zoals de planning was. Als madam haar hoef niet tot bloedens toe kapot was geweest had ik dat ook zeker gedaan. Helaas niet zonder kleerscheuren er vanaf gekomen deze keer dusGelukkig geen ernstige schade aldus de hoefsmid, ik heb het 5 dagen afgespoten en betadine erop gedaan (worden ze ook weer mak van
) en merk er nu niks meer van. Zondag maar eens in de herkansing...
Heb mijn eerste jonkie ook wel eens uit kunnen zwaaien. Dat was ook vloeken want die was net voor het eerst hengstig en ze verdween me zo het mais in. Wat zij niet wist, en ik wel, was dat aan de andere kant een Shethengst stond. Volgens mij ben ik nog nooit zo hard om een maisveld heen gerend
Maar het gaat ook vaak goed hoor, ik heb heel veel heerlijke km gemaakt. En je leert de dieren zo goed kennen en vertrouwen. Van mn eerste bijvoorbeeld weet ik nog steeds dat als ze op een zandpad komt ze graag gaat rollen. Was ook handig met onder de man naar buiten; vooral niet stil laten gaan staan bij begin van een zandpad dus(Het grappige is dat ik moeders ook heb gekend en die flikte dat ook wel eens
) Reed trouwens op de meesten zo weg buiten, ze hebben immers alles al gezien, handig!
Hij is al een keer gaan rollen op een piepklein bergje zand naast het fietspad. Maf beest