Met welk geld heb jij je paard gekocht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:56

Als meisje altijd alle zakgeld opgespaard, omdat ik zo graag een pony wilde en al jong begonnen met een krantenwijk. Die pony kwam toen ik 14 was. Ik heb hem deels zelf betaald (en onderhouden) van de opbrengst van een krantenwijk, en deels gefinancierd door mijn ouders.

Mijn 1e paard heb ik gekocht van de opbrengst van de verkoop van de pony + spaargeld + geleend geld van mijn ouders. Hij is inmiddels 27 jaar en geniet bij mij van zijn pensioen.

Toen dat paard met pensioen ging, moest er natuurlijk een 2e paard komen om op te rijden. Die heb ik gekocht van spaargeld. Toen hij groter en sterker werd dan ik kon bedienen, heb ik hem verkocht.

De opvolger heb ik gekocht van de opbrengst verkoop van dit paard + spaargeld. Helaas heb ik van dit paard maar kort plezier gehad en werd hij afgekeurd.

Daarna weer een paard gekocht, van de uitkering van de verzekering van het afgekeurde paard + spaargeld.

Kelly_ann schreef:
Met mijn spaarsaldo van nu kan ik mijn droompaard van tóen makkelijk kopen. Maar voor dat pareltje waar ik tegenwoordig van ga kwijlen kan ik ook een mooie nieuwe (zelfs luxe) auto kopen.

Dat paard heb ik dus wel gekocht :o .
Gewoon, omdat het kon. Ik ben alleen, heb een goede baan, geen kinderen oid. Waarom zou ik het geld opsparen voor de fiscus?

Rietje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:37

Ik ga mijn eerste eigen paardje binnenkort kopen van mijn spaargeld. :o

Mijn ouders zeiden nooit aan een eigen paard te beginnen en ik vond het destijds niet verstandig aan een paard te beginnen toen ik nog vrij weinig wist na 9 jaar manege en ik ging studeren. Dat kostte natuurlijk ook wat, dus promotie gemaakt bij de AH en toen kon ik makkelijker sparen (en leven 8-) ).

Nu ben ik alweer vier jaar en drie verzorgpaarden (verschillende leeftijden) verder en voel ik me er klaar voor. Binnenkort beginnen aan een fulltime baan (hopelijk na een jaar vast in dienst) en ik ga de stoute schoenen aantrekken. Life is too short to wait!
Ouders zijn nog steeds tegen, maar na 4 gesprekken hebben ze gezegd dat ik het zelf moet weten (ben oud genoeg :j ).

Ik ga het wel zien, ben in ieder geval ontzettend gemotiveerd mijn werk goed te doen hihi :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:49

Ik heb de helft van mijn pony betaald, de andere helft heeft mijn oma betaald. Ik was toen elf. Heb een aantal jaren een zelfgemaakt dierentijdschriftje gemaakt waar ik ongeveer 35 abonnees op had (familie, kennissen etc) en daarvan heb ik dus (de helft van) mijn pony gespaard en gekocht.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:55

Wat een verhalen zeg...zal vanavond zelf reageren maar zit nu op mijn foon.....

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:03

Mijn eerste paard heb ik gekregen van de vorige eigenaresse. Dit is alweer ruim 9 jaar geleden en ze loopt nog lekker in de weide. Om haar spullen te kopen (zadel etc) heb ik mijn zuur gespaarde geld voor mijn rijbewijs gebruikt ik was toen net 18. Ik heb daarna opnieuw gespaard en mijn rijbewijs gehaald. 5 jaar geleden is mijn 2de paard er bij gekomen deze stond als 2,5 jarige hengst bij een opvang. Voor hem heb ik 200 euro betaald :+ Inmiddels heb ik aan hem een fijn rijpaard en rijd mijn moeder op de oudere merrie :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:08

finnens schreef:
Ik heb de helft van mijn pony betaald, de andere helft heeft mijn oma betaald. Ik was toen elf. Heb een aantal jaren een zelfgemaakt dierentijdschriftje gemaakt waar ik ongeveer 35 abonnees op had (familie, kennissen etc) en daarvan heb ik dus (de helft van) mijn pony gespaard en gekocht.

Wat creatief van je! En ontzettend lief dat je trouwe abonnees had! :D

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:12

Mijn eerste paard heeft mijn moeder voor me gekocht, omdat ze er toen ook mee ging rijden (nu heb ik hem helemaal voor mezelf haha :) ). Mijn tweede pony heb ik overgenomen van de manege waar ik vroeger reed. Zij ging toen met pensioen en mocht gratis weg naar een goed huis, maar ze werd bij mij weer super fit!
Mijn derde paard heb ik ook van de eigenaar van die manege gekocht, waardoor ik het op afbetaling mocht doen. Daarvoor heb ik zoveel mogelijk lessen gegeven om het geld bij elkaar te krijgen, wat verrassend snel ging!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:25

Eerste paard was mijn leasepaard waar ik al 7 jaar op reed. Op afbetaling. Elke maand €500 apart dus na 10 maanden eindelijk afbetaald. En een week na het afbetalen kreeg ze een ongeluk. 3 jaar gelwakkeld toen afgekeurd om op te rijden. (€7500 naar de dierenarts gebracht) Dit is inmiddels 1,5 jaar geleden. En ze staat nu sinds een maand te genieten van haar pensioen in een natuurgebied :)
Nu heb ik mijn auto verkocht en koop ik van dit geld een paard :)
De auto ook op afbetaling betaald (24 maanden x€500= €12.000 plus €1000 inleg = €13000 en nu 3,5 jaar later mag ik blij zijn dat ik €7500 er voor krijg. Maargoed het is voor een goed doel)

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:09

mijn eerste eigen pony heb ik van mijn schoonvader gehad toen die hier werd geboren uit de pony van mijn schoonzus.
wel zelf alles betaald verder.
pony hen ik helaas moeten verkopen door de geboorte van onze dochter (helaas ernstig ziek en daardoor verstandelijk en lichamelijk beperkt).
Na aardig wat jaartjes ben ik behoorlijk wat kilo's aan gekomen en de strijd aan gegaan tegen de kilo's.
Toen ik er 50 kwijt was mocht ik van mijn man een paard kopen zodoende kwam mijn paard.
Ben echt super blij met hem en hoop voordat hij vijf is nog 30 kilo kwijt te raken.
Heb dus nog 2,5 jaar om dat te bereiken

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:01

Anne_mieke88 schreef:
Eerste paard was mijn leasepaard waar ik al 7 jaar op reed. Op afbetaling. Elke maand €500 apart dus na 10 maanden eindelijk afbetaald. En een week na het afbetalen kreeg ze een ongeluk. 3 jaar gelwakkeld toen afgekeurd om op te rijden. (€7500 naar de dierenarts gebracht) Dit is inmiddels 1,5 jaar geleden. En ze staat nu sinds een maand te genieten van haar pensioen in een natuurgebied :)
Nu heb ik mijn auto verkocht en koop ik van dit geld een paard :)
De auto ook op afbetaling betaald (24 maanden x€500= €12.000 plus €1000 inleg = €13000 en nu 3,5 jaar later mag ik blij zijn dat ik €7500 er voor krijg. Maargoed het is voor een goed doel)

Jeetje wat een pech heb jij gehad zeg. Hoop dat je straks een fijn paard tegen het lijf loopt waar je onwijs veel plezier en geluk mee hebt.

MyWup

Re: Met welk geld heb jij je paard gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:08

Mijn eerste zelf gekochte haflinger heb ik betaald van verzekeringsgeld, iemand had een deuk in de auto gereden, deuk hebben we mooi laten zitten want de auto was al wat ouder :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:23

Mijn ouders hebben Otje gekocht nadat haar eigenaar en mijn buurman overleed in '98. Op een gegeven moment werd het chippen van de paarden helemaal hip (verplicht). Toen heb ik tijdens het chippen mijn eigen naam als eigenaar doorgegeven (zonder dat m'n ouders het wisten) en had ik een echt eigen paard zonder dat het me een cent gekost had ;-).

Zonder dollen: m'n ouders zijn geen paardenmensen en waren al lang blij :-)

Flo heb ik als veulen gekocht. Van een oprotpremie die ik kreeg bij een reorganisatie. Ach... De aanschaf was in verhouding een schijntje tot de kosten die ik eraan had (gewoon onderhoud en niks geks) tot haar huidige leeftijd (4).

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:49

Ik mocht geen paard van mijn ouders, dus toen ik volwassen was en na mijn studie ging werken, heb ik mijn paard bij elkaar gespaard + 1 jaar lang de vaste lasten voor mezelf en het stalgeld en onderhoud van het paard. Zodat ik een mooi spaarpotje achter de hand had. :)

a_m_d_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:02

Ik heb mijn merrie heel onverwachts gekocht, was op dit moment nog helemaal niet bezig/voorbereid om een paard te kopen. Ik kende haar al vanaf dat ze geboren was op de manege waar ik haar huurde en is helaas na een paar jaar verkocht. Toen ik zag dat de oude eigenaar haar te koop had staan heb ik alles op alles gezet om haar te kopen.

Had het geld niet gespaard en al helemaal niet op mijn rekening. Geprobeerd lening te krijgen, maar werd nergens geaccepteerd. Totdat mijn allerliefste schoonmoeder aanbood om het bedrag mij te lenen waar ik haar nog steeds heel erg dankbaar voor ben!

Ondertussen een extra baan er bij genomen om de vaste lasten per maand makkelijker te kunnen betalen en ik moet zeggen dat het leven met een eigen paard me tot nu toe prima bevalt! :)

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:06

Mijn ouders hebben hem met een gedeelte van mijn vorige pony gekocht, en voor het andere deel heeft mijn lieve vader hard gewerkt :D (en doet hij nog steeds)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:14

Mijn eerste paard heb ik 5 jaar geleden zelf voor de helft betaald met het geld dat mijn opa en oma voor mij hadden gespaard en de andere helft hebben mijn ouders betaald.

Mijn tweede paard heb ik 2 maanden geleden gekocht en die heb ik zelf betaald met geld dat ik verdient heb met werken, een weddenschap met mijn vriend en een beetje hulp van de DUO.

Ben heel blij met mijn knappe dames :)

linnvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:15

Toen ik mijn pony tegenkwam had ik nog niet genoeg geld, ik heb toen mijn ouders in een dag overtuigd dat zij de pony was die ik wilde.
Zij hebben mij toen het geld gegeven voor de aanschaf en kon ik vervolgens mooi terug gaan betalen aan hun :o
De rest zoals stalling, lessen, voer en dierenarts/hoefsmid is allemaal van mijn eigen geld...
Nu iets meer dan een jaar later, pony afbetaald en een mooie grote spaarpot voor mijn laatste studie jaar volgend jaar en voor noodgevallen bij ponylief! ohja vakanties doe ik gewoon ook allemaal aan mee :D
Waar een bijbaantje bij de albert heijn wel niet allemaal goed voor is!! *\o/*

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:21

Mijn paard is ook betaald door mijn ouders. Ze financieren eigenlijk alles behalve de spullen... :+
En dan willen ze me ook nog eens van hot naar her rijden met mijn paard.
Wat heb ik toch een lieve ouders.. :o

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:24

Mijn fries is geboren bij ons op stal, waar ik toen der tijd werkte.
Toen de handelaar kwam kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om afstand te doen van mijn lieverd....
Dus ik heb elke maand een gedeelte van mijn loon ingeleverd.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:29

Dankzij mijn vriend zelf geld gespaard (ik heb nogal een flink gat in mijn hand :o ) en daar een paard van gekocht. Zowel mijn vorige als mijn huidig paard.
Verder betaal ik alles zelf met het geld wat ik verdien met werken. Mijn hobby, mijn verantwoordelijkheid.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:56

Tot mijn 18e hebben mijn ouders alles betaald, ook de aanschaf. Hier ben ik ze eeuwig dankbaar voor :) Toen ik uit huis ging op mijn 18e was het voor mij.

Eerste paard dat ik zelf kocht was van gespaard geld door mij en de helft door mijn vriend betaald. Hij vond het zo sneu dat ik geen paard meer had dat hij mij wilde helpen <3 Toen dit paard overleed kwam er een nieuw paard met dezelfde constructie alleen is mijn vriend nu ook half-eigenaar. :)

Mijn andere paard (toen twee) heb ik gekregen van de fokker welke door ziekte niet alles meer kon houden.
Dat was zo bijzonder! Ik ben de fokker zo ontzettend dankbaar!!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:16

Geduld gehad.
Tijdens studie geen tijd voor paarden. Gaan werken en wel links en rechts wat gaan hobbelen maar nog geen eigen paard.
Pas toen ik een salaris had wat ruimschoots de vaste lasten dekte beginnen zoeken naar een paard.
Op mijn 30ste had ik dan mijn eigen paard.

Iemand222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:18

Mijn ouders hebben onze pony's betaald

Ps. Ik ben 12

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:19

Mijn eerste paard het ik gekregen van mijn ouders met mijn zusje samen haar veulen is ook betaald door mijn vader en moeder (de dekking). Bo heb ik gekregen van mijn man en onze Jeff heb ik zelf gekocht maar die was niet zo duur en dat kom mooi van mijn loontje.

Nu ons huis verkocht is hebben we wat geld over daar wordt het nieuwe paard voor mijn dochter van gekocht.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:26

Eerste pony gekregen op 16 jarig leeftijd
Daarna altijd blijven sparen, op 33 jarig leeftijd paard gekocht

Ondertussen sparen we gewoon verder als er iets gebeurt.......mis er geld