Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bigone schreef:Als je even goed zoekt zijn er echt wel leuke dieren voor minder te koop waar je dochter eerst een jaar of vier plezier van kan hebben en daarnaast kun je er dan nog een veulen mee fokken.
bvb http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... auQmEsw85s
florentine1 schreef:hier heb ik wat aan, ik heb geinformeerd hier, kost et 900 euro en kan afspraak maken me thengstenhouder voor 100 euro dekgeld als het NIET lukt dus kan het wel een keer proberen, is ook niet zeker dat ik het ga doen maar misschien.
en klopt bijna alles waar je naar belt is vaak te ril.
janderegelaa schreef:bigone schreef:Als je even goed zoekt zijn er echt wel leuke dieren voor minder te koop waar je dochter eerst een jaar of vier plezier van kan hebben en daarnaast kun je er dan nog een veulen mee fokken.
Met deze merrie komt ze denk ik ook niet veel hoger dan het niveau wat de merrie nu loopt. Ze wordt echt met 0 druk gereden terwijl dit nu eigenlijk wel zo moeten op dit niveau. Ik ben benieuwd hoe hoog een Jazz x Zeoliet ploft als je er wél wat druk opzet.![]()
Ik vind het verhaal van die 5 jarige beter. Die mag volgend jaar ook het Z in.
? NiFallor schreef:Ik zeg direct dat ik totaal geen verstand heb van de wedstrijdwereld, maar ik vraag me al wel de hele tijd iets af. Is 14 niet heel vroeg om al over te gaan naar de paarden? Of is dat op deze leeftijd echt al flink nodig als je een beetje ambities hebt om hogerop te komen?
Met mijn boerenlekenverstand zou ik denk ik eerst een zeer goede e-pony (gezien dochters lengte) kopen om nog flink op verder te leren voordat ik de overstap naar de paarden zou maken. Maar aangezien dat hier verder niet geopperd wordt zal dat wel niet zo werken?
NiFallor schreef:Ik zeg direct dat ik totaal geen verstand heb van de wedstrijdwereld, maar ik vraag me al wel de hele tijd iets af. Is 14 niet heel vroeg om al over te gaan naar de paarden? Of is dat op deze leeftijd echt al flink nodig als je een beetje ambities hebt om hogerop te komen?
Met mijn boerenlekenverstand zou ik denk ik eerst een zeer goede e-pony (gezien dochters lengte) kopen om nog flink op verder te leren voordat ik de overstap naar de paarden zou maken. Maar aangezien dat hier verder niet geopperd wordt zal dat wel niet zo werken?
NiFallor schreef:Bedankt voor jullie reacties janderegelaa en lisaislisa. Stel dat de 14-jarige nog redelijk klein was, zou het dan nog wel de voorkeur hebben om eerst nog verder te leren met een D-pony? Of is dat alleen maar verstandig (voor een ambitieuze ruiter) als ze echt nog te klein is om de overstap naar een paard te maken?
) ..
.Amiigo schreef:Als je dochter bij de junioren wil rijden dan zou je een paard moeten kopen wat al wat gelopen heeft of klaar is voor het hogere werk. Ze heeft nog "maar" 4 jaar om bij de junioren te komen, een paard van 3 of 4 heb je niet junioren klaar binnen die tijd. Als je een paard van +/- 10 jaar koopt die M hebben gelopen zijn nog te betalen en daar kan je dochter ook mee groeien. Ze mag toch nog geen Z starten omdat ze Z2 heeft gereden bij de pony's en niet bij de paarden dus heeft ze nog tijd om hem Z klaar te maken met goede begeleiding.
Tinkertje89 schreef:
Wel belangrijk is een eerlijk karakter, geen lanceer machine.janderegelaa schreef:bigone schreef:Als je even goed zoekt zijn er echt wel leuke dieren voor minder te koop waar je dochter eerst een jaar of vier plezier van kan hebben en daarnaast kun je er dan nog een veulen mee fokken.
Met deze merrie komt ze denk ik ook niet veel hoger dan het niveau wat de merrie nu loopt. Ze wordt echt met 0 druk gereden terwijl dit nu eigenlijk wel zo moeten op dit niveau. Ik ben benieuwd hoe hoog een Jazz x Zeoliet ploft als je er wél wat druk opzet.![]()
Ik vind het verhaal van die 5 jarige beter. Die mag volgend jaar ook het Z in.
_lotteeee schreef:Amiigo schreef:Als je dochter bij de junioren wil rijden dan zou je een paard moeten kopen wat al wat gelopen heeft of klaar is voor het hogere werk. Ze heeft nog "maar" 4 jaar om bij de junioren te komen, een paard van 3 of 4 heb je niet junioren klaar binnen die tijd. Als je een paard van +/- 10 jaar koopt die M hebben gelopen zijn nog te betalen en daar kan je dochter ook mee groeien. Ze mag toch nog geen Z starten omdat ze Z2 heeft gereden bij de pony's en niet bij de paarden dus heeft ze nog tijd om hem Z klaar te maken met goede begeleiding.
Niet om aan te vallen etc.
Maar een 4 jarig paard heb je in 3 jaar makkelijk klaar voor de junioren.
Mits de ruiter zelf goed genoeg kan rijden en er de juiste begeleiding is.