Op een ander paard rijden dan je eigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:21

Ik heb een hele grote reus in de aanbieding! 1.85 hoog :D Edit: Kwpn'er
Hij heeft alleen wel een gevorderde ruiter nodig want hij kan nog wel eens streken uithalen.
Je bent sowieso altijd welkom om te knuffelen met hem, of ons dwergezeltje of minishet met nmprs x minishet veulentje van nu 5 weken :D

Het lijkt me ook heel leuk om weer eens ergens anders op te rijden, maar ook mennen of andere dingen sta ik voor open! Ik ben alleen zelf ook nogal een reus (189cm..) Dus kan niet meer op de kleintjes.
Ik weeg daarin tegen wel maar 66kg.

Ik woon in Veghel, Noord brabant

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:23

Ik heb een shetlander omgeving Den Haag, Zuid-Holland voor de menners in de aanbieding! Dus iemand die het leuk lijkt te mennen... is welkom!

Ik zou dolgraag weer eens rijden. Rijd nu op een Arabiertje een x in de week, maar een bolle, zwaargebouwde, rustige, koele kikker is ook wel eens lekker. :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:25

xTiffani schreef:
Sure_lee : is het goed te bereiken met de trein ? :D

Anders zou ik wel eens langs willen komen :o

Station Ommen is voor mij ongeveer 10 min met de auto.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:26

_Sillebil schreef:
Ja, dat klopt zeker. Alleen ik dacht omdat ik 'maar' een manegeruiter was en nog niet volwassen, dat ik vrij weinig kans maakte. Ik kan me voorstellen dat mensen liever mensen met iets meer ervaring bij hun paarden hebben. :o
Ik kom uit regio Rotterdam en ik ben 1.63m groot. Gewicht weet ik niet precies, maar ik ben niet één van de lichtste. Ik denk toch zeker wel tussen de 60 en 70 kilo.

Je mag wel bij mij langskomen hoor.
Kom ook uit Rotterdam en hoef er ook niks voor terug!
Vind het altijd alleen maar leuk!

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:26

Misschien dat iemand ook een keer met mij wil 'ruilen'? Ik heb 2 pony's waar ik de vrijheidsdressuur mee doe, met de ene pas kort, maar de ander is gevorderd. Verder doe ik grondwerk (verschillende methodes door elkaar) en horse agility.

Zelf zou ik dolgraag eens op een echt dressuurpaard of westernpaard rijden, een rit op een IJslander of iets met de klassieke rijkunst me ook erg gaaf.Ik heb 8 jaar rijervaring waarvan 6 met eigen paarden. Alleen nu al bijna een jaar niet meer echt gereden. Ik ben klein (1,58) dus rijden op pony's is ook geen probleem
Iemand anders die vrijheidsdressuur of grondwerk doet is natuurlijk ook leuk, kunnen we van elkaar leren! :j

Ik woon in Giekerk, Friesland.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xLillith op 22-07-15 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:27

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:28

Sure_lee schreef:
xTiffani schreef:
Sure_lee : is het goed te bereiken met de trein ? :D

Anders zou ik wel eens langs willen komen :o

Station Ommen is voor mij ongeveer 10 min met de auto.

Sta je open voor een buitenrit? :D

xLillith

Re: Op een ander paard rijden dan je eigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:39

Bij mij is iedereen die interesse heeft in vrijheidsdressuur ook gewoon welkom trouwens, hoeft er niet echt iets voor terug. Behalve een leuke dag en een aantal leuke foto's!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:44

janneke584 schreef:
Riraito schreef:
Wat lief dat mensen dit zomaar aanbieden :D

Ik heb zelf helaas niks te bieden, vier jaar lang manageruiter geweest + een aantal maanden een jong paardje gereden. Anders zou ik graag komen ruilen, ik zou graag weer eens een buitenrit maken aangezien ik door mijn studie amper tijd en geld heb om ergens heen te rijden voor een buitenrit. Misschien voor over drie jaar nadat ik mijn studie heb gehaald (dromen mag, toch?).

Hopen dat we binnenkort veel verslagjes zien van mensen die eens een keertje wat anders hebben gedaan!

De paarden staan in de Betuwe, maar wij gaan altijd op de Utrechtse Heuvelrug rijden. Je bent welkom hoor...

Wat lief :D
Ik heb volgende maand geloof ik weer gratis reizen met de trein. 'Tis best een eind weg, niet dat ik een auto heb ofzo :') Wil dat een beetje met de trein?

Ik krijg ineens gigantisch zin om paarden van al die lieve Bokkers te tekenen *\o/*

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:45

Leuk topic!
Ik heb hier een 9-jarige kwpn merrie in de aanbieding, loopt dressuurmatig op L niveau (knopjes tot en met sb zitten er ongeveer op), erg werkwillig braaf en nuchter, maar wel gevoelig, en is makkelijk heet te rijden. Is ook bosrittenproof, 1 min rijden hier vanaf stal om over de hele utrechtse heuvelrug te rijden, dan is, kan een keer opzij springen, of wel eens moeite hebben om langs 'doodenge' obstakels te komen, maar ze is erg eerlijk, gemeen bokken of steigeren zou nooit in haar opkomen. Verder is het een heerlijk voorwaarts paard met veel 'go' en fijn op je zit te rijden.

Mensen zijn altijd welkom hier, en een keer ruilen lijkt me leuk :)
Ik zit in het midden van het land :j
Laatst bijgewerkt door fleur_yen op 22-07-15 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:46

Iejoor schreef:
Ik hheb zelf helaas geen eigen paard maar het lijkt me wel leuk om dsn keertje met een Bokker wat met paarden te doen! :D
mijn interesse zijn heel erg breed maar wegens mijn lichamelijke beperkingen kan ik nauwelijks/niet rijden. Verder lijkt me alles heel erg leuk! Ik woon tussen Assen en Groningen! :)
ik heb 11 jaar lang evaring met paard en reed 8 jaar ;)

Hmm jammer zo ver weg mijn pony zou perfect zijn voor jou om wat natural horsemanship dingen mee te doen :)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:48

Annwfyn schreef:
Vind dit een super leuk initiatief!

Zelf heb ik helaas niks te bieden (eventueel wel mijn camera mee slepen en wat foto's van jullie maken), maar mocht iemand het leuk vinden om zijn/haar paardje een middagje met mij te delen dan lijkt dat me erg gezellig.
Over een klein maandje kan ik weer gratis reizen door heel Nederland, dus plaats is geen probleem mits OV baar =).

Heb nog nooit western gereden en dit is toch wel iets wat ik ooit zou willen proberen..
Net als rijden op een shire of fries.
Maar ik las hier ook dingen over horse agility en vrijheidsdressuur, hier heb ik ook nog geen ervaring in en lijkt me ook erg leuk.

Je bent bij mij en mijn pony welkom voor het vrijheidsdressuur en vooral horse agility :) Ik doe ook officieel mee aan de competities van de Horse agility club :)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:56

Wat lief dat mensen dit zomaar aanbieden :D

Ik heb zelf helaas niks te bieden, vier jaar lang manageruiter geweest + een aantal maanden een jong paardje gereden. Anders zou ik graag komen ruilen, ik zou graag weer eens een buitenrit maken aangezien ik door mijn studie amper tijd en geld heb om ergens heen te rijden voor een buitenrit. Misschien voor over drie jaar nadat ik mijn studie heb gehaald (dromen mag, toch?).

Hopen dat we binnenkort veel verslagjes zien van mensen die eens een keertje wat anders hebben gedaan!
[/quote]

De paarden staan in de Betuwe, maar wij gaan altijd op de Utrechtse Heuvelrug rijden. Je bent welkom hoor...[/quote]

Wat lief :D
Ik heb volgende maand geloof ik weer gratis reizen met de trein. 'Tis best een eind weg, niet dat ik een auto heb ofzo :') Wil dat een beetje met de trein?

Ik krijg ineens gigantisch zin om paarden van al die lieve Bokkers te tekenen *\o/*[/quote]

Ik kan je van station Kesteren, Rhenen of Tiel ophalen. Dat is allemaal ongeveer een kwartier met de auto bij mij vandaan :) Laat maar weten als je langs wilt komen

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:00

Ik heb een Fries (Z dressuur aangespannen, L1 onder het zadel), Haflinger (ZZ dressuur aangespannen, M1 onder het zadel) en een NRPS d pony ter beschikking. Allen onder het zadel en aangespannen te rijden. Zowel in het bos, buiten als in de bak.
Ik zou heel graag een keer op een Z dressuur paard of hoger willen rijden :) En vrijheidsdressuur lijkt me ook leuk. Maar als iemand die niets te ruilen heeft interesse heeft is die ook welkom

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:20

Bommeltje_ schreef:
Annwfyn schreef:
Vind dit een super leuk initiatief!

Zelf heb ik helaas niks te bieden (eventueel wel mijn camera mee slepen en wat foto's van jullie maken), maar mocht iemand het leuk vinden om zijn/haar paardje een middagje met mij te delen dan lijkt dat me erg gezellig.
Over een klein maandje kan ik weer gratis reizen door heel Nederland, dus plaats is geen probleem mits OV baar =).

Heb nog nooit western gereden en dit is toch wel iets wat ik ooit zou willen proberen..
Net als rijden op een shire of fries.
Maar ik las hier ook dingen over horse agility en vrijheidsdressuur, hier heb ik ook nog geen ervaring in en lijkt me ook erg leuk.

Bij mij ben je ook welkom als je eens agility wil doen!

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:52

Als iemand in het oosten van het land aan clickertraining en vrijheidsdressuur doet, dan zou ik heel graag eens langs willen komen. Paardlief parkeert zichzelf nu door clickertraining netjes naast het krukje en volgt keurig, maar ik zou het verder willen uitbouwen. En ik leer het snelst door de kunst af te kijken. :D
(btw...ik ben niet meer de allerjeugdigste maar het is wel onze eerste eigen peerdje na 40 jaar manegepaarden)
Laatst bijgewerkt door Floortz op 22-07-15 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:53

amkeVH schreef:
Ik heb een hele grote reus in de aanbieding! 1.85 hoog :D Edit: Kwpn'er
Hij heeft alleen wel een gevorderde ruiter nodig want hij kan nog wel eens streken uithalen.
Je bent sowieso altijd welkom om te knuffelen met hem, of ons dwergezeltje of minishet met nmprs x minishet veulentje van nu 5 weken :D

Het lijkt me ook heel leuk om weer eens ergens anders op te rijden, maar ook mennen of andere dingen sta ik voor open! Ik ben alleen zelf ook nogal een reus (189cm..) Dus kan niet meer op de kleintjes.
Ik weeg daarin tegen wel maar 66kg.

Ik woon in Veghel, Noord brabant

Ja mag wrl een keer op mijn draver komen rijden. Is alleen niet zo groot .. 160

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:04

Voor de liefhebbers een volbloed arabier die hoger kan dan z dressuur pirouettes zeg maar en apuyeren passage ben ook erg in voor buiten ritten eis is dat ik op me fjord mee ga :D.
Nog meer liefhebbers voor een buiten trip heb nog staan een welsh C een ijslander flinke D maat en een arabier dan ritje door de uiterwaarden langs de waal.
Barbeque kan erbij maar dan graag een bijdrage in het eten betalen.

Wat betreft de tocht ik zat te denken aan september dan is het niet te warm rond het middag uur vertrekken we nemen drinken en lekkers mee en rond een uur of 5 a 6 weer terug op stal voor het avond eten de barbeque geen idee meer hoe je dat stomme woord schrijft haha.
De paarden staan in de bommelerwaard.
wie mee wil pb maar ruil zakje brok voor de paardjes een idee.
Enne een goed humeur graag geen brom potten ik ben zelf nogal van de lol.

LauraSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:20

Jammer genoeg heb ik geen eigen pony/paard want ik zou heel graag een keer een buitenrit wille maken :p

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:21

Chiave schreef:
Is er iemand die het leuk vindt om met mij en mijn dubbelspan shetlanders op pad te gaan? Ze zijn heel makkelijk in de omgang en ook zonder ervaring klauter je zo op de bok! ;)

En mocht er dan iemand zijn die deze schijtluis een keer op een paard durft te hijsen... Ik ben best bang voor grote paarden, maar dat wil ik graag overwinnen. :')

We zitten in de omgeving Bunschoten-Amersfoort

dat dubbelspan mennen lijkt me wel wat! ik men nu enkelspan en binnenkort 2 span (is de planning) en dan kan ik mooi wat ervaring opdoen :D
heb helaas zelf geen paard:( wel een verzorg shetlander die ook voor de wagen staat:D

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:32

Blackflicka: wat gaaf zeg :) bedoel je bij bommelewaard in rotterdam?

Hier maak je vast iemand blij mee, en de paardjes ook met de zak brokjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:43

Als het mag van mijn ouders (en dat is nog even afwachten), ga ik binnenkort waarschijnlijk eens een keertje bij bokker Jolmer20 langs!

Hopen dat het mag, want ik vind het superspannend, maar het lijkt me ook heel leuk. En natuurlijk is het ook een superlief aanbod van haar, zelfs als ik niet zou mogen. :D

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:57

Zil schreef:
lindatje schreef:
Wauw, wat een mooi topic! Ik heb helaas geen eigen paard, en eenzijdig ruilen (wat dan geen ruilen meer is :')) is niet eerlijk, maar ik vind het heel mooi dat mensen elkaar de kans geven iets mee te maken wat op een wens-lijstje staat! Wellicht kan ik ooit een keer mee doen, er staan wel een paar dingen tussen waarvan ik zou willen proeven :)

Idd, mijn idee. Hoe top is het hoe er hier gereageerd wordt....
In mijn gedachten ging dit niet zo in het paardenwereldje.
Ook ik geen eigen paardenvriendje maar wel de grote wens om eens mee te gaan op een buitenrit met paard/pony/shet en wagen... Woon in Zuid Holland Spijkenisse...
Ik waag een gokje.

Als je eens wil knuffelen poetsen en wandelen ben je welkom hoor. Paardjes staan in abbenbroek

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:10

Wat een leuk idee dit zeg!!
Als de 2 paardjes die ik rij nou van mij waren hadden jullie zo hier langs mogen komen maar helaas! :(

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:30

Iejoor schreef:
Ik hheb zelf helaas geen eigen paard maar het lijkt me wel leuk om dsn keertje met een Bokker wat met paarden te doen! :D
mijn interesse zijn heel erg breed maar wegens mijn lichamelijke beperkingen kan ik nauwelijks/niet rijden. Verder lijkt me alles heel erg leuk! Ik woon tussen Assen en Groningen! :)
ik heb 11 jaar lang evaring met paard en reed 8 jaar ;)

Iejoor, jij woont blijkbaar bij mij in de buurt. Ik heb voor jou een grote PRE in de aanbieding, die ongelooflijk braaf is en ervaren in allerlei spaanse kunsten als spaanse pas, steigeren, piaffe en passage. Kun/wil je daar eens op rijden? We hebben een opstapkruk, zo hoog als een stijgbeugel hangt en anders wel een degelijke picknickbank als opstap.
Anders zijn er ook twee mini-appaloosa hengsten waarvan er met name eentje heel veel VD kan, met wat tekst en uitleg kun jij het hem allemaal zelf laten doen. Ik kan je eventueel halen en/of brengen.