Contact met vorige eigenaar; wat vindt Bokt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:05

Ik heb nu 12,5jr later nog steeds contact met de vorige eigenaar van mijn inmiddels overleden Lagune. We wonen beiden aan de andere kant van het land, en proberen elkaar nu weer op weg te helpen met onze nieuwe aanwinsten en kwekken wat over onze kinderen. Hartstikke gezellig en juist fijn om zo'n verstandhouding te hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:07

Ik heb nog regelmatig contact met de fokker van mijn paard die tevens de vorige eigenaar is. Niet wekelijks. Zelfs niet maandelijks. Soms spreek ik haar wat vaker dan anders. Ze komt overigens nooit kijken. Behalve als ik daar om een bepaalde reden om vraag.
Toen ze naar de keuring moest bijvoorbeeld is ze bijvoorbeeld van te voren een keer komen kijken.

En van mijn andere paard ben ik de fokker....

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:19

Ik heb ook nog altijd contact met mijn fjord haar oude eigenaresse. Zelf heb ik haar ondertussen 12 jaar.
Ze is 1 keer komen kijken, verder volgt ze alle op FB van mijn fjord, ze vind het geloof ik erg leuk om te zien hoe het met haar gaat, want ze reageert op bijna alles wat ik over haar plaats, maar het is zeker niet zo dat ze vaak wil komen kijken of constant van alles vraagt.
Ik vind het wel leuk om nog steeds een beetje contact te hebben op deze manier. Heb afgelopen jaar bijvoorbeeld ook wel eens oude foto's van haar gekregen en ook eens babyfoto's, hartstikke leuk!
In het begin heb ik geloof ik heel wat vragen gesteld en die heeft ze toen ook allemaal beantwoord.
Als ze elke maand zou willen komen kijken zou ik dat ook geen probleem vinden, ik denk dat dat ook net is hoe die persoon is en of je het er mee kan vinden. :)

Syrianda

Re: Contact met vorige eigenaar; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:32

Ik mag mijn jonge merrie volgen op facebook! :)

De nieuwe eigenaresse appt ook wel eens foto's of video's.

Ik vraag soms hoe het gaat, b.v vlak na verhuizen naar andere stal.

Maar ik like vooral op fb met berichtje erbij.
En ik vind dat ook voldoende.
ZE heeft het daar Super en dat is belangrijkst.

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:41

Ik heb na twee jaar nog contact met de oude eigenaar van mijn paard. Ik stuur ongeveer 1x in 1 of 2 maanden een bericht naar haar met een kleine update en soms wat foto's of filmpjes. Vaak ben ik de gene die wat stuurt naar haar. Maar als ik bijvoorbeeld heb verteld dat er iets is gebeurt of mijn paard is jarig krijg ik een berichtje van haar. Als ze op een gegeven moment niet meer reageert of iets dergelijks dan ga ik vanzelf mee stoppen denk ik. Maar ik zelf zou het ook leuk vinden om te horen hoe het gaat met paard als ik der verkocht zou hebben.

Bij twee oude verzorgpaarden van mij is het contact na de verkoop raar gelopen.
Met de verzorgster van mijn verzorgpony's (die ik voor ik mijn andere verzorgpaarden had) heb ik nog altijd contact en vind het zelf ook nog steeds leuk om na 3 jaar foto's en filmpjes te krijgen over hoe het met ze gaat.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:47

Heb vaak de kopers wel op mijn fb, het is geen eeuwige contact. Ik vind het leuk om te volgen hoe goed ze terecht zijn gekomen, maar ik vraag niet wekelijks hoe het met ze gaat. Mijn huidige dieren heb ik gekocht bij handelaren waar geen contact mee is. 1 paardje wel van oude fokker die overleden is, maar het meisje die haar eigelijk gefokt had volgt haar wel in mijn fb. Maar reageert ook niet dagelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:23

Ikzelf zou als nieuwe eigenaar van een paard best zo nu en dan contact willen hebben met de oude eigenaar. Ik zou er geen problemen mee hebben om af en toe wat foto's door te sturen en te laten weten hoe alles gaat. Maar het moet niet te gek worden natuurlijk. Een maandelijkse update zou ik vervelend vinden, net zoals regelmatige bezoekjes. Het makkelijkst is inderdaad om elkaar op FB te hebben en zo 'op de hoogte' te blijven door posts met foto's e.d. Hebben oude eigenaren geen FB, dan zou ik best eens per jaar een foto willen sturen met een verhaaltje.

Mijn verzorgpaard is bijna 3 jaar geleden verkocht en daar heb ik het best moeilijk mee gehad. Ik was dan ook erg blij dat de nieuwe eigenaresse mij af en toe op de hoogte wilde houden met hoe het met hem ging en wat foto's doorstuurde.
Een jaar na verkoop ben ik hem gaan opzoeken, ik was heel blij dat ik die mogelijkheid kreeg. Zo heb ik het voor mezelf wel kunnen afsluiten.
We hebben elkaar op FB en ze post niet vaak foto's maar de enkele foto die ik dan af en toe tegenkom vind ik erg leuk :) Ik vind het fijn om te zien dat hij goed terecht is gekomen en gelukkig is.

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:37

Vind het juist hartstikke leuk om de fokker/vorige eigenaar op de hoogte te houden. Ik stuur af en toe nog wel eens een mailtje van onze belevenissen en wat voor gekkigheid ze weer uitgespookt heeft, hoe goed ze het doet, etc. Heb zelf op de dolle pof de 1e eigenaar gebeld en die was hartstikke blij dat ze nu weet waar ze is. Ze woont een heel eind verderop, maar is wel een keer komen kijken hoe het met 'hun' kleine dametje gaat, nu natuurlijk volwassen. Ik vind dat juist superleuk! Af en toe gaat er een foto van mij die kant op. Toen ze kwamen kijken hadden ze zelfs een cdtje voor me meegenomen met allemaal veulenfoto's! Helemaal top!

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:47

Ik vind dit erg irritant. Want ik heb met een eigenaar mee gemaakt dat ik het paard had gekocht dat ze bijna iedere dag kwam kijken zonder mijn toestemming. Ook moest er steeds van alles veranderen of beter. Nooit was het goed of een compliment. Dus het liefste heb ik dat ik nooit meer wat hoor van de oude eigenaren of 1x in het half jaar. Maar het liefste ook niet lang komen. Gewoon omdat ik een slechte ervaring heb. :n

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:49

Bij ons het contact wel heel zuur verlopen. Nieuwe eigenaren wilden wel contact houden en dat vonden wij alleen maar leuk maar nu kregen we bericht dat paard aan het vechten was voor zijn leven door Botulisme.

Wij zijn naar hem toegegaan en konden meteen afscheid nemen. Echt vreselijk. Voor zijn nieuwe eigenaren nog veel meer dan voor ons.

We zijn er echt helemaal kapot van maar we gaan wel helpen om een nieuw paard voor hen te vinden. Daar willen we geen cent aan verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:53

Toen ik ging scheiden, kon ik het financieel niet aan om mijn Hafje te houden. Ik leerde mensen kennen, die hem spotgoedkoop mochten hebben, ik mocht blijven rijden en als zij hem ooit verkochten, zouden zij hem eerst aan mij aanbieden. Alles stond netjes op papier, alleen kreeg ik er geen kopie van. Heb mijn Hafje nog 2 keer gezien, mocht niet rijden en ze hebben hem zonder mijn medeweten verkocht. Je verkoopt je paard echt niet altijd uit vrije wil hoor.
Met de fokker van mijn huidige paard en pony (is 1 en dezelfde persoon), hou ik bewust contact. Tot ik verhuisde was hij mijn hoefsmid. Met hem heb ik afgesproken dat hij samen met mij op zoek zal gaan naar een nieuwe thuis, moest ik om 1 of andere reden niet meer voor mijn paarden kunnen zorgen. Foto's stuur ik hem niet, hij krijgt ze via en kennis op fb wel te zien, maar ik bel hem wel een paar keer per jaar zodat hij weet hoe het met de mannen gaat.

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:53

De vorige eigenaar van mijn paard is nu onze hoefsmid. Ik kan dus geregeld bij hem terecht als ik vragen heb en hij ziet haar nog geregeld. Ik vind het heel fijn zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:01

SandraVerl schreef:
Toen ik ging scheiden, kon ik het financieel niet aan om mijn Hafje te houden. Ik leerde mensen kennen, die hem spotgoedkoop mochten hebben, ik mocht blijven rijden en als zij hem ooit verkochten, zouden zij hem eerst aan mij aanbieden. Alles stond netjes op papier, alleen kreeg ik er geen kopie van. Heb mijn Hafje nog 2 keer gezien, mocht niet rijden en ze hebben hem zonder mijn medeweten verkocht. Je verkoopt je paard echt niet altijd uit vrije wil hoor.
Met de fokker van mijn huidige paard en pony (is 1 en dezelfde persoon), hou ik bewust contact. Tot ik verhuisde was hij mijn hoefsmid. Met hem heb ik afgesproken dat hij samen met mij op zoek zal gaan naar een nieuwe thuis, moest ik om 1 of andere reden niet meer voor mijn paarden kunnen zorgen. Foto's stuur ik hem niet, hij krijgt ze via en kennis op fb wel te zien, maar ik bel hem wel een paar keer per jaar zodat hij weet hoe het met de mannen gaat.

Tja ondanks dat het niet netjes is dat ze zich niet aan de afspraak hielden is het wel hun paard geworden natuurlijk... Zij hebben alle recht hem te verkopen... ''Mensen zoals jij'' zijn de reden dat ik geen contact met een oud-eigenaar zou hoeven. Ik zou me enorm opgelaten voelen als ik het paard wil/moet verkopen en ik heb afgesproken de oud-eigenaar op de hoogte te houden. Wat ik een goed nieuw huis vind, vindt de nieuwe eigenaar misschien crap.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:11

Ik heb mijn paard 1,5 jaar geleden helaas moeten verkopen.
Hij is naar een manege gegaan, waarvan ik weet dat hij het heel goed zou hebben.
Ik heb hem zelf naar de plek gebracht waar hij nu staat, zodat ik een idee kreeg van de plek waar hij terecht zou komen.
De eerste twee weken had ik contact met de manege eigenaar over hoe de voortgang ging, en daarna werd het contact steeds minder.
Het voordeel aan een manege is, is dat kinderen erachter komen dat jij 'de oude eigenaar van..' bent, en dat ze contact met je opzoeken. Zo krijg ik regelmatig nog nieuwtjes en foto's van mijn topper.

Na een jaar is dit allemaal een beetje minder geworden. Ik moet wel zeggen dat ik soms erg 'jaloers' ben om anderen op 'mijn' paard te zien rijden.. Maar ik weet dat ze allemaal goed voor 'm zijn en dat hij een heerlijk plekje heeft gekregen. Ik mag altijd langskomen & een lesje met hem rijden!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:14

Ik heb de vorige eigenaresse van James op Facebook. Dus ze zal ongetwijfeld onze avonturen wel voorbij zien komen. :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:27

Heb vorig jaar een paard voor een ander verkocht aan een bokker.
Ondanks dat ik er helemaal niet om had gevraagd kreeg ik keurig een pbtje dat ze haar helaas zelf ook moest verkopen.
Vond het wel fijn om te horen dat ze toch weer een ander plekje gevonden had. Maar het had niet persee gehoeven.

Als je je paard verkoopt kun je niet van een ander ineens allemaal dingen gaan eisen, immers je hebt hem zelf ook verkocht. Die recht heeft een ander ook.
En ja, helaas voor sommigen, hangt daar ook het recht aan dat ze dat niet hoeven te vertellen.
Wil je zekerheid moet je hem naar de slager brengen. Dan weet je zeker dat er niet meer mee gesleept wordt.

Vorige eigenaren denken soms nog recht te hebben op van alles en nog wat, maar zodra paard en geld gewisseld zijn heb je er niets meer over te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:53

Danique schreef:
SandraVerl schreef:

Tja ondanks dat het niet netjes is dat ze zich niet aan de afspraak hielden is het wel hun paard geworden natuurlijk... Zij hebben alle recht hem te verkopen... ''Mensen zoals jij'' zijn de reden dat ik geen contact met een oud-eigenaar zou hoeven. Ik zou me enorm opgelaten voelen als ik het paard wil/moet verkopen en ik heb afgesproken de oud-eigenaar op de hoogte te houden. Wat ik een goed nieuw huis vind, vindt de nieuwe eigenaar misschien crap.

Zij wisten dat ik mijn paard eigenlijk niet wilde verkopen, alles was op voorhand besproken en zij gingen volledig akkoord met de afspraken. Er was zelfs afgesproken dat ik de stamboekpapieren van mijn paard ging houden, wat hun voorstel was, niet het mijne. Zij hebben gewoon geprofiteerd van een mens in nood, ik was een wrak die periode, om voor amper 5.000 frank een paard te kunnen kopen (wat toen mijn achterstallig stalgeld was). Moest ik hem gewoon verkocht hebben, dan had ik er een pak meer voor gevraagd. "Mensen zoals jij", om jou woorden te gebruiken, zijn de reden dat ik niet meer in de goedheid van mensen vertrouw. Ik vind het ronduit smerig, om iemand die al in de put zit, zo te belazeren. Ze wisten door welke hel ik gegaan was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:40

Blijkbaar is een kort, on-topic antwoord, niet duidelijk genoeg. Dus dan maar de iets langere en ongekuiste versie.
Toen ik ging scheiden, stond mijn paard bij mijn schoonfamilie, ik moest dus snel een nieuwe stal hebben, maar deze moest binnen mijn budget passen. Een vriend boodt aan om mijn paard tijdelijk bij zijn moeder te zetten, dit zou gratis zijn tot ik een nieuwe plek gevonden had. Zijn moeder woonde voor mij te ver weg, ik had geen auto en geen rijbewijs, maar ik vertouwde hem, dus mijn paard ging naar daar.
Na 1 week vroegen ze mij om 5.000 frank (wat toen veel geld was, dat betaalde je toen vol pensioen op een manege), per maand te betalen. Die vriend van me wist dat ik, door de afwikkeling van de echtscheiding, op dat moment zeer krap bij kas zat en enkel kon overleven dankzij de steun van mijn ouders.
En toen kwamen zij met het voorstel om het paard voor die 5.000 frank over te nemen en hem terug aan mij te verkopen nadien. Zij hebben alles bedacht en uitgekiend en ik was zo naief om vertrouwen te hebben in hen. Moest ik toen geweten hebben dat ik daardoor mijn paard voor goed ging kwijt zijn, was ik nooit op hun voorstel ingegaan.
Ik vind het nogal kras dat men er hier blijkbaar geen probleem mee heeft, dat mensen op zo'n manier een paard verwerven.
Ik heb mijn 2de veulen ook verkocht, omdat hij te klein bleef waardoor ik niet met hem ging kunnen rijden. 1 keer heb ik zijn nieuwe eigenaar gesproken en nadien heb ik die mensen met rust gelaten. Maar die verkoop was een bewuste en weloverwogen keuze, waar ik vrede mee heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:43

SandraVerl schreef:
Blijkbaar is een kort, on-topic antwoord, niet duidelijk genoeg. Dus dan maar de iets langere en ongekuiste versie.
Toen ik ging scheiden, stond mijn paard bij mijn schoonfamilie, ik moest dus snel een nieuwe stal hebben, maar deze moest binnen mijn budget passen. Een vriend boodt aan om mijn paard tijdelijk bij zijn moeder te zetten, dit zou gratis zijn tot ik een nieuwe plek gevonden had. Zijn moeder woonde voor mij te ver weg, ik had geen auto en geen rijbewijs, maar ik vertouwde hem, dus mijn paard ging naar daar.
Na 1 week vroegen ze mij om 5.000 frank (wat toen veel geld was, dat betaalde je toen vol pensioen op een manege), per maand te betalen. Die vriend van me wist dat ik, door de afwikkeling van de echtscheiding, op dat moment zeer krap bij kas zat en enkel kon overleven dankzij de steun van mijn ouders.
En toen kwamen zij met het voorstel om het paard voor die 5.000 frank over te nemen en hem terug aan mij te verkopen nadien. Zij hebben alles bedacht en uitgekiend en ik was zo naief om vertrouwen te hebben in hen. Moest ik toen geweten hebben dat ik daardoor mijn paard voor goed ging kwijt zijn, was ik nooit op hun voorstel ingegaan.
Ik vind het nogal kras dat men er hier blijkbaar geen probleem mee heeft, dat mensen op zo'n manier een paard verwerven.
Ik heb mijn 2de veulen ook verkocht, omdat hij te klein bleef waardoor ik niet met hem ging kunnen rijden. 1 keer heb ik zijn nieuwe eigenaar gesproken en nadien heb ik die mensen met rust gelaten. Maar die verkoop was een bewuste en weloverwogen keuze, waar ik vrede mee heb.

Het is toch logisch dat mensen afgaan en oordelen over de gegeven informatie? Als je meteen zo helder was geweest was er wrs een hoop meer begrip geweest.

Ik vind het een kl*testreek die ze je geleverd hebben en ik snap dat je erg boos bent (nog steeds, ik voel de boosheid in je berichten). Volledig terecht!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:26

Wat vind bokt van de volgende situatie.
Twee jaar geleden is bij m'n merrie een oepsie veulen geboren.
Misschien herinneren jullie de topics hellup krijg onverwachts een cadeautje van amber en hellup kololiekje is geboren.

Noodgedwongen heb ik Vienna moeten verkopen, had geen plek voor een veulen op stal.
Had haar verkocht aan een bokker, vanaf het begin leuk contact met elkaar. Helemaal niet opdringerig, maar heel vrij en ongedwongen.
Als ze vragen had kon ze mij deze stellen, daar gaf ik ook altijd reactie op.
Via bokt en Facebook kon ik hun volgen, dit deed ik ook altijd met veel plezier.

We zijn na een half jaartje wezen kijken, ondanks het prutweer hebben we allemaal erg leuk gehad.

We hebben toen meerdere malen aangegeven, mocht je in de toekomst vienna willen verkopen, denk dan aan ons. Wie weet zijn wij in de gelegenheid om haar over te kopen, dan weet jij dat ze een goed huisje krijgt en dan heb je een zorg minder.
Kunnen wij haar niet over nemen, dan willen wij je gerust helpen met de verkoop. Aangezien ik nogal wat paardenmensen ken.

Dit vond ze een superplan.

Vorige week kreeg ik een mailtje van iemand die mij via bokt gevonden heeft, een noodkreet was het eerder.
Of ik de fokker was van vienna en of wij alsjeblieft haar willen overnemen, want ze had haar twee weken geleden gekocht, maar het klikte totaal niet met haar Tinker. En vienna werd als boksbal gebruikt.

Ze had haar vorige baasje ook tig berichtjes gestuurd met de vraag of ze haar alsjeblieft weer terug wil nemen.
Maar kreeg totaal geen reactie terug.

Dus ik kreeg op mijn bordje van of ik neem haar over of ze gaat naar een handelaar, want ik ben nu echt wanhopig.

Na veel tranen, overleggen, kwaadheid en teleurstelling hebben we haar opgehaald.
Waarom moet het nou zo.
Ze heeft vienna via een schaduwaccount verkocht, waarschijnlijk om zo te verkomen dat wij erachter zouden komen.

Je zult mij echt niet horen over het feit dat zr vienna ging verkopen, ik weet als geen ander dat situatie nu eenmaal kunnen veranderen.
Maar om nu zo via achterkanalen om te gaan, vind ik toch achterbaks.

En ik ben echt geen stalker of zo verkeerd persoon.
Zelf heb ik vorig jaar ook één van mijn Haflingers moeten verkopen, heb haar eerst weer aangeboden bij haar vorige eigenaar. Dit hadden we afgesproken, dus dit doe ik dan ook.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:31

Ik heb de nieuwe eigenaar van mijn vorige paard op facebook en like zijn posten regelmatig als hij wat over haar plaatst. Verder niet. Heb daar ook geen behoefte aan. Had een hele leuke band met haar maar ik kon er net niet mee waar mijn doel lag dus ik heb haar heel bewust te koop gezet.

Mijn nieuwe merrie is gefokt door een stalgenoot, die haar toen aan een andere stalgenoot heeft verkocht en ik heb haar dus weer van stalgenoot 2 gekocht. Haha ze zien haar dus nog elke dag 8-)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:35

myk_en_shant: Jammer en kinderachtig dat het zo is gegaan. Maar helaas verder niks aan te doen. Wees blij met je paardje !

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:37

De vorige eigenares van mijn paard heeft nog heel lang bij ons op stal gestaan met haar jonge paard & zij drong zich totaal niet op maar hielp wel heel goed. Ik was toen 12 en het hielp wel als zij er af en toe nog eens mee reed. Toen dit niet meer nodig was heeft ze er ook niet meer om gevraagd. Nadat zij vertrokken was altijd contact gehouden via fb maar nooit veel reactie op gehad wat ik nog wel jammer vond. De eigenaar daarvoor is nog steeds mijn huidige lesgeefster en ik heb altijd les bij haar genomen met hem en nooit het gevoel gehad dat ze zei van "ik deed dit zo" maar echt een gewone les zoals met elk ander paard.

Ik zou het juist fijn vinden om contact te houden met de vorige eigenaar omdat je toch trots bent op je paard en de vooruitgang!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:43

Het is idd heel kinderachtig, het geeft alleen maar aan dat sommige mensen nooit volwassen zullen worden.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:11

Mijn pony die ik als eerste gekocht had, daar had ik een contractje voor gemaakt en beiden (kopen en verkoper) hebben we ondertekend. Ik had haar toen op facebook en af en toe liet ze wat van haar horen als ik weer wat over mijn pony postte. Het ging hier toen om een 10 maand oud hengstveulen.
De stal waar ik stond, daar had zij ook eerder gestaan een tijdje met ditzelfde veulen (ze heeft hem in totaal ongeveer 2-3 maanden gehad). Staleigenaresse wilde op dat moment kijken of ze wat kon verdienen in het handelen (goedkoop kopen, opknappen/doorrijden en weer verkopen) Dus aanbod van soortgenootjes verschilden nog wel eens wat.

Een keer stond er een cremello D-pony ruintje bij van 3 jaar oud. Die stond samen met mijn pony op de wei en samen op de foto. Mijn pony was inmiddels ongeveer 1,5 jaar oud. Werd er gevraagd wie die andere pony was en wat hij daar op stal deed. Staleigenaresse had net ruzie met vorige eigenaresse van mijn pony gekregen. Dus ik hield mij neutraal. Naam van de cremello stond bij de foto er bij vermeld en voor meer info, moest ze de staleigenaresse maar aanspreken. De cremello is niet van mij en ik vond het ook niet mijn taak om achter de rug van staleigenaresse om meer info over de pony door te spelen als die twee ruzie hadden. Nou ... := Ik werd mij een partijtje verrot gescholden dat ik niets wilde zeggen over die andere pony...
Geblokkeerd en komt bij mij ook nooit meer van de blokkering af. Laatst vroeg ze wel via mijn fotografiepagina of ze hem kon terugkopen, dus ze is enkele dagen van de blokkering af geweest, zodat ik kon antwoorden dat hij niet verkocht wordt. Of ja, het staat niet in de planning en ik heb nooit afgesproken dat ik haar als eerst zou contacteren als ik hem wel verkoop. Daarna weer mooi geblokkeerd :)

Doordat mijn eerste pony zo lang hengst bleef en duidelijk niet goed wist wat hij moest met die wisselende soortgenootjes iedere keer, ben ik hier op de boktmarkt gaan rondkijken voor een Shettenvriendje. Uiteraard een mannelijke, want op een Shet x New Forest veulen zat ik niet te wachten :) En ik had er een gevonden. Ben er nog steeds heel blij mee, wordt hier ook bereden door een fijn ruitertje dat nu helaas wat te groot wordt nu en niet meer zo vaak rijdt.
Deze oude eigenaar laat ik af en toe, ongeveer 1x per half jaar, nog eens wat weten van wat we meegemaakt hebben en hoe het met hem gaat. Voor zo ver ik weet waardeert ze dat wel, al heb ik de laatste keer geen reactie terug ontvangen. Niet dat dat moet, maar ach... Ik had in ieder geval laten weten hoe het met het Shetje gaat :) Deze oude eigenaar heb ik niet op facebook, maar dat hoeft ook niet. Denk dat die paar berichtjes via bokt wel genoeg zijn.

Dus ja, ik ken al 2 van de vele verschillende situaties omtrent oude eigenaren. En als ik er op terug kijk, zou ik het in ieder geval niet anders gedaan hebben. Ik vind dit wel prima zo :)