Ja, zal er even voor gaan zitten.
Na een dik half jaar niet meer in de bak gesprongen te hebben, vond ik tijd dat weer eens te doen.
Dus gisteren James meegenomen naar de rijbak van de rijvereniging. Nog geen 100 meter verderop. Lekker dichtbij dus, ideaal

De blije Duitse Herder, Oscar mocht ook mee!
Ging allemaal prima, beetje inrijden en het was tijd om te springen. Dat vond Oscar natuurlijk prachtig. En begon achter ons aan te rennen. Dan vonden James en ik beide heel vervelend. Dus hond moest af liggen. Zo gezegd zo gedaan. James en ik hadden wat ingesprongen, dus was het tijd om de balk hoger te leggen.
[
Afbeelding ]
Sta ik dus op mijn gemak een hindernis te verbouwen met James rustig aan mijn zijde, bedacht Oscar ineens om James eens ff flink op te jagen, want zo was het ook maar saai, dat stil staan. Dus beet hem zo vanuit het niets in z'n kont. Met als resultaat, James chagrijnig de bak door en achter de hond aan. Want dát pikte James toch écht niet! Oscar vond dat wel een mooi spel, dus ging op zijn beurt weer achter James aan. Maar James was echt boos op Oscar!
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/11148333_879634132128229_4575756345326735692_o.jpgJa... daar sta je dan te kijken, want roepen heeft toch geen zin. Op dat moment heeft die hond echt poep in de oren.
Uiteindelijk was James die hond meer dan spuugzat en besloot de bak uit te gaan. Hij hield het voor gezien. En gelijk had ie, ik kon Oscar ook wel achter het behang plakken op dat moment. En dat is nog zachtjes uitgedrukt...
Zoals verwacht, ging James bij het eerste grassprietje wat hij zag stoppen om te eten. As usual. En dat was naast de rijbak.
[
Afbeelding ]
De rust was weder gekeerd en ik liep rustig op James af om hem weer op te halen. Máár Oscar was nog steeds in een blije, debiele bui....

Dus die besloot zich er mee te bemoeien. Of hij James nou weer bij zijn roedel wilde halen of juist niet, dat weet ik niet. Hij vloog op James af en James zag hem aan komen en ging terug naar huis.

Gelukkig is dat de hoek om.
Maar al Oscar ons gewoon even ons ding liet doen, had ik James zo weer kunnen pakken.
God zijn dank is James zonder letsel of ongelukken thuis gekomen.
Daar waar de buurvrouw hem opgevangen heeft, want die zag het al gebeuren.
En Oscar? Ja die heeft het eventjes voor zichzelf verpest en mag niet meer mee naar de bak. Althans... niet meer los. Want die hond ziet overal een spelletje in

. Stomme blije Duitser...
Nadat ik ook thuis aangekomen was, heb ik James nog wel eventjes weer opgehaald om vervolgens in de bak ons ding nog even normaal af te maken, zonder hond. En dat ging prima!
Naast dat hele avontuur hebben we nog even fijn gesprongen!
[
Afbeelding ]
edit: En die blaren foto wat ik gisteren gepost had, hoort dus bij dit verhaal!

edit: En nog een plaatje dat James op zijn dooie gemakje met een mooi drafje naar het gras gaat.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/1403284_879631708795138_6775317505419095706_o.jpg