Eufemismen en smoesjes voor paardengedrag

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:43

Ik ken juist "dat doet 'ie anders nooit!".

xChanelx

Re: Eufemismen en smoesjes voor paardengedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:05

Gisteren nog gehoord op concours, maar wel lachend "Dat doet 'ie anders nooit!"

Zelf wel eens gezegd in mijn manegetijd (paard rende naar het midden en bleef staan): "Ik denk dat de benzine op is" en toen hij weer ging "Oh, hij heeft net getankt!" :+

"Dat was een lekker tempo" na een volle galop door het bos :D

Leuk topic!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:16

Ooit op zoek naar paard voor dochter kwam ik bij een mevrouw die volgens haar een wereldpaard had en waarvan ik dacht dat het een kruising kameel was
Om niet negatief te zijn, zei ik wat heeft uw paard een mooie staart..... :)

Deze gebruiken we nog als we een enorm lelijk paard zien

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:17

Echwel schreef:
Ooit op zoek naar paard voor dochter kwam ik bij een mevrouw die volgens haar een wereldpaard had en waarvan ik dacht dat het een kruising kameel was
Om niet negatief te zijn, zei ik wat heeft uw paard een mooie staart..... :)

Deze gebruiken we nog als we een enorm lelijk paard zien

_/-\o_

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:19

Gypsy schreef:
"Helemaal gezond en zonder bemerkingen"

Oké, blijkbaar is er dan een geneesmiddel tegen zomer eczeem uitgevonden? Want dat is in mijn ogen toch echt wel een flinke bemerking!!! (Als je van zeeland naar Utrecht reist om daar NA! het proefrijden te horen te krijgen dat hij wel ZE heeft maar dat je daar een zeeland geen last van hebt dus dan gaf het voor ons niet. Uh.. Juist. :roll: )

Naar welk paard ben je wezen kijken als ik vragen mag?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:22

Toen we voor de eerste haflinger gingen er veel tegen gekomen met "haflingerstreken". Dat dat erbij gemeld werd, heel lief en makkelijk paard, maar hij/zij heeft wel "haflingerstreken".
Als je dan doorvroeg kwam het erop neer dat het helemaal geen lief en makkelijk paard was, maar een paard dat over je heen liep, links ging als je rechts zei, je plet tegen de muur en dat soort ellende. Een paard zonder enig respect voor mensen dus.

De advertentie's met een "eerlijk" paard kwamen ook altijd neer op een paard dat alles behalve fijn was.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:23

Bowen schreef:
De advertentie's met een "eerlijk" paard kwamen ook altijd neer op een paard dat alles behalve fijn was.

:= Ik noem mijn pony ook altijd eerlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:25

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:26

Appelmoes_11 schreef:
Bowen schreef:

:= Ik noem mijn pony ook altijd eerlijk.

Maar bedoel je daar makkelijk en prettig mee, of bedoel je daarmee dat je paard snel op de teentjes is getrapt als jij het niet "goed" doet?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:27

NWDynamite schreef:
'Hij is een beetje flegmatiek'

Lees: het is een trapzak

_O- ik moest even hard lachen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:35

Bowen schreef:
Maar bedoel je daar makkelijk en prettig mee, of bedoel je daarmee dat je paard snel op de teentjes is getrapt als jij het niet "goed" doet?

Ik bedoel inderdaad juist dat ze makkelijk is. Totaal niet snel beledigd of gemeen, wel snel onzeker/zenuwachtig. Mevrouw staat dan altijd een hoop te snuiven en te doen, maar ze blijft gewoon bestuurbaar en geeft echt geen dikke f*ck you aan de ruiter. Er zitten regelmatig kleine kinderen op. Dat bedoel ik ermee. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:36

Ik legde het altijd bij mezelf eigenlijk.. Die van mij was echt een dramaqueen, kon heel goed doen alsof ze in paniek raakte zodat ze weer terug het land op mocht. Als ik een borstel te hard op de grond liet vallen en ze begon zich los te trekken/zitten/hangen aan de ring was het mijn schuld want ik had die borstel niet zo hard neer moeten leggen, en als ze een dagje extra heet was dan was het waarschijnlijk omdat ik zelf zat te knijpen. Aan de ene kant was het een gigantische spiegel, aan de andere kant was het gewoon een narrige pismerrie die op dr plek gezet moest worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:42

"dat doet ie anders nooit" is zo herkenbaar :')
In mijn geval klopt dat vooral wanneer iemand persé wil gaan bewijzen dat ie met elk paard om kan. Dan duwde ze ik met veel plezier 1 van mijn hengsten in handen, kon je er geheid van op aan dat hij een rotstreek ging uithalen. Omdat ie wéét dat ik het nooit zou toelaten doen ze het ook niet, maar een nieuwe begeleider, die moet je toch even testen nietwaar }>

kost me altijd moeite om mijn gezicht dan in de plooi te houden "goh, dat doet ie nou echt anders nooit" terwijl ik het al van mijlenver had zien aankomen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:48

Hahaha Varekaj. Dat had ik altijd met mijn kanon van een merrie, tuigpaard, dus niet al te makkelijk uit te zitten en te rijden, als ze nog niet lekker los is. Dan kreeg ik wel eens commentaar van die "beste stuurlui die aan wal staan" en gewoon eigenlijk even wilden laten zien dat zij het veel beter konden dan ikzelf.

Tuurlijk, ga je goddelijke gang maar hoor; En oh oh oh, wat had ik dan een lol, als die grootmuilen, "die dagelijks op hengsten reden" , nog geen half rondje met die van mij door de bak durfden te stappen.
En kwam helemaal niet meer bij als ze dan niet eens meer durfden te sturen op haar en mijn paard linea recta naar mij toe kwam lopen om haar grote hoofd in mijn nek te leggen als ik met mijn rug naar ze toe stond te praten met een ander...

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:55

Leuk topic! Ik heb deze nog als aanvulling:

Wij doen er niet zoveel mee qua sport maar hij/zij is heel braaf in de hand

Lees: Hij/zij is onhandelbaar en wij zijn blij als hij/zij op stal is.

Ik vergeet deze helemaal:
In de advertentie stond paard is 100% verkeersmak

Toen we daar kwamen; "wij rijden alleen in het bos en komen bijna nooit verkeer tegen maar van auto's schrikt ze wel heel erg" 8)7
Laatst bijgewerkt door Jillsil op 08-06-15 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:56

Deze heeft meer betrekking op de ruiter, is ook niet zozeer grappig, maar komt wel vaak voor: de bekende "momentopname". Ik krijg altijd de kriebels als ik dat hoor...

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:59

Speedster schreef:
Deze heeft meer betrekking op de ruiter, is ook niet zozeer grappig, maar komt wel vaak voor: de bekende "momentopname". Ik krijg altijd de kriebels als ik dat hoor...

En bij foto's dan, 'Vanuit een verkeerde hoek genomen'

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:00

*zelfs na een poos nietsdoen, kun je zo opstappen en wegrijden*

het is dan wel even handig als ze er bij vermelden dat je bij dat opstappen razendsnel moet gaan zitten, want dat wegrijden gebeurd direct en de rem blijkt geen onderhoud te hebben gehad.

over stoppen en afstappen zeggen ze dan wijselijk niets

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:36

"ja, maar in spanje worden ze zo ingereden"

je moest de zweep langs de oren/ogen van het paard zwiepen anders bleef het beestje stokstijf staan. Dier snapte niets van die persoon op zijn rug.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:34

Paard doet bok, bok bok. Dit doet hij normaal nóóit!

Deze pony is wel wat vervelend in stal: zodra je het hoofdstel in wil doen gaat hij lopen draaien en met het zadel probeerd hij je de stal uit te schoppen :Y)

Het is een dieseltje! Na een uur rijden kun je eindelijk een fatsoenlijke volte rijden.

Het is een pony met pit! Dus: alleen in stap loopt hij braaf, en de rest van de tijd mag je meeliften terwijl hij door de bak racet en je eraf wil bokken.

Hij vindt springen érrugg leuk. Dat betekent dat hij met 100 km/u óver de sprong gaat of er toch maar langs. Je hoeft zelf niet te bepalen welke het wordt, dat doet ie zelf wel :')

Doe ik het goed? :o zal laten wel wat meer posten <<)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:05

Appelmoes_11 schreef:
Bowen schreef:

Ik bedoel inderdaad juist dat ze makkelijk is. Totaal niet snel beledigd of gemeen, wel snel onzeker/zenuwachtig. Mevrouw staat dan altijd een hoop te snuiven en te doen, maar ze blijft gewoon bestuurbaar en geeft echt geen dikke f*ck you aan de ruiter. Er zitten regelmatig kleine kinderen op. Dat bedoel ik ermee. :j

Dan bedoel ik zeer zeker jou niet ermee.
Doelde meer op de advertentie's waar dan "eerlijk" staat, wat neerkomt op overgevoelig en nog niet zo heel netjes.

Zou jij het erin zetten zo en ik zou bij doorvragen dit antwoord krijgen zou ik juist blij zijn ermee, dan klopt wat ik denk bij dat woord met wat jij ermee bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:11

ik noem mijn shetlander ook een turbo diesel, maar dat komt omdat ze zo gelijkmatig blijft versnellen in alle gangen, zodat ze uiteindelijk alle paarden eruit loopt! Ook mijn eigen Tuiger die toch ongekend hard draven kan en zelfs de Arabier die wel eens met ons meeging op buitenritje...

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:19

Bowen schreef:
Dan bedoel ik zeer zeker jou niet ermee.
Doelde meer op de advertentie's waar dan "eerlijk" staat, wat neerkomt op overgevoelig en nog niet zo heel netjes.

Zou jij het erin zetten zo en ik zou bij doorvragen dit antwoord krijgen zou ik juist blij zijn ermee, dan klopt wat ik denk bij dat woord met wat jij ermee bedoeld.

:D Dan zijn we het met elkaar eens, fijn!

Toch kan ik me voorstellen dat haar hypothetische advertentie in dit topic zou belanden. 'Appelmoes zei dat haar pony zo eerlijk was, maar toen we kwamen kijken, stond ze alleen maar te draaien en te doen. Beest stond geen seconde stil en keek alleen maar om zich heen naar allerlei bakkabouters.' :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:29

gerpiegorp schreef:
Hij vindt springen érrugg leuk. Dat betekent dat hij met 100 km/u óver de sprong gaat of er toch maar langs. Je hoeft zelf niet te bepalen welke het wordt, dat doet ie zelf wel :')

Of hij is niet eens bereden maar is al héél vaak over de omheining gesprongen :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:30

"Nog niet beleerd maar duidelijk springtalent" is inderdaad ook zo'n signaalterm die je moet vermijden _O-