Uitspraken van potenciele paarden/pony kopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:24

Of deze....een man met heel veel poeha, grote auto en een hoop praatjes kwam kijken naar mijn 3 jarige Voltaire.
Ik had hem achter strijklappen omgedaan (paard dus) waar hij nogal heftig op reageerde door zijn achterbenen hoog op te tillen.
zegt die man: ik heb het al gezien hoor, zet hem maar terug. Hij heeft een dubbele hanetred achter. Dat paard is niet goed, veel te krampig achter.
Ik dacht echt dat hij een geintje maakte. Hij had toch verstand van paarden zei hij?
We gebruiken het grapje nu eigenlijk nog heel vaak als een jong paard weer een zijn benen hoog optilt als reactie op de strijklappen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:52

Ik had een leuke E pony te koop staan, vosmerrie, veel wit, Z dressuur, 14 jaar.
Komt er zo'n moeder met dochter, dochter was weg van het dier en kon er heel leuk mee rijden.
Beestje moest wel gekeurd worden, en alles nog steeds in orde. De pony had alleen een rare sprong gemaakt doordat ze het rontgenapparaat eng vond, en haar flank was opengehaald.
Komen ze de pony halen, zegt die moeder: "oh, hij is beschadigd, krijgen we nu korting?" Haha! daggut nie...

Maar zo kan het ook: een meisje heeft een "prachtige zwarte ruin, weinig wit, extreem goede bewegingen, echt een topper voor de toekomst. Hogere prijsklasse, dit is echt iets aparts."
Kom je daar aan, staat er klaar een zwartbruin ruintje wat ook door kan voor een E-pony, 6 jaar, 10 cm (niet overdreven!!!) overbouwd, hertenhals, een halve draver. Voorvoetjes frans en plat, achterbeen lang en recht zoals een echte draver eruit ziet.
Laat ze hem los in de bak, nou het was echt een verschrikking. Hij ving zichzelf om de seconde! Onder het zadel al niet veel beter, echt een draversgalopje en een valse knik waar je niet goed van wordt.
Vraagprijs: 25.000 euro!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:53

nou, het was toch iets aparts Knipoog

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:39

Ann schreef:
Ik heb vorig jaar een jaarling (kruising Kwpn) merrie verkocht, er was best wel veel animo voor en een studente wilde komen kijken, prima, ze kwam na de begrafenis van haar schoonvader Verward Haar opgehaald van een NS station, 25 km verderop, er was een slechte busverbinding, paardje zien lopen en de koop werd mondeling vastgelegd, ze moest plaats regelen en zou de merrie binnen een termijn van 2 weken laten ophalen, was prima, na die twee weken heb ik niets meer van haar gehoord, ze was niet meer telefonisch te bereiken en reageerde niet op mailtjes...

Dus Hannah, als je dit mocht lezen, ik wacht nog steeds op een uitleg

Ik vond de verkoop emotioneel heel erg moeilijk en dat wist ze, dat stak nog het meeste, akelig kind Boos!

Het paardje heeft daarna wel een goed thuis gevonden bij andere mensen, ik heb toevallig vorige week nog gebeld om te vragen hoe het met haar ging, alles ging heel erg goed.

Ik heb een gelijkende situatie gehad maar ik moet m'n bek houden, of een paar van de boktgoden zullen weer aan het rode knopje hangen om dit te melden Boos!

Vosje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:26

Toen ik een paard aan het zoeken was kwam ik ook een hele leuke merrie tegen op het internet.. Ze was 4 jaar en aangereden en 1.62m.. Ze zou super braaf zijn en een echt dressuur talent.. Kom ik daar staat er een onzettend angstig paardje dat dus eigenlijk springpaard had moeten worden maar daar niet goed genoeg voor was dus dachten ze dan zetten we er maar bij dat het een super dressuur paard is.. Maar goed ik wou haar toch wel even zien lopen want soms zijn ze onder het zadel toch knapper als op stal.. Gaat er een boeren kerel op zitten (groot breed en zwaar op klein bang en iel) die totaal niet kon rijden en hij had haar ook aangereden.. Dat beest begon me te rennen en gigantisch te steigeren en die kerel maar schoppen en rukken.. Toen vonden ze het mijn beurt maar dan moest wel eerst zijn vrouw een martingaal halen (ding was helemaal opgeknoopt en zat ongeloofelijk strak) dus toen heb ik vriendelijk bedankt want als het zo moet hoeft het voor mij niet...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:04

Een tijd geleden stond de hele Turkse maffia bij ons op stal, er werd een paard gezocht voor dochterlief van een of andere (erg) rijke magnaat.
Dochter, een dikke prop onbenul wat niet kon rijden, vader, twee trainers, een bemiddelaar, en een prof erbij, en maar ouwehoeren in het Turks.
Ze zochten een springpaard, fijn te rijden met internationale potentie.
Wat laat die mafkees (de handelaar bij ons op stal) zien: driejarigen, die bij lange na nog niet fijn te rijden zijn en er zat ook geen potentiele topper tussen.
Die trainers op die paarden, en maar springen, hoger, meer. Een van de paarden had dezelfde ochtend voor het eerst iemand op zijn rug gehad...
Ze lieten die beestjes gewoon expres in de balken springen, om te kijken of ze 'voorzichtig' waren. Dus paardjes bang...

Lopen ze weg, komen ze langs de stal van de Darco van mijn vriendin. "Can we try him?" en mijn vriendin: "No, of course not, you idiot!"
Haha! Haha! geweldig!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:18

Tjonge dit topic is echt om te lachen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:26

heerlijk die verhalen, ik doe soms bijna in mijn broek van het lachen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 15:30

Ik heb zo af en toe meegemaakt, dat de "expers Bloos " die meekwamen zelf niet echt het goede voorbeeld gaven en niet echt expers waren. Degene voor wie het paard zou moeten zijn, kon al helemaal niet rijden. Je hoort dan ook dat ze les kregen van de "expert". Ik wist en zag al genoeg. Haha!

Deze was ook leuk leuk.

Een vrouw belde op voor het schimmeltje. Ze zocht een klein paardje om dressuurwedstrijden te rijden. De schimmel is 1.60 hoog en zij was ook iets van 1.60 lang (kort) Haha!

Ze vertelde dat ze een pensionstal had. Ze moest ook wat mensen meenemen die er verstand van hadden. Verward Mmmm dacht ik, wat krijgen we nu weer. Ze had haar Fjord of Haff verkocht en wilde gaan dressuren.

Ze kwam met 2 meiden. De dame was net zo hoog dat ze breed was en dat moest op mijn schimmeltje rijden Verward Boos! . Dat zag ik nu niet zo zitten. Ik eerst het schimmeltje aan de longe laten zien, toen erop gegaan. Ze waren ook druk alles op de video aan het zetten, want haar instrukteur moest ook even zien wat voor paard het was.
Eerst de ene meid erop, schimmeltje liep leuk bij die meid. Toen de andere erop en toen het olifantje. Ze kon dus niet rijden en heeft alleen maar gestapt Haha! . Het schimmeltje kreunde wel even onder het gewicht, maar ze stapte op haar eigen tempo braaf door. Lovers Ik vroeg of ze niet een versnelling harder wilde. Nou zei ze. Ik laat de video aan mijn instrukteur zien en als hij het wat vind, dan koop ik haar en thuis ga ik dan wel draven enzo. Verward Clown
Tsja, ze belde de volgende dag op en haar instrukteur vond het een heel goed en leuk paard. Alleen was het paard niet zo geschikt voor haar. Na ja, stom he! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:45

Ik weet er trouwens nog wel eentje, een vriendin van me die ik nog ken van een vakantie reed op een pensionstal bij haar in de buurt op een heel leuk beestje. De eigenaars zochten een spanmaatje voor de pony omdat de man er recreatief tweespan mee wou mennen. Paardje zou supertehuius krijgen enz. Hadden ze een paardje gekocht en een man komt hem met zijn dochter (waarvan de pony was) brengen. Meisje stapt uit de auto en zegt in een keer: Pap, ik ahd toch gezegd dat ie niet naar een manege mocht!!! Vader zegt, ja schatje, maar dit is geen manege. Meisje zo, ja maar ik neem hem toch weer mee. Vader niet van zijn stuk te krijgen dus die mensen die de neiuwe eigenaar zouden worden kinden dag zeggen tegen de pony en uitzwaaien in de trailer, maar kopen, nee dat mochten ze niet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:12

nou, die wist dus duidelijk niet het verschil tussen een pensionstal en een manege.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:21

weet je wat ik gek vind? Toen ik mijn indertijd Transvaal merrie te koop had staan kwam er een meisje kijken naar haar eerst bij mij thuis op stal, daarna gingen we naar de stal van mijn instructeur omdat hij een binnenbak had (ik niet en het was maart dus enorm veel regen en koud) meid was helemaal gek van haar. Ik reed haar voor en daarna zij. Ik legde uit hoe ze met de merrie moest rijden en hielp haar waar nodig. Het ging best goed vond ik. Op donderdag kwamen ze terug met de instructrice van dat meisje. Ik opnieuw paard wat voor gereden en daarna weer dat meisje maar die dag was mijn paard zeer prikkelbaar en het ging niet echt goed. Instructice bemoeide zich ermee maar het ging steeds slechter. Daarom vroeg ik aan de instructice of ze er even niet zelf mee wilde rijden (ze had toch een rijbroek aan, dus waarom niet)? Naar eigenzeggen reed die intructrice M/Z niveau. Maar nee hoor, ze wilde er niet op Verward En dat is dan instrutrice en moet les geven aan anderen?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:34

Hoe ik mijn paard kocht was ook leuk.
Na een wekenlange zoektocht door Nederland en omstreken naar een geschikt paard voor mij, samen met een vriendin, kwamen we er niet uit. Ik ben heeeeel kieskeurig, en wilde precies het paard dat ik voor ogen had. Het moet gelijk raak zijn, en anders hoef ik hem niet.
Na wederom een lange dag van brakke bokken (die natuurlijk allemaal sterwaardig waren... zucht) kijken, waren we het zat en zij stelde voor om bij de fokker van haar paard (een GribaldixKaiserstern die ik helemaal geweldig vond) een kop koffie te gaan drinken.
We kwamen daar aan en mijn vriendin vroeg gelijk of ze nog wat hadden staan voor mij. "we hebben een merrie, maar die is pas 2". Dus ik: "dat zoek ik eigenlijk wel". "Het is een schimmel." "O, tja, ik wil eigenlijk geen schimmel..." (ik heb een hekel aan poetsen Haha! ).
Ik wilde toch wel even kijken, maar eigenlijk wilden ze het paard niet laten zien omdat ik toch geen interesse had. Maar na aandringen van mijn vriendin toch naar de wei gereden... en daar stond dus alles wat ik niet wilde: een klein, Duits schimmeltje met een raar dun halsje en een hele dikke pens. Maar ze kwam op me aflopen, en was niet meer bij me weg te slaan... en ze had het leukste hoofd dat ik ooit had gezien. Zo lief, met van die ondeugende ogen... met veel moeite lukte het om de kudde paarden een beetje olp te jagen, en toen ze in beweging kwam wist ik het helemaal. Dit moest 'm worden!
Een week later stond de schimmel bij me op stal Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:03

nou dan heb jij een vice-kampioen die je eerst niet wilde in huis Haha! Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:08

sonjabelgium"]
[quote="Ann schreef:
Ik heb vorig jaar een jaarling (kruising Kwpn) merrie verkocht, er was best wel veel animo voor en een studente wilde komen kijken, prima, ze kwam na de begrafenis van haar schoonvader Verward Haar opgehaald van een NS station, 25 km verderop, er was een slechte busverbinding, paardje zien lopen en de koop werd mondeling vastgelegd, ze moest plaats regelen en zou de merrie binnen een termijn van 2 weken laten ophalen, was prima, na die twee weken heb ik niets meer van haar gehoord, ze was niet meer telefonisch te bereiken en reageerde niet op mailtjes...

Dus Hannah, als je dit mocht lezen, ik wacht nog steeds op een uitleg

Ik vond de verkoop emotioneel heel erg moeilijk en dat wist ze, dat stak nog het meeste, akelig kind Boos!

Het paardje heeft daarna wel een goed thuis gevonden bij andere mensen, ik heb toevallig vorige week nog gebeld om te vragen hoe het met haar ging, alles ging heel erg goed.

Ik heb een gelijkende situatie gehad maar ik moet m'n bek houden, of een paar van de boktgoden zullen weer aan het rode knopje hangen om dit te melden Boos!
[/quote]

Mijn situatie is heel anders, Sonjabelgium, Hannah is geen Bokker en de verkoop is niet via Bokt.nl gegaan, als dat wel zo was geweest, had ik er geen melding van gemaakt in dit topic...

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:00

Ann schreef:
Mijn situatie is heel anders, Sonjabelgium, Hannah is geen Bokker en de verkoop is niet via Bokt.nl gegaan, als dat wel zo was geweest, had ik er geen melding van gemaakt in dit topic...

Da's dan ook één van de weinige verschillen. Moest het een leugen zijn ... , maar dat is niet zo Knipoog. Ik ben persoonlijk van mening dat publiek melden van dergelijke zaken anderen kan beschermen of hen kan waarschuwen om voorzichtig te zijn Ik had er ook geen andere bedoelingen mee.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:07

LuvdaTossa schreef:
Belde ze een week later op: Heb je hem ook in het zwart?

Madam beviel de kleur niet....... Grrrrrrrrr.........

en wat zei je? Ja natuurlijk, het is solden Haha! en 2 zwarte kopen is 1 schimmel gratis Schijnheilig

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:35

Missouri schreef:
Hoe ik mijn paard kocht was ook leuk.
Na een wekenlange zoektocht door Nederland en omstreken naar een geschikt paard voor mij, samen met een vriendin, kwamen we er niet uit. Ik ben heeeeel kieskeurig, en wilde precies het paard dat ik voor ogen had. Het moet gelijk raak zijn, en anders hoef ik hem niet.
Na wederom een lange dag van brakke bokken (die natuurlijk allemaal sterwaardig waren... zucht) kijken, waren we het zat en zij stelde voor om bij de fokker van haar paard (een GribaldixKaiserstern die ik helemaal geweldig vond) een kop koffie te gaan drinken.
We kwamen daar aan en mijn vriendin vroeg gelijk of ze nog wat hadden staan voor mij. "we hebben een merrie, maar die is pas 2". Dus ik: "dat zoek ik eigenlijk wel". "Het is een schimmel." "O, tja, ik wil eigenlijk geen schimmel..." (ik heb een hekel aan poetsen Haha! ).
Ik wilde toch wel even kijken, maar eigenlijk wilden ze het paard niet laten zien omdat ik toch geen interesse had. Maar na aandringen van mijn vriendin toch naar de wei gereden... en daar stond dus alles wat ik niet wilde: een klein, Duits schimmeltje met een raar dun halsje en een hele dikke pens. Maar ze kwam op me aflopen, en was niet meer bij me weg te slaan... en ze had het leukste hoofd dat ik ooit had gezien. Zo lief, met van die ondeugende ogen... met veel moeite lukte het om de kudde paarden een beetje olp te jagen, en toen ze in beweging kwam wist ik het helemaal. Dit moest 'm worden!
Een week later stond de schimmel bij me op stal Haha!

haha, en zo herkenbaar! ik wilde ook perse geen schimmel, uiteindelijk was hét perfecte paardje voor mij toch een schimmel, en ik kon haar echt niet laten staan Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 00:16

Je kan het ook zo treffen:
Ons 2de paardje van een tuiger met geen tuigermanieren en geen tuigerkarakter, dus een leuk paard met gewone vlakke gangen. Ze was betuigt en niet zadelmak. Na 1 1/2 jaar heerlijk gereden, gecrost te hebben wilde ik toch weer gaan dressuuren. Bo had daar nu totaal geen zin in. Ze vond alles best, als ze maar niet te netjes moest lopen.

Advertentie geplaatst en er kwam een al snel een telefoontje van een boer uit Aarlanderveen. Hij wilde meteen komen kijken. Hij wist niet waar het was en we hadden afgesproken bij de Groenoordhallen. Ja, daar kwam een auto aan met......... ojee een trailer, maar zo snel wil de ik haar niet kwijt Huilen . Naar stal gereden en hij zei: Als ze voor de kar zo loopt dan koop ik haar. Kom vanavond naar mij toe, dan spannen we haar in en maken een ritje.

Ik 's avonds naar Aarlanderveen toe. Bo ingespannen en na een kippenhok onderste boven te hebben gereden Haha! , zijn een stukkie wezen rijden. Bo liep alsof ze het gisteren nog had gedaan. Dus verkocht!

Ik had alles van haar verteld wat ik maar kon vertellen. Hij gaf mij het bedrag en uit een andere zak van zijn jas kwam 150 gulden te voorschijn. Dit is voor je eerlijkheid. Ik natuurlijk Bloos! Haha! Oh, dank u wel.

In het zelfde jaar heeft hij met Bo een huifkartocht gemaakt van Aarlanderveen naar Drenthe en weer terug. Ze hebben in de krant gestaan. Hij zei dat hij nog nooit een paard had gehad dat zo goed was opgevoed en in zo geweldige conditie had. Ik weer Bloos! Haha! . Hij had met de voorzitter van de rijvereniging de rit gemaakt en het paard van de voorzitter stond bekend om zijn uithoudingsvermogen. Bo reed hem op haar sloffies er zo uit.

We kwamen meneer van Kempen later overal en nergens tegen op concoursen. Hij vertelde de laatste keer dat we hem tegen kwamen dat hij Bo had verkocht aan de voorzitter van de rijvereniging. Ze hoefde daar niet veel te doen en ze had het goed daar.

Nu staat ze hier in Noord-Holland in Oudendijk bij Stalhouderij Snip. Mijn hoefsmid zag de foto van Bo bij ons op stal en vroeg of dat Bo was. Ik zei ja, hoezo. Oh die heb ik van de week beslagen bij Snip.

Ik weet niet of ze nog leeft, maar het was een wereldpaard waar we heel veel plezier van hebben gehad. Ik heb nog ergens een foto van haar op mijn PC staan. Zal ff zoeken.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:29

O nou, ik heb nog een hele leuke!! Haha!

Ik heb een paard verkocht aan iemand en wat ik ook probeerde om nog enigszins aan minpuntjes te noemen, ze hóórde het niet, toen ik zei dat ze hem even op de weg moest rijden om te zien hoe verkeersmak hij was zei ze 'dat hoeft niet, als jij het aanbiedt zal het goed zijn', toen ze hem had gekocht vroeg ze mij de klinische keuring te regelen, foto's geloofde ze wel. Ik vroeg nog 'wil je er zelf niet bij zijn dan???? Verward ' Nee, zei ze want wat kon de dierenarts haar nou vertellen wat hij mij niet kon vertellen??

Nou heb ik alles ook super eerlijk gespeeld en haar overladen met info en keuringsrapporten en weet ik veel, maar dit vertrouwen vond ik een béétje wereldvreemd.
En waar al dat blinde vertrouwen in mij en mijn paard vandaag kwam??

Ik quote: 'dit voelt zó goed!! Ja zie je, ik heb mijn man ook via een advertentie'...... Haha!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:30

Ok, nog eentje van mij:

Ik had een zeer goede springer staan, uit de stal van R bril maar het uiterlijk was gewoontjes.
Er komen mensen voor kijken, die een springtoppertje zochten.
Nadat ik hen had uitgelegd dat ze hem wel mooi zouden vinden als ze hem zouden zien lopen, wil ik m laten lopen in de bak en los wat staanders springen.De mensen staan aan de bakrand te kijken.
Mee komt er een bij recht op mij af, en bleef mij achtervolgen alsof ie me aan wil vallen.
Ik ren als een gek door de bak heen, al zwaaiend en zwierend met mijn armen.
Die mensen staan echt zo te kijken van die is niet goed ofzo.... Haha! Ze zagen niet dat ik geplaagd werd door een bij.
Mee maakt het paard wat nog rondliep aanstalten om de staander te springen, en ik vergeet de bij even en zeg ja, zodat ie zou springen.ik loop naar hem toe en mee dat het paard springt ga ik door mij enkel en lag op de grond, ik kon niet meer lopen, gescheurde enkel..........hahahaah!
Je had die stomverbaasde gezichten van die mensen moeten zien..

Ze hebben het paard trouwens wel gekocht, het was een Joost X Abgar.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:34

hehe Mel... dan is je actie toch niet voor niks geweest.... heel veel beterschap! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:37

Waar ik trouwens echt een pesthekel aan heb is mensen die alles afzeiken.

Zo had ik een keer twee hoogblonde dames op bezoek, met een zeer ordinair accent.
Niets was goed, zelfs de koffie die ik had gezet was niet goed ( al kan ik mij dat wel voorstellen, en hoor ik die klacht vaker Haha!)

Dus ik liet ze een aantal paarden zien, waren niet goed genoeg. Maar dan niet gewoon zeggen.........joh die past mij niet. Maar het paard werd even grondig op exterieur en beweging afgezeken.
Daarna de wei ingegaan, en uiteindelijk kwamen we bij een Jetset merrietje...........hmm dat was pas echt niets in hun ogen. Bah wat een slecht paard.

Dus ik stond met het stoom uit mijn oren en dacht......ik flikker je zo de dam af als je zo doorgaat.

Ze gingen weg en een half uur later belden ze.................ze boden geld voor de Jetset, en voor nog een die zo slecht was.......Haha!:D:D

Het geld zat best dicht in de buurt van wat ik vroeg, maar ik was zo nijdig, dat ik nee heb gezegd.
En heb ze enkele weken later aan leuke en lieve mensen verkocht die lieten merken dat ze er echt gek van waren.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:45

Dat was tactisch bedoeld Pipo...alleen sommige mensen hebben nog niet door dat je dat niet moet overdrijven Knipoog

Ik laat nooit wat merken in de buurt van de verkoper. Als het dier me echt niet aanstaat zeg ik dat wel meteen op een nette manier, maar ik zou wel gek zijn om het te laten merken als ik er helemaal verliefd op ben *LOL* Ga dan nog maar eens over de prijs praten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:47

Als mensen bij mij laten merken dat ze er knettergek van zijn, ben ik eerder geneigd om toe te geven in de prijs.

Dan krijg je namelijk een gunaspect..........en mensen die bot doet krijgen geen gun aspect dus ben ik veel harder.

En ik zeg altijd braaf dat het paard mij niet past, maar ik zeik het niet af!