Paard van 22 jaar overnemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_animals

Re: Paard van 22 jaar overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 21:11

Iedereen heel erg bedankt voor jullie reactie's en ik ga woensdag kijken bij mijn droompaardje :D ik hoop echt dat het iets word want kwa uiterlijk ben ik gewoon verliefd op hem hij heeft ook een hele lieve uitstralling dus 'Wish me luck' +:)+

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:41

love_animals schreef:
Iedereen heel erg bedankt voor jullie reactie's en ik ga woensdag kijken bij mijn droompaardje :D ik hoop echt dat het iets word want kwa uiterlijk ben ik gewoon verliefd op hem hij heeft ook een hele lieve uitstralling dus 'Wish me luck' +:)+

Spannend, ben benieuwd hoe het bevalt! *D

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 17:42

Metaxa schreef:
love_animals schreef:

Spannend, ben benieuwd hoe het bevalt! *D

Het is zeker heel spannend kan niet wachten tot ik ben wezen kijken :D ik hou je in ieder geval op de hoogt :j

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:43

love_animals schreef:
geerke schreef:
22 jaar valt inderdaad nog mee,het word pas serieus bij 25/26 jaar....toen merkte ik ook dat mijn paard oud werd.30 jaar is redelijk oud voor een paard,niet veel paarden redden dat.Maar als je er van uitgaat dat de pony 30 jaar word heb je er dus nog 8 jaar plezier van.En dat gaat heel snel om.
Maar je doet wel een hele goede daad vind ik. :j

Ik ben ook bang dat 8 jaar zo snel voorbij is maar ik vind het ook erg als ze omwille van zijn leeftijd geen nieuw thuis meer kan vinden en als hij veder gezond is dat ik hem een goed laatste leven kan geven :)
Dit is een foto van hem mischien kunnen jullie hem beter beoordelen dan ikke ;)

[ [url=m/0EQRqy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk paardje, vind het lastig oordelen via een foto maar ziet er wel gezond uit denk ik. :)

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 17:48

Ik ben ook bang dat 8 jaar zo snel voorbij is maar ik vind het ook erg als ze omwille van zijn leeftijd geen nieuw thuis meer kan vinden en als hij veder gezond is dat ik hem een goed laatste leven kan geven :)
Dit is een foto van hem mischien kunnen jullie hem beter beoordelen dan ikke ;)

Leuk paardje, vind het lastig oordelen via een foto maar ziet er wel gezond uit denk ik. :)

[ [url=m/0EQRqy.jpg]Afbeelding[/url] ][/quote][/quote]

Mijn ouders vonden hem er ook goed uitzien dus yee *\o/*

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:50

uhmm je linkjes doen het hier niet ; )

owjaa vind het heel goed van je leuk verhaaltje hier is een fries die ook een langere tijd ( 2 jaar ongeveer) stil heeft gestaan ook in combinatie met zijn leeftijd ,, soms is hij echt niet te houden en hij is top fit ondanks zijn artrose *\o/*

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 17:56

CharlotteJay schreef:
uhmm je linkjes doen het hier niet ; )

owjaa vind het heel goed van je leuk verhaaltje hier is een fries die ook een langere tijd ( 2 jaar ongeveer) stil heeft gestaan ook in combinatie met zijn leeftijd ,, soms is hij echt niet te houden en hij is top fit ondanks zijn artrose *\o/*

Alsje naar pagina 2 kan je ook de foto zien :) en wat leuk dat de fries ook nog steeds fris is :):)

Sannexxnovv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:02

Ik weet het niet hoor het is een zeer moeilijke keuze. Hij/Zij kan wel 22 jaar zijn en nog gezond maar is hij/zij over een paar jaar nog gezond. na mate een pony ouder wordt moeten de hoeven ook meer gedaan worden en als er iets niet goed is moet je meteen de dierenarts er bij halen, want hij/zij kan meer dingn oplopen nu die al zo oud is. Het is dus zeker een kostenpost. :?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:07

Denk dat ts zich daar wel van bewust is..

Ben benieuwd!

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 18:14

pleiada schreef:
Denk dat ts zich daar wel van bewust is..

Ben benieuwd!

Ben er zeker bewust van ;) ben ook super benieuwd :j

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:23

ik denk dat jij nog lekkere jaartjes tegemoet gaat ik ken trouwens ook een manege paard die al 44 :x is ... en ja zij loopt ook nog 1 keer in de week een halfuurtje mee :))

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 18:27

CharlotteJay schreef:
ik denk dat jij nog lekkere jaartjes tegemoet gaat ik ken trouwens ook een manege paard die al 44 :x is ... en ja zij loopt ook nog 1 keer in de week een halfuurtje mee :))

Wat een prachtige leeftijd kijk het is natuurlijk altijd zwaar om afscheid te nemen maar ik denk dat als ze 44 zijn het toch een stuk makelijker ga :+

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:31

ja klopt wel maar goed als je het kan om dat paard nog een aantal jaartjes gelukkig te zien opbloeien ja waarom niet ... ??
hou je ons op de hoogte wat je nu precies gaat doen ?? *\o/*

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:33

De mijne is nu 24 een groot paard,en toch loopt ze nog iedereen er uit.Het voordeel is dat ze 24/7 buiten staat en daarom goed bespiert blijft.We hebben het geluk veel ruimte bij de paarden te hebben.
Mijn vorige paard reed ik nog toen ze 30 was,geen hevige bosritten meer, maar wel een rustige wandeling.

En aan de andere kant mijn vriendin koopt een paard van 5 jaar ,toen hij zes was lag hij dood op de wei,hartfalen.Je moet soms geluk hebben.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:36

Joolien schreef:
Lise81 schreef:
Het 4e topic; een te kleine pony, een paard met kissing spines, een met ataxie en nu een oudje.

Als je echt met een goed hart wil adopteren dan moet je accepteren dat dit vrijwel altijd gepaard gaat met veel extra zorg en kosten en dat het paard minder/weinig geschikt is om te gebruiken zoals een paard zonder gebrek of mogelijke ouderdoms kwaaltjes.
Natuurlijk kàn het allemaal goed gaan, maar mensen verkopen niet voor niks en een verhuizing doet vaak ook veel met een dier omtrent weerstand.

Anders kan je nog wel tig topic openen....

Kijk jij snapt em!

Hier ben ik het volledig mee eens!

Bij dit soort dieren moet je kijken wat je hen nog kunt bieden, niet andersom...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:37

love_animals schreef:
Donja16 schreef:
Moeilijk hoor.. zelf zou ik dit nooit doen. Maar als hij nog hartstikke gezond is waarom niet?

Daarzit ik ook mee 22 is al oud maar ja anders ga hij naar de slager en dat vind ik ook een beetje cruel als hij veder nog gezond is ,ze had me een video opgestuurd en hij galoperde lekker naar haar toe voor eten dus zag er aardig gezond uit :)

.
als de eigenaresse dat gezegd heeft, zou ik er niet aan beginnen.. dat is emotionele blackmail om iemand over te halen om een paard over te nemen..

vergeet niet, als jij hem gratis mag hebben en hij anders naar de slager zou gaan, waarom vraagt ze dan niet de slachtprijs + een beetje.. hoogstwaarschijnlijk mag deze pony dus niet geslacht worden en zou het alleen geld kosten om 'ervan af te komen'.. dit even het doomscenario. want een paard dat vrolijk op je afgelappeerd, loopt in vrijheid.. dat zegt eigenlijk alleen dat hij op dat moment geen pijn in zijn voeten heeft.

de reden van verkoop lijkt op zich logisch, maar dat kan natuurlijk ook iedereen zeggen. met name omdat je geen 'koop' sluit, maar je 'krijgt' alles, is het ook maar de vraag of je rechten kunt laten gelden als er verborgen issues blijken (waarom ze hem wegdoet).

ik zou hem in ieder geval goed na laten kijken.. het percentage oudere paarden dat weggaat omdat men het financieel niet red ligt altijd opvallend hoger dan jongere dieren.. deze reden hoeft natuurlijk niet altijd de 'echte' reden te zijn..

maar dat gezegd hebbende, voor het zelfde geldt heb je gelukkig en heb je er een prima recreatiepaardje aan.. maar de risico's op kwalen of al chronische problemen ligt wel hoger dan bij een jonger paardje.. dat zul je in het achterhoofd moeten houden.. speciaal voer, supplementen en dierenarts rekeningen zijn niet goedkoop als er wat mis blijkt te zijn.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:37

Ik heb bijna hetzelfde gedaan als jij. Mijn paardje was toen ook 22 en ze is ruim 29,5 jaar geworden en tot de dag voor haar dood kunnen rijden. Ze stond net half jaartje op rust/pensioen ivm een blessure. Maar dat kan elke leeftijd gebeuren. Dus reed nog stapritjes met haar. Haar dood had ook niks met haar leeftijd te maken. Ik heb er echt nooit spijt van gehad. Ja natuurlijk zitten er meer risico's aan bij een oud(er) paard. Maar het gaat erom dat het gevoel zo goed is en dat je het kunt betalen. En of het paard nu 2,10 of 22 jaar is, dat maakt dan niet uit. Ik ben heel blij dat ik haar mooie laatste jaren met veel liefde heb kunnen geven!!
Heel veel succes en plezier TS!!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:40

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik zie geen reden waarom niet. Ik heb als mijn allereerste paard een kwpn ruin van 21 gekocht. Ik heb er al anderhalf jaar plezier van en en inmiddels staat er 23 jaar op de teller. Een heerlijk paard, mankeert nooit wat en en een geweldige leermeester.
Het hebben van een oud paard kost wat meer aandacht en moeite en ze hebben wat meer zorg nodig maar ik vind het het dubbel en dwars waard! Als je een goed gevoel hebt bij dat paard dan laat je niet tegen houden door de leeftijd. Leeftijd is maar een getal....

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 19:21

Ik laat me zeker niet tegenhouden door de leeftijd al die positieve verhalen die ik lees hebben mij wel aangemoedigd en ik ben gewoonweg veliefd op hem geworden zonder hem in het echt te zien heb wel een video doorgestuurd gekregen en die uitdruking in zijn ogen hebben mijn hart gestolen <3 *\o/*

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:58

Wat schattig! Ik wens je heel veel plezier toe morgen, geniet ervan! Waar ik nog wel even voor wilde waarschuwen op basis van je laatste posts is dat je misschien een beetje een roze bril hebt ontwikkeld in de afgelopen dagen? Bedoel ik absoluut niet kleinerend ofzo, ik denk zelfs dat zo'n roze bril een teken is dat je écht waardeert hoe speciaal deze fase van jullie kennismaking is :) Ik denk alleen op basis van je posts wel dat ze je makkelijk met één blik kan betoveren en dat je hierdoor misschien minder realistisch naar het totaalplaatje van jullie toekomst kan kijken. Mijn beste tip om dit te mediëren is een kenner mee te nemen die open staat voor haar zonder daar gevoelens bij te hebben. Iemand die de situatie zo objectief mogelijk ziet en vervolgens aan jou voor kan leggen. Heb je zo iemand beschikbaar morgen? Excuses indien je dit al ergens gezegd hebt. Nogmaals heel veel plezier morgen :) Ik ben benieuwd hoe het verloopt, dus ik blijf meelezen.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:03

Basilicium schreef:
Wat schattig! Ik wens je heel veel plezier toe morgen, geniet ervan! Waar ik nog wel even voor wilde waarschuwen op basis van je laatste posts is dat je misschien een beetje een roze bril hebt ontwikkeld in de afgelopen dagen? Bedoel ik absoluut niet kleinerend ofzo, ik denk zelfs dat zo'n roze bril een teken is dat je écht waardeert hoe speciaal deze fase van jullie kennismaking is :) Ik denk alleen op basis van je posts wel dat ze je makkelijk met één blik kan betoveren en dat je hierdoor misschien minder realistisch naar het totaalplaatje van jullie toekomst kan kijken. Mijn beste tip om dit te mediëren is een kenner mee te nemen die open staat voor haar zonder daar gevoelens bij te hebben. Iemand die de situatie zo objectief mogelijk ziet en vervolgens aan jou voor kan leggen. Heb je zo iemand beschikbaar morgen? Excuses indien je dit al ergens gezegd hebt. Nogmaals heel veel plezier morgen :) Ik ben benieuwd hoe het verloopt, dus ik blijf meelezen.

Ik snap zeker wat je bedoelt en ik weet ook hoe ik ben dus ik neem zeker iemand mee die open minded is haha en ik hou jullie zeker op de hoogte *\o/* <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:08

Als je hem wilt aanschaffen doe dan echt even een klinische keuring, denk weet je iig dat ie geen artrose heeft oid.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:11

[quote="Joolien"]Als je hem wilt aanschaffen doe dan echt even een klinische keuring, denk weet je iig dat ie geen artrose heeft oid.[/quote

Dat ga ik zeker overwegen met de eigenares

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:23

Bij een klinische keuring zie je dus echt geen atrose.Hebben ze vandaag bij mij een echo voor moeten doen f een foto ;-).
Ieder paard wat ouder is heeft atrose alleen is de mate van belangrijk.Ook is de vraag hoe het paard belast is geweest vroeger.Maar als het paard nu lekker vlotjes loopt en verder niks mankeert en je zit er zelf niet mee in dat ze geen 20 jaar nog mee gaat.

Wat mij ook verbaast is dat ik hier constant leest over de extra zorg die oudere paarden nodig hebben.Mijn 24 jarige krijgt niks meer dan mijn jonge paard.In tegenstelling daar betaal ik me momenteel blauw aan omdat die IR heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:24

Ja ok misschien niet letterlijk maar je kunt wel zien of ie er last van heeft oid.