Nou ja, thuis, we zijn verhuisd dus voor haar ook op een nieuwe plek "thuis".
Er is in de tussentijd nog veel gebeurd, maar vooral veel goeds en oké, ook een beetje "slecht".
Jara heeft bij FahyaFemke gestaan en een tijdje geleden schreef ze al dat Jara heeft gegaloppeerd. Dat was voor Jara een hele grote stap (letterlijk en figuurlijk), want Jara vond de galop toch wel heel spannend. Waarschijnlijk omdat telkens als ze bij ons schrok, ze in galop er vandoor ging en wij er dan afvielen. Uiteindelijk heeft ze een aantal keer gegaloppeerd bij FahyaFemke, het knopje is nog niet echt geïnstalleerd, maar Jara heeft niet meer het gevoel dat ze doodgaat in galop en dat is voor ons het belangrijkste.
Een paar weken geleden had Jara ineens een grote terugval, de trailer naast de bak was weg en zoiets maakt heel veel indruk op haar. Dat soort dingen kan ze niet goed handelen. Ze deed eigenlijk een aantal passen achteruit in haar progressie. Na ongeveer een week verbeterde Jara weer naar hoe ze ongeveer was.
Toen kwamen wij om te oefenen

Daarna heb ik zelf nog gereden en dat ging ook in het begin wel wat wiebelig, maar uiteindelijk konden we zonder steun van de longeerlijn een paar mooie voltes draven. Waaaaauw! Ik reed in draf op Jara! Wat een geweldig gevoel

Wel had ze een soort van "headshake" ontwikkeld en hield ze haar rug meer vast, dus de fysio is geweest en die ontdekte een aantal blokkades. Na een halve week kon Jara weer aan de slag en ze voelde meteen een stuk beter volgens FahyaFemke.
Dat weekend kwamen we weer terug om de laatste keer te oefenen. Deze keer heeft Jasper alleen gestapt om het niet méér uitdagend te maken voor Jara dan nodig

Van een bij ons op het laatst ik-blijf-gewoon-stilstaan-dan-gebeurt-er-niks hoopje ellende naar een voorwaartse dame die haar best doet. Echt heel veel plezier heeft ze nog niet, maar ze weet in ieder geval dat ze niet doodgaat en zoals gezegd, ze doet wel haar best.
We gaan zelf met haar verder, ook onder begeleiding van iemand die veel ervaring heeft met dit "soort" paarden.
Hopelijk kunnen we samen uiteindelijk (veilig) de Veluwe onveilig maken!
Foto's volgen nog!
To be continued...