tinaaz schreef:ponyparadijs schreef:Ik ben er in het begin altijd bij om te kijken hoe de bijrijdster om gaat met mijn paard en mijn spullen
Daarnaast zijn er duidelijke afspraken over wat ze wel en niet mogen doen.
Ook de manier van verzorging en rijden wordt door mij bepaald
Ja dan roepen ze meteen dat ik een controle freak ben maar mijn paard wordt met bepaalde dingen gewoon behandeld zoals ik dat wil.
Heb ik er geen vertrouwen in dan ga ik niet verder met die bijrijdster
Ik vindt dat ik een kapitaal in handen geef aan de bijrijdster en moet dus een goed gevoel hebben bij die bijrijdster
Bovenstaande ga ik inderdaad in mee.
Wellicht is het handig om een bijdrage te vragen, zodat iemand zich in ieder geval verantwoordelijk voelt.
Nogmaals het is niet dat hier niets voorhanden is. Ik heb genoeg zooi en eigenlijk alles van goede kwaliteit.
Een bijrijder moet je ook het vertrouwen geven dat het goed zit en klikt.
Dat het bij voorbaat al gezeur wordt vind ik nogal grof gezegd. Ik ben tot nu toe altijd heel gemakkelijk geweest met bijrijders, wel eens te gemakkelijk, waardoor er dingen kapot waren/beschadigd en haar naam was haas, terwijl ik desbetreffende spulen niet eens gebruikte. Lief voor het paard was ze wel en ze hobbelde lekker rond. Maar voorzichtig met mijn spullen zoals ik zelf ben was ze niet. Niet omdat ze het verkeerd bedoelde, maar ze zag het gewoon niet.
Mijn bijrijdsters betalen altijd een bijdrage.
Omdat ik van mening ben dat als ze een bijdrage betalen ook meer verantwoordelijkheid nemen