[VOLG] Bonte Jaopie & lessen van Steef Geelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 14:52

Vanmorgen was ein-de-lijk de buitenbak met textielsnippers weer begaanbaar na een hele lange tijd. Ook het weer was goed te doen 5 graden en droog, dus voor het eerst met Jaopie weer echt de figuren e..d. getrained.
Van enig gebrek aan werklust was geen enkele sprake meer, de grapjas heeft dus gewoon echt geen zin in lessen in een saaie, blinde binnenbak....
Het ging zelfs erg goed, hij pakte weer aan als vanouds.

Toch trainde ik sterk (consequent) op voorwaarts gaan reactie en impuls, en paste daarbij om te beginnen ook het zweepzwiepen-volgens-Steef toe, maar daar hield ik al snel weer mee op. ... Hoe ik ook krachtig maaide en zwiepte als ware ik de Hulk, Jaopie verblikte of verbloosde niet, haha, ging geen millimeter versnellen, hij draaide alleen geirriteerd z'n hoofd van de zwiep weg. En zwiepte zélf, en wel heel nijdig, met z'n staart.
Dat gaf ik dus op.... ik kán niet zwiepen, kennelijk. En een geirriteerde Jaopie zonder verdere reactie is ook niet de bedoeling.
Ik ging over op voorover met gewicht, dat hielp na enkele keren wel, maar de derde beenhulp haalde nog het meeste uit, dan spoot-ie vooruit.

Het ging me eigenlijk meer er om OF ik een reactie kreeg dan dat het werkelijk nodig was, want hij was bepaald niet terughoudend in het werk. Hij maakte zeer mooie verruimingen op de diagonaal, met een fraaie vanuit de schoft neerwaarts vallende hals, en in galop bleef hij zowaar een beetje meer in oprichting en wisselde hij op de 8 mooi om, ook hield hij bij tempo terugnemen in galop een mooie sprong waarbij hij duidelijk wat naar de achterhand zakte. Een mooie viersporen schouderbinnenwaarts met mooi afzettend binnen achterbeen en rijpend voorbeen draaide hij ook z'n hoef niet voor om.

Hoewel er energie en kracht genoeg in zat voor een uur werk, vond ik het na een half uur genoeg, omdat we zo intensief sedert de laatste les nog niet weer bezig waren geweest. Het moet wel leuk blijven.

Morgen komt de hoefsmid, dan gelijk zijn al weer aangroeiende baard strak bijwerken met de tondeuze, anders krijgt hij zo'n lomp uit model hoofd.

Ik was goed tevreden, en wil hem nog wel 2 x trainen (mits buitenbak het houdt want er is al weer regen en sneeuw voorspeld komende dagen...) voor de les van a.s. zondag.

Enne... hij bleef volledig recht, er schoof geen zadel, ook geen ruiter, niks en hij spoorde geweldig over de rug. Dat is echt door de lessen heen een opmerkelijke verbetering, als je weet hem vaak ik 'm vroeger moest bijcorrigeren.... Zo'n recht paard beweegt ook veel makkelijker voorwaarts-neerwaarts en laat daarbij z'n rug echt los... een magnificent gevoel!

Nou ben ik toch benieuwd of hij zondag in die binnenbak weer even magnificent inkakt....

Anoniem

Re: Bonte Jaopie & lessen van Steef Geelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:54

Fijn dat het weer beter gaat! Ligt dus inderdaad aan de binnenbak dan, herkenbaar. :j

Het gaat inderdaad weer regenen/sneeuwen vanaf morgen. :x

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:59

Wat klinkt dat heerlijk! Hopen dat hij het zondag net zo goed (of nog beter :P ) doet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:10

Lekker bezig geweest zo te lezen. Machtig he, als je paard het gewoon doet, en nog goed ook.

Aandachtspuntje voor zondag a.s.: het managen van je verwachtingen, zowel de positieve als de negatieve.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:19

Maflinger_S schreef:
Aandachtspuntje voor zondag a.s.: het managen van je verwachtingen, zowel de positieve als de negatieve.

:j :D :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 15:44

Nou heb ik opeens 3 coaches/trainers: Steef, Maflinger _S en Punz, hahaha! ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:48

Heb je nog een coach nodig om met je coaches om te gaan? O:) Veel plezier zondag, ik zou heel graag ook willen maar ik ben helaas in Brussel dan..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:54

:D

O:) Sorry... O:)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 16:01

Een coach die met MIJ om kan gaan is een wereldwonder van inlevingsvermogen, overwicht, tact, geduld en onverstoorbaarheid, daar wil ik mee trouwen! :wow:

Edit: Steef uitgezonderd, hahaha...
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 27-01-15 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:05

Jammer dat Steef geen meisje is... -O-

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 16:07

Heb er ook maar een edit onder gezet, anders krijgen we weer nieuwe misverstanden #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:10

Ach, ik denk dat we allemaal wel een beetje verliefd zijn op Steef. :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:10

Misschien een Stefanie zoeken dan? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:11

Hahaha, ik wilde het ook al zeggen, maar vond hem te flauw. _O-

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 16:12

We?!? Laat ook Maarten het maar niet horen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:15

<<)

Nee grapje, haha, ik bedoel ook niet echt verliefd als in de zin van dat je met iemand wil [***] o.i.d, maar hij is gewoon een ontzettende steun en daarom i.i.g voor mij ontzettend waardevol.
Zulke mensen in je leven moet je koesteren. :j
Die zijn er niet veel.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:25

terpentijn schreef:
Een coach die met MIJ om kan gaan is een wereldwonder van inlevingsvermogen, overwicht, tact, geduld en onverstoorbaarheid, daar wil ik mee trouwen! :wow:

Ik begrijp dat je Jaopie een aanzoek hebt gedaan?
;) :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:30

Dan komen wij wel langs voor een fotosessie. *D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 16:31

Dat bedoel ik: met Punz dus een coach er bij die de spijker eens even treffend op de kop slaat, hier! _/-\o_

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:52

:D :D :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:27

Volgens mij zijn Terpentijn en Jaopie al lang een setje .... daar komt geen Steef of Stefanie tussen :D. (En anders moet je eerst nog langs Doberman en Dobervrouw.)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:59

Interessant topic dit!
Komt er van zondag beeldmateriaal?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 12:26

Nou ik heb niemand die fotografeert of filmt voor zondag geregeld, da's wel jammer. Maar misschieen lukt dat alsnog, zal es kijken wat ik kan doen.

Zometeen eerst de hoefsmid om de twee bontjes te bekappen... Hoop morgen weer op Jaopie te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:12

Als ik vervoer had, zou ik zo bij je langs komen...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 16:18

Trouwens,ook @Maflinger_S is gezien haar laatste post geslaagd voor het "Coach Constantijn" examen, hahaha ~~}>