Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:40

Ik ben ook een sloeberruiter.
Klets continue tegen mijn paard en rijd graag buiten. (Nu niet zoveel omdat het snel donker wordt)
Ik pak een sjabrakje die het dichtsbij ligt en ik pak een rijbroek die niet in de was zit.
Mensen kijken me soms raar aan als ik klets met mijn paardje.
Rij niet wedstrijdgericht, maar lekker recreatief.

KimL86

Re: Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:49

Hier nog een sloeberruiter.
Altijd al geweest.

Helaas doordat ik gewoon moet werken moet ik in de winter wel doordeweeks in de bak rijden, maar verder zoveel mogelijk buiten.

Ik heb meestal maar 1 fijne paardrijbroek die ik altijd aantrek en dan nog 1 reserve, maar die trek ik alleen maar aan als de andere in de was zit.
En ik pak gewoon een dekje wat schoon is, ik kijk niet of het matcht met mijn kleren ofzo.

Heerlijk zo, wedstrijden trekt me echt niet.
Geef mij maar lekker een groot bos.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:49

ikke schreef:
demug schreef:
Edele dieren??
Uhhh als dat edele dier met zijn edele voetjes op mijn tenen staat, zijn het ineens een paar lompe poten.
niks edels meer aan :n

Listiglistje. Toch wel eerst uittrekken hè?

Waarom? Ik acht LL in staat om nieten in schoenen te schieten zonder zichzelf te bezeren...

Ik vraag me dan wel af (in z'n algemeenheid): wat doen jullie om je paard fysiek en mentaal recht te houden? Alleen door het bos crossen is niet bepaald bevorderlijk voor het lijf, tenzij je al oefeningen rijdend door het bos crost (dat hoeft niet per se in een bak).

Ik heb om de week een halfuur privé les, en oefen de andere week zelf. Dus 1x per week doen we aan gymnastiek :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:54

Ik ben een exacte kopie van jou ts :D

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:58

Ik meld mij ook, ik loop in de lelijkste jas die er maar zijn kan maar hij is goed waterdicht en zo lekker warm, zelfde geldt voor schoenen, rijbroek en sokken.
Hoeft niet te matchen en trek aan wat ik lekker vind zitten. Ook ik rijd in de modder, praat bijna altijd tegen mijn paard en neem vaak mijn hele dag met hem door. De meeste dagen hobbel ik lekker rond, doe wel rijtechnische oefeningen enzo maar dat is meer om mijn paard bezig te houden.

En ik ben er nog trots op ook.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:05

Zo was het bij mij eerder ook, buitenrit zonder zadel en zwemmen met mijn paardje...die tijd is nu wel over. Heb nu nog 2 ponies en rijd al jaren niet meer. Zit er aan te denken om helemaal te stoppen en om alles te verkopen, het valt me steeds zwaarder allemaal. Maar als het weer ging kriebelen weer lekker net als vroeger met een lekker ruige knol die nergens voor terug deinst.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:06

Rijbroek? Die heb ik niet eens :Y) rijlaarzen ook niet. Ik rij in de kleren die ik aan heb :Y) gewoon een oude spijkerbroek en laarsjes van schoenenreus of gymschoenen, en mijn oude werkjas. Enige kleding die ik echt voor het paardrijden heb is mijn cap.
En dan is t als ik zin heb, hup zadel erop en het bos in :) In de bak doe ik nog maar heel weinig. Ik ken maar weinig mensen die echt wedstrijden rijden en setjes verzamelen enzo, maar ik kom dan ook nooit meer op een manege..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:16

hier ook een sloeberruiter!!!
momenteel paardloos,wat ook mijn grootste struikelblok is helaas.

waar zijn de sloeberruiterpaarden???!!!
mensen vragen tegenwoordig zo schrikbarend veel geld om een paard te mogen verzorgen en vaak mag je dan maar 2x per week komen en rondjes in de bak rijden ;(

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:18

Hier nog 1 :D Ik heb nog nooit wedstrijd gereden en ben dit ook niet van plan.

Ik heb sinds een klein half jaar een A ponytje die voor de kar beleerd gaat worden en dan gaan we lekker door de duinen en bossen mennen :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:22

Ik zit er denk ik tussenin!

Vind niets heerlijker dan lekker met paardlief naar buiten, staan dan ook 1 km van een enorm stuk natuur/bos af dus dat is een groot genot.

Daarnaast trainen wij wel in de bak en volgen wij prive lessen.
Niet met het doel: wedstrijden. Maar met het doel:
mijn paard en mijzelf blijven ontwikkelen, correct gebruik van paardenlijf en mensenlijf, licht aan de hulpen en fijn in de mond.

Ik merk als ik alleen maar het bos in zou gaan dat ik toch langzaamaan wat slordiger wordt, mijn paard wat stugger enz. Nou is zij daar ook enorm gevoelig voor dus houden we het op deze manier bij.

Qua zadel heb ik wel een perfect passend zadel, weer nodig voor haar lijf/bouw die afwijkt van de standaard. Maar daarbij 3 dekjes die ik te pas en te onpas afwissel. Zelf een rode jas, daar zit dus de ene keer een oranje dekje bij en de volgende keer een helder blauwe, dat maakt me dan weer niets uit. Verdere rijkleding is zwart of donkerblauw dus 'matcht' vast altijd wat mij betreft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:54

Hier nog een, al val ik nu niet in de categorie ruiter maar dat komt vanzelf wel weer als mijn rijden weer is opgefrist en jong beestje oud genoeg. Heb vroeger wel wedstrijden gereden maar viel er toen toch ook onder. En ik houd meer van dressuur rijden dan buiten eigenlijk maar toch ben en blijf ik een sloeberruiter. Niks zo belangrijk als een soepel dier dan een bepaalde basiskennis van zijn lichaam heeft en het houdt ze geestelijk ook fris om de beweging en activiteiten af te wisselen.

Heb geen matchende kleding, het moet praktisch warm of juist luchtig zijn ongeacht de kleur. Wat wel op orde is en goed moet zijn is het materiaal voor paardlief. De rest boeit me ook totaal niet.

Of mijn broek nu paars, rood of blauw is, jas kan alle kleuren hebben en ook de dekjes destijds waren het liefst vrolijk van kleur. Alleen lastig te vinden in maat idioot groot. Schoenen of laarzen, als het naar stevig is, goede steun biedt en me droog houdt. Alles wordt toch intens smerig als knol in de buurt is dan liever niet de beste en mooiste spullen aan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:03

Kleding ook niet op kleur en van Zeeman en de Kik.Broek is al 5 jaar oud.Kom ook altijd met een roze poetskist met roze spulletjes erin en een roze zweepje op de manege. Van mijn dochter geweest.Thuis nog erger met kleuren.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:44

Hier ook een sloeberruiter, haha wat een woord!

Qua kleding (ouwe zooi) en qua rijden, ik weet hoe een paard vooruit gaat, hoe ik kan stoppen zonder teveel aan de teugels te hangen en hoe ik moet blijven zitten als het paard mij eraf wil hebben :P (mijn houding is verder wel netjes hoor)

Ben hier al een tijdje lid en af en toe dacht ik echt wtf heb ik al die tijd onder een steen gelegen? Zeker als ik bepaalde termen voorbij zag komen (weet ff niet zo snel meer wat), dus ik ga daarom bij een goed aangeschreven manege een aantal lessen te volgen voor een iets betere techniek en daarna weer overal en nergens sloeberen (sinds ik paardloos ben rijd ik alleen buitenritten bij diverse maneges).

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:53

Hier ook een sloeberruiter.
Ik noem mezelf boshobbelaar.
Mijn tenen zijn kapstokken,rij in spijkerbroek, en maak me niet druk om een strootje in haar staart.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:53

De moeders die meekomen met een les voor de kinderen.Een hele modeshow.Ik met broek,jas met vlekken en modderschoenen.Maar wel vragen of ik het paardje uit de poepstal wil halen anders worden de kleren vies.Dus een sloebermoeder.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:05

Hihi, sloeberruiters..! Leuk topic

Vind paard(en)houden hoe dan ook een geldverslindende hobby/passie/bezigheid. Als er al iets overblijft geef ik dat uit aan of investeer ik liever in iets waarvan ik denk dat mn paard er voordeel aan zal hebben. Geld voor matchende outfitjes gaat dus regelrecht daar naar toe.

Verder rijd ik eigenlijk bijna alleen als ik denk dat het voor het paard goed is, en vind ik het enorm leuk en interessant om met oefeningen vanaf de grond zo met het dier om te gaan dat ze gegymnasticeerd wordt met als doel om me zonder problemen te kunnen blijven dragen, en ook als bezigheid samen.

En daarbij praat ik ook tegen ze, en het schijnt ze echt helemaal niets te interesseren dat mn jas een andere kleur heeft dan mn schoenen/laarzen. Ook niet om de kleur van hun zadeldekje, ze hinneken alleen maar harder, lijkt t wel.. :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:06

nou ik meld me ook!Ik was en ben al jaren ook echt een buiten rijder.
Helaas kan ik niet meer rijden....en ja juist nu mis ik dat nog meer dan ooit toen ons paard overleed na een slag in de darmen kwam er een pony voor terug.....en oh wat is dat beestje afgezeikt.
Want het is geen welsh of zo een falabella neen ik had een konik gekocht.
termen als wildbeest,ezel of lelijkerd ik sta er boven het is echt zo een lief beestje dat ze alle oordelen omver blaast aan de echte liefhebber doet ze versteld staan van haar karakter.
nu gaan we dus (dagelijks) wandelen ,agilety,fietsen en ze vindt het heerlijk vooral het strand dan is ze niet te houden! En dat voor een pony die werd verkocht als liever lui dan moe! *\o/*
(en tja ze houd niet van de bak, dat wil ze echt niet! -O- maar ik geef haar groot gelijk!!)
Laatst bijgewerkt door kwita op 15-12-14 11:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:08

Hier ook een sloeber hoor, heb al 10 jaar dezelfde rijbroek, doe niet aan setjes, heb geen bijpassend jasje truitje of bandages of beschermers of dekje. Sta regelmatig met mijn goede kleding en schoenen nog even snel de mest op te ruimen.zal me allemaal een biet wezen en ook Paard lief heeft er nog nooit wat van gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:16

Ja hoor.... ook sloeberruiter
Als kind vond ik het fantastisch om geld uit te geven aan dekjes, setjes en weet ik veel wat. Als arme student vraag ik me af waarom ik dat in godsnaam ooit gedaan heb en waarom ik dat geld niet opgespaard heb :') ....

Ik haal al mijn paardenspullen en rijbroeken van marktplaats en mijn enige vereiste is dat het functioneert en niet duurder is dan 15 euro.
Verder heb ik altijd in de meest inspiratieloze omgeving ooit gestaan als het gaat om buitenrijden, maar sinds kort staan we op wandelafstand van het bos en het strand en het is fantastisch <3
In de bak rijden vind ik ook best leuk hoor, om ergens naar toe te werken en te merken dat het steeds iets beter gaat. Maar echt dressuur..... Daar heb ik het talent niet voor :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:21

Oh wat heerlijk dit. Ik zat hier toevallig van de week nog aan te denken.
De gaten zitten er nog niet in, maar mijn kleding past absoluut niet bij elkaar. Zeker in de winter ligt de prioriteit van mijn outfit bij warmte en niet bij het matchen met mijn zadeldekje. Truien komen rustig van de zeeman/action. Ik ga geen fortuin uitgeven aan een trui zodat paardlief er vervolgens op kan kwijlen, kauwen, spugen en kapot kan trekken. Ik ben dan ook zo iemand die het prima vindt als paardjelief op mijn pas gewassen rijbroek niest of zijn snottebel aan mijn jas afveegt. :') De wasmachine is geduldig :o

Daarentegen vind ik in de bak rijden ook best leuk. Paardje is best een uitdaging en daar kan ik van genieten. Maar prestatiegericht rijden doe ik absoluut niet. Het liefst ga ik elke dag het bos in :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:27

Afbeelding

Jas (meestal goor)
Trui van de sting uit de opruiming voor paar euro
Spijkerbroek van HM stretch (echt aanrader)
Outdoorlaarzen

Barebackpad

Western hoofdstelletje

Boulonnais <3

Dit trek ik niet aan omdat ik ga rijden, dit heb ik aan als ik weekend heb en ja het was een mooie winterdag dus een lekker buitenritje

Voor de kenners van setjes, sorry bandages en dekje en blingbling frontriem vergeten (geloof niet dat paard ooit iets om haar benen heeft gehad)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:28

Maakt niet uit als je niet als miss holland op het paard zit toch . Zal het dier echt niets uitmaken, Ik vind het wat anders als je de verzorging van je paard of het harnachement niet serieus neemt. Niet regelmatig zorgt voor je paard en maar eens voert als het zo uitkomt . Hoeft ook niet het duurste voer te zijn maar moet wel goed en genoeg zijn, En het harnachement moet passen en correct zijn en een deken met scheuren is niet waterdicht en dat vind ik voor het paard wel bezwaarlijk . Netjes op tijd naar de hoefsmid , ontwormingen , goed te eten enz enz. Netjes op tijd trainen , regelmaat in het trainen, niet over slechte bodems raggen enz enz. Bezuinigen prima maar wel super voor onze paarden zorgen! Dat vind ik een prima mentaliteit . Dat is op een bepaalde manier ook echt wel eisen stellen aan jezelf maar niet om sportprestaties te halen maar verzorgingsprestaties en aandachts prestaties . Dat kan zeker net zoveel voldoening geven .

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:35

Je moet vooral dragen waar je je goed in voelt.
Of je nu wel of geen paard onder je kont hebt.
We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin je als je daar gevoelig voor bent geleefd wórdt in plaats van dat je jou leven leeft.
Mens kledingsmaak, interieur, kapsel, auto, vakantie, werk, leefwijzen.......alles wordt onder de loep genomen en beoordeeld/veroordeeld.
Máár...........
Ook IK kan bij gelegenheden geweldig los gaan en strak gestreken uit de hoek komen, en daar nog van genieten ook.
Als dat voor sommige het moment van een dressuurwedstrijd is, of een fotoshoot of gewoon omdat het donderdag is en mooi weer..........leven en laten leven.
Zolang het je leven maar niet bepaald.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:44

Sloeberruiter uit luiheid..... Ik heb echt bewondering voor mensen die verzorgd op hun paard zitten. Ik ben er gewoon veel te lui voor. Pak snel spijkerbroek, fleece trui en kaplaarzen, gemakzucht is het meer. Ik ken eigenlijk maar weinig mensen die helemaal in de puntjes er bij lopen, een paar, en dan denk ik wel eens tja, had ook even een beetje aandacht aan mezelf kunnen schenken. Maar de volgende dag ben ik het alweer vergeten.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:45

Ik ben ook geen ruiter die houdt van matchende setjes en lakhoofdstelletjes en bla bla. Paardlief ziet er ook niet bepaald strak uit, ik scheer haar niet omdat ze 's winters prima haar warmte kwijt kan en erg voorwaarts is. Ze heeft ook wel echt een wintervacht, ze lijkt meer op een shetlander dan een KWPN'er.
Starten? Nooit van mijn leven. Veel te duur en die competitieve arrogante sfeer is niks voor mij.