zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:09

Ben nu sinds vorig jaar paardloos, na een pension gehad te hebben. Vorig jaar m'n laatste paard verkocht. Was even wennen, maar vind het prima zo. Nu pas realiseer ik me, wat het mij opgezogen heeft. Heb absoluut geen spijt, de bosritten om 6 uur smorgens waren onvergetelijk, zeker als je midden op de Veluwe woont. Maar had ook nergens anders tijd voor. 7 dagen in de week aan het werk in de paarden, altijd zorgen, tobben, en proberen alles goed te doen. Feesten, ja tot 11 uur, dan ging ik weer naar huis, omdat ik nog af moest voeren. Ik heb er een geweldige tijd in gehad, maar vind het goed zo, nu tijd voor andere dingen.

Sandalio

Re: zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 07:40

Ik kan wel zonder paarden leven. Heb vanaf mijn zevende tot mijn zeventiende altijd gereden en van mijn elfde tot zeventiende een eigen pony en paard gehad. Ik werd te groot voor mijn pony, dus die is toen verkocht, het paard was vooral van mijn moeder en dus niet echt van mij. Ik kwam in mijn eindexamenjaar terecht, ging daarna studeren en ik beleefde er steeds minder lol aan. Dus toen ben ik helemaal gestopt met rijden. Wel nog een keer stage gelopen (sociale studie) op een manege voor gehandicapten en toen 2 of 3 keer gereden, maar ik had nooit het gevoel 'Ik wil weer echt regelmatig gaan rijden!'
Sinds begin januari rijd ik nu weer, ik ben gaan samenwonen en mijn schoonzus is begonnen met rijden en daar raakte ik toch wel enthousiast van. Bovendien heb ik nu meer tijd (wel weer aan het studeren, maar iets meer zelf planning mogelijkheden) en dus rijd ik nu sinds een paar weken weer 1 keer per week. Echt onwijs leuk en ik wil zeker in de toekomst weer een eigen paard! Ik merk dat ik het toch wel gemist heb!

Maar ja, ik kan zeker wel zonder paarden leven :) alleen nu weer even niet, haha :). Ik denk wel dat het echt kwam omdat ik niet na mijn pony een nieuw eigen paard kreeg, had ik dat wel gehad, dan was ik waarschijnlijk nooit gestopt geweest.

loezepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:16

Dat zou ik dan wel heel moeilijk vinden. En dan zou ik het echt missen! Maar als wij niet anders gewend zijn, moet het lukken toch.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:25

Heel makkelijk te beantwoorden: NEE..

Ik zat als jonge meid altijd tussen de paarden; ik sliep nog net thuis in mijn eigen bedje..
Toen mijn opleiding gedaan in Deurne (toen het nog een particuliere opleiding was, en het nog aanzien had) om vervolgens te gaan werken op diverse springstallen of africhtingsstallen.

Door omstandigheden een tijd uit de paarden geweest, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.. }>
Inmiddels ben ik lichamelijk te versleten om nog fulltime in de paarden te werken, maar ik zou niets liever willen..

Momenteel heb ik even geen eigen paard, maar rij een paard dressuurmatig bij.. en binnenkort komt er waarschijnlijk een paard bij, om mee te gaan springen..

Maar een leven zonder paarden bestaat bij mij niet.. dan wordt ik diep ongelukkig!!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:30

NEE :o
Niet omdat het niet zou kunnen
ik KAN zonder paarden
ik WIL gewoon niet zonder paarden... en zou het daarom ook gewoon niet kunnen :+
Paarden zijn de enige dingen waar ik me aan kan vastgrijpen en laten meesleuren. Het is mijn passie en ik ben er 24 op 24 mee bezig. Dat betekent niet dat ik iemand ben die niks anders kan doen! Ik ga ook gewoon uit en doe een lekker andere dingen. Maar kom ik voor de keuze te staan bv. wedstrijd of fuif? el dan is die keuze heel erg makkelijk :+
Horse event of juwelen gedoe ofzo? Simpel :P
gewone kleren of paardrijkleren?
Je snapt het wel _O-

Ik word heel snel slechtgezind als ik een week niet heb kunnen paardrijden. Paardrijden is mijn uitweg, mijn uitlaatklep en nog veel meer dan dat.
Is een slechtgezind leven mogelijk? ja :+ wil ik het? Nee
( sorry voor mijn overvloed aan smileys :') )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:31

ik denk het wel,al roept mijn vriend van niet.Ik heb mij voorgenomen als deze dood zijn geen andere meer te nemen.Mijn lijf is op en het is best wel zwaar werk.Rijden doe ik al jaren niet meer.
Maar we zullen zien,als het zover is :D
Ik heb nu al 35 jaar paarden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:42

Ja hoor. Valt een enorme 'last' van mijn schouders dan. Ik hou heel veel van mijn paard en ik heb er superveel plezier van, maar ik heb op dit moment een verschrikkelijk druk leven.
Zolang het allemaal nog gaat dan houd ik haar tot haar dood, hopelijk gaat ze nog een jaar of 20 of langer mee, ze is pas 10. Ik denk dat ik daarna geen paard meer neem.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 25-01-15 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:45

Wat verstaan jullie onder paardloos? In de openingspost is het "zonder paarden" en niet "eigen paard" ;)

Zonder eigen paard zou ik wel kunnen. Zonder paarden zou heel raar zijn, veel vrienden hebben ook paarden, de wedstrijden in de buurt zijn toch wel leuk om te gaan kijken ook omdat je weer mensen tegenkomt die je een tijd niet ziet etc. Dus in dat opzicht zou zonder paarden weer heel raar zijn :s

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:00

Ik heb me serieus weleens afgevraagd hoe mensen dat toch doen zonder gek te worden, een leven lang zonder paarden :o . 't Schijnt te kunnen, maar uit ervaring weet ik dat het in mijn geval niet verstandig is om geheel paardloos te leven. Iets met mensen van paarden af willen rukken, bij elke wei heftig staan paardsnuiven en veulentjes in je tas willen stoppen. Nooit gedaan hoor, op dat snuiven na, maar 't scheelde niet veel :') .
Ik hoef er echt niet elke dag op of bij te wezen maar zo regelmatig een dosis 'eau de chevaux' heb ik toch echt wel nodig. Als mijn verzorgknollie om is gevallen (en o, ik hoop dat dat nog lang niet gebeurd) of als ik ze om wat voor een reden niet meer zou kunnen verzorgen dan zorg ik er wel voor dat ik op een andere manier zo nu en dan even legaal kan paardsnuiven. Gelukkig ken ik wel een aantal mensen die dat volledig begrijpen en het vast niet erg vinden als ik zo eens aan kom waaien om paardjes te kijken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:11

Vanaf mn 4e tot mn 20e heb ik altijd paard gereden en eigen paarden gehad. Daarna ben ik gestopt. Ik heb nog even paarden bijgereden, maar nadat ik verhuisd ben naar een andere stad heb ik niet meer op een paard gezeten. Ik zou het heel graag weer doen, maar ik ga in de ochtend om half 7 weg en kom met geluk om 18.thuis dan nog eten koken en dan moet ik in half 11 weer op bed om genoeg te slapen. Ik zou dus niet weten hoe. Het klinkt misschien ook gek, maar ik ben met mn springpaard ook zo een soort van verwend geweest dat ik ook niet voor iets van 20 euro eens in de week manege les wil. Ik mis de paarden dus wel, maar zie nu niet hoe ik t kan combineren.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:14

Kan ik kort over zijn: Nee. Ik leef voor de paarden, ik ben een jaar paardloos geweest en wist van gekkigheid niet meer wat ik moest doen. Een heel ritme valt weg en ik had moeite om die tijd op te vullen. Mijn vriend zei zelfs: ''Alsjeblieft, ga weer wat doen met de paarden''. Nah toen was de keuze weer snel gemaakt. :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:05

Op 't moment die keus moeten maken omdat ik het financieel niet meer redde en ik mij volledig op het moeder zijn wilde richten. Ik blijf nog wel tussen de paarden maar een eigen paard voorlopig niet meer. Als ons gezinnetje compleet is en de kinderen wat zelfstandiger zijn (iig op de basisschool zitten) wil ik zeker weer een pony.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:10

Het kan altijd, maar ik denk dat ik er toch wel erg ongelukkig van zou worden. Oh, en dan ben ik ook werkloos, want ik geef paardrijles en studeer voor docent paardenhouderij... Daar horen ook paarden bij zegmaar :')

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:12

van mijn 25ste tot mijn 42ste geen paard van dichtbij gezien ivm andere prioriteiten (gezin e.d.). Nu sinds zes jaar (ben nu dus 48) weer "in" de paarden en ik zou niet meer zonder willen.

Het is gewoon een "way of live" en er zou heel veel wegvallen als ik zou stoppen met de paarden (of mijn paardje dood zou gaan). Ik zou veel te veel tijd over hebben, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:13

max66 schreef:
Ik zou veel te veel tijd over hebben, haha!

Dat is t bij mij ook haha! Nu kom ik wel is tijd tekort, maar als ik geen paard meer zou hebben zou ik werkelijk waar geeen idee hebben wat ik met al die tijd zou moeten doen :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:19

Ik doe nu sinds half augustus zonder en er gaat geen dag voorbij dat ik t niet mis..
Tis voor mij een uitlaatklep, bezigheidstherapie, ik heb iets om handen, ik word er rustig van, ik kan m'n paard als therapeut gebruiken, ik vind het heerlijk om voor iets te zorgen en bovendien zijn het geweldige beesten..

Dus ja, als het anders kon, deed ik dat en zou ik graag weer een paard hebben :j

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:30

voor mij ook Sharon. Het is ontspanning voor mij, mijn hoofd is weer helemaal "leeg" als ik bij stal geweest ben. Zou niet weten waar ik anders de ontspanning zou moeten zoeken...

Hoop voor je dat je een "vervanging" hebt gevonden?!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:32

Ja. Ik heb vorig jaar mijn paard verkocht, sindsdien niet echt meer in de paardenwereld te vinden... Ik mis hem om zijn gezelschap en vrolijkheid. Alles er om heen eerlijk gezegd niet.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:33

nee

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:21

max66 schreef:
voor mij ook Sharon. Het is ontspanning voor mij, mijn hoofd is weer helemaal "leeg" als ik bij stal geweest ben. Zou niet weten waar ik anders de ontspanning zou moeten zoeken...

Hoop voor je dat je een "vervanging" hebt gevonden?!

Helaas nog niet :(

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:23

Zonder rijden zeker wel.

Maar ik zou niet zonder mijn dagelijkse dingetje kunnen. Tuurlijk wel voor een weekje vakantie en ik mopper ook weleens, maar niets is zo heerlijk als je auto of je huis uitstappen en enthousiast begroet worden door je dieren :D

BA2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:00

Ik heb het twee jaar zonder paard moeten doen, waarvan 4 jaar zonder eigen paard.
Vreselijk. Vond het fijn om weer een verzorgpaard te hebben, maar er gaat toch niets boven een eigen paard. Ik kan gewoon niet zonder, voel me dan toch 'anders'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:42

Ik dacht ook van wel, vorige maand 14 dagen zonder paard gezeten. De eerste dagen vond ik het wel prima maar vanaf dag tien wist ik niet waar ik het zoeken moest.
Op dag 14 stond er weer een paard op stal en nu kan ik me niet indenken dat ik dacht wel zonder te kunnen.
Niet alleen het rijden mistte ik maar ook de omgang en de verantwoordelijkheden die je hebt voor een paard, het is voor mij ook een uitlaatklep.
Als 4 jarige zat ik al op paard dus het is echt een onderdeel van mijn leven, dat gaat niet zomaar weg.