en eerlijk, wat heeft het ermee te maken of ze recreatieruiter is of niet? ik snap dat je de instelling hebt dat een beginner misschien beter niet aan een eigen paard kan beginnen, maar als recreatieruiters dat ook beter maar niet kunnen doen, wat blijft er dan over? moet dan elke ruiter die geen wedstrijden wilt rijden maar geen paard nemen??? die snap ik niet helemaal.
daarnaast is het niet TS haar paard dus vind ik dat ook de eigenaar verantwoordelijk is. sterker nog, als ik een paard van een ander verzorg verwacht ik toch echt niet dat ik degene ben die een tandarts moet gaan betalen. dit is namelijk niet mijn paard. zadel bekostigen kan ik me nog wat bij voorstellen als ik de enige ben die er op rijd, maar of TS de enige is die de haf rijd weten we nu niet.
dus ik snap dat mensen ermee zitten dat TS dus problemen heeft en de haf een scheef gebit en slecht passend zadel maar we kunnen het niet allemaal op haar schuiven. ook de eigenaar is verantwoordelijk voor deze dieren.
PowerReiner schreef:Je kan er dan toch voor kiezen je loon niet meer over te storten? Voor gezamelijke kosten kun je ook een aparte rekening openen. Ik ben al bijna 6 jaar samen met mijn vriend en hebben de financien nog steeds apart. Kan dus best. Alleen je moet een manier zien je vinden dit zachtjes te brengen aan je vriend. Daarnaast begrijp ik niet zo goed wat niveau ermee te maken heeft in deze. Zal wel te maken hebben met de haf.
Wat ik wel wil zeggen is dat er nog veel meer bestaat dan rijden alleen.
O ja, en heel knap hoor dat je kan blijven zitten op een bokkend paard, maar over het algemeen bokken ze niet zomaar, daar is dus wat mee.
Dat jij vind dat er best 3 paarden kunnen is prima, maar daar gaat het in deze niet om. Het gaat erom wat zij vinden (tenslotte hun land) en wat de afspraken zijn. Daarnaast moet je er ook over nadenken dat als jij jou paard daar neerzet en snachts dus buiten laat, dat je paard iedere nacht alleen staat, omdat die andere paarden naar binnen gaan. Niet ieder paard vind dat prima.
op het vetgedrukte: er werd in een eerdere post genoemd dat wij niet weten wat voor niveau TS rijd. daar reageert ze waarschijnlijk op.