Marije_jiplover schreef:Even geheel offtopic:
Sorrie, maar een endurancepaard redt het niet op conditie alleen, die heeft (spier)kracht nodig om dat 160 km vol te houden! Een (goed) endurancepaard is wel degelijk bespierd!
Net zoals een spring- of crosspaard spieren nodig heeft om uberhaubt te kunnen springen!
Uiteraard heeft een dressuurpaard ook bespiering nodig om zijn werk te kunnen doen, maar door de bank genomen zie ik onder dressuurpaarden ook vrij veel te vette paarden, die dan zgn zeer bespierd heten te zijn.
Wat betreft je voer: ik zou in elk geval zorgen voor een hoger aandeel eiwit in het rantsoen. Zonder bouwstenen valt er immers niets te bouwen.
Maisvlokken ben ik persoonlijk niet zo weg van als paardenvoer.
Het ging even om een mentaal plaatje maken tussen een paard dat vooral "gaat" en een paard dat heel specifieke oefeningen doet.
Je doet net of ik het endurance paard tekort wil doen ofzo...
Dit is wel het typische endurance paard
Tegen dit typische dressuurpaard.
Maar je kunt ook mensen in je hoofd nemen
, hardlopen doe je om af te slanken en op te drogen, niet om aan te komen en rondingen te krijgen.Uiteraard moet er goede voeding bij zoals ook door een poster voor mij aangegeven en ik heb al opgemerkt dat het voer dat ze gebruikt gewoon te laag in eiwit is.

.

Een D pony van 19 jaar oud, ze word in januari al weer 20! (leeftijd is geschat het vermoeden is is dat ze misschien wel al ouder is)