Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
demo_love schreef:Dat risico ken je als je een paard koopt. Hetzelfde als je kinderen wilt en je baby blijkt bij geboorte een aandoening te hebben. Kost ook geld, maar ook aan een kind zit je vast.
Als ik een paard koop, dan is dat voor levenslang en behandel ik mijn paard als een gezinslid. Dus wat er ook gebeurt: dat paard gaat niet meer weg.
Uiteraard enkele uitzonderingen: ernstige ziekte met veel pijn is uiteraard euthanasie. Ik denk dat je je paard daarmee alleen maar een grote dienst bewijst.

Dimple schreef:Als wij droog brood moeten gaan eten omdat ik persé een paard wil onderhouden..........dan gaat er iets niet goed in het gezin hier. Ik zou mijn kinderen daar nooit onder willen laten lijden.
Dimple schreef:Paarden denken niet zoals wij!
Ze hechten zich aan de kudde, de vaste persoon die ze komt verzorgen en eten geeft. Dat herkennen ze.
Maar het 'genieten van oude dag' zullen ze nooit begrijpen. Tuurlijk, als het kon zou ik daar ook voor kiezen, maar we moeten niet de gevoelens en emoties die wij hebben aan paarden toeschrijven.
Ik vind dat bij sommige echt te ver gaan hier hoor.
Als wij droog brood moeten gaan eten omdat ik persé een paard wil onderhouden..........dan gaat er iets niet goed in het gezin hier. Ik zou mijn kinderen daar nooit onder willen laten lijden.