Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Jep, de rambo micklem multi!
.
. Ik heb wel geoefend op het naast me stappen in een rechte lijn, vooruit en kleine stukjes achteruit. De stal stapt ze zonder problemen in, maar zodra ze de trailer ziet, begint ze al te stressen (lees: steigeren) en bijgevolg: ik ook. Geen goeie start alvast, als ik mijn stress niet onder controle kan krijgen .
. Ik heb haar wel efkes "strenger" aangepakt, ik heb ondertussen begrepen dat dit bij Chumani het beste werkt
. Eerst gewoon stappen naast mij aan het touw, tikje van de zweep op de flank als ze achter mijn rug wegdraaide en blokkeren met mijn hand als ze voor mij indraaide. Op nog geen 5 minuten had ze dit al beet.
. Dus als ze omhoog ging, heb ik mijn zweep omhoog gedaan (niet geslagen!) en een ruk aan het touw gegeven. Dat laatste mag eigenlijk niet, maar na 3 keer proberen, stond ze naast me, schudde ze haar hoofd, geeuwde ze en ging ze de trailer op - naast mij.
. De trut!
( wat een geweldig paard) nooit zonder trucjes zal raken ze is slim maar dat houdt jou wel lekker alert
CharlotteJay schreef:ik denk dat Chumani( wat een geweldig paard) nooit zonder trucjes zal raken ze is slim maar dat houdt jou wel lekker alert
ik heb echt het idee dat je nog ver gaat raken met haaren fijn om weer wat te volgen je schrijft zo leuk en de verhalen zijn geweldig ik zie het al helemaal voor me

. Op de manège rijdt Machteld bij de gevorderde ruiters (dressuurlessen en springen) terwijl ik nog steeds "hang" bij de beginnelingen.
.
. Een nieuw "projectje" dat ons in de schoot geworpen wordt. Een goeie klant van mij heeft een eigen renstal met Engelse volbloed paarden. Rensport dus. Zijn allereerste eigen gekochte en getrainde paard, Engels volbloed, gaat op pensioen - ze is 9 jaar en voor de rensport fin de carrière. Ze heeft een heerlijk en eerlijk karakter en is erg gezond. Goede rug, goede benen, werkwillend karakter. En de eigenaar wil haar schenken aan ons...
. En ikzelf blijf rijden met mijn lieve Aislinn én blijf aan de slag met Chumani.
.
.