Eigen pony.. doen of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:38

Stalling kan je zo duur maken als je zelf wilt. Ik weet niet waar TS woont, maar in de Achterhoek kan je voor een redelijk bedrag prima staan hoor.
Hangt er van af of je zelf wilt mesten, of laten doen etc.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:11

chelle_dora schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Chelle-dora, ik zeg nergens dat ik dat deed, het gaat erom dat die dingen er wel aankomen, en miss vind Ts dat dadelijk wel belangrijk, je bent ten slotte maar 1x jong.
Als haar ouders erachter staan en voor de kosten instaan zie ik ook geen probleem. En hoezo zijn mijn bedragen onrealistisch? Hier betaal je minimaal 250,- als je een klein beetje fatsoenlijk wil staan. afgelopen zaterdag had 1 van de jonkies wat lichte koliek van teveel gras. Ben je toch zo weer 120,- kwijt voor weekentarief en 2 spuiten. Paarden kosten veel geld, als je daar rekening mee houd is er niks aan de hand.

Maar jij gaat er nu dus eveneens al vanuit dat 'TS dat misschien wel belangrijk vind'. Als TS over 4 jaar besluit dat ze toch liever een KWPN'er wil, had ze dan ook niet die haflinger moeten kopen? Zo kan je overal wel een reden voor bedenken om het toch maar niet te doen. En de ene puber is de andere niet; als je al zo lang bij je verzorgponies rondwandelt, denk ik niet dat ze ineens vreselijk wild uit zal gaan en ieder weekend brak op de stoep zal liggen. En al doet ze dat wel; als zij dat weet te combineren met een paard is dat toch prima? Ik ken er zoveel die uitgaan, naar school gaan, werken, én een pony en een sociaal leven hebben, en die zijn echt niet overspannen en die doen dat al jaren.

Je bent maar 1x jong, maar je hebt waarschijnlijk ook maar 1x de kans om dit paard te kopen.. Als ie weg is, vind 'm dan maar 's terug.

Maar dat is toch ook iets wat bij het leven hoort, dat je niet alles kunt krijgen wat je hebben wilt?
Ik denk dat op elke willekeurige manege alle meiden een favoriete pony hebben die ze het liefst direct willen kopen. Maar niet iedereen kan en moet een paard kopen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:21

Nikass: er heeft nog nooit iemand een pony of paard moeten kopen. Het woord "moeten" slaat dan ook nergens op. En als het kan.... waarom dan niet? Wat is er mis mee dat een 13-jarige haar favoriete pony koopt? Dat is toch alleen maar super?

Gallop3

Re: Eigen pony.. doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 13:04

heb goed nieuws! na 1 paard te verkopen en zo veel emotie wil de eigenaar geen paarden meer verkopen (tot nu toe), mijn lieveling blijft! ik heb geen kosten en het is dan waarschijnlijk zoals het eerst was! he zou natuurlijk altijd nog kunnen dat hij ineens wel weg moet daarom willen mijn ouders gaan sparen voor als het weer zover is dat ik binnen een paar weken een paard moet kopen. ik ben ontzettend blij en kan met een gerust hart op vakantie, wel wil ik jullie allemaal bedanken voor de snelle en vele reacties, heb er veel van opgestoken! Groetjes Rosa

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:45

Gefeliciteerd Rosasara. Wat fijn voor je.

Heel veel plezier in de vakantie!

aitl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:31

Allereerst wil ik je een compliment geven over hoe serieus je alles uitzoekt en in afweging neemt.
Natuurlijk is het niet leuk als je lieveling wordt verkocht. Die kans zit er natuurlijk altijd in zolang je paarden/pony's van iemand ander rijdt.
Maar dit risico zit er ook in bij een eigen paard. Denk aan hoge onkosten, verandering in de privé situatie, enz. Enz.

Toch ben ik van mening dat je beter niet aan een eigen paard kunt beginnen als je moet knutselen om de kosten rond te krijgen.
Hoewel er in dit topic echt goede tips zijn gekomen denk ik dat je deze kans aan je voorbij moet laten gaan.
Blijf lekker bij deze mensen pony's rijden en probeer de insteek hiervan te veranderen.
Je probeert nu zoveel mogelijk verschillende pony's te rijden, neem les, oefen serieus en leer zelf gewoon heel goed rijden. Daarnaast moet je het doel iets bijstellen. Je traint nu de pony's zo goed mogelijk zodat iedereen er straks meteen op kan wegrijden. (Goed aan de hulpen, goede conditie, mooi in de bespiering en ze kennen de benodigde oefeningen).
De eventuele nieuwe eigenaren krijgen dan een fijne pony onder de kont, dat is dan een compliment aan jou en zelf leer je gewoon heel veel.

Dan koop je pas later een paard of pony, kun je ook met een jonkie beginnen omdat je dan al wat ervaring hebt.
Hoe moeilijk het nu ook is............

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 17:10

Wat fijn voor je Rosara! Fijne vakantie! :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:14

Ah wat fijn voor je ts!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:54

Fijn hoor is het toch :) nog goed gekomen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:56

aitl schreef:
Allereerst wil ik je een compliment geven over hoe serieus je alles uitzoekt en in afweging neemt.
Natuurlijk is het niet leuk als je lieveling wordt verkocht. Die kans zit er natuurlijk altijd in zolang je paarden/pony's van iemand ander rijdt.
Maar dit risico zit er ook in bij een eigen paard. Denk aan hoge onkosten, verandering in de privé situatie, enz. Enz.

Toch ben ik van mening dat je beter niet aan een eigen paard kunt beginnen als je moet knutselen om de kosten rond te krijgen.
Hoewel er in dit topic echt goede tips zijn gekomen denk ik dat je deze kans aan je voorbij moet laten gaan.
Blijf lekker bij deze mensen pony's rijden en probeer de insteek hiervan te veranderen.
Je probeert nu zoveel mogelijk verschillende pony's te rijden, neem les, oefen serieus en leer zelf gewoon heel goed rijden. Daarnaast moet je het doel iets bijstellen. Je traint nu de pony's zo goed mogelijk zodat iedereen er straks meteen op kan wegrijden. (Goed aan de hulpen, goede conditie, mooi in de bespiering en ze kennen de benodigde oefeningen).
De eventuele nieuwe eigenaren krijgen dan een fijne pony onder de kont, dat is dan een compliment aan jou en zelf leer je gewoon heel veel.

Dan koop je pas later een paard of pony, kun je ook met een jonkie beginnen omdat je dan al wat ervaring hebt.
Hoe moeilijk het nu ook is............

Mooi gezegd! Niet gaan hechten aan andermans dieren.

Gewoon van genieten en rijden/ verzorgen.

Ik hecht me nooit aan andermans dieren, wel gewoon van genieten en vriendschap mee sluiten. En als ze gaan verhuizen en of verkocht gaan worden, prima, dat is dan de keuze van de eigenaar en neem je afscheid en ga je gewoon verder.

Zo heb ik ook heel veel van geleerd en ervaring opgedaan voordat ik een eigen paard ging kopen. Atijd was het fijn en nooit gedoe en of problemen mee gehad.

Nu na 15 jaren eigen paard gehad te hebben (ingeslapen) ben ik paardloos sinds 2 maanden en heb ik nu een lieve bijrijpaard en dat is genieten en heb er ook een band gekregen met het dier.

Mocht de eigenaar ooit gaan verhuizen van stal, ga ik ook geen drama van maken, waarom zou ik? ik wens ze dan veel plezier en succes toe en neem dan afscheid van het dier en ga het bedanken voor de leuke tijd........

Dat is ook wat je zou moeten doen, leer ervan en doe ervaring op voor jouw toekomstige eigen paard.