Vreemde roept mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Vreemde roept mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 06:18

Zag vanmorgen op facebook nog foto s rondgaan van een man die betrapt was met een halstertouw in de wei van een paard. Deze was per fiegs maar vluchtte ook weg. Mss even vergelijken of het niet om dezelfde gaat

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 06:28

WendyLotte schreef:
Ik heb even terug gelezen maar je maakt je zelf steeds gekker. (achterdochtiger)
Een telefoon nummer ophangen is inderdaad dom : dan wordt je alleen zelf maar lastig gevallen want dan kan iedereen erbij. Je haalt jezelf van alles in je hoofd wat betreft je paard maar denkt niet aan het gevaar van jezelf. Niet zo slim.
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel simpel, maar wat doet de meneer nog meer behalve kijken ? Ga eens even rustig nadenken. Wel eens gedacht dat er ook wat "simpele" mensen zijn, met rijbewijs, die paarden mooi (leuk) vinden. Waarschijnlijk vind de man je paard gewoon leuk, lief en of mooi. Denk in de termen als Penny meisje. Hoe geweldig is het dan, dat zo'n veulen je fluitje (roepen) herkent.
Er hoeft helemaal niks te gaan gebeuren ! De beste man is schuw, maar zou, als hij goed nadacht en plannen had met je paars, echt niet meerdere keren per dag (overdag!!) langs rijden en of geluiden maken zodat hij op zou vallen.
Ik zou zeggen, let op, maak jezelf niet zo gek en wacht gewoon af. Niet meteen het ergste denken. niet iedereen is meteen slecht !!

Ja en nee.

Ja, natuurlijk kan het onschuldig zijn.
Nee, de politie is niet voor niets landelijk bezig en roept om verdachte zaken te melden.

Dan toch liever extra oplettendheid dan dat je jezelf achteraf voor je hoofd slaat.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:18

Hier zou ik toch wel erg alert op blijven,ik denk nml aan een potentieële paardendief!
Als het een dierenbeul zou zijn dan zou die anders te werk gaan denk ik.Wat de TS schrijft lijkt er meer op dat diegene een soort van vertrouwensband wil opbouwen met de paarden om dan z'n slag te kunnen slaan en ze te stelen.

Dit is geen normaal gedrag van die man vind ik dus alertheid is hier zeker op zijn plaats!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:28

Heb inderdaad jaren geleden ook eens 2 mannen bij mijn pony's gehad, stonden met de auto naast de wei.
Toen ze mij zagen lopen stapten ze uit en vroegen of mijn pony te koop was. (was een fjord)
Ook wel eens mensen in de auto die foto's maakten. (en ook wegrijden als je er aan kwam)
Aangezien dat de week voor de zuidlaardermarkt was, hebben we toen de auto maar even voor het hek van de wei gezet.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 08:32

WendyLotte schreef:
Ik heb even terug gelezen maar je maakt je zelf steeds gekker. (achterdochtiger)
Een telefoon nummer ophangen is inderdaad dom : dan wordt je alleen zelf maar lastig gevallen want dan kan iedereen erbij. Je haalt jezelf van alles in je hoofd wat betreft je paard maar denkt niet aan het gevaar van jezelf. Niet zo slim.
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel simpel, maar wat doet de meneer nog meer behalve kijken ? Ga eens even rustig nadenken. Wel eens gedacht dat er ook wat "simpele" mensen zijn, met rijbewijs, die paarden mooi (leuk) vinden. Waarschijnlijk vind de man je paard gewoon leuk, lief en of mooi. Denk in de termen als Penny meisje. Hoe geweldig is het dan, dat zo'n veulen je fluitje (roepen) herkent.
Er hoeft helemaal niks te gaan gebeuren ! De beste man is schuw, maar zou, als hij goed nadacht en plannen had met je paars, echt niet meerdere keren per dag (overdag!!) langs rijden en of geluiden maken zodat hij op zou vallen.
Ik zou zeggen, let op, maak jezelf niet zo gek en wacht gewoon af. Niet meteen het ergste denken. niet iedereen is meteen slecht !!

Hoezo denk ik niet aan het gevaar voor mezelf?

Er hoeft idd helemaal niks aan de hand te zijn, ben ik helemaal met je eens hoor! En ja, ik weet dat ook ''simpele'' mensen een rijbewijs kunnen hebben.

De man komt op tijden dat het rustig is, niet op vaste tijden en ook niet alleen overdag. Gisteren avond is dezelfde (soort, ik weet natuurlijk niet zeker of het dezelfde is) auto 3x langs gereden. Dat was rond half 10, niet echt overdag.

Ik kan afwachten, misschien kom ik dan op een dag op stal en is m'n paard weg, of eigenlijk nog erger ligt ie half in stukken. Dan weet ik niks van degene die het heeft gedaan.
Ja, ik kan afwachten...

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:39

Kun je hem niet met de auto volgen? Dan kun je iig het kenteken noteren en uitzoeken waar hij woont.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:39

Kun je hem niet vanaf een andere kant opwachten (zonder dat ie je ziet) en dat je hem confronteert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:43

Of je hangt een briefje op zonder je telefoonnummer?
Dat het jullie is opgevallen dat hij vaak bij de paarden staat, dat dat op zich geen probleem is maar dat jullie je afvragen waarom dit is, met de vraag of hij zich op stal wil melden zodat jullie weten dat er geen slechte bedoelingen zijn.
Zo beschuldig je hem nergens van maar weet hij wel dat jullie weten dat hij daar komt, is een stuk minder agressief dan hem meteen klemrijden..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:34

Dat is wel een goeie Dees Daan. Een briefje ophangen en er bij vermelden dat 'alle stalgenootjes op de hoogte zijn, van zowel de man als het kenteken van de wagen'.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:37

Cemlys schreef:
Zag vanmorgen op facebook nog foto s rondgaan van een man die betrapt was met een halstertouw in de wei van een paard. Deze was per fiegs maar vluchtte ook weg. Mss even vergelijken of het niet om dezelfde gaat

Dat was volgens mij in Rijswijk/Den Haag. De foto's zijn van 3 mei jl. en er is door degene die de foto's heeft geplaatst niet meer gereageerd op het bericht als ik het goed heb! Als we het over dezelfde foto;s hebben natuurlijk. :) (oudere man met een fiets, zou een nieuw halstertouw bij zich hebben en komen om 'de paardjes te aaien'.)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:39

dees_daan schreef:
Of je hangt een briefje op zonder je telefoonnummer?
Dat het jullie is opgevallen dat hij vaak bij de paarden staat, dat dat op zich geen probleem is maar dat jullie je afvragen waarom dit is, met de vraag of hij zich op stal wil melden zodat jullie weten dat er geen slechte bedoelingen zijn.
Zo beschuldig je hem nergens van maar weet hij wel dat jullie weten dat hij daar komt, is een stuk minder agressief dan hem meteen klemrijden..

Vind dit wel een goed plan. Stel dat het gaat om iemand met een beperking die niet doorheeft dat hij iedereen op de kast jaagt met zijn misschien goede bedoelingen. Dan heeft hij de kans om zich te melden en dit te vertellen. :) Niet heel de wereld is natuurlijk goed of slecht, maar het zou wel erg zijn als die meneer echt geen slechte bedoelingen heeft en op een assertieve/agressieve manier wordt benaderd voor iets waar hij geen weet van heeft. :j
En andersom, als hij wel slechte plannen heeft dan weet hij dat hij in de gaten wordt gehouden.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:58

Dat die man steeds op verschillende tijdstippen komt is verdacht!
Als hij enkel goede bedoeling had dan kwam hij ook op dezelfde tijden,gewoon effe stoppen op zn route.
Maar dan nog is het apart!
Het geeft gewoon een raar onderbuik gevoel.

Dat hij dus op verschillende tijdstippen komt kan dus zijn dat hij probeert het vertrouwen van de dieren te krijgen zodat ze niet weglopen als deze 's nachts komt om ze bijv. te stelen.
Tegenwoordig moet je zo ontzettend op je hoede zijn,nog steeds word het te snel 'goedgepraat' ,vaak door mensen die zelf heel aardig van aard zijn en niet snel gevaar zien.

Mijn ervaring is dat deze signalen NIET normaal zijn!
Ik hoop dat ik het fout heb maar ik betwijfel het.

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:32

Ik vind het er ook steeds verdachter op worden eigenlijk...
Kan je niet ergens achter een struik gaan zitten en wachten tot ie komt haha. Neem anders een verrekijker mee, kan je ineens zien wat zijn nummerbord is.
Zou er toch maar allemaal flink mee opletten, straks kom je aan op stal en is je paard weg. :n

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:59

Er is net een link voorbij gekomen op facebook diegene (oudere man) liep met een nieuw halstertouw bij de weides van paarden..

Zal is kijken of ik je die link kan sturen..
Laatst bijgewerkt door DeniesRos op 18-06-14 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:01

Gaat om deze man die in omgeving Den haag/Rijswijk actief is met weides bespieden en met het halstertouw in ze handen rond loopt..

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10250116_630631143688589_6979059596103194750_n.jpg

Deze man stond met gloednieuw Halstertouw bij fedde in de wei toen leon aankwam....
En sloeg op de vlucht toen leon riep naar hem. Leon heeft hem nog kunnen pakken en natuurlijk beweerde hij dat hij daar niets deed dan een paardje aaien...
Maar
A. waarom neem je daar een Halstertouw voor mee?
B.waarom sla je op de vlucht?

Dus voor iedereen!!! Aub graag ogen open!!! En extra opletten op je paarden!!!
Graag zoveel mogelijk delen, mocht iemand deze man herkennen...
Ik ga ook de politie bellen. En melding maken!
In het elserburgerbos!! Rijswijk /Den Haag

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:06

Die link is een behoorlijk tijdje geleden (maandje of zo in ieder geval) ook FB al rond gegaan dus ik denk dat dit al een wat ouder bericht is dat nu weer in leven is geblazen, maar ik kan het fout hebben..

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:13

Citaat:
Dat was volgens mij in Rijswijk/Den Haag. De foto's zijn van 3 mei jl. en er is door degene die de foto's heeft geplaatst niet meer gereageerd op het bericht als ik het goed heb! Als we het over dezelfde foto;s hebben natuurlijk. :) (oudere man met een fiets, zou een nieuw halstertouw bij zich hebben en komen om 'de paardjes te aaien'.)

Dat was inderdaad bij Fedde, de zoon van mijn paard Elbrichje. Ik zou er zowiezo een foto van proberen te maken en een melding maken bij de politie kan altijd. Ze kunnen alvast maar een melding hebben.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:16

maar kun je dan niet gewoon naast de weg gaan lopen, tot je hem ziet.Waarom zou je in de bosjes gaan liggen, je kan hem toch gewoon passeren. Hij zal wrl meer mensen tegenkomen als ie over de weg rijdt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:20

Hm lastige situatie. Het feit dat een man je paardje roept zou ik nog niet meteen wat achter zoeken maar het feit dat ie meteen weg gaat als er iemand komt vind ik wel vreemd. Ik zou idd toch een camera ophangen, zo duur zijn die dingen niet en mocht ie toch iets fouts doen... heb je meteen bewijs... Liever voor de zekerheid er bij zijn dan dat je met een rotgevoel blijft rondlopen en vervolgens het misschien fout gaat.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:22

ik zou een bordje op de kont van mijn paard plakken : '' Ik waak voor mijn baas'' of '' Pas op, zwenkt uit''

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:23

onkeltje schreef:
Citaat:

Dat was inderdaad bij Fedde, de zoon van mijn paard Elbrichje. Ik zou er zowiezo een foto van proberen te maken en een melding maken bij de politie kan altijd. Ze kunnen alvast maar een melding hebben.

Weet jij of dat nog speelt? Want sinds deze week wordt het bericht ineens weer overal gedeeld...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:23

Deliana1993 schreef:
ik zou een bordje op de kont van mijn paard plakken : '' Ik waak voor mijn baas'' of '' Pas op, zwenkt uit''

Hihi ja kun je ook nog proberen, of: Pas op: Gevaarlijk paard. Geen idee of het werkt :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:25

DNIEZE schreef:
Er is net een link voorbij gekomen op facebook diegene (oudere man) liep met een nieuw halstertouw bij de weides van paarden..

Zal is kijken of ik je die link kan sturen..

die foto gaat al zeker een maand over het internet als het niet langer is

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 14:44

gekvanfleur schreef:
maar kun je dan niet gewoon naast de weg gaan lopen, tot je hem ziet.Waarom zou je in de bosjes gaan liggen, je kan hem toch gewoon passeren. Hij zal wrl meer mensen tegenkomen als ie over de weg rijdt.

Het is niet echt een weg waar hij komt. Het is zo'n stuk waar je met een traktor rijdt. gewoon op t land dus. K zal eens kijken of ik een betere plattegrond kan maken.

horsegirl04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:48

kan je niet binnen de wei een extra hek plaatsen? op deze manier kan je paard niet in de buurt van de man komen en andersom?
Laatst bijgewerkt door horsegirl04 op 18-06-14 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt