Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
WendyLotte schreef:Ik heb even terug gelezen maar je maakt je zelf steeds gekker. (achterdochtiger)
Een telefoon nummer ophangen is inderdaad dom : dan wordt je alleen zelf maar lastig gevallen want dan kan iedereen erbij. Je haalt jezelf van alles in je hoofd wat betreft je paard maar denkt niet aan het gevaar van jezelf. Niet zo slim.
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel simpel, maar wat doet de meneer nog meer behalve kijken ? Ga eens even rustig nadenken. Wel eens gedacht dat er ook wat "simpele" mensen zijn, met rijbewijs, die paarden mooi (leuk) vinden. Waarschijnlijk vind de man je paard gewoon leuk, lief en of mooi. Denk in de termen als Penny meisje. Hoe geweldig is het dan, dat zo'n veulen je fluitje (roepen) herkent.
Er hoeft helemaal niks te gaan gebeuren ! De beste man is schuw, maar zou, als hij goed nadacht en plannen had met je paars, echt niet meerdere keren per dag (overdag!!) langs rijden en of geluiden maken zodat hij op zou vallen.
Ik zou zeggen, let op, maak jezelf niet zo gek en wacht gewoon af. Niet meteen het ergste denken. niet iedereen is meteen slecht !!
WendyLotte schreef:Ik heb even terug gelezen maar je maakt je zelf steeds gekker. (achterdochtiger)
Een telefoon nummer ophangen is inderdaad dom : dan wordt je alleen zelf maar lastig gevallen want dan kan iedereen erbij. Je haalt jezelf van alles in je hoofd wat betreft je paard maar denkt niet aan het gevaar van jezelf. Niet zo slim.
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel simpel, maar wat doet de meneer nog meer behalve kijken ? Ga eens even rustig nadenken. Wel eens gedacht dat er ook wat "simpele" mensen zijn, met rijbewijs, die paarden mooi (leuk) vinden. Waarschijnlijk vind de man je paard gewoon leuk, lief en of mooi. Denk in de termen als Penny meisje. Hoe geweldig is het dan, dat zo'n veulen je fluitje (roepen) herkent.
Er hoeft helemaal niks te gaan gebeuren ! De beste man is schuw, maar zou, als hij goed nadacht en plannen had met je paars, echt niet meerdere keren per dag (overdag!!) langs rijden en of geluiden maken zodat hij op zou vallen.
Ik zou zeggen, let op, maak jezelf niet zo gek en wacht gewoon af. Niet meteen het ergste denken. niet iedereen is meteen slecht !!
Cemlys schreef:Zag vanmorgen op facebook nog foto s rondgaan van een man die betrapt was met een halstertouw in de wei van een paard. Deze was per fiegs maar vluchtte ook weg. Mss even vergelijken of het niet om dezelfde gaat
(oudere man met een fiets, zou een nieuw halstertouw bij zich hebben en komen om 'de paardjes te aaien'.) dees_daan schreef:Of je hangt een briefje op zonder je telefoonnummer?
Dat het jullie is opgevallen dat hij vaak bij de paarden staat, dat dat op zich geen probleem is maar dat jullie je afvragen waarom dit is, met de vraag of hij zich op stal wil melden zodat jullie weten dat er geen slechte bedoelingen zijn.
Zo beschuldig je hem nergens van maar weet hij wel dat jullie weten dat hij daar komt, is een stuk minder agressief dan hem meteen klemrijden..
Niet heel de wereld is natuurlijk goed of slecht, maar het zou wel erg zijn als die meneer echt geen slechte bedoelingen heeft en op een assertieve/agressieve manier wordt benaderd voor iets waar hij geen weet van heeft.
Citaat:Dat was volgens mij in Rijswijk/Den Haag. De foto's zijn van 3 mei jl. en er is door degene die de foto's heeft geplaatst niet meer gereageerd op het bericht als ik het goed heb! Als we het over dezelfde foto;s hebben natuurlijk.(oudere man met een fiets, zou een nieuw halstertouw bij zich hebben en komen om 'de paardjes te aaien'.)
onkeltje schreef:Citaat:Dat was volgens mij in Rijswijk/Den Haag. De foto's zijn van 3 mei jl. en er is door degene die de foto's heeft geplaatst niet meer gereageerd op het bericht als ik het goed heb! Als we het over dezelfde foto;s hebben natuurlijk.(oudere man met een fiets, zou een nieuw halstertouw bij zich hebben en komen om 'de paardjes te aaien'.)
Dat was inderdaad bij Fedde, de zoon van mijn paard Elbrichje. Ik zou er zowiezo een foto van proberen te maken en een melding maken bij de politie kan altijd. Ze kunnen alvast maar een melding hebben.
gekvanfleur schreef:maar kun je dan niet gewoon naast de weg gaan lopen, tot je hem ziet.Waarom zou je in de bosjes gaan liggen, je kan hem toch gewoon passeren. Hij zal wrl meer mensen tegenkomen als ie over de weg rijdt.