Vlinder25 schreef:Heel banketstaaf en confronterend voor je vriendin maar waarom zou je met dat gewicht op een paard gaan zitten?
Ik zat in hetzelfde schuitje een aantal jaar geleden en Bokt was heel hard in een bepaald topic. Toen ook nog de manege waar ik wilde rijden zei dat ik wel aan de limiet zat qua gewicht gingen mijn ogen open.
Nu weeg ik rond de 70 kilo en kan me niet voorstellen dat ik er met 20 meer nog op zat.
Een paard is van nature niet gemaakt om op te zitten. Eens? Daarom laten we onze paarden ons meer op de achterhand dragen en willen we ze van de voorhand af hebben omdat ze daar al het meeste van hun eigen gewicht op dragen. Met ons erbij wordt het nog zwaarder. Wij willen een Rijpaard en dat is iets anders dan een paard...
Het hangt van het paard af wat voor gewicht het aan kan maar 95 kilo is te veel. Ook voor een groot paard. Wil ook niet zeggen dat een groot paard per definitie een sterke rug heeft.
Helemaal mee eens!

) beenlengte de meeste 18 inch zadels te groot worden, dan ga ik zitten zoeken naar steun voor mijn benen, druk mezelf in stoelzit en ga helemaal met mijn kont op de lepel zitten. Daar wordt je paard niet beter van

Heb twee jaar geknokt om weer rechtop te kunnen zitten in alle gangen.
Het ligt wel iets genuanceerder natuurlijk maar daar denk je op je 16e niet aan
) , alleen om te illustreren dat de kijk van xslvna erg leeftijdsgebonden is.