Wat voor ras zou je nooit kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hartjeDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:36

Een ijslander, draver of arabier. Ik weet niet waarom, maar daar heb ik gewoon niet zoveel mee.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:37

Ik durf hierover geen uitspraken meer doen... Om de zoveel tijd verschijnt er een topic met deze vraag. Als ik hierop antwoord, dan staat x aantal tijd later precies het ras dat ik toen nooit zou kopen op stal.

De eerste keer ging ik nooit een haflinger, fjord of tinker kopen. Ik heb inmiddels 2 hafjes gehad, en de eerste is nog steeds de geweldigste pony die ik ooit gehad heb, god wat hield ik van die merrie.
Daarna ging ik nooit een draver of een kwpn'er kopen. Eerste paard waar ik naar ging kijken was een draver, heel leuk dier, maar ook andere mensen vonden hem leuk, dus daarom niet die draver voor mij, anders was hij het waarschijnlijk wel geworden. Een kwpn'er wilde ik toen ook niet. 3x raden wat voor paardje het uiteindelijk is geworden... Juist ja, een kwpn'er :+

Nu ben ik geneigd om te zeggen dat ik nooit een arabier zou kopen, maar wie weet...

MustangII

Re: Wat voor ras zou je nooit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:40

Ik zou nooit een heethoofd kopen ... ook een koudbloed vind ik niks!

Ik heb in het verleden hard geroepen ik wil geen merrie...je raad het al .... ik heb een merrie :+
dus wil eigenlijk niks zeggen _O-

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:45

Ik zou nooit een kwpn'er willen. Ook geen heethoofd, daar ben ik veel te schijterig voor :=

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:49

Ik ben niet echt ras gebonden maar zou zelf niet gaan voor een welsh kwpn nrps geef mij maar een koudnloed die veel humor heeft ik wou nooit een merroe maarja nu heb ik een merrie fjord

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:50

Een haflinger,tinker heb echt helemaal niks met die paarden

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:56

Ik wilde geen Arabier en geen merrie. Toen ik 10 jaar geleden een paard zocht en ik een paard had gezien die behalve het ras en geslacht wel aan mijn wensen voldeed, moedigde een vriendin me aan toch even te gaan kijken. En ja...liefde op het eerste gezicht Nu is mijn Arabische merrie toch alweer 10 jaar mijn maatje.

Nu zou ik zeggen dat ik geen Fries wil (in mijn omgeving zie ik veel Friezen met gezondheidsproblemen) maar zeg nooit nooit....

romylover4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:58

Ik heb een new Forest en ik zou nooit een fries willen *\o/*

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:19

Kirsha schreef:
gerlindie schreef:

hier nog één!
En dan is de reden natuurlijk gegrond op ernstige vooroordelen!
ik zou ook nooit een akhal teke kopen, van die gekke dunne paarden

Die vind ik inderdaad ook niet zo aantrekkelijk, ik zou echt bang zijn dat zo'n beestje doormidden breekt als ik erop stap :=

NikkiEnJij schreef:
Akhal Teke, ik ben bang dat als ik er dan op zit ik opeens *krak* hoor :')

Ernstige vooroordelen, idd! :P

Dit zegt inderdaad heel makkelijk *krak* (is ook al 20 natuurlijk!)
Of deze.
Zulke gekke, dunne paarden...
En van oorsprong ook totaal niet gefokt om tot wel 150kg te dragen over tot wel 200km per dag... :+

Voor wat betreft de vraag uit de OP... ik zou niet zo snel gaan voor zoveel rassen om zoveel redenen, maar zou zeker niet zomaar elk individu om die reden uitsluiten.
Zeg immers nooit nooit.
De vooroordelen die ik hier over verschillende rassen voorbij zie komen vind ik interessanter. Vaak zit er ergens een kern van waarheid in maar voor het grootste deel zijn het juist vooroordelen gebaseerd op bijv. 1 type of sterker... die ene die ze ooit eens gezien hebben (en waarvan gezegd werd dat is een dit of dat). Zoals bij de Akhal-Teke.
Hoeveel mensen kennen dit ras nu echt goed? Hoeveel mensen weten dat er ten minste drie types zijn?

*haalt schouders op*
:D :D :D ;)

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:24

geen dravers voor mij ! hihi

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:31

Geen shetlanders of falabellas. Ik moet er toch echt wel op kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:35

Ik dacht hetzelfde JoSav :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:45

Er zal hier nooit een trekpaard, tinker, fjord, fries, haflinger, IJslander, falabella of draver staan. Daar val ik simpelweg niet op en vind het vreselijk lelijk. Ik ben tot nu toe 1x een leuke haflinger tegengekomen en het paard van mijn vriendin is een draver, en dat is een lief dier met een leuk karakter maar is verder niks voor mij. Ik val echt op NRPS/KWPN etc en dan voornamelijke (donker)bruin/zwart etc.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:59

Een Fjord zou er hier nooit in komen.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:07

JoSav schreef:
Kirsha schreef:
[quote=gerlindie"]

hier nog één!
En dan is de reden natuurlijk gegrond op ernstige vooroordelen!
ik zou ook nooit een akhal teke kopen, van die gekke dunne paarden

Die vind ik inderdaad ook niet zo aantrekkelijk, ik zou echt bang zijn dat zo'n beestje doormidden breekt als ik erop stap :=

NikkiEnJij schreef:
Akhal Teke, ik ben bang dat als ik er dan op zit ik opeens *krak* hoor :')

Ernstige vooroordelen, idd! :P

Dit zegt inderdaad heel makkelijk *krak* (is ook al 20 natuurlijk!)
Of deze.
Zulke gekke, dunne paarden...
En van oorsprong ook totaal niet gefokt om tot wel 150kg te dragen over tot wel 200km per dag... :+

Voor wat betreft de vraag uit de OP... ik zou niet zo snel gaan voor zoveel rassen om zoveel redenen, maar zou zeker niet zomaar elk individu om die reden uitsluiten.
Zeg immers nooit nooit.
De vooroordelen die ik hier over verschillende rassen voorbij zie komen vind ik interessanter. Vaak zit er ergens een kern van waarheid in maar voor het grootste deel zijn het juist vooroordelen gebaseerd op bijv. 1 type of sterker... die ene die ze ooit eens gezien hebben (en waarvan gezegd werd dat is een dit of dat). Zoals bij de Akhal-Teke.
Hoeveel mensen kennen dit ras nu echt goed? Hoeveel mensen weten dat er ten minste drie types zijn?

*haalt schouders op*
:D :D :D ;)[/quote]

Laat maar ik neem het terug, foei google! Wel goeie informatie geven :P

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:11

xSlvna schreef:
Alles onder de 1,65m schofthoogte. :') Of het moet al voor het karretje komen.

Ik zal nooit en te nimmer een Fjord, Haflinger, Tinker, Fries of ander 'koudbloedras' nemen, of ik moet al zo veel land hebben dat ik me een Shire voor de sier koop. Ik zal overigens na mijn draver ook nooit meer een draver nemen, verschrikkelijk.

En Fjorden zijn ook gewoon 'lomp', die zullen (over het algemeen) nooit van nature zo een swingende gang hebben als (sommige) KWPN'ers hebben, niet zo enorm flexibel zijn etc. Dat maakt ze natuurlijk niet minder leuk.

Helemaal mee eens! En mijn paard is precies 1,66 m :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:17

Tinkers en IJslanders spreken mij persoonlijk echt niet aan.

Oja, ik zou juist niet zo snel voor een groot kasteel van een paard gaan ook. Ik vind dat er altijd zo belachelijk uitzien, zo'n klein meisje op een enorm beest. Beetje in verhouding vind ik mooier. Ik ben 1.72 (en slank) en mijn merrie is 1.56 ongeveer. Wat groter kan nog makkelijk, maar het moet niet te worden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:19

Tinkers, friezen en van die wat lompere paarden spreken mij niet aan. Daar tegenover ijslanders wel :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:22

Niet dat ik het nooit zou kopen want voor een andere discipline kun je er vast wel ver mee komen maar over het algemeen kun je met een koudbloed niet echt ver in de spring of cross sport komen en daar liggen toch wel mijn ambities.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:34

Ik heb niet echt grote vooroordelen voor bepaalde rassen, maar eerder naar karakter toe. Ik heb zo op een heel lieve BWP gereden terwijl ik eigenlijk grotendeels geen warmbloedfan ben. Voor rijden was ze erg fijn, maar bv voor borstelen en qua omgang prefereer ik toch liever mijn Tinkers ;) (Ze lijken het meer te appreciëren en vinden die aandacht leuker) Ik houd verder niet van hittepitten, maar ook niet van super luie paarden. Graag de middelweg.

Veelzijdigheid staat bij mij ook op nr 1 aangezien ik graag van alles een beetje proef. Ik heb al op verschillende rassen gereden en ook in de omgang met hen geweest. Het enige ras wat ik ook niet zo leuk vond - toch de ervaringen dat ik heb gehad - was bv een Fries aangezien ik niet de grootste ben en het enorm lastig is dat ze vaak hun hoofd zo hoog dragen. :+ Ik vind ze erg mooi qua uiterlijk, maar qua omgang vind ik ze persoonlijk minder..

Ik houd ook liever van 'specialere' paarden of paarden die opvallen. Leuke vlekkenpatronen, lange manen of behang, speciale kleurtjes, speciale gangen, etc. Sportpaarden vind ik al snel te eentonig, maar zoals ik al zei heb ik er ook al leuke gezien. :)

Toch ga ik waarschijnlijk lekker bij mijn koudbloedjes blijven, die passen beter bij mij en mijn doeleinden dan warmbloeden/volbloeden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:37

uggy schreef:
Citaat:
Of stoer, zoals een IJslander. Fjorden zijn op zich ook wel stoer, maar alle Fjorden die ik in mijn leven tegen ben gekomen bijten me of proberen dat :=

Dat heb ik nou ook.. :')

Kom maar bij mij ik heb een niet bijtende fjord :D

Ik heb niks met kwpn'ers. Een hele enkele keer zie ik iets leuks maar ik zal er nooit verliefd op worden.
Een fjord neem ik ook niet meer.

Mijn voorkeur ligt bij een tennessee walker, Ijslander, Andalusier of heel misschien weer een haflinger.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:40

Geen fjorden of haflingers en naar alle waarschijnlijkheid ook geen tinkers :+
Trekpaarden ook niet maar die vallen voor mij ook minder onder rijpaarden, hoewel er hier op bokt wel een aantal leuk gereden worden :)
En als het dan gaat over stokmaat, dan verkies ik alles tussen een grote D-pony en een klein paard (tot max 1.58 ong.). Ik houd niet van grote paarden. Mijn huidige merrie is ook maar 1m46.

juliexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:43

Trekpaard veel te breed :p

Nevadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:46

Ik zei altijd. "Ik wil geen KWPN'er, die zijn saai." Maarja kijk eens in mijn profiel.. 2 KWPN'ers allebei schatjes en verre van saai :D

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:51

Een fries.

Vind ze prachtig om te zien , bij een ander :')

Heb er verder gewoon niet veel mee.