2014 begint met een paardendilemma... *update pagina 5*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Re: 2014 begint met een paardendilemma... *update pagina 5*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 13:39

Waar kan ik de foto's vinden? :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 11:14

De soap gaat weer verder.

Zoals ik al eerder vermeldde zou de merrie op proef gaan naar de mensen die het bod hadden uit gebracht op de jumping waar ik haar ook terug ben gaan proefrijden. Dit hebben de mensen zelf mij niet laten weten en heb ik van derden moeten horen.

Ik had dit weekend het besluit gemaakt om haar niet te kopen maar had de verkopers nog niet gecontacteerd (ook omdat er voor mij nog iemand eerste keuze had om haar te kopen).

Nu train ik voortaan met mijn paard 2x per week op de manège waar ze op proef zou komen te staan. Ik kom gisteren in de piste en wie brengen ze ook net binnen? De Merrie! Ze stond er blijkbaar al en zou tot vandaag daar op proef zijn.
De jongen dat haar wilde rijden raakte er niet eens op omdat ze telkens heel onrustig was en weg wilde lopen waarop ik ze de tip heb gegeven om met stoeltje op te stappen omdat het op die manier bij mij wel lukte een paar weken geleden. Dit ging dus inderdaad wel.

Ze is zoooo onrustig, heel erg vluchterig, continu willen wegschieten, hoofd naar boven en mond open.
De jongen die er op zat deed heel erg zijn best om haar gewoon rustig en ontspannen te krijgen.

Het meisje waarvan de vader het bod heeft uitgebracht was er uiteraard ook bij en die wilde er zelfs niet eens meer op. Zij wil haar dus niet kopen omdat ze het met zulk paard niet ziet zitten.

Nu bleek dat ze daar op proef staat omdat het meisje met de eerste keuze ze samen met het meisje waarvan de vader het bod heeft uitgebracht wil kopen. Omdat ze beide al paarden hebben en er eigenlijk niet genoeg tijd voor hebben en het eerste meisje thuis op deze moment geen plaats meer heeft.

Ik kom terug aan op stal en opeens krijg ik een sms'je dat wanneer de koop vandaag niet zou doorgaan, ze de merrie morgenavond wel naar mij zouden brengen?

Euh, pardon? Ik heb een hengst op de weide staan, heb niet het goede hooi voor handen voor haar copd dus zo zonder waarschuwing? En omdat ik natuurlijk het besluit al gemaakt heb om haar uiteindelijk niet meer over te nemen (zeker niet nu ik haar zo in de piste heb gezien als gisteren).

De mensen opgebeld en overlegt en ze zijn dat paard zo kotsbeu dat als de andere meiden vandaag besluiten om haar niet te kopen en ik ook afhaak ze haar naar de slacht brengen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:20

Als ik het goed begrijp heeft deze merrie afgelopen week de metworstrace gelopen. Het is dan wel een beetje raar om zonder aftrainen zo'n beestje op proef te doen. Ze is immers in race conditie. En dus feller dan normaal. Zelf kreeg ik m'n paard keurig afgetraind terug na een week of 6.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:22

Wauw yontheke dat gaat lekker. Wat een aso's..

Voor de slachtprijs mogen ze haar hier wel brengen.
Heb ervaring met slachten en dat brengt bijna niks op echt de max 400/500 euro.

Wil je het paard in zijn geheel niet meer overnemen ook niet als ze haar voor de slachtprijs aan je over willen doen? Je zou haar tijdelijk ook hier kunnen zetten.. Moest je met jou hengst in de problemen zitten? :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:42

Wat voor een volk is dat wel niet :=
Ik zou iets hoger zitten als de slachtprijs (kun je dat mooi als stok achter de deur erbij houden wanneer ze meer vragen en ze meteen een lijstje geven met de berg werk die er nog aan de merrie zit. Als ze er echt vanaf willen, dan zullen ze wel toehappen.

Maar wil je haar echt nog hebben? Wat moet er dan met je hengst gebeuren en laat je de merrie keuren? Je weet niet wat er nog meer met haar is uitgespookt. Ik zou haar sowieso helemaal laten nakijken.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 11:55

De merrie zou sowieso niet gekeurd worden dus je weet inderdaad niet meer waar je aan begint. Klinische keuring ben ik wel zeker van dat ze er door komt.

Als ze op orde is, is het een heel erg fijn werklustig dier hoor. Maar daar gaat flink tijd inzitten nu.

Ik trek er helaas echt mijn handen vanaf.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 11:57

En inderdaad, ze is recht na Boxmeer op proef gegaan naar die mensen. Ik heb haar 4 weken voor Boxmeer nog gereden.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:57

Jammer yontheke, dat ze zo met jou en het paard zijn omgegaan! :(

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 12:00

De eigenaars zijn heus zo slecht niet hoor. Ik wil die mensen ook helemaal niet zwart maken. Mijn stiefzus heeft er ook altijd nog een fijn contact mee gehad en is daar thuis ook de merrie nog gaan bezoeken.

Het is nu gewoon raar gelopen en hun manier van handelen is gewoon niet de mijne.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:17

Ik denk dat dat wel mee valt met veel werk. Jongen die er maandag op gezeten heeft kan zeer matig rijden. Is hier hele dag rustig aan een touwtje gelopen ook met het vele publiek ed.
ze is 1x een stukje van 700m mogen gaan want toen lag ze er al uit.
Daarnaast is ze niet echt racing like getraind 11 feb heeft die jongen er nog mee gereden en 15e dus afgelopen zondag is ook nog een foto van dat ze rustig staat te zonnen onder het zadel. Daarnaast heeft ze natuurlijk ook nog een aantal jumpings gelopen deze winter.
Nu ken ik niet echt iets van het paard maar kwam de foto's en filmpjes tegen op de facebook van die jongen.

Dus ja kan best dat ze nu wat onrustig was zeker met de stress er bij van in een keer andere mensen ed. Maar echt veel werk..

Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 12:23

Alle mensen die er gisteren bij waren dachten er alleszins toch hetzelfde over als wij.

Op verplaatsing is ze best braaf en zolang ze maar wat moet stappen is er inderdaad niet veel aan het handje maar dat is wel helemaal iets anders dan dressuurmatig rondrijden.

Tsjah, de jumpings? Amper losrijden, volle bak het parcour doorknallen, anderhalf uur laten stappen omdat ze ze niet meer in de vrachtwagen durven zetten na de stunt die ze een paar maanden geleden heeft uitgehaald, bijna niet warmrijden en weer volle bak het parcour doorknallen.

Een ruiter die een beetje normaal wil rondrijden heeft er toch nog serieus veel werk aan nu :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 12:26

Ik apprecieer niet zo dat haar foto hier openbaar komt te staan. Ik gebruik expres geen namen etc. Voor jouw is het verhaal herkenbaar omdat je die wereld kent. Voor veel mensen echter niet.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:32

Deze foto's gaan de hele wereld over aangezien ze aan een openbare wedstrijd meegedaan heeft met ruim 10.000 bezoekers, honderden fotografen, vele sponsoren die er mee gemoeid zijn.
Naam van het paardje alles is bekend, zo ook van alle andere deelnemende paarden overigens.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 12:35

Maar niet iedereen legt de link naar dit topic en dat dit over dit specifieke paard gaat.
Heb hiervoor getemd ook.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:50

Leuk dier. Voor de slachtprijs helemaal.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:22

Nog even de laatste update.

Ik heb haar uiteindelijk niet overgenomen.
Ze is naar het meisje gegaan dat nu ook de jumpings met haar reed en daar staat ze nu nog steeds en doet het erg fijn.