leraar bang voor ons

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:55

Citaat:
het is dan beter dat de leraar een tijdje rust neemt, als hij echt overspannen is.

ja en na 3 dagen staat de ARBO dienst op de stoep met een reïntegratieplan en dan moet de leraar weer voor de klas......de tijd dat leraren jaren overspannen thuis zaten is voorbij.....

SPW, mijn favoriete afdeling om les te geven OK dan! dat waren leuke meiden en jongens, Zorg AG ook, maar die pretopleidingen zoals Kappen en Mode en Kleding en dan nog de vergaarbak die ze ICT en Techniek noemen, vind ik werkelijk een ramp!

Er zijn leerlingen die je jaar op jaar weer in het 1e jaar tegenkomtL verkeerde keuze gemaakt, gaat het dan weer elders proberen.....terwijl er een beroepskeuzebureau aan het instituut verbonden is, waar je je gratis kan laten testen......

xXdaphneXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 14:58

hmz ja indd ik vond het ook wel een beetje een raar verhaal maar het clucius is maar een kleine school en ik kan die docent wel.
hij is iniedergeval NIET de aardigste.
hij is echt heel streng.

zij zit nu ook in de 3e en ik krijg ook les van die docent maar hij is wel okeej maar hij moet echt alles doen wat hij wilt.
hij is zegmaar...... em ja daar heb ik nu geen woord voor.
laat maar zeggen ... baazig.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:01

Steef schreef:
Naar mijn idee zouden leraren gewoon niet al te autoritair moeten doen en gewoon proberen gezellig bij de klas mee te doen en er toch weer boven staan. Talent wat niet voor iedereen weggelegd is, toch ken ik leraren die bij echt iedereen geliefd waren. Schreeuwen, autoritair doen etc. etc komt niet in hun woordenboek voor. Volgens mij word de eerste dag al bepaald hoe het gaat worden dat schooljaar.

Ja, dat is zo... maar slechts weinigen kunnen dat... anderen worden overspannen omdat het beroep gewoon niet weggelegd is voor hen.
Laatst bijgewerkt door Lenn op 04-12-03 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:01

wie geeft er toch Nederlands op die school???
Of is die persoon al een paar jaar overspannen.....

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:02

hahaha... *haalt snel een foutje weg Bloos*

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:02

Daar is ie ook leraar voor Haha! Vroegah was het nog veel erger in de klas met de leraar, dus ja opzich heb je tegenwoordig niet erg veel meer te klagen als leerling zijnde..
Ik had ook leuke en minder leuke docenten, maar je hebt rekening te houden met hun, zij niet met jou..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:05

es ff rekenen...ik heb 20 klassen met gemiddeld 30 leerlingen dat is *uh*.......(ben niet zo'n rekenwonder, dat jaar was ik ziek) 600 leerlingen per week......als ik met iedere leerling rekening zou moeten houden, zou ik, denk ik, een beetje gestoord worden.

Maar daar hebben we leerlingbesprekingen voor , de leerlingen waar echt iets mee is, worden daar besproken en dan wordt meteen de strategie besproken hoe om te gaan met die leerling......

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:06

Uh... wanneer je sociaal bent hou je rekening met ELKAAR. Dus niet alleen de leerling met de leraar. Zo hoort het gewoon niet te werken. Ik vind het op deze manier niet zo vreemd dat de pubers van tegenwoordig zo opstandig zijn op school.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:13

Ja maar de die leraar staat daar om jou iets te leren, niet andersom, Dat bedoelde ik er eigenlijk mee..

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:13

Steef schreef:
Naar mijn idee zouden leraren gewoon niet al te autoritair moeten doen en gewoon proberen gezellig bij de klas mee te doen en er toch weer boven staan. Talent wat niet voor iedereen weggelegd is, toch ken ik leraren die bij echt iedereen geliefd waren. Schreeuwen, autoritair doen etc. etc komt niet in hun woordenboek voor. Volgens mij word de eerste dag al bepaald hoe het gaat worden dat schooljaar.

Kijk hé, ik heb 1 klas waar dat dus echt niet bij werkt. Ik werk op een TSO (technisch) en BSO (beroeps) school in Brussel met heel veel taalarme leerlingen en daar werkt 'vriendje van de leerlingen zijn' dus echt niet. Als je je daar niet van dag 1 streng opstelt (maar dat is iets anders dan schreeuwen, schreeuwen lost nooit of te nimmer iets op) kan je het de rest van het schooljaar vergeten, dat verzeker ik je. Achteraf kan je ev de teugels een beetje laten vieren, in de klassen die het verdienen. Ik kom in heel veel klassen, en 1 van mijn klassen zit vol met leerlingen zoals Daphne zichzelf beschreef op pagina 1. Ze gaan de helft van de tijd brossen, brengen expres hun handboek niet mee naar school, zijn brutaal, hebben werkelijk op alles commentaar, zijn lui... Consequenties: wie zijn handboek niet bij heeft krijgt een 0/10, elke les opnieuw. Daarstraks ben ik nog uitgescholden door 1 van die leerlingen, die is buitengevlogen. 1 van de leerlingen wou zijn toetsblad niet afgeven, begin te schreeuwen en gooide het daarna in een prop naar voor, ja ok, da's dan een nul voor die toets. Ik geef hen wiskunde en informatica, bij informatica laat ik hen een zoekopdracht op het internet doen, het antwoord is 'dat zal wel, dat we dat gaan doen'. Sorry hoor, maar als jij vindt dat ik in zo'n klas gezellig moet meedoen, dan ben ik het niet met je eens! No way dat ik ga doen alsof er niets aan de hand is als ze me uitschelden en daarna zeggen dat het maar een grapje was. Ze zullen zichzelf nog wel tegenkomen. Het is zo'n klas die denkt dat we hen er maar zullen doorlaten als ze collectief niets doen, maar ze zullen nog raar opkijken. Voila, en nu heb ik ook mijn gal weer 's kunnen spuwen Knipoog Echt waar, lesgeven is een hele fijne job, maar die klas verpest het echt voor mij Boos!

Btw, ik merk bij mezelf dat ik de laatste tijd minder tijd steek in de lesvoorbereidingen voor die klas en mijn tijd liever steek in andere leerlingen. Ik kan er toch amper lesgeven, dus waarom zou ik er al die energie nog insteken? Missch niet de allerbeste redenering, maar ik ben ook maar een mens. Ik wil maar zeggen, ook zo verpesten ze het voor zichzelf...

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:22

youngster schreef:
Ja maar de die leraar staat daar om jou iets te leren, niet andersom, Dat bedoelde ik er eigenlijk mee..

Daar ben ik het wel mee eens.
Zo jammer als er op een mbo-opleiding zo autoritair gehandelt moet worden. Die leerlingen zouden eens om de beurt een dagje bij mij in de klas moeten komen, merken ze dat het zo veel leuker is, zowel voor henzelf als de leraar.

Als puber zie je alles anders, de leraar is je vijand want die probeert je de les te lezen terwijl jij je "eigen ik" aan het vormen bent. Maar wanneer je 16+ bent moet je daar toch wel overheen zijn lijkt mij... Verward

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:23

Hmmm... sister act nooit gezien? Tong uitsteken

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:32

Die technische scholen loopt inderdaad vaak wat ander soort personen als de personen die ietwat hoger opgeleid worden.

Dat soort persoontjes zoals jij omschrijft zullen keihard aangepakt moeten worden, maar er bestaan zoveel verschillende manieren om dat te doen, denk dat 'n gesprek met zo iemand (alleen!!) veel meer effect heeft waarbij hij op zijn plaats gewezen wordt. Voor de klas etc. zal dat weinig effect hebben.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:37

Moet je dan met de hele klas een individueel gesprek aangaan?? Ik heb dat al gedaan hoor, leerlingen even apart genomen (we hebben daar op school zelfs een apart babbelhoekje met zetels voor Knipoog), maar als je ze dan terug in die klas zet is het weer idem dito als ervoor...
Laatst bijgewerkt door Eilandje op 04-12-03 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:39

iedere leerling heeft toch een mentor of een studiebegeleider voor dat soort gesprekken die dan vervolgens dossier aanlegt waar overige lesgevende docenten inzage in hebben??? Als je alleen maar lesgeeft (zoals ik) lijkt het me niet te doen om met iedere leerling een persoonlijk gesprek te voeren, ook al omdat ik ze maar 1 lesuur in de week heb......

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:43

smurf schreef:
iedere leerling heeft toch een mentor of een studiebegeleider voor dat soort gesprekken die dan vervolgens dossier aanlegt waar overige lesgevende docenten inzage in hebben??? Als je alleen maar lesgeeft (zoals ik) lijkt het me niet te doen om met iedere leerling een persoonlijk gesprek te voeren, ook al omdat ik ze maar 1 lesuur in de week heb......

Welke vakken geef jij dan Smurf? Gewoon nieuwsgierigheid hoor Lachen Maar 20 verschillende klassen is wel héél véél!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:52

flair schreef:
Als puber zie je alles anders, de leraar is je vijand want die probeert je de les te lezen terwijl jij je "eigen ik" aan het vormen bent. Maar wanneer je 16+ bent moet je daar toch wel overheen zijn lijkt mij... Verward

Het is intussen wel een leuke discussie geworden, met zowel leerlingen als leraren - is dit topic toch nog nuttig geworden!

Flair, in het bovenstaande heb je zó verschrikkelijk gelijk, dat pubers de leraar als vijand zien, en waarop ze hun grenzen eens gaan uitproberen, dat zal de kern van het probleem zijn. Wanneer dat beeld weggenomen zou kunnen worden, zou er al veel opgelost zijn... maar 16+ lijkt voor sommigen nog niet veel uit te maken Haha!.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:12

Euh Daphne, ik geloof je niet...

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:17

Toch vreemd, aangezien veel >16 voor een beroepsopleiding kiezen. Een eigen bewust gemaakte keuze. De middelbare school is een verplichting, beroepsonderwijs niet meer, daar zit je vrijwillig. Op die leeftijd moet je toch ook weleens door hebben dat je er voor jezelf zit en niet omdat een ander dat voor je beslist heeft. Daarbij vind ik ook dat leerlingen op het beroepsonderwijs behandelt moeten worden als volwassen mensen die verantwoordelijkheid kunnen dragen over hun eigen leerproces.

Op mijn vorige mbo-opleiding werd je bijvoorbeeld nog behandelt als een klein kind, echt vreselijk.
Waar ik nu zit draag je je eigen verantwoordelijkheid, er is bijvoorbeeld geen bel wanneer er leswisselingen zijn, je moet zelf maar de moeite nemen om op je horloge te kijken en te zorgen dat je op tijd komt.
De leraren laten je vrij, in de lessen wordt gediscussieerd, er worden onderwerpen aangekaart waar de leerlingen in betrokken kunnen worden en ruimte krijgen voor eigen inbreng. Ik moet zeggen dat dat een stuk beter werkt dan een ellenlang verhaal moeten aanhoren waarbij je doodstil moet zijn en het ook nog moet onthouden.

Het beeld van de puber verander je niet, pubers zijn zichzelf aan het vormen. Ze passen zich aan in de groep waarbij zij zich het best voelen, zo voelen zij zich veilig. Ze verbergen hun onzekerheid door stoer gedrag. De meest onzekere pubers zijn degene met de grootste bekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:17

hier zoals ik al eerder zei , die leraar van mij die vertelde het ook gewoon alsof het iets heel normaals was!!!kijk als hun er zo mee omgaan vind ik het niet gek datr kinderen zo reageren , en bovendien moet hij niet schreeuwen!

leraar was trouwens een eikel!!!!Hij had volgens mij een hekel aan mij en ik daardoor ook aan hem , heb ik ruzie met een meisje (lievelingetje) zegt die dat ze haar nog nooit heeft zien huilen (omdat ze nu wel huolde ) blabla bla (ze huilde heel vaak Verward ) en dat ik altijd liep te smoezen , nou ik smoes nooit , meestal doe ik net alsof en dat ik net een beetje uitschiet zodat het over heel schoolplein te hgoren is , du ik vraag naar voorbeelden toen was het stil.

srry , uj dwaal een beetje af , maar waarschijnlijk zal ik het zelfde gedaan hebben , en als ie leraar al overspannen was , zou die ook wel snel op zijn teentjes getrapt zijn he!!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:45

xXdaphneXx"]
nou gisteren hadden wij economie.
en daar hebben wij echt een hele strenge leraar voor helaas..
..ik had al zoiets van jezus miena ik zit voor je hoor ...
..(had je maar geen leraar moeten worden zij ik
..wij lagen al helemaal dubbel Haha!
[/quote]
[quote="xXdaphneXx"]
bijde way ik heb het verhaal van EEN vriendin dat was ik er vergeten bij te zetten.
[/quote]
Verward
[quote="xXdaphneXx"]
hmz ja indd ik vond het ook wel een beetje een raar verhaal maar het clucius is maar een kleine school en ik kan die docent wel...
[/quote]
[quote="Billy"]
Als ze slim zijn vervangen ze die leraar gewoon niet, en dan moeten jullie maar zien hoe jullie dat examen halen.
Wat een ongelooflijke k*tklas zijn jullie zeg, en er dan nog trots op zijn ook.
Vertel je dit ook zo stoer thuis?
[/quote]
[quote="Twinkie schreef:
Tssskkk wees er maar trots op Boos!
Zo heb jij het niet aan mij verteld,en ook niet aan mamma Bloos!
Ik denk dat je heel goed moet oppassen,want je weet dat ik niet zo goed mijn mond kan houden als ik kwaad ben.

Verder; waarom kan ik het wel met alle leraren op school vinden,en heb jij met veel docenten mot ?

Schijnheilig

Daphne, je smoesje is goed, maar je praatje deugd niet Schijnheilig !!

En nee... de braafste op school was ik zeker niet, maar ik haalde het toch echt niet in m´n hoofd, om een leraar volledig over de rooie te laten gaan !

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:01

xXdaphneXx schreef:
bijde way ik heb het verhaal van EEN vriendin dat was ik er vergeten bij te zetten.
zelf vond ik het ook wel raar maar het is dan beter dat de leraar een tijdje rust neemt, als hij echt overspannen is.
en schreeuwen tegen kinderen vind ik niet kunnen , echt niet.
en ik ben ook niet de liefste hoor maar ik vind het niet kunnen dat een leraar (die waarschijnlijk overspannen is) zo hard schreeuwt (zoals ze het tegen mij vertelde).

*Kuch*

Mischien moet jij eens een andere vriendin gaan zoeken...

Je weet allang al dat ik Samantha nou niet echt een goede vriendin voor jouw vind..

Maargoed,ik bemoei me er niet meer mee Lips are sealed
Ik hoor er wel weer wat van als mamma dit heeft gelezen

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:03

Dankje Sterre,verder weet ik dat dit een leugen is,want ik heb haar zelf dit verhaal zien typen

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:07

Twinkie"]
[quote="xXdaphneXx schreef:
zelf vond ik het ook wel raar maar het is dan beter dat de leraar een tijdje rust neemt, als hij echt overspannen is.
en schreeuwen tegen kinderen vind ik niet kunnen , echt niet.
en ik ben ook niet de liefste hoor maar ik vind het niet kunnen dat een leraar (die waarschijnlijk overspannen is) zo hard schreeuwt (zoals ze het tegen mij vertelde).

*Kuch*

Mischien moet jij eens een andere vriendin gaan zoeken...

Je weet allang al dat ik Samantha nou niet echt een goede vriendin voor jouw vind..

Maargoed,ik bemoei me er niet meer mee Lips are sealed
Ik hoor er wel weer wat van als mamma dit heeft gelezen
[/quote]

Stoer zusje *LOL* OK dan!
Daphne, je maakt het jezelf alleen maar moeilijk. Die docent verdient zijn centen wel, daar moet jij nog aan beginnen en als je niet uit kijkt,komen er helemaal geen centen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:11

En als je nu al alles gaat verdraaien kom je jezelf nog en keer aardig tegen hoor..