Ben ik gespot?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Ben ik gespot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:33

Uhm volgens mij rijdt ze daar tussen de sloot en de vangrail.
Dus niet aan de andere kant van de sloot ten opzichte van de snelweg

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:37

Ohh oké, als dat zo is veranderd het voor mij wel dan rij je nog net niet recht naast de auto's, dat vind ik wel link := en als het al donker was vind ik het uiteraard ook niet slim, maar ik vind buitenrijden in het donker gewoon nooit slim :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:40

Ze reed niet in het donker, en wat is daar niet slim aan, een paard ziet uitstekend in het donker. Ik geef me savonds/snachts juist helemaal over aan mijn pony, aandraven/aan galopperen en laten gaan, zij ziet het pad, ik niet. Een fatsoenlijk opgevoed paard zal niet 'uit het niets' iets doen, zelfs niet als 200 koplampen 'm recht de ogen in schijnt.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:42

Ja, maar snachts naast een snelweg rijden is gewoon wel gevaarlijk, en dan meer voor de automobilisten, als ze op dat pad een aantal meter ervanaf rijd valt het nog mee, maar die ernaast vind ik levensgevaarlijk, als mensen ineens zo dicht naast de weg een schim zien galloperen dat is toch gewoon niet veilig? :=

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:45

melody7 schreef:
Ja, maar snachts naast een snelweg rijden is gewoon wel gevaarlijk, en dan meer voor de automobilisten, als ze op dat pad een aantal meter ervanaf rijd valt het nog mee, maar die ernaast vind ik levensgevaarlijk, als mensen ineens zo dicht naast de weg een schim zien galloperen dat is toch gewoon niet veilig? :=

Klopt, daarom rij ik ook niet savonds. Okokal is het pad verlicht.
Ik rijd zo veel mogelijk in het ligt. maar een ENKLe keer komt het niet zo uit.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:46

xSlvna schreef:
Ze reed niet in het donker, en wat is daar niet slim aan, een paard ziet uitstekend in het donker. Ik geef me savonds/snachts juist helemaal over aan mijn pony, aandraven/aan galopperen en laten gaan, zij ziet het pad, ik niet. Een fatsoenlijk opgevoed paard zal niet 'uit het niets' iets doen, zelfs niet als 200 koplampen 'm recht de ogen in schijnt.

En dat overgeven aan mijn paard zou ik niet doen langs de snel weg

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:49

Espritfan schreef:
xSlvna schreef:

Nee idd :+ maar op welk stuk rij je nou? echt daar naast de vangrail of achter die sloot?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:49

Nee uiteraard, dat doe ik zelf ook niet naast een (snel)weg.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:50

Nee en daar ging het hier toch over? :') In een bos snap ik dat dan weer wel hoor :P Daar heb je wel gelijk in :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:55

Brr ik heb het niet zo op smalle stukken naast een sloot := stel dat er een vrachtwagen langsrijdt met flapperende dingen waa ie opeens wel van schrikt dan lig je moooi in de sloot. Dat vind k wel gevaarlijk. Dan liever een breder pad met wat ruimte om te schrikken.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:56

Espritfan schreef:
xSlvna schreef:

Nee idd :+ maar op welk stuk rij je nou? echt daar naast de vangrail of achter die sloot?[/quote]
naast de sloot aan de linker kant.
Rechts kun je mijn witte zien

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:56

Poiuytrewq schreef:
Brr ik heb het niet zo op smalle stukken naast een sloot := stel dat er een vrachtwagen langsrijdt met flapperende dingen waa ie opeens wel van schrikt dan lig je moooi in de sloot. Dat vind k wel gevaarlijk. Dan liever een breder pad met wat ruimte om te schrikken.

Dat zie je verkeerd. op dat pad KUN je met zijn 4en naast elkaar rijden met genoeg ruimte

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:57

xSlvna schreef:
Nee uiteraard, dat doe ik zelf ook niet naast een (snel)weg.

het was geen aanval

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:00

melody7 schreef:
Nee en daar ging het hier toch over? :') In een bos snap ik dat dan weer wel hoor :P Daar heb je wel gelijk in :j

In het bos kan een paard zeker niet schrikken en een fietser, wandelaar aanlopen, in een gat stappen etc. :')

Snap niet waarom dat snelweg zo een drama is, een automobilist moet op de weg letten en een paard rent eerder een open veld op bij schrik dan een autobaan op. :+

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 19:18

xSlvna schreef:
melody7 schreef:

In het bos kan een paard zeker niet schrikken en een fietser, wandelaar aanlopen, in een gat stappen etc. :')

Snap niet waarom dat snelweg zo een drama is, een automobilist moet op de weg letten en een paard rent eerder een open veld op bij schrik dan een autobaan op. :+

overal is risico

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:24

Precies daarom snap ik ook niet waarom mensen moeten zeuren over het feit dat je naast een snelweg loopt, als ik mij niet vergis hoort het paard gewoon (braaf) te doen wat JIJ wilt dat die doet.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:24

Ja maar dat doen ze nou eenmaal niet altijd he, niet iedereen is frederic pignon :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:40

Dat bos bedoel ik in het donker he, dat ik daar dan eerder los zou laten dan naast een snelweg :P
In het bos vind schrikt die ik rij juist sneller, minder overzicht ofzo :+ Maar je moet gewoon overal opletten, of ze nou snel of niet schrikken er kan altijd wat gebeuren..

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 19:46

NeverGiveUp schreef:
Ja maar dat doen ze nou eenmaal niet altijd he, niet iedereen is frederic pignon :')

wie dat ook is, mijn paard luistert naar mij en anders ga ik de baan niet op

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:50

wat klaagt iedereen toch ze vraagt alleen of ze gezien is waarom gaat meteen iedereen klagen krijgen jullie nie genoeg aandacht ofzo

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:15

Espritfan schreef:
NeverGiveUp schreef:

Ik heb het ook niet over jou, nam het nog voor je op de vorige pagina. Even het algemeen.
Paarden luisteren nou eenmaal niet altijd om welke reden dan ook. Geen reden om geen buitenritje te maken volgens mij, of over alles te zeuren.
kan je beter in je bed blijven liggen en je paard verkopen.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 20:20

NeverGiveUp schreef:

wie dat ook is, mijn paard luistert naar mij en anders ga ik de baan niet op[/quote]

Ik heb het ook niet over jou, nam het nog voor je op de vorige pagina. Even het algemeen.
Paarden luisteren nou eenmaal niet altijd om welke reden dan ook. Geen reden om geen buitenritje te maken volgens mij, of over alles te zeuren.
kan je beter in je bed blijven liggen en je paard verkopen.[/quote]
Klopt, wat ik bedoel is dat ik mijn paard aan voel...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:22

Espritfan schreef:
NeverGiveUp schreef:

Heeft iemand tips om een buitenrit te maken met mijn 2 paard tegelijk met een vriendin die niet goed rijd. we willlen naar huis rijde. maar zal ik haar aan het touw houden ofzo?[/quote]

Heeft ze wel wat ervaring of helemaal niks? Je kunt in ieder geval een touw meenemen, ken je je paard goed genoeg om het aan te zien komen dat het fout gaat? Want dan kun je gewoon op tijd ingrijpen, als je niet zeker weet of je dat goed in kunt schatten zou ik hem als ik jou was gewoon meteen aan een touw nemen voor de zekerheid :)

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 20:22

Espritfan schreef:
NeverGiveUp schreef:

Heeft iemand tips om een buitenrit te maken met mijn 2 paard tegelijk met een vriendin die niet goed rijd. we willlen naar huis rijde. maar zal ik haar aan het touw houden ofzo?[/quote]

Heeft ze wel wat ervaring of helemaal niks? Je kunt in ieder geval een touw meenemen, ken je je paard goed genoeg om het aan te zien komen dat het fout gaat? Want dan kun je gewoon op tijd ingrijpen, als je niet zeker weet of je dat goed in kunt schatten zou ik hem als ik jou was gewoon meteen aan een touw nemen voor de zekerheid :)[/quote]

Jeahh, ik heb er een topic voor gemaakt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:24

Misschien die quotes even goed doen want zo is het voor niemand meer te begrijpen :7