Topruiters worden afgekraakt op Bokt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie vinden jullie van de bekende topruiters echt geweldig en waarom?

Anky
91 (17%)
Adelinde
79 (14%)
Hans Peter
21 (3%)
Edward
236 (44%)
Charlotte
85 (15%)
Helen
22 (4%)

Totaal aantal stemmen: 534

VeraaaBalloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 23:57

Bij anky heb ik echt kippenvel momenten gehad! Vooral bij het afscheid van salinero !! Waarom? Geen idee...

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 00:10

Je kunt heel veel zeggen over Anky en haar systeem, je kunt voor of tegen zijn, maar dat het systeem werkt bij Anky, staat als een paal boven water. Dat ze een ongekende sportvrouw is, staat ook als een paal boven water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:42

samoth schreef:
Ik denk niet dat ze de effect heeft veroorzaakt maar het ligt aan de mensen zelf. Bij Western zie ik ook dierenleed, is dat effect ook veroorzaakt door Anky?

Nah, Anky is geen topruiter in die sport he.
Toch kan ik me nog een relletje herinneren hier op bokt en elders hoe Rieky het spinnen aanleerde of trainde, verdiende ook niet de schoonheidsprijs, evenals een amerikaanse top westernruiter die werd gefilmd hoe hij de stop er op aan het zetten was.

Citaat:
Je kunt heel veel zeggen over Anky en haar systeem, je kunt voor of tegen zijn, maar dat het systeem werkt bij Anky, staat als een paal boven water. Dat ze een ongekende sportvrouw is, staat ook als een paal boven water.

En ja, het werkt, ze zijn aan de top, maar mag het doel alle middelen heiligen? en dit bedoel ik niet specifiek op Anky (alhoewel ik geen fan ben van rollkur), maar op topruiters in het algemeen, in elke tak van paardensport.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:45

geerke schreef:
dat is normaal....de meeste bokkers zijn namelijk veel beter dat de topruiters....ze zijn alleen nog niet ontdekt :+

:') haha

Of het paard "kan het nog niet" ;)

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 08:51

Ik vind het wel jammer dat het topic weer verandert in een welles-nietes over over Anky en consorten goed zijn voor de paarden. Mijn doel was juist om de liefde voor deze sport te delen met elkaar. Dus welke ruiter kan jij echt waarderen om zijn rijden. We kunnen toch nooit met zekerheid zeggen of ze in de training altijd even vriendelijk zijn.

Urielle

Re: Topruiters worden afgekraakt op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:01

Als ik er nog iemand in mag gooien die niet in de lijst staat: Hubertus Schmidt! Hij heeft niet de meest spectaculaire paarden gehad imo, maar ze leken allemaal heel gedegen opgeleid te zijn en zijn proeven waren ongelofelijk exaxt gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:10

Caatje87 schreef:
Ik vind het wel jammer dat het topic weer verandert in een welles-nietes over over Anky en consorten goed zijn voor de paarden. Mijn doel was juist om de liefde voor deze sport te delen met elkaar. Dus welke ruiter kan jij echt waarderen om zijn rijden. We kunnen toch nooit met zekerheid zeggen of ze in de training altijd even vriendelijk zijn.

Dat snap ik, maar je topic titel suggereert nu eenmaal niet dat het gaat om welke ruiter je nu geweldig vindt. Maar dat bokkers altijd topruiters afkraken. Dan krijg je vanzelf dat mensen hun redenen daarvoor aandragen.

Ik heb persoonlijk geen favoriet, ik kijk ook liever naar het springen. Gal met Totilas vond ik fantastisch om naar te kijken, Anky heb ik verder niet zoveel mee, maar vind het wel altijd top van haar, dat ze haar paarden ook na het pensioen aanhoudt.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:30

Urielle schreef:
Als ik er nog iemand in mag gooien die niet in de lijst staat: Hubertus Schmidt! Hij heeft niet de meest spectaculaire paarden gehad imo, maar ze leken allemaal heel gedegen opgeleid te zijn en zijn proeven waren ongelofelijk exaxt gereden.

Ben het hier met je eens Urielle. Die man kan echt rijden. En hij heeft geen spectaculair bewegend paard nodig om goede scores te behalen. Hij zorgt er gewoon voor dat zijn paarden alles tot in de puntjes goed doen, en dan komen die scores vanzelf.

Ik heb verder heel veel respect voor Helen.. Niet alleen voor wat ze met Damon Hill kan, maar ook hoe ze haar jonge paarden rijdt. Ben al enkele jaren achter elkaar naar de bundeschampionate geweest en daar heeft ze altijd verschillende jonge paarden bij. Haar rijden is gewoon prachtig om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:31

Ja hun rijden niet zo goed als topruiters, of hun hebben dat niveau nog niet, wat zijn dat voor een opmerkingen ? :?
Dus als het kabinet 50 miljard gaat bezuinigen dan mag niemand er commentaar over geven, wat wij hebben dat niveau om in de kamer te zitten niet ?
Ik vind gewoon dat er over gediscussieerd mag worden, wat moeten we anders doen, zeggen van oh die ruiter is geweldig, terwijl je dat eigenlijk niet vind ?
Want je heb dat niveau niet , dus mag je er ook niks slechts over zetten.
Nee, je hoeft niemand of te kraken, maar commentaar op topruiters, wat is daar mis mee ?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:36

Vroegah als kind was ik helemaal gek van Anky <3
Nu ben ik helemaal into Edward, sinds Totilas is verkocht. :+ En mooi dat hij dan gewoon op een ander paard stapt en daarmee dezelfde prestaties neerzet. *\o/*

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 09:41

[***] schreef:
Ja hun rijden niet zo goed als topruiters, of hun hebben dat niveau nog niet, wat zijn dat voor een opmerkingen ? :?
Dus als het kabinet 50 miljard gaat bezuinigen dan mag niemand er commentaar over geven, wat wij hebben dat niveau om in de kamer te zitten niet ?
Ik vind gewoon dat er over gediscussieerd mag worden, wat moeten we anders doen, zeggen van oh die ruiter is geweldig, terwijl je dat eigenlijk niet vind ?
Want je heb dat niveau niet , dus mag je er ook niks slechts over zetten.
Nee, je hoeft niemand of te kraken, maar commentaar op topruiters, wat is daar mis mee ?

Sorry, maar wat draagt dit bij?
Je gaat nu nergens inhoudelijk op in.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:44

TS: volgens mij geeft ze een antwoord op je topictitel :')

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 09:45

antje_vip schreef:
Vroegah als kind was ik helemaal gek van Anky <3
Nu ben ik helemaal into Edward, sinds Totilas is verkocht. :+ En mooi dat hij dan gewoon op een ander paard stapt en daarmee dezelfde prestaties neerzet. *\o/*

Ja, hoewel we daar Anky ook wel echt voor mogen loven. Met 2 paarden helemaal tot het einde gaan, vind ik echt een topprestatie.
Daarnaast zijn ze beiden oud aan het worden ondanks het niveau waar ze op gelopen hebben. Dan kun je denk ik wel zeggen dat die 2 niet overvraagd zijn, maar dat er altijd goed over de training is nagedacht.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 09:46

antje_vip schreef:
TS: volgens mij geeft ze een antwoord op je topictitel :')

Dat zal dan wel, maar als jij mijn post leest ga ik een andere kant op.
De reden alleen dat ik het topic geopend heb, is doordat ik al dat afkraken lees.
Ik zeg nergens dat je zelf het niveau moet rijden om kritiek te kunnen leveren, maar het verbaast mij gewoon.
Daarom dat ik graag de positieve kant wil opzoeken over onze toppers.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:49

En bij een positieve kant, komt ook een negatieve kant kijken. Het leven is niet alleen maar lofzang, en dat moet ook niet, anders zouden we geen steek verder komen. Kritiek moet.

Als je de positieve kant wilt belichten, had je wellicht beter een andere TT kunnen kiezen.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:49

Anky van Grunsven & Edward gal :j

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 09:56

_San87_ schreef:
En bij een positieve kant, komt ook een negatieve kant kijken. Het leven is niet alleen maar lofzang, en dat moet ook niet, anders zouden we geen steek verder komen. Kritiek moet.

Als je de positieve kant wilt belichten, had je wellicht beter een andere TT kunnen kiezen.

Ik denk dat er dan een stuk minder mensen waren komen kijken op dit topic ;)
Daarnaast heb ik het gekozen, omdat ik het topic gestart ben door het afkraken van de ruiters op bokt.

Maar goed iedereen mag zeggen wat hij/zij wil, het zou alleen fijn zijn als je het goed onderbouwt en als je dan ook een positief stukje meepakt.
Dus vind je de ruiters die ik benoem allemaal ellendig enz. noem dan ook iemand waarvan je denkt: zo hoort het wel!
Dan blijft het een leuke discussie in mijn ogen.

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:08

Edward is echt een top ruiter, de controle die hij heeft! Fantastisch, kleine hulpen en veel resultaat. Hij kan de grenzen van een paard steeds verleggen lijkt het wel!

Als ik naar hem kijk dan geniet ik echt, en ook daar zitten "foutjes" in maar dat stoort me niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:36

Caatje87 schreef:

Nou, sorry hoor, je hoeft niet meteen zo aangebrand te reageren :=
Dan had je maar duidelijker moeten zijn in je OP, en erin zetten : alleen reageren als het positief is, als het iets aan het topic bij draagt, en als je ergens inhoudelijk op reageert.... :roll:

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:39

[***] schreef:
Caatje87 schreef:

Nou, sorry hoor, je hoeft niet meteen zo aangebrand te reageren :=
Dan had je maar duidelijker moeten zijn in je OP, en erin zetten : alleen reageren als het positief is, als het iets aan het topic bij draagt, en als je ergens inhoudelijk op reageert.... :roll:

Ik ben niet aangebrand hoor. Iets met internet en niet de intonatie kunnen lezen denk ik.

Zoals ik al aangaf hoeft het niet allemaal positief te zijn, maar jij gaat helemaal niet op het rijden in.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:51

Dat heb ik ook niet gedaan. Enkel gereageerd op de TT, de OP vind ik niet boeiend. En kennelijk meer mensen niet, want het gaat eigenlijk vanaf het begin af aan over het wel of niet commentaar mogen hebben op topruiters.

Dus, waarom is het opeens een probleem dat er niet in een post inhoudelijk op het rijden wordt ingegaan?

Terug ontopic. Ik heb voor Charlotte en Helen gestemd :). Ik vind die twee het fijnste rijden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:57

tja er is een verschil tussen het rijden en trainingsmethodes.
Om op het rijden commentaar te hebben is natuurlijk vreemd,het zijn niet voor niets Topruiters.
Je kunt inderdaad je bedenkingen hebben bij bepaalde methodes van trainen,maar dat is volgens mij een andere discussie.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:42

Ik kan niet stemmen. Ik kijk niet naar die ruiters.

Maar ik kan genieten van Conçalo Carvalho Conchinhas bv.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 11:49

Die ken ik niet, ga ik even opzoeken.
Ik gok dat het iemand met Lusitano's is? ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:06