Talent kopen die luchtzuigt???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:33

JoAnn schreef:
Yellomofoon schreef:

Ik dacht dat ze voor deze rond de €....... vroegen... (is geen pony van J2L, maar wordt gereden door de dochter ervan)

Ik ken de prijs niet, maar weet wel dat hun dichter hem rijdt, met succes. Na 6 weken reden ze samen het BK. Ik ken deze stal vrij goed dus weet wel een beetje hoe de vork aan de steel zit. Dan nog kan ik niet inschatten wat het budget van TS is, vragen staat vrij en zoals ik al aangaf hebben ze momenteel (of iig 2 weken terug toen ik er voor het laatst was) nog een jonge pony staan die ik enkel op stal heb zien staan. Verder heel correcte mensen, je kan hen altijd mailen met je "wish-list" en je budget.

Inderdaad, ik heb vrienden die bevriend zijn met de eigenaar van de pony en ik volg hen inderdaad ook op wedstrijd. Hij loopt super met de J2L dochter :)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 20-08-13 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bedrag uit quote verwijderd

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 07:14

Mag ik een link naar de adv nu je ervan af hebt gezien?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 07:37

spekenham schreef:
hoezo heeft een ruiter daar geen oordeel aan?

heeft een kind van 12 jaar dan voldoende verstand van pony's om te kunnen beslissen of een pony zijn geld waard is of niet, meisjes van 12 jaar vinden alle pony leuk en lief, ze mag hem al rijden en dat vind ik al een heel mooi iets, ze mag uiteraard wel mee beslissen of dat de pony fijn rijd of niet, maar verder zou ik niet weten waarin zij moet mede beslissen.

Je wilt perse een pony met kwaliteiten en eyecather, een gewone Z1 of Z2 pony komt niet in aanmerking.
Tja je kunt nog zoveel willen maar je kind moet ook wel kunnen rijden want dan kun je nog zo'n spectaculair bewegingswonder hebben als zij niet kan rijden, komt het er gewoon niet uit.

verder vind ik dat je beetje hoog van de toren blaast als ik naar je posten kijk, je wil een fei-pony maar ergens geef je ook toe niet mega budget te hebben ik vind 10.000 nog steeds niet veel.

100.000 gulden voor een Ek-pony was in mijn tijd heel gewoon :j dus 100.000 euro voor een Ek pony geloof ik wel

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 07:43

100.000-150.000 zijn toch normale prijzen voor Knappe EK-pony's :j

Dus als je een goede/knappe pony aan kan schaffen voor 10.000/15.000 euro die lucht zuigt, dan zou ik het zeker doen!

Genoeg wereldtoppers die luchtzuigen :Y) en de meeste op echt hoog nivo worden er niet minder waard om....

flugelkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:11

Mijn paard zuigt ook lucht. Is ontstaan door maagzweren maar het luchtzuigen is gebleven. Maar ik zou de pony kopen. Mensen denken vaak te zwart wit over luchtzuigen.

Mijn paard heeft nooit koliek gehad.
Andere paarden nemen het niet over
Van luchtzuigen alleen krijg je niet vanzelf medische problemen. Het is een gevolg van.
Wel slijten de tanden, dit vind ik nog het vervelendste.

Mijn paard staat nu 24/7 buiten maar in het najaar en winter alleen overdag. Na een zomer niet zuigen omdat het niet kan, gaat hij binnen gewoon weer verder. Het is als roken. En mensen die roken zijn toch ook gelijk aan een niet-roker.

Dus lekker kopen. Maar ajb, doe niet zo'n afschuwelijke band om. Dat is zo paardonvriendelijk.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 08:32

Lottie84 schreef:
JoAnn schreef:
Knert schreef:
Er staat 1.... euro...... lijkt mij wat hoog

Ik kan nog steeds (nullen, in dit geval) tellen :+ . 3 maal EK gelopen? Makkelijk te rijden, zonder gebreken? Ik denk dat het geen irreëel bedrag is hoor!

Nou ik ken de pony niet is me dus op ek niet opgevallen, vind het nogal een bedrag, maar is toch niet voor mijn portemonnee dus lekker verder zoeken,

overigens geloof ik dat er wel misverstanden zijn, ik zoek helemaal geen fei pony, toevallig dat de pony waar topic over gaat dit wel is, maar het ging mij er alleen over of het verstandig is om een pony kopen met dergelijk gebrek.
Ik heb nooit gezegd dat ik geen z2 pony wil ( in feite is Fei ook gewone z2 pony) maar wel een pony waar ik voldoende potentie in zie.
Als het toch al zoveel tijd en geld kost dan ook naar iets waar ik graag naar kijk!!!

Ik denk dat het budgetprobleem meer ligt aan het feit dat mensen met hele gewone pony's gewoon veels teveel geld ervoor vragen, echte goede pony's staan ook vaak niet op een verkoopsite.
Zoals ik al aangeef heeft mijn dochter echt wel inspraak over het rijgedeelte maar niet over de dingen die wij als volwassenen moeten beoordelen zoals exterieur en tekortkomingen enz, ik vind niet dat zij voldoende inzicht in heeft.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 20-08-13 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bedrag uit quote verwijderd

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 08:34

Lottie84 schreef:

is via via dus kan ik niet geven, er zijn ook al andere mee bezig

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 08:41

tita schreef:
spekenham schreef:
hoezo heeft een ruiter daar geen oordeel aan?

heeft een kind van 12 jaar dan voldoende verstand van pony's om te kunnen beslissen of een pony zijn geld waard is of niet, meisjes van 12 jaar vinden alle pony leuk en lief, ze mag hem al rijden en dat vind ik al een heel mooi iets, ze mag uiteraard wel mee beslissen of dat de pony fijn rijd of niet, maar verder zou ik niet weten waarin zij moet mede beslissen.

Je wilt perse een pony met kwaliteiten en eyecather, een gewone Z1 of Z2 pony komt niet in aanmerking.
Tja je kunt nog zoveel willen maar je kind moet ook wel kunnen rijden want dan kun je nog zo'n spectaculair bewegingswonder hebben als zij niet kan rijden, komt het er gewoon niet uit.

verder vind ik dat je beetje hoog van de toren blaast als ik naar je posten kijk, je wil een fei-pony maar ergens geef je ook toe niet mega budget te hebben ik vind 10.000 nog steeds niet veel.

100.000 gulden voor een Ek-pony was in mijn tijd heel gewoon :j dus 100.000 euro voor een Ek pony geloof ik wel

waar blaas ik dan hoog van de toren, als je goed leest heb ik meteen in het begin al aangegeven helemaal geen geld te hebben voor fei pony en zoals hierboven gezegd ook niet de intentie maar d.w.n.z dat ik dan zomaar veel mindere pony's moet gaan kopen tussen een z pony en een fei pony zit zoals ook al eerder vermeld een heel groot grijs gebied waar denk ik vast wel tegen "normale prijzen"hele leuke pony's lopen. Alleen ik heb ze nu nog niet gevonden maar dat komt echt wel.

tita

Re: Talent kopen die luchtzuigt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:50

tja ik denk dat de definitie een minder pony (al praten we over Z2 niveau) ook een discussie opzicht waard is.

Een mooie pony met kwaliteiten die L1 loopt is vaak nog 10.000 euro waard.
Een mindere pony in jouw ogen kan onder een ander ruiter ineens wel wat meer spectaculair worden.

Je hebt het constant over dat je geen mindere pony wilt, maar een pony op Z2 vind ik per definitie geen mindere pony :) tuurlijk kan het je niet je smaak zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:59

Over weidegang of geen weidegang: wanneer je een paard hebt wat gaat zuigen uit stress moet je hem stallen waar hij op zijn gemak staat. Dus het kan zijn dat je dus een paard treft wat juist op de wei extreem gaat zuigen en die zich op stal lekkerder voelt, wellicht zelfs juist in een hoekbox waar geen kip langskomt om mentale rust te creëren.
Informeer dus eens bij de oude eigenaars waarom het dier luchtzuigt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:13

Als jouw dochter echt kan rijden en je wilt genoeg geld in de begeleiding steken dan is een vier- of vijf jarige zelf verder opleiden naar het Z niet verkeerd. Dat wil je niet maar dat is wel de weg om echt veel te leren. Ik heb door de jaren heen zoveel talenten gezien waarvan papa en mama niets te gek was en om de haverklap nieuwe Z2 pony's aanschaften (want de oude was door dochterlief alweer verknalt) dat het leren en zelf opleiden mijn voorkeur heeft, daar leren ze tenminste echt rijden van.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:14

:= maar moet ze wel kunnen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:18

tita schreef:

Er zijn er zat die Z rijden maar echt niet rijden, let maar eens goed op bij wedstrijden, je wilt niet weten wat je ziet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:23

ik start zelf ook ;) maar als je echt niet kunt rijden en je hebt een groene pony dan is de weg heel lang als dat beest ook nog eens een eigen karakter heeft.

Paps en mams kopen uiteindelijk toch wel een leerpony of paard en zie je wel het lag aan de vorige ;)

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 11:34

ja zeg nu gaan we het ineens hebben over het wel of niet kunnen rijden,

mijn dochter heeft haar z pony als groene pony gekregen en ook haar m1 pony is groen gekocht dus helemaal geen gekochte leerpony geweest, maar wel heeft ze daardoor onder goede begeleiding redelijk leren rijden, is pas een groentje in het z maar ze is 1 week 12 jaar oud dus tijd genoeg.

Er is toch niks mis mee om een fijne goed gereden pony voor haar te kopen waarvan ze van c z over kan stappen naar Dm of D z1,
ik begrijp niet goed waar deze discussie heen gaat, volgens mij hadden we het over wel of niet kopen van een pony die luchtzuigt.

overigens mag je deze winter een hele fijne 3 jarige pony gaan rijden maar ik zelf heb daar helemaal geen zin in, laat een ander zijn kinderen maar op jonge pony's zetten, haar 1e pony was een ramp ( b pony ) daar heeft ze wel 3 keer bijna de nek mee gebroken. deze hebben we dan ook snel verkocht en toch gelukkig een ook een groene maar wel hele brave c pony terug gekocht ( waar ze nu dus z1 mee rijd)

Over begeleiding maak je maar niet druk ze rijd iedere week onder erg goede instructie en gelukkig heb ik wel een klein beetje ervaring ( vroeger zz zwaar gereden)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:37

Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 16-08-13 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:39

@ ts, als je besluit niet voor de pony te gaan, kun je dan de contactgegevens pbn ? ik zoek voor een kennis een Z of hoger D pony

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:42

Maar je hebt toch al een D pony in het m1?wat is er daar mis mee?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:51

bigone schreef:
tita schreef:

Er zijn er zat die Z rijden maar echt niet rijden, let maar eens goed op bij wedstrijden, je wilt niet weten wat je ziet.

Je ziet na de M1 al sterke afdalingen hier.
Maar bij de Z1 zie je nog steeds ruiters die het rond brengne met trekker en schoppen met sporen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:52

ik zou zeker ook eens over de grens zoeken,hier in duitsland lopen ook heel wat knappe pony's rond :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:59

Ts wil dat haar dochter van de c z1 direct kan starten in de d z1, is niets mis mee. Als je dat wilt en de huidige pony heeft het talent niet dan is het wel logisch dat je kijkt naar een andere pony. Maar ts, even een vraag, ik neem aan dat jij ook niet een kant en klaar zz zwaar paard onder je kont hebt gekregen. Waar haalde jij zelf de meeste voldoening uit, komen waar je wilt op eigen kracht of kant en klaar. Je dochter heeft z1 ervaring, start de c pony z2 zodat ze ook daar de weg weet en koop dan een talentvolle m1 van vijf of zes. Als de ruiter weet waar ze op moet letten en welke handelingen erbij horen dan zit ze binnen een jaar in het z2. Een van mijn kinderen heeft zeer hoog gereden maar vind juist het opleiden van jonge paarden prachtig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:00

kimmie261 schreef:
ik zou zeker ook eens over de grens zoeken,hier in duitsland lopen ook heel wat knappe pony's rond :)

Maar in Duitsland weten ze ook echt wel van prijzen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:00

ja,dat is dan weer helemaal waar...

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:11

bigone schreef:
Ts wil dat haar dochter van de c z1 direct kan starten in de d z1, is niets mis mee. Als je dat wilt en de huidige pony heeft het talent niet dan is het wel logisch dat je kijkt naar een andere pony. Maar ts, even een vraag, ik neem aan dat jij ook niet een kant en klaar zz zwaar paard onder je kont hebt gekregen. Waar haalde jij zelf de meeste voldoening uit, komen waar je wilt op eigen kracht of kant en klaar. Je dochter heeft z1 ervaring, start de c pony z2 zodat ze ook daar de weg weet en koop dan een talentvolle m1 van vijf of zes. Als de ruiter weet waar ze op moet letten en welke handelingen erbij horen dan zit ze binnen een jaar in het z2. Een van mijn kinderen heeft zeer hoog gereden maar vind juist het opleiden van jonge paarden prachtig.

Ik heb met eigen fokproducten dat gereden maar mij dochter groeit nu eenmaal nog, ze is bijna uit de c pony gegroeid dus daar gaat ze binnen half jaar vanaf en wil dan graag meteen verder. en he tis natuurlijk geweldig dat ze zelf die pony daar gekregen heeft en wellicht leuk om een jonge pony te doen maar die kan ze van anderen ook al gaan rijden en zoals gezegd heb ik daar gewoon geen zin in, ze moet eerst maar eens echt goed leren rijden ( op een leerpony dus) en geen jonge pony. En ik bedoel met rijden meer de oefeiningen die juist in het z soms voor haar nog lastig zijn.
Laatst bijgewerkt door spekenham op 16-08-13 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:18

smurffie schreef:
Maar je hebt toch al een D pony in het m1?wat is er daar mis mee?

pony is niks mis mee maar is ook nog jong en heeft nog veel tijd nodig dus ik weet echt wel hoeveel tijd er in gaat zitten om een pony goed te schoolen, daarom nu een keer de andere weg en een goed gereden pony.