Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

fjorden zou ik dan wel weer mooi vinden slank
tinkers echt niet
eigen mening

ik zou er zo 1 aanschaffen
(als wandelpaardje
) Summerfly schreef:Emmaa_ schreef:Ik vind dit het perfecte voorbeeld van een slank gebouwde Fjord. Maar goed, ik zal wel gek zijn.
Ben het helemaal met je eens. Vind het zo bijzonder dat sommige mensen alle koudbloeden maar gelijk uitmaken voor lomp en dik.
Dat is net als dat ik lompe en dikke KWPN'ers niks vind. Nies_ schreef:Nou wil ik niet mijn paard promoten ofzo hoor, maar dit kun je toch geen dik mormel noemen?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Je mag dr best een lelijk ding vinden en van mij mag ze nog wat slanker, maar om dit nou dik te noemen.. Haar ouders hebben de landbouwbruikbaarheids proeven gedaan (met goed resultaat), dus 'modern' of sportgefokt zal ik het ook niet noemen.

jadeken schreef:Tja je kan zeggen wat je wil maar veel slanke haflingers of fjorden heb ik nog niet gezien
voor mij zijn het karrepaarden net als de fries en tinkers ook dravers vind ik niks
er zijn natuurlijk moderne haflingers . maar Zelfs dan vind ik ze niet mooifjorden zou ik dan wel weer mooi vinden slank
tinkers echt niet
![]()
Ik zou er zelf echt noooooit 1 kopen zelfs als het klikt niet![]()
Ja ik vind het uiterlijk redelijk belangrijk![]()
De kleuren die ze hebben vind ik wel prachtig en ik vind het ook best leuk om er afentoe op te rijden maar ik zou er zelf nooit 1 kopeneigen mening
Het kan me niet schelen dat er mensen zijn die ze wel mooi vinden, dat maakt mij echt niet uit
Ik vind ze lomp omdat ze zo zwaar zijn en vaak veel haar een ramsneus een buik(je) korte benen![]()
Nee geef mij maar liever slank
Shetlanders vind ik geweldig![]()
Ook New-Forest pony's,Connemarapony's ,Arabiertjes, en de Konnikik zou er zo 1 aanschaffen
(als wandelpaardje)
Kirsha schreef:Mooie fjord, alles behalve dik! Als ze wél dik zijn ligt het meestal (altijd) niet aan het ras, maar aan de eigenaar/huisvesting/het voedingpatroon of iets in die richting.
Summerfly schreef:jadeken schreef:Tja je kan zeggen wat je wil maar veel slanke haflingers of fjorden heb ik nog niet gezien
voor mij zijn het karrepaarden net als de fries en tinkers ook dravers vind ik niks
er zijn natuurlijk moderne haflingers . maar Zelfs dan vind ik ze niet mooifjorden zou ik dan wel weer mooi vinden slank
tinkers echt niet
![]()
Ik zou er zelf echt noooooit 1 kopen zelfs als het klikt niet![]()
Ja ik vind het uiterlijk redelijk belangrijk![]()
De kleuren die ze hebben vind ik wel prachtig en ik vind het ook best leuk om er afentoe op te rijden maar ik zou er zelf nooit 1 kopeneigen mening
Het kan me niet schelen dat er mensen zijn die ze wel mooi vinden, dat maakt mij echt niet uit
Ik vind ze lomp omdat ze zo zwaar zijn en vaak veel haar een ramsneus een buik(je) korte benen![]()
Nee geef mij maar liever slank
Shetlanders vind ik geweldig![]()
Ook New-Forest pony's,Connemarapony's ,Arabiertjes, en de Konnikik zou er zo 1 aanschaffen
(als wandelpaardje)
Hier moest ik toch wel even hardop om lachen..
Ga je eerst eens verdiepen in bepaalde rassen voordat je ze uitmaakt voor lelijk, lomp en karrepaarden.

Nies_ schreef:Kirsha schreef:Mooie fjord, alles behalve dik! Als ze wél dik zijn ligt het meestal (altijd) niet aan het ras, maar aan de eigenaar/huisvesting/het voedingpatroon of iets in die richting.
Kijk en dat bedoel ik. Als ik deze fjord gebruik om af en toe wat bos te crossen en vol prop met hooi dan wil je niet weten hoe ze er bij loopt (en nee, daar heb ik geen foto's van en die ga ik ook nooit niet maken).
Maar hoe bedoel je precies, wordt ze dan 2x zo dik ofzo? Want ik heb geeeeen idee wat je nu met haar doet. Maar ze ziet er zeker goed uit, alle 'dikke lompe Fjord'-argumenten zijn bij deze van de tafel geveegd

finnens schreef:Nou, daar komt mijn rijtje
Fjorden, ik heb heeeel veel fjorden gereden al, maar nog nooit een leuke tegen gekomen. ik vindt dat ze iets te kleine pasjes maken, en ze zijn me wat te koppig, ik vindt het zo 'saai' dat ze allemaal op elkaar lijken
en dan het liefst ook nog met knotjes manen, gewoon omdat dat niet hoort.Kirsha schreef:Nies_ schreef:Kijk en dat bedoel ik. Als ik deze fjord gebruik om af en toe wat bos te crossen en vol prop met hooi dan wil je niet weten hoe ze er bij loopt (en nee, daar heb ik geen foto's van en die ga ik ook nooit niet maken).
Ik word daar nu wel nieuwsgierig naarMaar hoe bedoel je precies, wordt ze dan 2x zo dik ofzo? Want ik heb geeeeen idee wat je nu met haar doet. Maar ze ziet er zeker goed uit, alle 'dikke lompe Fjord'-argumenten zijn bij deze van de tafel geveegd
verder is ie echt een schat hoor, je kan er alles mee.