Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:12

Ja dat snap ik ook wel, dikke KWPN'ers vind ik ook niet mooi. Maar vind jij echt dat er geen verschil zit in de bouw tussen moderne koudbloeden en ouderwetse koudbloeden? Ik vind het namelijk wel degelijk een groot verschil. Maar goed, mening hé.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:58

Tja je kan zeggen wat je wil maar veel slanke haflingers of fjorden heb ik nog niet gezien :n
voor mij zijn het karrepaarden net als de fries en tinkers ook dr

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:00

Nou wil ik niet mijn paard promoten ofzo hoor, maar dit kun je toch geen dik mormel noemen?

Afbeelding

Afbeelding

Je mag dr best een lelijk ding vinden en van mij mag ze nog wat slanker, maar om dit nou dik te noemen.. Haar ouders hebben de landbouwbruikbaarheids proeven gedaan (met goed resultaat), dus 'modern' of sportgefokt zal ik het ook niet noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:02

Ik vind dit het perfecte voorbeeld van een slank gebouwde Fjord. Maar goed, ik zal wel gek zijn.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:05

Emmaa_ schreef:
Ik vind dit het perfecte voorbeeld van een slank gebouwde Fjord. Maar goed, ik zal wel gek zijn.

Ben het helemaal met je eens. Vind het zo bijzonder dat sommige mensen alle koudbloeden maar gelijk uitmaken voor lomp en dik.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:06

Tja je kan zeggen wat je wil maar veel slanke haflingers of fjorden heb ik nog niet gezien :n
voor mij zijn het karrepaarden net als de fries en tinkers ook dravers vind ik niks :n
er zijn natuurlijk moderne haflingers . maar Zelfs dan vind ik ze niet mooi :n fjorden zou ik dan wel weer mooi vinden slank :j tinkers echt niet :r
Ik zou er zelf echt noooooit 1 kopen zelfs als het klikt niet ;)
Ja ik vind het uiterlijk redelijk belangrijk :o
De kleuren die ze hebben vind ik wel prachtig en ik vind het ook best leuk om er afentoe op te rijden maar ik zou er zelf nooit 1 kopen ;) eigen mening
Het kan me niet schelen dat er mensen zijn die ze wel mooi vinden, dat maakt mij echt niet uit
Ik vind ze lomp omdat ze zo zwaar zijn en vaak veel haar een ramsneus een buik(je) korte benen :n
Nee geef mij maar liever slank ;)
Shetlanders vind ik geweldig :j
Ook New-Forest pony's,Connemarapony's ,Arabiertjes, en de Konnik :) ik zou er zo 1 aanschaffen <3 (als wandelpaardje :) )
Laatst bijgewerkt door jadeken op 01-06-13 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:06

Gatver Sanne, die dikke fjord van jou elke keer.. :')
Nee maar serieus, ze heeft een prachtig figuur.
Mijn fjord is ook hartstikke slank (zie profiel) dus het kan
makkelijk.

Ik heb niets met tuigpaarden, belgen enz., de meeste KWPN'ers, haflingers, ijslanders en
tinkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:07

Summerfly schreef:
Emmaa_ schreef:

Ben het helemaal met je eens. Vind het zo bijzonder dat sommige mensen alle koudbloeden maar gelijk uitmaken voor lomp en dik.

Ik vind zeker niet alle koudbloeden lomp of dik, ik vind lompe en dikke koudbloeden lomp en dik := Dat is net als dat ik lompe en dikke KWPN'ers niks vind.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:08

Nies_ schreef:
Nou wil ik niet mijn paard promoten ofzo hoor, maar dit kun je toch geen dik mormel noemen?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Je mag dr best een lelijk ding vinden en van mij mag ze nog wat slanker, maar om dit nou dik te noemen.. Haar ouders hebben de landbouwbruikbaarheids proeven gedaan (met goed resultaat), dus 'modern' of sportgefokt zal ik het ook niet noemen.

Deze fjord vind ik wel prachtig :oo
Alleen ik zou er zelf nooit 1 kopen :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:08

Mooie Fjord, alles behalve dik! Als ze wél dik zijn ligt het meestal (altijd :+) niet aan het ras, maar aan de eigenaar/huisvesting/het voedingpatroon of iets in die richting.
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 01-06-13 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:10

jadeken schreef:
voor mij zijn het karrepaarden net als de fries en tinkers ook dravers vind ik niks :n
er zijn natuurlijk moderne haflingers . maar Zelfs dan vind ik ze niet mooi :n fjorden zou ik dan wel weer mooi vinden slank :j tinkers echt niet :r
De kleuren die ze hebben vind ik wel prachtig en ik vind het ook best leuk om er afentoe op te rijden maar ik zou er zelf nooit 1 kopen ;) eigen mening
Het kan me niet schelen dat er mensen zijn die ze wel mooi vinden, dat maakt mij echt niet uit
Ik vind ze lomp omdat ze zo zwaar zijn en vaak veel haar een ramsneus een buik(je) korte benen :n
Ook New-Forest pony's,Connemarapony's ,Arabiertjes, en de Konnik :) ik zou er zo 1 aanschaffen <3
(als wandelpaardje :) )

Hier moest ik toch wel even hardop om lachen..
Ga je eerst eens verdiepen in bepaalde rassen voordat je ze uitmaakt voor lelijk, lomp en karrepaarden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:12

Kirsha schreef:
Mooie fjord, alles behalve dik! Als ze wél dik zijn ligt het meestal (altijd :+) niet aan het ras, maar aan de eigenaar/huisvesting/het voedingpatroon of iets in die richting.

Kijk en dat bedoel ik. Als ik deze fjord gebruik om af en toe wat bos te crossen en vol prop met hooi dan wil je niet weten hoe ze er bij loopt (en nee, daar heb ik geen foto's van en die ga ik ook nooit niet maken).

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:16

Summerfly schreef:
jadeken schreef:
Ook New-Forest pony's,Connemarapony's ,Arabiertjes, en de Konnik :) ik zou er zo 1 aanschaffen <3
(als wandelpaardje :) )

Hier moest ik toch wel even hardop om lachen..
Ga je eerst eens verdiepen in bepaalde rassen voordat je ze uitmaakt voor lelijk, lomp en karrepaarden.

Nou precies, kijk eens in mijn profiel,
Daar staat een tinker met een super luxe hoofdje, ramsneuzen? Ook wij zien ze liever niet bij de tinkers hoor...
Dikke buik? Jeetje meid, elk paard kan dik zijn, dat is niet ras gerelateerd. Korte benen? Die van mij heeft geen korte benen hoor... En korte benen serieus, als of we teckels fokken ofzo...

Idd, ga je eerst verdiepen in een ras voor je ze lomp lelijk en karrepaard noemt...

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:16

Ik vind ieder paard uniek! :j Alleen zal ik zelf niet snel opzoek gaan naar warmbloed paarden, al vind ik PRE'S echt geweldig! <3

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:17

Haflingers om hun kleur, Friezen om hun bouw en tinkers om hun sokken als ze lopen (benen zien er dan in mijn optiek vreemd uit). Maar ik heb er ook niets tegen :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:17

Ik heb écht helemaal niks met KWPN'rs dravers en gangenpaarden ... vind er niks aan :n

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:18

Nou, daar komt mijn rijtje :+

Fjorden, ik heb heeeel veel fjorden gereden al, maar nog nooit een leuke tegen gekomen. ik vindt dat ze iets te kleine pasjes maken, en ze zijn me wat te koppig, ik vindt het zo 'saai' dat ze allemaal op elkaar lijken
IJslanders, ik heb soms het idee dat ze een soort 'contactgestoord' zijn, en vaak alleen maar aan hard gaan denken. Ik vindt niet het hele ras stom hoor, ik heb zelf een geweldige IJslander gehad, echt een top pony! (ik heb nog spijt dat ik die verkocht heb) Maar de meeste IJslanders vindt ik niet echt leuk.
KWPN'ers/NRPS'ers/New Forest, ik vindt het van die 'standaard' paarden, daar hou ik zelf niet echt van. Ik hou meer van wat aparts.

Ik kan er nog heel wat op noemen, maar dit zijn ongeveer mijn top 3 minst leuke rassen.
Wil echt niet zeggen dat ik alle paarden die dat ras zijn stom vindt, want ik ken ook een aantal leuke IJslanders/KWPN'ers. Maar ze trekken me niet echt aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:19

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:20

Akhal teke
Vind ik echt lelijk

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:21

Nies_ schreef:
Kirsha schreef:
Mooie fjord, alles behalve dik! Als ze wél dik zijn ligt het meestal (altijd :+) niet aan het ras, maar aan de eigenaar/huisvesting/het voedingpatroon of iets in die richting.

Kijk en dat bedoel ik. Als ik deze fjord gebruik om af en toe wat bos te crossen en vol prop met hooi dan wil je niet weten hoe ze er bij loopt (en nee, daar heb ik geen foto's van en die ga ik ook nooit niet maken).

Ik word daar nu wel nieuwsgierig naar :P Maar hoe bedoel je precies, wordt ze dan 2x zo dik ofzo? Want ik heb geeeeen idee wat je nu met haar doet. Maar ze ziet er zeker goed uit, alle 'dikke lompe Fjord'-argumenten zijn bij deze van de tafel geveegd :)

Hitch

Heel veel KWPN'ers vind/vond ik zo 'gewoontjes'... Maarja m'n eigen KWPN'er bracht daar wel wat verandering in, hahah :)

Summerfly

Lynn_FDA schreef:
Akhal teke
Vind ik echt lelijk

Daar heb ik ook niet zoveel mee.. Als ik ze soms zie op internet vind ik het van die iele "kale" paarden.. Heb er nog nooit 1 in reallife gezien, dus kan ook niet teveelzeggen erover.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:27

finnens schreef:
Nou, daar komt mijn rijtje :+

Fjorden, ik heb heeeel veel fjorden gereden al, maar nog nooit een leuke tegen gekomen. ik vindt dat ze iets te kleine pasjes maken, en ze zijn me wat te koppig, ik vindt het zo 'saai' dat ze allemaal op elkaar lijken

Uh er zijn nog altijd 5 kleuren dus dat gaat niet op. Daarnaast is dat echt Nederlands hoor, die willen allemaal van die stomme bruine. In het buitenland is er veel meer kleur.

Ik kan ook wel zeggen dat ik friesen lelijk vind omdat ik sokken lelijk vind, maar die kun je gewoon scheren he. :+ en dan het liefst ook nog met knotjes manen, gewoon omdat dat niet hoort.
Kirsha schreef:
Nies_ schreef:

Ik word daar nu wel nieuwsgierig naar :P Maar hoe bedoel je precies, wordt ze dan 2x zo dik ofzo? Want ik heb geeeeen idee wat je nu met haar doet. Maar ze ziet er zeker goed uit, alle 'dikke lompe Fjord'-argumenten zijn bij deze van de tafel geveegd :)

Ik heb wel een soort van foto's van wanneer ik 3 tot 4x per week wat met dr doe, een maand daarvoor was ze nog gewoon in conditie: Foto 1 & Foto 2. Normaal doe ik er mee wat normale mensen met een KWPN'er doen.. :D

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:31

ik heb niks met KWPN'ers, ik vind ze te standaard.
ook heb ik niks met tinkers, shires, en friezen. Ik vind ze simpelweg te 'lomp' en ik hou niet van altijd drijven (uitzonderingen daargelaten) .
er staat dus een hele lieve tinker op stal, maar als je ergens staat, en hij wilt er langs, dan krijg je een soort van levend bowlen :') verder is ie echt een schat hoor, je kan er alles mee.

verder vind ik arabieren, mits ze geen dish hebben, mooie paarden en vind ik andere volbloeden ook mooi