Rare gewoontes van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:52

Ninia schreef:
Haha, onze shet eet altijd zijn water! :))

Waah is mijn haf toch niet de enige. Ze gaat er op kauwen, valt het uit dr mond. Kijkt ze me aan. HUH?

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:37

_O- Lach me scheel om sommige reacties.

Jelle plast altijd minimaal 2 keer per buitenrit en vaak ook nog steeds op dezelfde plekjes. territorium afbakenen??? :?

Eline_S_S

Re: Rare gewoontes van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:11

Star poept altijd standaard op de hoek midden op straat vlak voor het zandpad. Kan je weer afstappen en moet het de bosjes in..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:22

mijn trainpaard kon een uur in de paddock zo'n 5 poepjes op dezelfde plek neerleggen XD

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:16

Mijn lijstje van rare gewoontes van mijn paard die ik op dit moment weet :p

- Als ik mijn gewone sneakers aan heb, dan trekt hij aan mijn veters :') mag hij niet altijd want heel mijn been vliegt dan in de lucht :P

- Beenbescherming van een ander pikken :+
Afbeelding
Afbeelding

- Halster trek, dus hij neemt het halster vast van een ander, die trekt het hoofd weg en dan begint de andere bij hem en zo verder

- Alles wat ik even op de grond leg bv halster, neemt hij in de mond en zwiert hij er alle kanten mee op

- Rollen moet 5-6x na elkaar gebeuren na het rijden en voor elke kant weer opstaan want over rollen doet hij niet }:0

- Eerst van iets schrik hebben, om het vervolgens het heel interessant te vinden zoals in de mond nemen, op knabbelen :P

- Deken van vriendje vastnemen en niet loslaten en maar blijven doorstappen :')
http://www.youtube.com/watch?v=YO_VkB0H ... e=youtu.be

- Als ik mijn heupzakje en zweep ga halen om vrijheidsdressuur te doen gaat hij al uitgebreid de jambette of de spaanse pas doen :))

- Als ik op de weide kom (is achter een bochtje) schrikt hij eerst om daarna heel schattig te hinniken en dan tot aan de draad te komen om te knuffelen :+:

- Tegenwoordig slaapt hij veel meer op de wei (nieuw vriendinnetje op de wei :P ) en ik kan er dan mooi op gaan zitten en hij blijft mooi liggen :j

- Zichzelf amuseren :D
http://www.youtube.com/watch?v=VOfaT2YlJKg

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:56

Als Cupido vind dat hij een snoepje verdient heeft gaat hij pruttelen want baasje vind schooien echt niet kunnen :') het is zeg maar heel zacht hinniken. Echt van maar ik deed het toch goed.
Pracht diertje.

Carlos gaat altijd met zijn neus tegen mijn knielholtjes duwen als hij ergens bang voor is en ik besluit dat hij maar eens van dichtbij moet kijken dat het niet zo eng is. Verlegen schatje haha.
Overigens loopt hij normaal netjes naast mij hoor :) ik hou er niet van als paarden achter mij lopen je weet maar nooit straks springen ze opeens weg nou dan ben ik plat :') nee bedankt

ilovebecka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:57

_O- _O- _O- _O-
M_arjolein schreef:
Uh ja wat is raar..

Mijn paard gaat altijd direct liggen als hij los in de bak is. Laat zich dan ook gewoon vallen. Paard van 1.85 dus je hoort ook echt zo: Ploff.. en dan ligt ie al en gaat rollen. Die van mij prakt ook altijd zelf zijn appel. Geef hem een hele appel en dan breekt ie m zelf door midden en eet m op.

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:58

Water met een centenbak er gewoon weer uit laten vallen :')

ilovebecka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:00

weet niet of het echt raar is maar als ik mijn pony op de wei zet plast ze meestal en dan stopt ze, en dan gaat ze weer plassen, en weer stopt ze, en weer plast ze. heb ik al een paar keer opgemerkt haha :D

als we grondwerk doen en ik vraag haar om achteruit te gaan draait ze een rondje maar ze stapt ook wel naar achter !
Laatst bijgewerkt door ilovebecka_x op 18-06-13 18:06, in het totaal 2 keer bewerkt

ilovebecka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:03

Em_ schreef:
KoudbloedKim schreef:
Eén van Kim's rare gewoontes... :=
[ Video ]

Met name als je met iemand staat te praten, met je rug naar haar toe, dan begint ze dat te doen en zodra je je omdraait kijkt ze om zich heen;"Hoorden jullie dat ook?"
Draai je je weer om, begint ze weer...

Helemaal dubbel gelegen hier _O- _O-

ik ook hahahahah _O- _O-

Rachel_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:05

Die van mij gaat al gapen als ik met der hoofdstel aankom want dan weet ze dat ze der mond open moet doen *D

TheHorseShow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:17

De Mijne bijt altijd op haar staldeur en gaat dan allemaal gekke geluiden maken... :')

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:40

Gentlegiant schreef:
Gapen maar dan met de tong eruit die draaien en richting zn kaak omhoog leggen
Gek genoeg hahaha hij zorgt altijd voor veel lach momenten met zn gegaap

(tandarts komt 2x perjaar dus het is gewoon echt een rare gewoonte)

Mijn paard doet precies hetzelfde lach me echt dood soms en dan ok het zijn onbegripvolle hoofdje daarna ``baas waarom sta je nou te lachen }:0 ``

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:46

Als ik heb gereden, en heb uitgestapt en ga daarna stilstaan om af te stappen (en sta dan meestal nog even te kletsen oid) begint ze altijd te headbangen. Zal eens kijken of ik het op film kan krijgen maar het is zo dom _O-

En Bamorka, niet echt een rare gewoonte maar wel leuk, die voert zichzelf altijd. Van die blauwe tonnen draait ze open en gaat ze met dr hoofd in, neemt ze een hapje en vervolgens wacht ze weer tot ze voer krijgt. Hier begint ze alleen mee als ik begin met voeren :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:54

Ach, paarden.... :')
Ik ging vroeger heel vaak met mijn shet wandelen. Hij mocht niet constant eten van mij dus ik zat steeds zijn hoofd omhoog te trekken. Hij mocht wel rollen. Wat doet meneer: maakt aanstalten om te gaan rollen, zakt door zijn knieen maar springt op het laatste moment weer op en gaat staan grazen :+ Ik heb me doodgelachen, wat een slimmerik.

Als ik met mijn merrie op buitenrit ben wil zij ook altijd grazen. Dan gaat ze stilstaan en met haar voorbeen schrapen. Als je ernaast staat trekt ze er ook nog een pruillip bij. Haha <3

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:15

Als mijn Shetlander gaat rollen.. gaat hij eerst n minuutje even lekker uitgebreid zitten en dan pas opstaan! Een geboren vrijheidsdressuur ster! *\o/*

KoudbloedKim schreef:
Eén van Kim's rare gewoontes... :=
[ Video ]

Met name als je met iemand staat te praten, met je rug naar haar toe, dan begint ze dat te doen en zodra je je omdraait kijkt ze om zich heen;"Hoorden jullie dat ook?"
Draai je je weer om, begint ze weer...

Ik heb hem zo vaak gezien maar hij blijft leuk! _/-\o_

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:27

Mijn haf poept in haar hooi.. Word t vast lekkerder van? :?

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:37

mijn fjord laat scheten als ik achter hem sta, of bij zijn achterbenen bezig ben (bandageren, peesjes aandoen, hoeven uitkrabben,...) ALTIJD :D

xroosx1e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:01

Wanda:
- voordat ze eten krijgt haar hoofd scheef houden en raar doen met haar tong. Ze gaat er soort van op kauwen.. :D
- Als Sally (shet) in de paddock staat te gapen, gaat ze meedoen, terwijl ze zelf in haar stal staat ;)

Sally:
- als de wateremmer leeg is, zet ze dr voet erin, zo van: als ik maar lang genoeg blijf roeren, komt er vanzelf wel weer water... :D:D:D
- Na het mennen/rijden 3 tot 4 keer achter elkaar rollen en dan blijven liggen.
xD

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:21

mijn verzorgpaard sopt met zijn eten in zijn water...

en ik ken een ponytje dat niet wil plassen als er mensen bij zijn. die was aan het rijden, moest supernodig plassen maar wilde niet... berijder er af, pony naar de andere kant van de bak, komt mijn broertje de pony aaien... dus de pony plast niet. toen we haar terug in de wei zette liep ze naar het verste hoekje en daar ging ze staan plassen...

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:27

Mijn paard wilt altijd graag alles proeven. Of het nu een borstel, handdoek of beenbeschermer is, dat maakt niks uit. Alles moet in die mond..

Zo ook halstertouwen, ze trekt zichzelf niet los, nee ze werkt het heel smakelijk naar binnen en staat te kauwen en sabbelen. :') En dat doet ze vaak als ik er niet ben, vervolgens maak ik haar dan los en sta ik met zo'n sappig halstertouwtje in m'n handen. Lekkerrr :Y)

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:31

Als mijn paard ligt te slapen in de wei begint ze soms met haar achterbeentjes te bewegen alsof ze aan het rennen is. :z

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:36

Onze welsh moet altijd mn jas/trui of vestrits naar beneden doen met haar mond. Ook al zit er maar n klein dingetje aan, ze ritst m zo open! Heb ik n trui aan zonder rits is ze zwaar teleurgesteld en blijft maar zoeken.. Ze heeft er inmiddels ook wel n paar opgegeten volgens mij

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 01:21

Wanneer ze in een andere voerbak buiten haar eten krijgt en deze is leeg pekt ze hem vast en tilt hem op. Echt zo van, deze is leeg.

Wanneer je haar wilt afspuiten vind ze het dus 3x niks als je eerst op de grond spuit. Alleen haar benen is in haar opinie ook 3x niks. Zet je in één keer de slag op haar dan is het "ohhhhh das lekker"

Standaard dat ze met afspuiten altijd met 2 hoeven op de slang gaat staan zodat er geen water meer uitkomt. Is dan ook echt een lompe ezel als ze er vanaf moet.

Rollen doet ze niet zo vaak. Op zich ideaal want ze is nooit echt vies.
Behalve met een deken aan op de wei, dan rolt ze wel....Is bang dat ze vies word of zo

Ze vind het heerlijk als je aan haar oren zit te kriebelen, liefst niet te zachtjes enne je hebt 2 handen en ik 2 oren, dus gebruik ze...... hangt dan echt zowat met haar neus op de grond.

Haar lama imitatie als je haar op haar hals kriebel, d'r ogen ploffen er dan net niet uit.

Wanneer ze klaar is met het werk en je wilt haar hoofdstel afdoen, dan is opeens haar hoofd heel zwaar en gaat dan op je handen/armen hangen.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:19

Zilfstar schreef:
Mijn Fries:
* trekt de hoefsmidse aan haar broekriem omhoog en gaat dan schaapachtig voor zich uit staren :"ik deed niks hoor"
* gaat nadat hoefsmidse klaar is heel snel op het plateau van de hoefstandaard staan zodat ze deze niet op kan pakken (met dezelfde gezichtsuitdrukking als hierboven)
* gaat achter mij staan als er iets "engs" aankomt. Want achter de baas is veel veiliger... (ik verwacht elk moment een hoef over mijn schouder die wijst wat er nou zo eng is, want soms zie ik het niet...)

Onze pony moet je eerst een worteltje geven en dan mag je haar temperatuur opnemen (in geval van, doe dit niet elke dag hoor). Andersom gaat je echt niet lukken, dan kun je een hoef in je smuicheltje krijgen

En heel lief: als dochter het halster of hoofdstel af wil doen komt pony helemaal naar beneden met haar hoofd met haar oren naar je toe, zodat dochter het heel makkelijk kan pakken.

hahah dat deed de mijne laatst ook!