Gert van den Hof, held

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:01

franka75 schreef:
janouk schreef:
:D :D _/-\o_ _/-\o_

Goedemorgen Gert, als je dit meeleest. Jouw dag is vast ook weer goed.

Ik mag toch hopen van niet :D

:D Best een idee om de link naar dit topic even op zijn facebook te zetten.... :P

Cassidy

Re: Gert van den Hof, held

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:04

Kun je doen, kun je ook laten.

Ik heb alle respect voor Gert, de bende opruimen die een ander heeft achtergelaten, met de toekomst van het paard voor ogen.

Dus ja, Gert is een Held. Ja, voor mij ook. Puur professioneel, zonder dubbelzinnige gedachten erachter . Held, met hoofdletter H. Maar alleen omdat er genoeg idioten met een te groot ego zijn die denken een paard zelf in te kunnen rijden, en de problemen die zij hebben veroorzaakt, aan hem overlaten.

Hij redt paarden, niet mensen. En daarvoor: HULDE!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 23:05

[="Anne_GTI"]
[="franka75"]
janouk schreef:
:D :D _/-\o_ _/-\o_

Goedemorgen Gert, als je dit meeleest. Jouw dag is vast ook weer goed.

Ik mag toch hopen van niet :D[/quote]
:D Best een idee om de link naar dit topic even op zijn facebook te zetten.... :P[/quote]
Neeeeeeeee ik bedoel is dat wel verstandig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:08

franka75 schreef:
Neeeeeeeee ik bedoel is dat wel verstandig

Altijd verstandig, Gert mag gerust weten dat hij goed werk doet. En degenen die schuin uit de hoek komen zetten zichzelf meer te kakken dan ze initieel doorhebben :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 23:14

Dat is zeker waar en ik vind dat tie zeer goed werk doet en daar heb ik het topic voor geopend. Een beetje dollen ok, maar het moet niet te ver gaan. :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 23:16

Cassidy schreef:
Kun je doen, kun je ook laten.

Ik heb alle respect voor Gert, de bende opruimen die een ander heeft achtergelaten, met de toekomst van het paard voor ogen.

Dus ja, Gert is een Held. Ja, voor mij ook. Puur professioneel, zonder dubbelzinnige gedachten erachter . Held, met hoofdletter H. Maar alleen omdat er genoeg idioten met een te groot ego zijn die denken een paard zelf in te kunnen rijden, en de problemen die zij hebben veroorzaakt, aan hem overlaten.

Hij redt paarden, niet mensen. En daarvoor: HULDE!

Heb ik niets aan toe te voegen , mee eens

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:17

Gert doet heel goed werk, voor paard en mens.

Hij "redt" in mijn ogen menig paard voor dat enkeltje slager.

En wie daar uiteindelijk een beetje lacherig over doet, zet zichzelf meer voor schut dan hij/zij uiteindelijk doorheeft....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 23:18

Wie heeft er nog meer ervaring met paarden die bij hem geweest zijn?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:18

Ben ook zeer benieuwd om hem live aan het werk te zien!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 23:21

Ja zeker weten ik moet soms zo lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:22

franka75 schreef:

Hij is inderdaad wel erg grappig ja. Met het accent van Herman Finkers en dan grappige opmerkingen maken terwijl hij langs crosst op een bokkend paard. :')

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:39

franka75 schreef:
Wie heeft er nog meer ervaring met paarden die bij hem geweest zijn?

IK. Ik heb drie paarden gereden die door hem ''zadelmak'' zijn gemaakt. Twee waren onzeker en bangig met op en afstappen. En één paard die verkeerd zadelmak is gemaakt door een ander, paard was niet gemeen. Heel onzeker en kwam omhoog. Ik denk dat het goed is geweest dat dit paard (die al zadelmak was) naar Gert toe is gegaan. Hij heeft dit prima opgelost. Hiervoor hulde voor hem, hij kan zitten en het oplossen. Ik vind Gert een hele kundige ruiter, die zijn paarden niet in de weg zit en weet wat hij kan.

Echter, zou ik mijn paarden niet naar hem toebrengen voor zadelmak maken. Ik denk dat het bij een bepaalde groep paarden een prima methode is. Maar de sensibele paarden zou ik er persoonlijk niet naar toe brengen.

Deze paarden waren overigens niet in mijn bezit. Ik heb ze later onder het zadel gekregen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 23:22

Aha ok leuk om te lezen tja het is bij elk paard ook wel afwachten hoe hij reageerd. tanx voor je reactie, maar meiden waar is de gezelligheid?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 23:23

Suzanne F. schreef:
franka75 schreef:

Hij is inderdaad wel erg grappig ja. Met het accent van Herman Finkers en dan grappige opmerkingen maken terwijl hij langs crosst op een bokkend paard. :')

Ja dat is echt geestig een normaal mens bid dat tie er niet afvliegt en hij praat gewoon door, wat hebben jullie gedaan vandaag haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:55

zoutenootjes schreef:
minimelona schreef:
laat ik om te beginnen gelijk zeggen dat ik geen verstand heb van inrijden, ik heb wel het geduld om een paard wat zadelmak is verder door te rijden. Ik vind dat hij fantastisch zit en ook echt wel duidelijk is naar het paard toe, maar ook ik vind dit soort clinics not done eigenlijk, te veel show... Wat ik me nog het meeste afvraag is hoe de paarden zich weer thuis bij een andere ruiter gedragen, zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben eigenlijk?

Ja hoor, minimelona. Jeroen Dubbeldam en De Sjiem hebben ervaring. Asther de Jeu en Edward Gal. Google maar eens.

Daar weet ik wel van, ik bedoelde eigenlijk juist de onbekende huis tuin en keuken ruiters...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:06

mooie filmpje op pagina 1. en die man lijkt er wel opgelijmd te zitten. maar inderdaad goed zadel en voorwaarts zijn al het begin.
ik weet niet of het mijn manier is omdat ik het niet zou durven. maar dit schijnt minder impact te hebben als iedere keer een nieuwe stap. was vorig jaar toch een onderzoek naar geweest?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:09

minimelona schreef:
Daar weet ik wel van, ik bedoelde eigenlijk juist de onbekende huis tuin en keuken ruiters...

De onbekende HTK ruiters zullen ook later weinig kunnen met een te serieus te corrigeren paard waar Gert bij moet komen om hem in het gareel te krijgen. Omdat er in de opvoeding en het initiele opleidingstraject te vaak dingen verkeerd zijn gegaan, en het paard toch het character blijft houden om te knokken. Voor de ruiter, en heel vaak tegen de ruiter.

En dan is Gert ook niet gratis. Of de doorsnee HTK ruiter daar de middelen voor wil en uit kan geven is een tweede. Vaak genoeg krijgt het paard te schuld van gebrek aan kennis en kunde van de ruiter en wordt doorverkocht. Met al dan niet een twijfelachtige toekomst voor het paard zelf. Want dan komt het ego van de ruiter om de hoek kijken. Godbehoede dat je toe moet geven dat het paard een maatje te groot voor je is....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:14

Cassidy daarom hebben wij inderdaad vorig jaar besloten om een paard in te laten slapen. zelf eerst geprobeerd daarna naar een africhtingsstal (vraag me de naam even niet, kan ik wel navragen, wel een bekende )
was medisch in orde en van veulen af aan opgevoed.

merrie was knettergek en voor iedereen veiligheid af laten maken. ook de rede inderdaad stel ze word doorverkocht wat gebeurt er dan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:23

Ik ben van mening dat er op ieder potje een deksel past, probleem is om dat te vinden. Paarden die echt tot ongekende hoogtes uit kunnen stijgen nadat en omdat ze in handen zijn beland van mensen die daarmee wisten om te gaan zijn er genoeg in de geschiedenis van de paardensport te vinden. Te beginnen met Bucephalos, via Seabiscuit en uit recentere datum zijn er ook legio voorbeelden te vinden. Probleem is om die te vinden en ik ben van mening dat deze personen steeds zeldzamer worden omdat de mensen die met dit soort paarden om kunnen gaan steeds zeldzamer worden, maar de paarden door de manier van fokken/keuze en selectie van ouderdieren steeds lastiger....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:25

klopt daarom ons de keus geweest voor veiligheid en eerlijkheid naar het paard toe te kiezen. een gelukkig leven als handelspaard is er niet en vooral niet in deze tijd. maar dat is beetje offtopic
en wat je zegt inderdaad er zijn nog maar weinig van de ruiters over

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:28

Dan is het alleen maar eerlijk naar het paard toe (en beter voor de portemonnee van de eigenaar) om er snel en humaan een eind aan te maken. Een paard moet verdienen om in leven te blijven.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:31

ach voor het geld hebben we het zeker niet gelaten. dat was het punt niet.

maar om bij het topic te blijven, was er niet eens een onderzoek hoe sneller je iets 'afhandelde' bij het paard hoe minder er van het stresshormoon werd aangemaakt. als dat je iedere keer weer een stapje verder ging?

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:31

Cassidy schreef:
Een paard moet verdienen om in leven te blijven.

Dit vind ik een vreemde opmerking...leg uit

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:58

fjordie333 schreef:
Cassidy schreef:

Ik denk dat dit ironisch bedoelt is, of in elk geval zo lees ik het toch :j

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:03

fjordie333 schreef:
Cassidy schreef:

Ach dat weet ik niet of het vreemd is. Misschien iets anders verwoorden maar op zich...

Als een hond een kind bijt zegt 90% van de mensen 'die moet je afmaken, dat is levensgevaarlijk'.
Wanneer een paard mensen aanvalt word (zeker hier op bokt) geschreven 'zet hem/ haar maar bij een kundige trainer neer'. Maar moet die 'kundige' trainer dan het verdere leven van het dier deze maar onder de hoede nemen?

Toch vreemd ;)