Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:52

Afbeelding
Onbegrijpelijk dat die mestboys niet gelijk met kinderharkjes worden verkocht. Nu moet ik er steeds voor naar het tuincentrum. :+

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:52

Apochewinta schreef:
Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost..... _-:(
Kosten: € 79,95 ....... :evaw:

De haren die op dat moment loszitten... :+ Ik heb er een, via een bokker voor 20 euro gekocht, en het is een ideaal ding!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:54

Met 90% bedoelen ze ook van de haren die op dat moment los zitten. De haren laten toch sowieso niet allemaal tegelijk los :+ Borstel werkt prima inderdaad :j

edit: muppet was me voor zie ik :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:58

Def schreef:
Ik vind die paniekhaken juist fijn! Ik heb er nog nooit last mee gehad!
Denk dat ik voor de staartriem ga... Dat vind ik een behoorlijk onding

Die van mij trok de hele paniekhaak doormidden :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:59

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:00

Bij de action had je ze ook, of bij de dierenwinkel scheelt 60 piek. :+

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:00

De "ouderwetse versie" paniekhaken.... man wat een ellende-dingen, net als die dikke zwarte rubberen vastzet-koorden... levenslink als er wat breekt of loslaat, dan zijn het gewoon projectielen... heb er al wat ongelukken en bijna-ongevallen mee zien gebeuren. Met beiden.
Zelf ook diverse keren gehad met paniekhaken: laten altijd los als het niet moet, laten niet los als het wel moet. Paniek veroorzaken ze zeker!
Vreselijk.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:02

Tuurlijk pakt die kam alleen de haren mee die loszitten :+
maar voordat ik daar dat bedrag aan uitgeef....
Met die lava / schuimblokjes ben je er ook zo vanaf en die kosten maar een paar euro.
Prijstechnisch vind ik het daarom een waardeloos produkt.

(hoewel ik me ook verbaasde over een bodywarmer van € 214,- :o )

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:03

Voor mij alles in het lakleer of glitter, half Bokt zal het er wel niet mee eens zijn :')

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:07

Apochewinta schreef:
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost..... _-:(

Ik heb een nieuwe voor een 10tje te koop voor je om te proberen en WEDDEN dat je het dan de meest geweldige uitvinding vind? Mijn nieuwe paard zit mega slecht in zijn vacht en verhaard heel slecht. Met die Furminator is dat zo over, kan er per dag wel een kussen afhalen! :j Ik wil nooit meer anders.

Heel dingen die ik hier hoor zijn er absoluut met een reden. Is alleen een kwestie van smaak, maar dat heeft dus niets met waardeloos/nutteloos te maken :n
Zoals:
- Slofteugels waardeloos? Nee, goed gebruikt heeft ie zeker waarde, dan is het gewoon nutteloos voor die persoon.
- Paardensnoepjes, tja, vooral de pennymeisjes zijn er gek op. Zijn ook erg geliefd als prijzen bij wedstrijden. Zeker niet waardeloos, wederom weer nutteloos voor die persoon.
- Bandages, heb ik ook niets mee, maar wel eens leuk voor een shoot en prettig om als stalbandage te gebruiken (met bijvoorbeeld koelende klei eronder).

Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?

Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:07

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:09

Roxxiejj schreef:
Apochewinta schreef:

Ik heb een nieuwe voor een 10tje te koop voor je om te proberen en WEDDEN dat je het dan de meest geweldige uitvinding vind? Mijn nieuwe paard zit mega slecht in zijn vacht en verhaard heel slecht. Met die Furminator is dat zo over, kan er per dag wel een kussen afhalen! :j Ik wil nooit meer anders.

Heel dingen die ik hier hoor zijn er absoluut met een reden. Is alleen een kwestie van smaak, maar dat heeft dus niets met waardeloos/nutteloos te maken :n
Zoals:
- Slofteugels waardeloos? Nee, goed gebruikt heeft ie zeker waarde, dan is het gewoon nutteloos voor die persoon.
- Paardensnoepjes, tja, vooral de pennymeisjes zijn er gek op. Zijn ook erg geliefd als prijzen bij wedstrijden. Zeker niet waardeloos, wederom weer nutteloos voor die persoon.
- Bandages, heb ik ook niets mee, maar wel eens leuk voor een shoot en prettig om als stalbandage te gebruiken (met bijvoorbeeld koelende klei eronder).

Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?

Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?

Een bitloos hoofdstel is totaal niet nutteloos. Jij víndt het nutteloos, maar jij hebt je duidelijk nooit in het bitloos rijden verdiept (net zoals iemand anders zich niet in de werking der furminators verdiept had).
Met bitloos rijden werk je met druk, en een halster geeft totáál andere druk dan bijvoorbeeld een hackamore of kruislings bitloos hoofdstel.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:13

1. hulpteugels tijdens het rijden
2. de carrot stick :+ Dat mensen voor zo een onzinnig ding 30€ betalen komt er bij mij niet in
3. eigenlijk 70% van wat er te koop is in de ruiterwinkel :=

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:14

Een schoftbeschermer voor onder winterdekens. Mijn paard had aan de schouders wat haar dat afgescheurd was door het deken. En ik dacht zal er een schoftbeschermer onderdoen, paard had er gewoon nog meer last van en op de schoft zelf witte haren gekregen...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:15

@ amaris, dat zegt ze toch dat zij hem nutteloos vind? Neemt RoxxieJJ de moeite om in een lang verhaal uit te leggen dat het allemaal persoonlijke meningen zijn en niet zo zeer feiten. Neem je niet de moeite om in te zien wat ze nou eigelijk bedoelt? Dat het allemaal persoonlijk is en niet perse feit?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:17

betadine schreef:
2. de carrot stick :+ Dat mensen voor zo een onzinnig ding 30€ betalen komt er bij mij niet in

Ja die dingen zijn echt duur.
Ik vind singelspanner echt waardeloze uitvinding. Ooit op de manege iemand die het even wilden uitproberen op het paard waar ik op reed. Echt arm ding zeg.
En zo'n paniekhaak ook helemaal niets die zijn veel te zwaar.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:18

littlesannie schreef:
impulzer mane borstel, dit: http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... rstel.html
ga mij maar is uitleggen waar dat rare (overigens knetterharde) wieltje en die 'bultjes' op het eind goed voor zijn.

whahaha dit had ik nog nooit gezien! lijkt wel een soort dildo

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:19

betadine schreef:
1. hulpteugels tijdens het rijden
3. eigenlijk 70% van wat er te koop is in de ruiterwinkel :=

wat vind je onzinnig aan een carrot stick dan? Weet je wel dat het een totaal ander ding is dan een gewone zweep? Overigens zijn ze ook een stuk goedkoper te krijgen hoor.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:19

Leuk topic!
(draaibare) paniekhaak staat bij mij ook hoog op het lijstje.. Maar hoe verzinnen ze het om een sperriem aan een bitloos hoofdstel te bevestigen :') Ik denk dat ze dit doen om het eruit te laten zien als een zo 'echt mogelijk' hoofdstel

Zirano

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:20

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:21

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:22

evita_ schreef:
Anne_GTI schreef:
Met stip op 1 voor mij de paniekhaak aan het halstertouw. Een goede ho aan het halster betekent dat dat ding losschiet met als gevolg paniek door een loslopend paard. Daarom heten die dingen vast ook zo.

Inderdaad, ik heb de touwen met paniekhaken ook weggegooid. Ging net iets te vaak een loslopende hengst over het erf...

Oh paniekhaken... Ik zou een keer een fokmerrie verplaatsen, tik alleen per ongeluk even tegen de paniekhaak die aan het halster vastzat, hele merrie aan de wandel zonder touwtje... -O- Wat een rotzooi heb je er bij zitten. (Daarom maak ik zelf nooit een paniekhaak aan een halster vast, maar doe de paniekhaak aan een oog in de muur.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:22

ChocoBesnier schreef:
Een schoftbeschermer voor onder winterdekens. Mijn paard had aan de schouders wat haar dat afgescheurd was door het deken. En ik dacht zal er een schoftbeschermer onderdoen, paard had er gewoon nog meer last van en op de schoft zelf witte haren gekregen...

Eens. Ik kan het nut er niet van in zien. Als de schoft er van kapot gaat of de deken schuurt past de deken 9 v/d 10 keer niet, dan moet er geen paardenbh onder maar gewoon een goed passende deken.

Ben het ook eens met Roxxiejj. Ik vind een bitlooshoofdstel nutteloos. Ja ik heb me er in verdiept en ja ik heb heel wat modellen uit geprobeerd. Meer geen van alleen deden ze meer of minder dan een halster. Nee als ik bitloos wil rijden pak ik lekker het halstergedeelte van mijn halsterhoofdstel. Voldoet prima. :j

In mijn ogen zijn hulpteugels niet nutteloos of waardeloos. Zolang ze gebruikt worden als hulp en niet als enige manier om het paard te 'breken' Een goed gebruikte slof vind ik niet de hel voor paarden.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:24

Over die nagellak he: In de VS gebruiken ze zwarte lak voor de hoeven van Paint horses bij Halter wedstrijden, zodat de witte kleur van de benen beter uitkomt en de punten/prijzen hoger worden :j
Zij gebruiken bijvoorbeeld ook Witspray (soort witte haarspray) en Kleurspray om de vlekken op te kleuren, zodat er, wederom, hogere punten en prijzen worden gegeven :j

Dniekje

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:25

Leuk topic! Ik vind de bandages het ergst. Kunnen best nuttig zijn hoor, maar het losschiet gevaar (heb het al eens meegemaakt, dráma. )