Onbegrijpelijk dat die mestboys niet gelijk met kinderharkjes worden verkocht. Nu moet ik er steeds voor naar het tuincentrum.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Apochewinta schreef:Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost.....![]()
Kosten: € 79,95 .......
Ik heb er een, via een bokker voor 20 euro gekocht, en het is een ideaal ding!
) Apochewinta schreef:Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost.....![]()
Ik wil nooit meer anders.
fransje23 schreef:De singelspanner lijkt mij een waardeloos product.
http://www.divoza.com/collectie/paard/zadels/singels/6174_pagony-singelspanner.html
Roxxiejj schreef:Apochewinta schreef:Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Ik heb een nieuwe voor een 10tje te koop voor je om te proberen en WEDDEN dat je het dan de meest geweldige uitvinding vind? Mijn nieuwe paard zit mega slecht in zijn vacht en verhaard heel slecht. Met die Furminator is dat zo over, kan er per dag wel een kussen afhalen!Ik wil nooit meer anders.
Heel dingen die ik hier hoor zijn er absoluut met een reden. Is alleen een kwestie van smaak, maar dat heeft dus niets met waardeloos/nutteloos te maken
Zoals:
- Slofteugels waardeloos? Nee, goed gebruikt heeft ie zeker waarde, dan is het gewoon nutteloos voor die persoon.
- Paardensnoepjes, tja, vooral de pennymeisjes zijn er gek op. Zijn ook erg geliefd als prijzen bij wedstrijden. Zeker niet waardeloos, wederom weer nutteloos voor die persoon.
- Bandages, heb ik ook niets mee, maar wel eens leuk voor een shoot en prettig om als stalbandage te gebruiken (met bijvoorbeeld koelende klei eronder).
Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?
Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?
betadine schreef:2. de carrot stickDat mensen voor zo een onzinnig ding 30€ betalen komt er bij mij niet in
littlesannie schreef:impulzer mane borstel, dit: http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... rstel.html
ga mij maar is uitleggen waar dat rare (overigens knetterharde) wieltje en die 'bultjes' op het eind goed voor zijn.
betadine schreef:1. hulpteugels tijdens het rijden
2. de carrot stickDat mensen voor zo een onzinnig ding 30€ betalen komt er bij mij niet in
3. eigenlijk 70% van wat er te koop is in de ruiterwinkel
Zirano schreef:dit bedoel ik dus he http://www.twinkleglitter.com/Prod-TOES.html
maar in Engeland hebben ze dus ook echt negellak voor hoeven
wtf
evita_ schreef:Anne_GTI schreef:Met stip op 1 voor mij de paniekhaak aan het halstertouw. Een goede ho aan het halster betekent dat dat ding losschiet met als gevolg paniek door een loslopend paard. Daarom heten die dingen vast ook zo.
Inderdaad, ik heb de touwen met paniekhaken ook weggegooid. Ging net iets te vaak een loslopende hengst over het erf...
Wat een rotzooi heb je er bij zitten. (Daarom maak ik zelf nooit een paniekhaak aan een halster vast, maar doe de paniekhaak aan een oog in de muur.) ChocoBesnier schreef:Een schoftbeschermer voor onder winterdekens. Mijn paard had aan de schouders wat haar dat afgescheurd was door het deken. En ik dacht zal er een schoftbeschermer onderdoen, paard had er gewoon nog meer last van en op de schoft zelf witte haren gekregen...