Advertentie-afknappers.... do's en don'ts.... tips!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:03

Ik verneem wel graag hoe een paard is opgegroeid ja.

Vjestagirl

Re: Advertentie-afknappers.... do's en don'ts.... tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:46

Ja ik ook, maar niet direct in de advertentie. Dat krijg ik wel te horen zodra ik interesse toon in het dier.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:47

Nou, in naar wat ik aan het kijken ben (jaarlingen) is dat opzich niet geheel onbelangrijk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:49

Vjestagirl schreef:
Ja ik ook, maar niet direct in de advertentie. Dat krijg ik wel te horen zodra ik interesse toon in het dier.

En als ze het wel doen; gewoon in duidelijke, volwassen taal. Niet 'paardje is opgegroeid bij veel andere paardjes en is nu een grote knuffelkont en kroelkip': de meeste kopers zijn geen 10 jarigen immers.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:52

vuurneon schreef:
Vjestagirl schreef:

En als ze het wel doen; gewoon in duidelijke, volwassen taal. Niet 'paardje is opgegroeid bij veel andere paardjes en is nu een grote knuffelkont en kroelkip': de meeste kopers zijn geen 10 jarigen immers.

Maar dat wil ik sowiezo. Een advertentie die begint met 'met pijn in men hard moet ik mijn poelewoepie verkope' klik ik net zo snel weer dicht.

Wat ik trouwens ook altijd wil weten zijn echte bijzondere bijzonderheden van een paard. Dingen als 'paard heeft 3 benen' enzo, dingen die echt heel apart zijn.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:53

Hoewel ik een paard met drie benen niet verkoop :))

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:54

Vjestagirl schreef:
Maar dat wil ik sowiezo. Een advertentie die begint met 'met pijn in men hard moet ik mijn poelewoepie verkope' klik ik net zo snel weer dicht.
In hun hard nog wel :))

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:55

Joscaa schreef:
Vjestagirl schreef:
In hun hard nog wel :))

Ja dat ging expres :P.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:56

Ja en het stomste van alles, is dat dat er inderdaad zo vaak staat :') Vind ik echt een groot erger-punt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:58

Joscaa schreef:
Ja en het stomste van alles, is dat dat er inderdaad zo vaak staat :') Vind ik echt een groot erger-punt.

Sowieso van die verschrikkelijke taal fouten. Dat er een typ foutje in staat: voila. Dat je misschien niet precies weet hoe je appuyement schrijft: kan ik nog mee leven.

Maar om de andere zin een of andere verschrikkelijke taalvout werkt voor mij toch echt niet!

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:13

Alexandra_ schreef:
Baal schreef:
@NienkeV1994
Goed voorbeel van 'n slechte foto: staat sinds enkele uren een D-schimmeltje op BM te koop, met een heel slechte foto -O- !

Weet gelijk welke advertentie je bedoeld en dat is inderdaad een erg slechte (verkoop) foto. Dat is voor mij ook een afknapper, een slechte foto.
Ook vind ik het storend als er geen vraagprijs bij de advertentie staat.

Toen ik er wat van zei werd ik gewhatsappt dat ik niet wist tegen wie ik het had en ging ze wel ff mooi dreigen! en daarna nog een 'aanhangsel' van haar, erg jammer ( weet niet waar ik dit kan aangeven)[/quote]

Hhmm erg jammer ja, misschien bij een mod van de boktmarkt? Maarja ik vind het een erg slechte verkoopfoto, maar hoop voor de pony dat hij goed terecht komt :)

Ik erger me daar aan, slechte foto's, verkeerde spelling (en dan niet een typfout, maar echte slechte verhalen zeg maar), geen leestekens en ja dat kom ik vaak genoeg tegen.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:19

@Lui_

Ja heb het al gemeld, zo jammer.
Krijg je een bericht met 'Ik heb al 19 jaar een eigen stal, snotneus'
Kijk ik op dr profiel, is ze 19 jaar...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:32

Alexandra_ schreef:
@Lui_

:') _/-\o_

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:38

Alexandra_ schreef:
@Lui_

Hahaha :') _O-

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:23

ik haak vooral af als je een te groot iemand op een pony ziet zitten of een volwassene en dan zetten sommige er ook nog eens bij braaf te berijden maar wat wil zo`n pony nou met zo iemand op z`n rug..?
kijk net op marktplaats en zie daar een 5 jarige schimmel ruin staan met een te groot iemand erop..

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:31

Een volwassene op een kinderpony zet me inderdaad wel aan het denken......

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:33

die pony staat er inmiddels niet meer op maar het was zo`n oude man op een d of e pony een vos pony..
zag er niet echt mooi uit..

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:39

Ik vind het echt verschrikkelijk als er in een ad staat: kijken is kopen.
Dit ben ik al meerdere malen tegengekomen en vind het onbegrijpelijk.

Daarnaast idd eerder vermeldde dingen zoals foto van vieze of tussen anderen staande paarden, geen prijs en zelfs geen richtprijs of vanaf biedingen.

Kwam laatst ook een advertentie tegen, daar stond simpel de afstamming en een zinnetje eronder met; pony heeft 2 jaar niet meer gelopen PUNT.
Behalve de afstamming dus nul info.

Ik heb zelf ook een advertentie staan, misschien kan deze in de discussie worden opgenomen? Weet ik ook wat ik eventueel fout doe. Zelf vind ik de 2e foto niet zo charmant (met name de benen). Maar dat krijg je snel als je met zn tweeen een ad moet maken.

http://www.bokt.nl/markt/ad/113988/7-ja ... in-te-koop

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:47

@PowerReiner ik vind het een goede advertentie maar ik weet niet of ze dit ook bij western paarden doen maar ik mis een foto waarbij het paard los draaft maar het kan ook zijn dat ik het helemaal fout heb..?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:49

O die kan ik idd wel bij gaan voegen, goeie tip! Zelf nooit aan gedacht

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:04

ik vind trouwens ook "te koop vanwege ontbrekende klik" een reden om niet te gaan. heb dan toch het idee dat het een lastig vervelend dier is.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:08

fokfanaat schreef:
ik vind trouwens ook "te koop vanwege ontbrekende klik" een reden om niet te gaan. heb dan toch het idee dat het een lastig vervelend dier is.

dat hoeft niet perse.. het kan ook dat de ruiter liever een heel vlot paard heeft dan een lui paard..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:10

nou ja voor mij is het iig wel een afknapper

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:11

PowerReiner schreef:
Ik vind het echt verschrikkelijk als er in een ad staat: kijken is kopen.
Dit ben ik al meerdere malen tegengekomen en vind het onbegrijpelijk.

Daarnaast idd eerder vermeldde dingen zoals foto van vieze of tussen anderen staande paarden, geen prijs en zelfs geen richtprijs of vanaf biedingen.

Kwam laatst ook een advertentie tegen, daar stond simpel de afstamming en een zinnetje eronder met; pony heeft 2 jaar niet meer gelopen PUNT.
Behalve de afstamming dus nul info.

Ik heb zelf ook een advertentie staan, misschien kan deze in de discussie worden opgenomen? Weet ik ook wat ik eventueel fout doe. Zelf vind ik de 2e foto niet zo charmant (met name de benen). Maar dat krijg je snel als je met zn tweeen een ad moet maken.

http://www.bokt.nl/markt/ad/113988/7-ja ... in-te-koop

ik kijk regelmatig naar wn paarden en jouw paard was me al opgevallen. Het ligt in jouw geval denk ik niet alleen aan de foto's maar aan de combi 'niet voor beginners- basisbeleerd- en de (in deze tijd) vrij hoge prijs'. Dat is namelijk een lastige combi. Veel mensen die kijken naar een paint/quarter willen een erg koel beest en voor een wat hoger bedrag willen mensen graag een dier dat min of meer direct op wedstrijd kan.

Qua foto's zou je nog een goede standfoto kunnen toevoegen (dus van opzij, recht en hele paard erop) en een filmpje onder het zadel zodat ook trainingsniveau ingeschat kan worden (op de foto die je nu plaatst zie je, met alle respect, een op de voorhand sjokker is niet echt een pre).
Laatst bijgewerkt door troi op 06-03-13 09:17, in het totaal 2 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:13

PR, hij klinkt wel heel erg lastig zo, zowel in de bak als buiten.
Ik zou er in de advertentie niet zo ver op ingaan, wel zeggen niet voor beginners, en verder merken ze wel hoe hij is met proefrijden.
Dat jij tegen zaken aanloopt wil niet zeggen dat bij anderen dat ook zo is, en zo schrik je mensen af.