Lara_Silver schreef:Ik heb destijds voor het traject Nederland-Zwitserland al een stop van een hele nacht ingelast (incl. weidengang voor mijn pony) dat vond ik nog kunnen, dat was twee keer 5 uur. Maar 22 uur met kleine pauzes, zonder ook maar één keer uit de trailer te halen? Ik vind dat helemaal niet normaal, bijna schandalig zelfs. Uiteindelijk moet iedereen doen met zijn/haar paard wat ie wil, maar over het nou zo paardvriendelijk is, lijkt me niet.
Tsja als je 5 uur al lang vind (typisch Nederlands), dan kom je hier helemaal nergens met je paard.
En ik kan je vertellen dat Zweden qua paardenwelzijn veel beter geregeld is dan in Nederland, er veel strengere regels zijn en alles veel strenger gecontroleerd wordt. Als het echt zo slecht zou zijn zou dat juist hier in Zweden niet toegestaan zijn.
Wat dat betreft is Nederland een onder ontwikkeld land qua paardenwelzijn, daar is het heel normaal dat een paard opgehokt wordt in een 3x3 stal en er 1 uurtje per dag uit mogen. Het wordt nog steeds toegestaan dat een paard alleen staat en in weer en wind buiten staat zonder beschutting. Mensen vinden een 20x40 weide al enorm, nou dat is een postzegeltje hier hoor.
En dan ga je mij vertellen dat 1 dag in een trailer zo slecht is voor het paardenwelzijn? Natuurlijk is een hele dag op 10 hectare wei staan veel beter en fijner voor het paard, maar ze gaan er echt niet dood aan en hebben er absoluut niet onder te leiden. Zo zielugh is dat niet, de echte sport paarden (dus de topsport paarden) staan wel langer en (veeeeeel) vaker op de trailer of vrachtwagen.
Dus gewoon door rijden en geen gezeik, dan zijn de paarden er ook sneller vanaf en staan ze sneller lekker weer op de wei met een berg hooi.