Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gohya schreef:wph1
Een gevaarlijk paard beleren voor de kar? een paard wat een tijdbom is?
amyz schreef:Ik ben het eigenlijk volledig eens met de 'voorstanders:. Je hebt zo'n beetje alles geprobeerd en soms is het nu eenmaal eerlijker om afscheid te nemen en een paard te laten gaan om voor iedereen, ook voor het paard, rust te kunnen creëren.
echter is er nog wel iets wat ik je graag mee zou willen geven.. Je schrijft meerdere malen dat hij erg gevoelig is, dat je hem niet kunt aaien als je een rotdag hebt. Mag ik vragen hoe je hem benadert als je bijvoorbeeld niet lekker in je vel zit? Paarden kunnen vrij heftig reageren op 'emotionele incongruentie', dit houdt (kort uitgelegd) in dat je het één voelt maar het ander doet. Dus bijvoorbeeld je rot voelen maar met een blije glimlach je paard benaderen. Mn vorige pony viel als ik zoiets deed met zn oren in zn nek naar me uit, terwijl het juist een enorm lief dier is. Zodra ik dan (in mezelf of hardop) toegaf me eigenlijk rot te voelen was dat gedrag ook direct over. Zo kan ik nog wel honderd voorbeelden geven.. Mn hengst spiegelt me enorm, tijd heel veel ruzie met hen gehad, hij was echt chagrijnig en niét leuk. Tot ik inzag dat hij mijn gedrag spiegelde (was effe rommeltje thuis) en zodra ik dat erkende had ik binnen no time weer een blij, vriendelijk paard.
Ik zeg beslist niet dat het DE oplossing is voor Ed want voor wat ik zo begrijp kon er wel eens meer aan de hand zijn, maar het is in elk geval het proberen waardGewoon eens diep bij jezelf naar binnen kijken, misschien veraangenaamt het DE tijd die jullie nog rest samen en anders; baat het niet dan schaadt het niet.
Nogmaals; ik vind het één moedige en eerlijke beslissing om Ed rust te gunnen. Denk dat het idd de juiste beslissing is.
tylando schreef:mss zou je even kunnen kijken op facebook bij isabel van laer! zij woont in belgie en traint paarden met gedragsproblemen! zij heeft op mijn vorige stal een paard overgekocht die agressief was en paardje heeft nu een fijne eigenaar en is helemaal opgeknapt! meisje waarvan het paard was zag ook geen andere uitweg dan de slacht.
meestal koopt zij het paard over ,traint ze en kijkt dan verder!
tylando schreef:ok ik zeg al niks meer hoor!
blijkbaar is er niks anders dan maar dood te laten gaan!
herhalen schreef:het is niet zo dat ik zelfs de meest voor de hand liggende dingen nog niet heb gedaan mensen.
als je op het punt sta waar ik nu sta mag je er vanuit gaan dat je al die dingen toch al wel heb geprobeert.
dus ideen kwa:
tandarts
zadelmakers
oteopaat
dierentolk
fysio
chiropractor
massage
dierenarts
weidegang
stalling
kudde
voer
grondwerk
vrijheidsdressuur
suplementen
bloedonderzoek
sorry maar die zijn al uitgebeird onderzocht of geprobeert sommige met resultaat andere zonder.
gohya schreef:wph1
Het paard is ook zeer gevoelig en is niet alleen onder zadel onberekenbaar.Vandaar dus een tijdbom.
tylando schreef:daarom gaf ik ook een tip om eens te kijken bij isabel van laer
gohya schreef:Maartje1990
Maar sommige met resultaat staat erbij?
JunkDeLuxe
Het lag aan JOU zeg je.Maar bij dit paard ligt het totaal niet aan de TS.
En daar zit het verschil.