Nimfee schreef:Ik was een paar jaar geleden er van overtuigd dat ik geen paardenmens ben (meer een honden/katten/konijnen mens), ze zijn toch best groot. Misschien dat dat nu wel veranderd! Ik moet zeggen dat ik het allemaal wel heel interessant vindt om te lezen over verzorging, gedrag etc. Qua gedrag verschilt het niet bijzonder veel van de hond, maar ik merk dat het vaak anders brschreven wordt maar het komt vaak op hetzelfde neer.
Ik ben zelf nou niet echt consequent bij m'n hond, geen idee hoe mijn zusjes zijn eigenlijk?
En in het donker weer naar binnen/buiten doen moet geen probleem zijn, eentje is overmatig wit met bruin en de ander bruin. Ik hoop dat ik het voor elkaar kan krijgen dat de shetjes straks minstens 12 uur buiten kunnen lopen....
@bhriseis: ik ga de titels onthouden! Ik ben nu nog even druk bezig met mn studie, dat gaat even voor.
Die wiki pagina's zijn trouwens echt een uitkomst! De website van paardnatuurlijk heb ik een tijd terug helemaal doorgelezen uit interesse, ook een goeie website idd.
Vergis je niet dat een hond van nature een roofdier is een een paard van nature een prooidier. Dat vergt wel degelijk een andere benadering en opvoeding. Al is bij beide het woord 'consequentie' even zwaar van toepassing.
Het is jammer dat je zo ver weg woont anders had ik je graag een lesje basisopvoeding gegeven.