Arashah schreef:hoe heeft de TS dit gevonden dan?
Ik kreeg die link via mijn mail.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElizeVdS schreef:Door de foto's te stelen wordt het strafrecht overtreden (kan het artikel wel even opzoeken eventueel). Hiervan kan je aangifte doen. Maar ja, weet niet in hoeverre de politie zich hier druk over gaat maken.
Er is nog een andere optie: Meeste fotografen werken met algemene voorwaarden, hierin is vaak een boetebeding opgenomen. Door de foto's te stelen overtreden ze deze en worden ze de boete verschuldigd. Dit kan de fotograaf ook in het buitenland afdwingen. Met een boete dreigen maakt misschien bij deze mensen meer indruk
JoyCiej007 schreef:tip: veel Tsjechen spreken eerder Duits dan Engels!
Duits is daar veel meer ingeburgerd dan engels.
Dus als jullie mailen etc. dan zou ik een tekst in het Duits én in het Engels opstellen, maar niet alleen in het Engels.
Snackie schreef:google translator erover en in tjechisch mailen.
Zoiets als
Onderwep : gebruik foto's van derden.
Hallo beheerder.
Namens mij een een aantal andere mensen stuur ik deze email.
Wij hebben foto;s van onze paarden online staan.
Op uw site is er een gebruiker die deze foto's gekopierd heeft, haar eigen naam er bij op heeft gezet, de paarden een andere naam heeft gegeven. én deze te koop aan bied voor 1.99 per stuk!
Echter is hier noch aan de fotografen, noch aan de paardeneigenaren toestemming voor gevraagd.
Dit is schending van onze rechten.
Daarbij is er een boeteclausule voor elke foto die onrechtmatig gebruikt word.
En verder? help me ff?
Madieke schreef:Wat asociaal joh..?! Even snel gekeken, maar kwam geen bekende paarden voor waar ik foto's van heb gemaakt of 1 van mijn paarden. Ik weet dat de hond van een vriendin van mij ook eens op een Tjechische site gestaan heeft, als zijnde dek reu.
Hopelijk kunnen jullie doormiddel van een mail er voor zorgen dat de foto's verwijderd worden.
Ivonka van jou zag ik een hoop langs komen zeg!!