Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Myrna91 schreef:Ik zit er wel eens over te denken om mijn KWPN merrie te laten dekken met een koudbloed ofzo.
Mijn merrie is erg werkwillig en behoorlijk heet, verder wel een schat van een beest en kan er alles mee.
Wat ik graag wil is meer body, iets koeler in de kop en mag van mij ook wel iets kleiner zijn.
Wat vinden jullie mooie/goede KWPN kruisings? Mijn doel daarmee zou dan zijn om lekker recreatief de bossen in te gaan, zo af en toe is een oefencross of een oefenwedstrijdje rijden. Dat ie een beetje springen kan is wel een pre, maargoed mijn merrie doet ook niks liever.
.
.... Tjinta schreef:[ Afbeelding ]
Als veulen...![]()
Ik ben natuurlijk harstikke bevooroordeeld maar ik vind Frederiksborgers het einde...![]()
Cool in de kop, maar ongelooflijk werkwillig en mensgericht.
haflinger en schwarzwalderfuchs lijkt me ook een supercombi.
Passen gewoon goed bij elkaar.
Frederiksborgers zijn er over algemeen in vos toch? Vind Valentin ook een erg mooi paard, bij Moravita, maar de buckskin hengst die ze hebben is ook echt een plaatje!Myrna91 schreef:Ik zit er wel eens over te denken om mijn KWPN merrie te laten dekken met een koudbloed ofzo.
Mijn merrie is erg werkwillig en behoorlijk heet, verder wel een schat van een beest en kan er alles mee.
Wat ik graag wil is meer body, iets koeler in de kop en mag van mij ook wel iets kleiner zijn.
Wat vinden jullie mooie/goede KWPN kruisings? Mijn doel daarmee zou dan zijn om lekker recreatief de bossen in te gaan, zo af en toe is een oefencross of een oefenwedstrijdje rijden. Dat ie een beetje springen kan is wel een pre, maargoed mijn merrie doet ook niks liever.
Fiffill schreef:Ik ben ook geen superexpert hoor, maar bij valk zie je vaak dat ze door sooty en countershading dun lijken of soms zelfs bruin.
Zelf noem ik het 'two-tone' lak, net als bij mooi gespoten auto's
Edit 2: ik kan niks vinden over zijn kleur behalve cremello, dus als hij een gewone cremello is dan heb jij een buckskin (valk) en geen dunskin voor zover ik weet
dat dun kan niet zomaar uit de lucht komen vallen 
Fiffill schreef:Maar de moeder is toch gewoon bruin? Dat heeft helemaal niks met dun te maken. Dun is weer een aparte verdunning, dus daar heeft de moeder niks mee te maken als die gewoon bruin is.
Het kan best zijn hoor, maar dan moet wel een van de ouders dun dragen. En als de moeder bruin is kan dat dus niet, dus moet het de vader zijn. Google anders eens op "buckskin sooty" Hoe heet de vader? Edit al gezien in je profielEdit 2: ik kan niks vinden over zijn kleur behalve cremello, dus als hij een gewone cremello is dan heb jij een buckskin (valk) en geen dunskin voor zover ik weet
dat dun kan niet zomaar uit de lucht komen vallen
Verder vind ik het een hele mooie kleur wat het ook is

)
Fiffill schreef:Da's gewoon een bruine hoor. Gaat meer om het gen, ik bedoel meer dat dun ergens vandaan moet komen en in dit geval kan dat alleen van de vader komen, is dat een gewone cremello dan kan je veulen geen dun dragen.
Dit is wel heel off topic trouwens
(zullen wel meerdere 'lijnen' zijn
)
Def schreef:Ik heb zelf een haflinger x groninger (zie mijn onderschrift voor fotos).
Ik heb niet zo zeer naar de rassen gekeken, ik kende de merrie en de hengst zeer goed en ik ben voor hun karakters gegaan. Ik wilde ook een grotere pony dan de haflinger.
Mijn pony heeft ook niet de karaktereigenschappen die je zou verwachten bij deze kruising. Dat wist ik van te voren ook al, maar ze lijkt echt op haar vader en moeder.
Ik moet zeggen dat ik vaak wel val voor een iets zwaardere kruising met de beweging van een lichter paard.
Kruisingen met fries en fjord vind ik vaak niets. Ijslander met een groter wat lichter paard juist wel.
Het is ook maar net hoe de kruising uitpakt denk ik.

Myrna91 schreef:Ik zit er wel eens over te denken om mijn KWPN merrie te laten dekken met een koudbloed ofzo.
KWPN x Haflinger zijn ook vaak leuke beesten 
Fiffill schreef:Ja te ver weg. Een dun moet minstens 1 ouder hebben die dun draagt voor zover ik weet.
en voor welk doel gefokt? kunnen we leuk meedenken misschien!