Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra1984

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:05

mijn moeder vandaag. Waarom moet dat hooi in zo'n vangnetje??
(dubbel hooinet)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:11

zoeensep schreef:
En mijn haf heeft nogal een dikke kont riep zo een klein meisje met haar vader vorig jaar wauw dat barbie paard is dik :')
Maar zo dik is hij toch niet ? :o of wel :P

Zo superdik lijkt ie niet, maar stiekem vind ik het wel een beetje een Barbiepaard :P Niet slecht bedoeld hoor ;)

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:39

Hahaha jaaa Maar ik ben juist er trots op dat het een barbie paard is heb ook helemaal roze setje =D
Dekje hoofdstel peesjes =D

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:30

Mijn oudtante over (iets te dikke) shetlander Bo:
'Is dat paard zwanger?'

:+

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:38

Sandra1984 schreef:
mijn moeder vandaag. Waarom moet dat hooi in zo'n vangnetje??
(dubbel hooinet)

_/-\o_

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 02:55

Ook altijd leuk... Loop zelf shows met mn paard (inmiddels zelfs eigen bedrijfje in showartikelen..) en als ik dan zeg dat paard in de make-up moet wordt er altijd heel stom gekeken..
''Krijgt ie dan mascara en lippenstift?''
Uhmmm := Snap de verwarring, maar blijft leuk :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:30

Gisteren een leuke. :j
Dit van een mede-ruiter die normaal wel van wanten weet...
Hij was paard aan het zadelen en zegt ineens tegen mij van "Ja hij is geschoren" en ik kijk een keer... paard absoluut niet geschoren.
"Nee hoor hij is niet geschoren."
"Maar zijn haar is helemaal niet zo lang!" Hij bedoelde zo wollig als dat sommige andere, inmiddels wel geschoren paarden, zijn geworden. Denk ik. :=
"Nee hij maakt van zichzelf gewoon minder vacht aan. Als ze geschoren zijn zie je dat rare kleurverschil tussen lijf en benen."
Hij kijkt nog een keer naar het paard dat hij zadelt: "Oh. Ik dacht gewoon dat hij netter geschoren was!"

Stond stiekem te wensen dat dat kon. De benen worden vaak niet geschoren en ik vind het er allemaal zo belachelijk uit zien. :')

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:17

Mijn vriend snapt niet dat de deken eraf moet als je gaat rijden, zadel kan daar toch best overheen? Eh nee schat. :') (om vervolgens te vragen of ik dan ook naakt ging rijden hahaha)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:18

Ik heb wel van de week eindelijk geleerd waarom een zweetdeken zo goed werkt! :j
Omdat een lesgenoot vroeg wat een zweetdeken nou eigenlijk doet. En toen kwam ik erachter dat het ding meer doet dan ik dacht.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:26

Rosa_ schreef:
Mijn vriend snapt niet dat de deken eraf moet als je gaat rijden, zadel kan daar toch best overheen? Eh nee schat. :') (om vervolgens te vragen of ik dan ook naakt ging rijden hahaha)

:D zijn reactie ook!

x_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:36

ik was met mijn vriendin een beetje gek aan het doen, en het ging erover wat we zouden doen als we samen begraven zouden worden. Ik zei zo: 'Als ik begraven wordt, dan moet mijn kist getrokken worden door een koets met twee friesjes, de jouwe dus ook, anders is dat geen zicht hé' mijn vriendin: oke, we worden samen met de friesjes begraven, wat het ook moge zijn...' toen heb ik wel even uitgelegd dat een fries een paardenras is, en dat het niet de bedoeling was dat zij ook begraven werden :') :Y)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:46

Nemurin schreef:
Ik heb wel van de week eindelijk geleerd waarom een zweetdeken zo goed werkt! :j
Omdat een lesgenoot vroeg wat een zweetdeken nou eigenlijk doet. En toen kwam ik erachter dat het ding meer doet dan ik dacht.

vertel!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:13

Nou het deken trekt het vocht uit de vacht van het paard naar buiten. Dan komt er dus blijkbaar zo'n laagje vocht aan de buitenkant van het deken. Toen werd ik nieuwsgierig waar dat dan door komt, dus van wat voor materiaal die dekens meestal zijn, en toen zei de instructrice van fleece of van wol of iets soortgelijks.

Is wel logisch: dat zijn lekker losse ruime vezels (als je ze microscopisch bekijkt) dus die nemen vocht op, als een soort spons, en geleiden dat naar buiten waar er meer ruimte is. := En waar de lucht ook kouder is dan aan de binnenkant van de deken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:18

En wat doet 'ie dan meer dan je dacht ?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:29

De leukste opmerkingen komen altijd van mijn 2,5 oude dochter die vaak mee gaat naar stal waar haar grote zus van 13 jaar staat met haar pony. Pony heet Mo en dat kan ze natuurlijk goed zeggen. Maar hoe heet dan die Haflinger? Oranje Mo natuurlijk!
En als ze gaat rijden bij Chelsea voorop, moet die kleine natuurlijk ook een cap op. Oftewel: een "NiniMomuts". (Chelsea Mo muts)
Die papa mag Mo niet slaan! (hoefsmid slaat nieuwe ijzers onder) en natuurlijk wil Shanna Mo naar stal brengen. "geef maar touw, Shanna breng Mo naar bed".
Mo slaat over de kop tijdens een crosswedstrijd (gelukkig beiden ongedeerd): "mama, mama, Mo is omgevallen en Nini broek is vies!".

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:29

maar dat is toch algemeen bekend ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:36

Ja, dat dacht ik ook , vandaar ook mijn vraag waardoor ze dan zo verrast was :))

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:44

*\o/* weer gevonden *\o/*

Ik start wedstrijden in dameszadel, ook erg grappig.

Was al eens gevraagd of ik gelovig was omdat ik met een rok reed (en dat terwijl ik op zondag startte :D )
En een jurylid vroeg of ik dat schort wel af deed voor ik de ring ik kwam :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:47

Als amazone zijnde moet ik even melden dat we niet opstijgen maar op het paard stappen, ik stap op mijn paard, en ik stap ook af!

Aldus mijn taalkundige collega...je kan niet opstijgen en zeker niet afstijgen....pffff vermoeiend soms die mensen die willen weten wat je hobby is en dan vervolgens je taalgebruik verbeteren :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:58

Dan moet ik je collega toch teleurstellen, want beide woorden zijn ( zelfs als ze niet paard-gerelateerd gebruikt worden ) gewoon goed !

Je kunt ook een trap afstijgen en een vliegtuig stijgt ook op :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:03

Ken je na gaan...vond het wel grappig.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:05

Narnia schreef:
Ken je na gaan...vond het wel grappig.

Misschien kan het bij jullie niet, je woont toch een beetje in het buitenland he ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:50

Tja, misschien helpt het als ik uitleg dat ik nog nooit eigen paarden heb gehad en ook geen vrienden met eigen paarden? ;)
De manege heeft pas sinds kort een paar paarden die zo hard zweten dat er een zweetdeken voor nodig is. Zo kwamen we er ook op, want iemand anders vroeg dus wat een zweetdeken was.

Ik wist wel wanneer je hem op moet doen en dat ie het vocht opving dat van je paard af kwam, maar ik wist niet dat zo'n ding het er ook echt actief uit trok... dat soort dingen leer je niet tenzij je ze gebruikt, denk ik. En als pech-hebbend niet-paard-bezitter doe ik dat dus helaas niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:02

Nou snappen we het :j

En niks mis mee om te leren van andermans vragen !
Word je alleen maar wijzer van :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:02

Leuk topic!

Mijn bijrijdpaardje is laatst verhuisd naar een weiland dat langs de fietsroute van m'n moeder ligt als ze naar het werk gaat. Kreeg ik 's ochtends een smsje:

Eva, ik denk dat Tobar het niet zo leuk vindt in z'n nieuwe weiland hoor. Hij ligt daar maar een beetje en Bartje (maatje) staat er heel zielig bij om zich heen te kijken.

Heb haar toch maar even verteld dat hij vast lekker een tukje lag te doen en dat z'n vriendje op de uitkijk stond.