Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kentaro schreef:Doet het er echt toe waarop zo'n tip gebaseerd is??
Of dat ik nu geloof dat iemand daadwerkelijk 'contact' met mijn beestje heeft gehad of dat ze het zo maar gokken, het klinkt aannemelijk en je kunt daar wel of niet verder stappen op ondernemen!
Stel dat ze zou zeggen dat er iets niet in orde is met de nieren van m'n pony. Het klinkt geloofwaardig in mijn oren wat hij moet heel erg veel plassen. Ik ga met hem naar een kliniek om onderzoek uit te laten voeren en vraag ze specifiek daar op te controleren.
En uiteraard kun je er ook een topic over openen, maar ik vind het wel heel knap dat iemand alleen aan de hand van een foto daar mee komt!! (er is over dat paard niets bekend op bokt!)
En visitor, jij geeft aan dat hebben heel veel paarden wel eens iets aan hun darmen of problemen met voer, dus ook dat gewoon een goede gok is, waarom is daar dan niet eerder een dierenarts mee gekomen??
Zensation schreef:Maar daar ga ik niet vanuit.
Citaat:Via PB heeft ze me nog een aantal dingen laten weten over zijn geschiedenis: "Als 5 jarige is er wel wat gebeurd, iets wat met rijden te maken heeft" En dit klopt voor 1000%. Niet op 4 jarige, niet op 6 jarige leeftijd, nee op 5 jarige leeftijd is er een grote ommekeer geweest voor hem wat zich nu (kan) uiten in zijn gedrag.
Visitor schreef:Dit topic toont mooi aan dat een reading makkelijk in elkaar te knutselen is door goed gebruik van zoekfuncties en dat als daar geen gebruik gemaakt van kan worden de uitspraken gewoon zo algemeen zijn dat ze voor bijna elk paard wel opgaan. Ik vind het wel verassend dat een topic als dit er dan toe leidt dat mensen júíst readings willen. Zijn velen dan zo weinig kritisch?
Visitor schreef:Zensation schreef:Maar daar ga ik niet vanuit.
Waarom niet? Dat bedoel ik met een weinig kritische houding.Citaat:Via PB heeft ze me nog een aantal dingen laten weten over zijn geschiedenis: "Als 5 jarige is er wel wat gebeurd, iets wat met rijden te maken heeft" En dit klopt voor 1000%. Niet op 4 jarige, niet op 6 jarige leeftijd, nee op 5 jarige leeftijd is er een grote ommekeer geweest voor hem wat zich nu (kan) uiten in zijn gedrag.
Ja mooi is dat, bij de meeste paarden is er wel iets met rijden op 5 jarige leeftijd gebeurd. Ze zijn dan immers nog jong en maken veel nieuwe dingen mee die leiden tot problemen/'iets dat gebeurt'/veranderingen in gedrag/noem maar op. Weer zo'n lekkere vage uitspraak die vaak wel van toepassing zal zijn.
En nu hou ik er echt mee op. Misschien kunnen anderen beter verwoorden wat mijn 'probleem' is.
Visitor schreef:Zensation schreef:Maar daar ga ik niet vanuit.
Waarom niet? Dat bedoel ik met een weinig kritische houding.Citaat:Via PB heeft ze me nog een aantal dingen laten weten over zijn geschiedenis: "Als 5 jarige is er wel wat gebeurd, iets wat met rijden te maken heeft" En dit klopt voor 1000%. Niet op 4 jarige, niet op 6 jarige leeftijd, nee op 5 jarige leeftijd is er een grote ommekeer geweest voor hem wat zich nu (kan) uiten in zijn gedrag.
Ja mooi is dat, bij de meeste paarden is er wel iets met rijden op 5 jarige leeftijd gebeurd. Ze zijn dan immers nog jong en maken veel nieuwe dingen mee die leiden tot problemen/'iets dat gebeurt'/veranderingen in gedrag/noem maar op. Weer zo'n lekkere vage uitspraak die vaak wel van toepassing zal zijn.
En nu hou ik er echt mee op. Misschien kunnen anderen beter verwoorden wat mijn 'probleem' is.
singasong schreef:cybrdynk, met wat test jij? Welk gereedschap/apparaat?
Visitor schreef:Dit topic toont mooi aan dat een reading makkelijk in elkaar te knutselen is door goed gebruik van zoekfuncties en dat als daar geen gebruik gemaakt van kan worden de uitspraken gewoon zo algemeen zijn dat ze voor bijna elk paard wel opgaan. Ik vind het wel verassend dat een topic als dit er dan toe leidt dat mensen júíst readings willen. Zijn velen dan zo weinig kritisch?
cybrdynk schreef:Alleen met mezelf![]()
Maar het kan ook met een biotensor, wichelroede, pendel. Duurt alleen zo lang voordat zo'n ding gaat wiebelen, ik doe het met mijn vingers. Een soort knikkeren beweging, als hij blijft staan is het sterk, dus goed, als de vingers van elkaar afglijden is het zwak, dus dan moet ik daar mee verder. Procenten test ik dan als optellen, 10, 20, 30% en dan schiet die vinger eraf. Dus dan is het 30%.
Jumpie schreef:Cybrdynk, ten eerste respect dat je een reading in dit topic neerzet omdat er toch veel mensen zijn (waaronder ik zelf) die hier nogal sceptisch tegenover staan!
Om even in te gaan op de reading van het paard van Zensation, vind ik het jammer dat je erg veel dingen noemt die niet echt controleerbaar zijn. Zo noem je allemaal procenten met voer afvoer e.d. Maar dan moeten wij maar aannemen dat het zo is! Net als het rijden, is ook niet echt controleerbaar want onder elke ruiter loopt een paard beter. Ik zou liever controleerbare feiten lezen, geslacht, leeftijd, hoelang heeft de eigenaar hem etc. Of zijn zulke dingen niet mogelijke en vraag ik het onmogelijke? Want dat zijn altijd dingen die mij heel erg doen twijfelen. Waarom er altijd van die vage dingen worden verteld en altijd in grijze gebied word gebleven. Ik bedoel dit niets als aanval op jou persoonlijk, ik heb het over het algemeen. Hoop dat jij het niet persoonlijk/verkeerd opvat!
singasong schreef:cybrdynk schreef:Alleen met mezelf![]()
Maar het kan ook met een biotensor, wichelroede, pendel. Duurt alleen zo lang voordat zo'n ding gaat wiebelen, ik doe het met mijn vingers. Een soort knikkeren beweging, als hij blijft staan is het sterk, dus goed, als de vingers van elkaar afglijden is het zwak, dus dan moet ik daar mee verder. Procenten test ik dan als optellen, 10, 20, 30% en dan schiet die vinger eraf. Dus dan is het 30%.
Ok, jij gebruikt jezelf dus als pendel. Hoe betrouwbaar is dat? Want jouw geest kan de uitkomst beinvloeden.
Hoe betrouwbaar is het om het via een foto te doen? Is het niet betrouwbaarder wanneer je de 'levende' energie kunt testen? Ik bedoel dus ter plekke bij het paard.
cybrdynk schreef:Ja, grappig dat je denkt. Degene die de wichelroede, pendel of biotensor bedient zit met hetzelfde 'probleem', die werken ook met hun eigen energie. En jij noemt het 'mijn geest', ik noem het je eigen blinde vlekken. En dat is zeker waar. Grappig genoeg heb ik hele mooie readings gehad van iemand die een bipolaire stoornis had. Nou, leg dat maar eens uit. Maar daarom vind ik het juist interessant om bij 1 probleem meerdere mensen te vragen. Omdat iedereen zijn wijsheid uit hun eigen rugzak haalt, van iedereen kun je iets leren. Maar je moet je niet blindstaren op wat er allemaal mis mee is. Of dat 'ontmaskeren' wat ik steeds lees.
De foto; tsja, dat maakt mij niet zoveel uit. Alle mensen die ik behandel komen inderdaad gewoon langs in de praktijk, maar uiteindelijk komt het er op neer dat ik meer tijd besteed aan het uitleggen van alles, zij druk zijn met verhalen vertellen dan even flink de diepte in te gaan. Als ik met een foto werk kan ik in alle rust alles uitzoeken maar mis ik wel de feedback van de client. Als je tijdens een consult op een stukje komt waar de client erg veel problemen heeft kun je in overleg soms wel tot betere resultaten komen. En dat is uiteindelijk waar het mij om draait, het resultaat! Niet zozeer de weg er naar toe.