Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yinnar schreef:Amy77 schreef:..en dit dier staat er gewoon, zonder deken en de vraag is, wordt er wat aan gedaan of niet? althans, dat zou ik me dan afvragen als ik een paard zo zou zien staan ik check dan de paarden snel die ik erbij zie staan..magerheid zegt ook niet alles, maar wel van het hele plaatje er om heen en das belangrijk voor TS te weten.
Precies, je verwoordt het perfect. "Je vraagt je af"...dus doe navraag bij de eigenaar dan is misschien je vraag beantwoord en je bezorgheid weggenomen. Als je hierna het idee hebt dat het niet klopt is 144 de volgende stap.
.
Chaos schreef:Mindim schreef:Wat elibeest zegt is echt geen onzin hoor. Tuurlijk zijn er paarden waar je bijna niets meer op krijgt, maar vaak lukt het ook nog prima.
Het er niks aan willen krijgen heeft ook zo zijn oorzaken natuurlijk. Dus in dit stadium had ik gekozen voor de dood. In de natuur had deze ws ook al lang het loodje gelegd. Met mijn merrietje ben ik dit stadium voor geweest. Maar hoe vaak hoor je dat (oudere) mensen nog geen afscheid kunnen nemen en niet beseffen dat het zo erg is: want het diertje krijgt zo veel te eten.
Gewoon even een zijweg. Niet zeggende dat dit de situatie is. Voor hetzelfde geld is het dier 10 en gewoon echt bij de verkeerde mensen.
liedje89 schreef:Het lijkt mij eigenlijk veel vervelender om steeds allemaal harries aan de deur te krijgen die vinden dat hun persoonlijke verantwoordelijkheid is om allerlei sieluge pownies te redden dan om met de inspectie te maken te krijgen. Ik bedoel als je gewoon voor je paard zorgt maar hij is ziek geweest oid dan is er niets aan de hand en als ze een keer langs zijn geweest ben je wel bekend in het bestand en hoeven ze ook geen 100x langs te komen itt al die moraal ridders die steeds op je stoep staan.
Vind het nu niet zo'n succes om een stel tiener meiden aan te praten dat ze persoonlijk de eigenaar moeten confronteren. Als er niets aan de hand is worden de eigenaars dus steeds lastig gevallen door jan en alleman en als er wel iets aan de hand is lijkt het me niet de taak van een stel tienermeiden om deze mensen daarmee te confronteren, lijkt me ook niet bijzonder veilig mensen kunnen heel vreemd reageren als het om hun dieren gaat. Wat moeten die meiden dan doen alsnog 114 bellen kunnen zie beter dat risico niet nemen en meteen 114 bellen
Mindim schreef:Maar misschien krijgt het dier ook niet voldoende te eten en staat buiten in de vrieskou en heeft haken op zijn kiezen. Ik zelf was langs gegaan, maar ik zou niet graag zien dat een meiske van 14 dat doet, dus zij heeft 114 gebeld, ik zie er niets verkeerds in.
Misschien is het allemaal goed, kan ook. Alleen kan ik me niet voorstellen dat dat het geval is.

Tigra_ schreef:tiny_tiger schreef:ik heb toch ook niet dat die bereden word !
ik zeg zou je daar een zadel op doen en vrolijk even gaan rijden...
nou kijk eens nou echt heeeeeel goed naar die foto... en dan moet je misschien even op google kijk onder paarde en dan de verschille gaan zoeke.
je kan de eigenaar er op aanspreke tuurlijk.
maar denk je dat als je een normale burger bent er nu tegenwoordig effect heb op iemand anders heb...?
Jij gaat er nu vanuit dat het dier daadwerkelijk verwaarloost word terwijl er eigenlijk nog zo'n 10 andere optie's zijn.
Waarom niet gewoon praten wie weet is er iets aan de hand met het beestje.
FlairS schreef:Ik heb zelf een oude D pony staan van bijna 30. Hij krijgt bijna de hoeveelheid voer van een klein paard.Staat daarbij nu op dit moment nog 6 uur per dag op het gras.ook hij komt niet meer aan. Ik zou het ook beter gevonden hebben dat je eerst contact met de eigenaar gezocht zou hebben.....
Mindim schreef:Oudjes hebben vaak een slechtere vacht en die isoleert niet meer altijd zo goed. Oude paarden moeten idd zo veel mogelijk buiten, goed voor het bewegingsapparaat. Maar dit dier had ik een deken op gedaan, zijn vacht gaat hem namelijk niet meer helpen.
Dat het eten niet goed gaat, dat kun je toch zien?
Ken je dit paard, aangezien je het er over hebt dat de eigenaresse doet wat ze kan?
superpony schreef:Nee, zoals ik al eerder zei. Ik was in Emmeloord op de kliniek en kwam iemand tegen met een pony die hier erg op lijkt. Die was tijden slecht verzorgd en zij stond onder controle van de kliniek en liet met name zijn zwaar verwaarloosde hoeven daar steeds doen. Ze kende haar daar, dus ze kwam er vaak. Veel mensen hebben dat niet over voor een oude pony die ze verwaarloosd ergens vandaan halen. De gemiddelde eigenaar doet dat al niet.............
Ik weet wat een vacht doet, maar er staat nergens hoelang hij buiten loopt en of dit de hele tijd zonder deken is.
Eten zal niet goed gaan, maar er kunnen redenen voor zijn.
Als het een eigenaar is die weet wat ie doet, vind ik het schandalig dat mensen alleen op uiterlijk reageren, terwijl ze de hele situatie niet kennen.
Een verwaarloosd beestje binnen opsluiten tot hij er beter uit ziet is ook niks. Dat ziet en weet bokt dan niet, maar is vele malen erger.
Overdag vallen de temperaturen nog mee en misschien wordt er wel heel goed op gelet of hij het koud heeft etc.
Zo een paardje wat ik tegen kwam is al een tijdje mager en dat zegt niet bij goede verzorging dat ze door het ondergewicht direct dood zullen gaan. Met de juiste voeding krijgt hij misschien voldoende binnen. Zo een beestje in eens vol proppen is heel slecht.
Niemand weet het, dus gewoon niet oordelen. Dit is een momentopname uit een situatie die niemand kent.
HEEL GOED dat er op gelet wordt. Maar gewoon eens samen gaan kijken of je aan info kan komen. Als je een beetje in de paarden zit en uit die buurt komt, moet dat niet zo moeilijk zijn, lijkt me.