Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:39

Mijn haflinger heette eerst Woopy van 't voske, opzicht een leuke naam, maar omdat bij ons in de buurt wel 10 jackrussels woopy heette had ik elke x het gevoel dat ik een hond riep :') Dus toen maar Sjaggy genoemd, ook mn tinkertje heette Jurre, en nu Dandy ! :)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:40

Ik heb een trotse, dominante ruin met de naam Lotharius. Als je die gaat roepen, ga je al snel afkorten. Zag het al voor me.....Lootttjeeee.....
Niet dus, heb m omgedoopt naar Luca.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:40

mijn eerste paard Jamie K afgekort naar Jamie
mijn haflinger heette Loretta van kerkhoven ik heb dit veranderd naar coco chanel ( op stal gewoon chanel)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:41

Hier hebben alle paarden nog steeds hun eigen naam, weet alleen niet of de verkochte veulens in de loop der jaren andere namen hebben gekregen :n

Brúnka
Hatíp
Lukka
Nypa
Tyra
Doux
Perla
enige ijslander die geen ijslandse naam had was Eik, die lag altijd te slapen onder de eik (boom)
Maar die heb ik nooit gekend, is ingeslapen vlak voor ik daar kwam rijden :j

Jaime_

Mijn fjord heet Brucht, direct omgetoverd tot Bangi (held).. En hij luisterd perfect naar zn naam.. hij heet inmiddels ook al langer Bangi dan dat hij Brucht genoemd is :P

Eliana

Re: Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Een zwarte shet bij ons heette stro'tje das pas orgineel :P (niet zelf verzonnen ;) )

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:42

Heb zelf nooit namen veranderd moet ik zeggen.
Mijn verzorgpony die vorig jaar overleden is heette heel origineel Lady.
Twee pony's die erbij staan heten Smiley en Graffi (van die laatste weet niemand hoe het nu echt geschreven moet worden. Ik heb dit er maar van gemaakt, sommige anderen denken dat het Krevie is haha :') ).
Jaren geleden twee veulens hun naam mogen geven: Pepper en Lucky (lekker penny haha)
De pony die ik zelf gefokt heb heet Binkie, of zoals de eigenaar zegt: Dé Bink
Er staat ook nog een draver en die heet Lasse :') Dat vind ik helemaal een verschikkelijke naam maar je went eraan

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:42

Mijn paard heet Zirkonia.. Meestal Z en hoe ik eraan kom, geen idee; Smurf. En dankzij een stalgenoot die alle lieve paarden zo noemt "Popje" :')
Het allerleukste vind ik nog een 22 jarige schimmel.. Ze is vernoemt naar "De Sjiem", ook wel Sjiem. Officieel heet ze Ikea :(:)..

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:43

zal dan ook de overige namen eens noemen
- Wildfire's Fury Roepnaam: Fur(r)y
- Zero Tolerance (past perfect) Roepnaam: Zero
- Atalntic Storm (grote knuffelbeer) Roepnaam: Stormpje
- Double Zero (dochter van Zero Tolerance) Roepnaam: Double (of zero maar dan reageren er 2)
- Desert Fire (dochter wildfirs's Fury) helaas met 1 jaar overleden roepnaam: des
- Experience This Roepnaam: Emiel(io)

blessbelando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:43

mijn oude pony heette woopy star hoe verzin je het.
mijn nieuwe paard had een leukere naam *\o/* en heet bless belando
afgekort naar bless

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:45

Mijn welshje heette Conny, maar is door de eigenaars voor mij Bella genoemd, en die naam heb ik ook aangehouden.

Mijn fries heet Harma.. Ook niet echt mijn eerste keus, kan alleen geen passende nieuwe naam verzinnen dus hou het hier maar bij denk ik..

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:46

Ons eerste paard heette radhamanthus :7 dit werd radam of rampie
Mystique heet mike of stiek
elsini louise heet elly
Pasadena maakte ik altijd dikkie dik van.
Janosh is jan geworden
Op mijn startkaarten gebruikte ik altijd wel de stamboeknaam, hoe lelijk ik ze ook vond.
Op de startpas van elly komt keurig elsini louise te staan (elly is niet echt een verbetering)

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:47

Mijn paard heet officieel Pinkie is maar 1.80 hoog. Zijn sportnaam is Pete. Ik heb hem de naam Levant gegeven, naar zijn vader Levantos. Vaak wordt hij op stal ook olifant genoemd.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:48

Mijn paard en jongste ezel hebben hun officiële namen ook als roepnaam (Daily en Felix). De oudste ezel noemt officieel Carolus, maar kreeg van de fokker als roepnaam Pipo. Ook dat is hier zo gebleven :D

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:48

die van mij heet koh-i-noor daar heb ik voor het roepen maar koh van gemaakt vond het verder wel een mooie naam. mijn jonge paard heet suena.

Een haflinger die ik rijd heet officieel loes (met dan nog een achternaam)
die heet nu ook gewoon lady

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:49

Mijn paard heet Dayanera v/h Trichelhof, niets mis mee maar m'n twee kindjes konden Dayanera niet onthouden en/of uitspreken en ze hebben haar omgedoopt tot 'Nera

Mijn arabiertje vroeger noemde Fajja, haar roepnaam was Faj

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:50

Die van mij heet Discovery of Gold US en zo heet ie bij mij ook nog gewoon! :D

Zijn fokkers of nouja waar die geboren is (merrie is drachtig aangekocht toen), korten het al af naar Dis / Disco en dat is z'n stalnaam bij mij ook gewoon; "Disco!"

Vind het wel lekker kort en krachtig en het past ook wel bij hem, veel lachen erom en tja het is ook gewoon een clown eigenlijk. :') Mijn moeder vind Disco eigenlijk dan weer niks, die noemt hem liever; Discovery maar dat vind ik alsnog véél te lang (dan kun je net zo goed z'n volledige naam gewoon uitspreken haha).

Goldy bijvoorbeeld wat ik er ook van had kunnen maken vond ik zo niet passen! Heb een Gold Star gereden, super leuke pony tevens ook een vosje en die werd door de eigenaren altijd Goldy genoemd, zo staat die ook in m'n geheugen eigenlijk. Vond het zo niet passen om dan mijn eigen ook Goldy te gaan noemen terwijl het best had gekund (tja en voor zo'n best wel groot en straks fors paard (absoluut niet smalletjes gebouwd) vind ik Disco toch echt 10x leuker en passender haha. :D Overigens door het meisje wat die Gold Star na mij is gaan rijden noemde hem i.p.v. Goldy juist weer G-Star! Ook origineel en leuk en stoer! *D
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 01-11-12 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzanneOV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:51

ambre schreef:
Mijn Welsh pony heet eigenlijk Ontario's Marhta.
Dat vind ik eigenlijk zelf wel grappig,maar de toenmalige eigenaar heeft haar Daylight genoemd...

Hihi!! Mijn pony heet Ontario's Ulmer!

Was in het begin een hele rare naam (Ulmer), maar nu noemen we hem altijd Ullie,,

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:52

Mijn twenter heet op papier Foktje :') Heb ik maar snel omgedoopt tot Flirt en roepnaam Furby :D

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:55

mijn vorige super hete spring gefokte libero H ruin heet willempie op papier..

Zjors mijn huidige paard heet zwarovski G. Deze naam hou ik op wedstrijden gewoon aan, maar op stal vind het te lang. Dus zjors in de volksmond

MarjaG

Mijn eerste paard heette officieel Julius, maar had bij de vorige eigenaar al de veel beter passende naam Jamie gekregen. Die hebben we hem laten houden.

RM94

Toen ik mijn pony kreeg moest ik hem van de vorige eigenaar een nieuwe naam geven ze heette Mieke...... is eigenlijk nooit gebeurd wel werd het uiteindelijk thuis Lotje

Een van mijn paarden heette Boy dat vond ik zo niks die heb ik Royal Ruby genoemd paste hem goed, thuis Royal

Mijn huidige paard had van zijn fokker (de heer Middelesch) de geweldige naam Middelesch gekregen (denk dat de fokker enorm in zijn nopjes was dat het dat jaar de letter M was) nou ja dat vond ik dus weer niet leuk en dat werd Royal Majestic, stalnaam Mac en dat past hem heel goed hij is de koning van stal :)

Met het veulen was het makkelijk hij had nog geen naam en om de lijn der troonopvolgers te blijven (ROYAL) heb ik hem His Highness genoemd ....... ben benieuwd wat zijn stalnaam gaat worden hij is pas een weekje thuis :+
Laatst bijgewerkt door RM94 op 01-11-12 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:57

Nou, leuke openingspost..
Mijn paard heette Frits toen hij bij mij kwam -O- , en hij heet nog steeds zo want ik vind het een leuke naam.
En bedankt he! :P

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:59

Mijn arabje had de prachtige naam: Fairwelldone, een speling van zijn moeders naam Farewell en welldone ( het was haar 1e veulen). Je begrijpt al, niemand gaat bij een weiland staan en roepen: Fairwelldone kom maar :+ .
Bij een vorige eigenaar heette hij Sjors, maar de eigenaar voor mij had hem Fellow gedoopt en ik heb het zo gehouden, vond het een leuke naam.

lieneke2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:01

mijn jonge paard heet "Ebbing" en ik kan er nog steeds niet aan wennen.

heeft iemand nog tips, zit toch echt te denken om zijn naam aan te passen :)