Wel een leuk topic dit
en heeeeeeeel herkenbaar ;p
Heb ook nooit een paard gekregen (ouders geven dan ook helemaal niks om paarden) maar vaak kreeg ik toch het argument dat ze het te duur vonden
en bovendien vonden ze mijn studie veel belangrijker. Waar ik opzich heel erg blij om ben omdat er veel, heel veel tijd in een paard gaat zitten. Heb nu succesvol mijn VWO af kunnen ronden (wat ik met paard dus niet had kunnen doen gezien ik niet zo heel gemakkelijk leer), en ik studeer dit jaar (hopelijk) af aan het HBO
om vervolgens hopelijk snel aan het werk te kunnen en mijn eerste eigen paard te kunnen kopen!!!!! Moet hiervoor dan nog wel even sparen want een huis is misschien ook wel zo handig
Verder hebben mijn ouders trouwens wel altijd mn wekelijkse rijlessen betaald
En ik heb dus altijd op manege paarden gereden > wat in mijn ogen ook een heel goede ervaring is gezien je veel verschillende paarden onder je kont krijgt waardoor je dus beter leert anticiperen, en je herkent bepaalde problemen toch sneller.
Wat de verzorging betreft moet dat wel goedkomen denk ik :p dat leer je ook wel zonder dat je altijd een eigen paard heb gehad, want bovendien weten de staleigenaren waar je je paard stalt toch ook veel over de verzorging...>>> En dan is er nog zoiets als een goed boek en internet
Praktijkervaring is natuurlijk handig, maar imo niet noodzakelijk, toch zeker tegenwoordig niet... Dat leer je echt vanzelf wel zodra je een eigen paard hebt, of je nu 12 of 21 bent.
Ik was trouwens heeeeeel onzeker over mijn kunnen toen ik jonger was :p toch zeker rijtechnisch gezien. Maar nu is dat wel anders