anderhalf jaar en 1,37. Hoe groot is die van jou (geweest)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Re: anderhalf jaar en 1,37. Hoe groot is die van jou (geweest)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:40

Mijne is met 6 maanden 1.60 maar dat is ook een reus klasse apart _O- ga alvast een ladder aanschaffen

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:51

Met 6 maanden 1.60?! Is dat een paard gekruist met een giraf? :o

@Batlow, ik wil graag met hem gaan dressuren en daarnaast wat buitenritjes maken. Op den duur heeeel misschien een sprongetje maken maar dan moet ik eerst mijn springlef even opzoeken en afstoffen :') Maar in principe zou ik wel graag de dressuursport ingaan met hem. Ik ga wel rustig aan doen zodat hij alle tijd heeft om uit te groeien.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:53

Nee moeder is 1.70 vader 1.80 , mama zal wel turbomelk hebben.

Afbeelding

Hier mijn superbaby

Maar even on topic , rond 2 jaar kunnen ze nog een fikse groeispurt krijgen. Zorg ervoor dat ze niet te dik wordt dat werkt de groei vaak ook tegen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 22:54

hij is zeker niet te dik, door zijn wintervacht nou lijkt dat, maar zijn vacht is dikker dan het lijkt :Y)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:57

Ik zou me verder niet te druk maken over zijn maat hoor. Ze hebben nou eenmaal net als mensen soms groeispurten.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 22:58

tanjaatjuhh schreef:
Ik zou me verder niet te druk maken over zijn maat hoor. Ze hebben nou eenmaal net als mensen soms groeispurten.

Dat hoop ik dan....

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:05

Jeetje, dat is met recht een superbaby! Jij hoeft je niet druk te maken over of hij te klein blijft maar of hij niet veels te groot wordt :P Hebben jullie enig idee hoe groot hij gaat worden? Zal toch wel richting de 1.90 gaan denk ik!

Ik zou me ook niet zo druk maken hoor. Geniet eerst maar nog een paar jaar van hem :D

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:14

nee geen idee maar heeft geen groeipijntjes gehad tot nu toe. Mocht het echt uit de hand gaan lopen of mocht ze veel groeipijn krijgen dan gaan we pas stappen ondernemen. Anders mooi groot laten worden ik ben zelf 1.88 kan wel een joekel gebruiken. Het gekke is ze is totaal niet klungelig. Meestal zijn het van die kamelen die niet weten wat ze met die stelten moeten. Bij de geboorte was ze al enorm maar al direct sterk op de benen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:15

Mijn appaloosajaarling, 1 jaar en 5 maanden,is 1.47. Ouders zijn 1.73 (paps,scen tao) en mams 1.63. Ik vind die vanmij ook af en toe klein hoor, volgens die tabel zou ze dan op 1.55 uitkomen,had toch wel gehoopt op 1.65 ofzo.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:47

Ik zou ook gewoon even afwachten, heb bij mijn ruin ook vaak afgevraagd of hij wel groot genoeg zou worden. Kruising tinker. Met 2 jaar was hij 1.34m, met 3 jaar 1.42 en met 4 jaar 1.52m, inmiddels is hij 5 en nog een stukje gegroeid zowel in breedte als in hoogte lijkt er nog wat bijgekomen maar niet meer gemeten. Volgens het lintje meten heb ik als veulen gedaan en dan zou hij 1.60 moeten worden.

3 jaar en 2 maanden oud en nog echt een baby. toen alleen zadelmak gemaakt en weer weggezet.
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/299105_108660519241977_99390851_n.jpg

5 jaar en 2 maanden, zoals je ziet nog een stuk verandert, beide keren zelfde ruiter ( ben 1.74m)
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/424601_305717506202943_1557450039_n.jpg

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 00:04

wauw die is mooi geworden!! Zie inderdaad dat je benen op de 2e foto hoger zitten.. Ben ook nou erg benieuwd wat die van mij zal worden. Hoe groot waren de ouders van jouw paard?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:11

Batlow schreef:
Ja maar dit is toch geen fjord? Ik heb toch gezegd dat het springen is voor plezier, of ik nou mee kan met de paarden of niet. Hij heeft verder goed spring bloed daarnaast en hij kan aardig springen dat heb ik al gezien. Dat hij niet mee kan qua afstanden is, sorry, echt bullshit. Dat ligt aan zijn conditie. Paarden zijn te trainen in afstanden, of het nou een kwpn is of een ijslander.

Conditie is zeker te trainen, maar wel tot op zekere hoogte. Daarom zie je in de Endurance op hoog niveau ook voornamelijk Arabieren. Die paarden zijn honderden jaren gefokt op doorzettingsvermogen en hardheid op lange afstanden. Niet alleen hun karakter maar ook hun bouw hebben ze mee. Hetzelfde geldt voor typisch spring gefokte paarden en/of dressuurpaarden. Leuk mee draaien kan, maar ergens houdt het natuurlijk wel op.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 00:17

Ja maar ik zal straks prima een b parcours kunnen springen, naarmate de tijd verstrekt krijgt hij ook betere techniek. Duurt misschien langer maar dat we er niet komen hoeft niet zo te zijn ;)

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:21

Ik heb 2 jaarlingen op stal staan die al ruim 1.64m zijn. Zijn van maart en juni .

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:21

Batlow schreef:
Ja maar ik zal straks prima een b parcours kunnen springen, naarmate de tijd verstrekt krijgt hij ook betere techniek. Duurt misschien langer maar dat we er niet komen hoeft niet zo te zijn ;)

Tuurlijk kan je wel een B parcours springen. :) Daar moet elk gezond paard overheen kunnen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 00:23

Jessix schreef:
Batlow schreef:

Tuurlijk kan je wel een B parcours springen. :) Daar moet elk gezond paard overheen kunnen.

Daarom dus moet helemaal goed komen :Y)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:45

Batlow schreef:
wauw die is mooi geworden!! Zie inderdaad dat je benen op de 2e foto hoger zitten.. Ben ook nou erg benieuwd wat die van mij zal worden. Hoe groot waren de ouders van jouw paard?

Zijn moeder was toen 1.65m, maar ook pas 4 jaar oud. Weet niet of ze nog verder gegroeid is. Vader weet ik niet precies, volgens mij net geen 1.60m.
Maar het is gewoon echt afwachten, mijne was een echte laatbloeier. Succes met wachten! :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:04

Jessix schreef:
Batlow schreef:

nou sorry hoor ken genoeg paarden/pony's(want je weet niet hoe groot hij gaat worden) die echt geen B parcours kunnen springen bij de paarden B is 1m en 110cm in de barrage.de meeste fjorden of haflingers/tinkers en noem maar op de paardn die er minder geschikt voor zijn kunnen vaak echt geen B parcours mee daaien bij de paarden en dan kunnen ze toch gezond zijn.zo heb je natuurlijk ook uit zonderingen binnen een ras,want ken 1 fjord die een 1m/110cm parcour kan springen,maar hoger word al lastig in een parcour.een enkele hindernis kan deze wel hoger maar dan houd het toch echt op.en zo ken ik een haflinger die nog niet eens fatsoendelijk over een hindernis van 50/60cm heen komt

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:52

De hoogte van het parcours is dan niet eens zo belangrijk. De afstanden tussen de sprongen staan op paardenmaat, en een pony maakt nou eenmaal kortere passen. Dat maakt het lastig om met een pony, ook al heeft deze voldoende vermogen, tussen de paarden te springen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Maar als je ambitie is om wedstrijden te springen, zou ik toch echt voor een paard gaan. Wil je alleen recreatief springen, dan maakt die hoogte van je pony niet zoveel uit.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:59

Sammyoo schreef:
De hoogte van het parcours is dan niet eens zo belangrijk. De afstanden tussen de sprongen staan op paardenmaat, en een pony maakt nou eenmaal kortere passen. Dat maakt het lastig om met een pony, ook al heeft deze voldoende vermogen, tussen de paarden te springen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Maar als je ambitie is om wedstrijden te springen, zou ik toch echt voor een paard gaan. Wil je alleen recreatief springen, dan maakt die hoogte van je pony niet zoveel uit.

het ging mij meer er omdat iemand zei dat een gezonde pony makkelijk een b parcours met kunnen springen.dan zijn er toch veel pony's die niet gezond zouden zijn,maar dit is natuurlijk onzin.sommige paarden hebben de bouw en techniek gewoon niet mee en kunnen dan vaak geen b parcours aan tussen de paarden.ook zit je met de afstanden ook nog eens.

maar het ging mij meer om het stukje dat iedere pony dat kan anders zou die niet gezond zijn

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:38

bedankt voor de informatie keona :) Ik ken geen één paard wat niet kan springen, maar blijkbaar heb jij veel meer ervaring als ik.
Laatst bijgewerkt door Jessix op 22-10-12 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:46

Sammyoo schreef:

Ik was dan ook uitgegaan van een B parcours voor pony's. En een E pony moet mijn inzien ook wel een B parcours voor paarden kunnen springen. Of je altijd foutloos rond komt is een tweede. ;) TS wil gewoon springen met d'r pony, niet naar de OS. Laat gaan, laat gaan...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:24

Jessix, ergens in het topic vraagt TS zichzelf af of ze haar jaarling weg met doen omdat hij mogelijk te klein voor haar blijft. Er is een redelijke kans dat hij niet boven de 1,50 uit gaat komen. En omdat ze zelf volwassen is, kan ze niet meer tussen de ponies starten.
Ze zou realistisch naar haar eigen ambities moeten kijken. Past het paard in die ambities of past ze haar ambities aan?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:46

Sammyoo schreef:
Jessix, ergens in het topic vraagt TS zichzelf af of ze haar jaarling weg met doen omdat hij mogelijk te klein voor haar blijft. Er is een redelijke kans dat hij niet boven de 1,50 uit gaat komen. En omdat ze zelf volwassen is, kan ze niet meer tussen de ponies starten.
Ze zou realistisch naar haar eigen ambities moeten kijken. Past het paard in die ambities of past ze haar ambities aan?

precies

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:49

Jessix schreef:
bedankt voor de informatie keona :) Ik ken geen één paard wat niet kan springen, maar blijkbaar heb jij veel meer ervaring als ik.

dat zeg ik niet maar ik ken wel paarden die niet goed kunnen springen inderdaad en waar de bouw en de techniek erg slecht van is waardoor ze dus niet een normale lage hindernis kunnen springen en TOCH GEZOND ZIJN.

jij zegt dat ieder gezond paard een b parcours moet kunnen springen nou daar ben ik het dus niet mee eens inderdaad