ga alvast een ladder aanschaffen Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ga alvast een ladder aanschaffen 
Maar in principe zou ik wel graag de dressuursport ingaan met hem. Ik ga wel rustig aan doen zodat hij alle tijd heeft om uit te groeien. 
Hebben jullie enig idee hoe groot hij gaat worden? Zal toch wel richting de 1.90 gaan denk ik!
Batlow schreef:Ja maar dit is toch geen fjord? Ik heb toch gezegd dat het springen is voor plezier, of ik nou mee kan met de paarden of niet. Hij heeft verder goed spring bloed daarnaast en hij kan aardig springen dat heb ik al gezien. Dat hij niet mee kan qua afstanden is, sorry, echt bullshit. Dat ligt aan zijn conditie. Paarden zijn te trainen in afstanden, of het nou een kwpn is of een ijslander.
Jessix schreef:Batlow schreef:Ja maar ik zal straks prima een b parcours kunnen springen, naarmate de tijd verstrekt krijgt hij ook betere techniek. Duurt misschien langer maar dat we er niet komen hoeft niet zo te zijn
Tuurlijk kan je wel een B parcours springen.Daar moet elk gezond paard overheen kunnen.
Batlow schreef:wauw die is mooi geworden!! Zie inderdaad dat je benen op de 2e foto hoger zitten.. Ben ook nou erg benieuwd wat die van mij zal worden. Hoe groot waren de ouders van jouw paard?
Jessix schreef:Batlow schreef:Ja maar ik zal straks prima een b parcours kunnen springen, naarmate de tijd verstrekt krijgt hij ook betere techniek. Duurt misschien langer maar dat we er niet komen hoeft niet zo te zijn
Tuurlijk kan je wel een B parcours springen.Daar moet elk gezond paard overheen kunnen.
Sammyoo schreef:De hoogte van het parcours is dan niet eens zo belangrijk. De afstanden tussen de sprongen staan op paardenmaat, en een pony maakt nou eenmaal kortere passen. Dat maakt het lastig om met een pony, ook al heeft deze voldoende vermogen, tussen de paarden te springen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Maar als je ambitie is om wedstrijden te springen, zou ik toch echt voor een paard gaan. Wil je alleen recreatief springen, dan maakt die hoogte van je pony niet zoveel uit.
Sammyoo schreef:De hoogte van het parcours is dan niet eens zo belangrijk. De afstanden tussen de sprongen staan op paardenmaat, en een pony maakt nou eenmaal kortere passen. Dat maakt het lastig om met een pony, ook al heeft deze voldoende vermogen, tussen de paarden te springen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Maar als je ambitie is om wedstrijden te springen, zou ik toch echt voor een paard gaan. Wil je alleen recreatief springen, dan maakt die hoogte van je pony niet zoveel uit.
TS wil gewoon springen met d'r pony, niet naar de OS. Laat gaan, laat gaan... Sammyoo schreef:Jessix, ergens in het topic vraagt TS zichzelf af of ze haar jaarling weg met doen omdat hij mogelijk te klein voor haar blijft. Er is een redelijke kans dat hij niet boven de 1,50 uit gaat komen. En omdat ze zelf volwassen is, kan ze niet meer tussen de ponies starten.
Ze zou realistisch naar haar eigen ambities moeten kijken. Past het paard in die ambities of past ze haar ambities aan?
Jessix schreef:bedankt voor de informatie keonaIk ken geen één paard wat niet kan springen, maar blijkbaar heb jij veel meer ervaring als ik.