Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:15

Belsje schreef:
Ja die site kreeg ik net door van Cath :D

Die heeft wel mooie staan ook! Maar ja ik moet eerst 100% zeker zijn dat ik een pre wil! Dus ik moet wat proefritjes maken in de buurt eerst maar :D

Als je wat dichterbij woonde mag je mijne ook wel komen rijden :D

Ramzi

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:16

Jemig.. Hebben jullie werk dat je continu achter de computer zit.. 10.15 topic geopend. 13.15 6 pagina's verder.. -O- Dit is voor de normaal werkende mens niet bij te houden hoor :+

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:17

Ik zit veel in utrecht! (voor mij is nederland 1 pot nat, dat is allemaal ver weg en overal staat file :P)

Hier zat vroeger in de buurt iemand die les gaf op twee anda's ik ga proberen die eens terug te vinden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:18

@Ramzi: Ik heb buikgriep, dus ik ren zo nu en dan even naar het toilet en dan ben ik daarna weer present! :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 13:18

Wat jammer ze is niet goed gekeurd ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:19

maudenmarc schreef:
Prima seven!!

Ik herhaal even vlug mijn vraag: Ik kan met geldige reden aankomende zondag niet starten..ben ik het inschrijfgeld kwijt?

Weet dat het off-topic is maarja

club hoeft geen geld terug te geven als het afmelden na sluiten inschrijving is.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:20

Ik weet niet of er nog een stippel fan hier is die een paard zoekt, dit is een half broertje van die van mij. Ken hem verder niet, maar zit te kwijlen achter me comp :o
http://link.marktplaats.nl/593227655

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 13:21

Volgens mij heb ik die op de NAS keuring gezien laatst :j

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:23

Ik heb vakantie haha!
Een pre vind ik wel erg mooi om te zien (de uitstraling, meestal niet zo groot, en compact).
Maar ik vrees dat ik niet met het temperament overweg kan.
Ben geen held en al helemaal geen type dat iedere dag wil rijden :+

Lante beterschap! Ik ben verkouden maar buikgriep is erger hoor!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 13:23

Ik volg alles ook goed ben namelijk thuis zit in de ziekte wet :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:26

Ramzi erg druk zelfs, maar deel van het werk gaat via de pc, paarden zoeken voor mensen mails beantwoorden en die komen ook via bokt binnen. Zo kan ik soms dagen achter de laptop zitten en zo kan ik dagen op pad zijn dat ik geen tijd heb om de mail in de gaten te houden.

Stippels is niet mijn ding, ooit een stippel gehad shet hengstje. Is nadat hij weer op krachten was ook weer weggegaan.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:29

Belsje schreef:
Ik zit veel in utrecht! (voor mij is nederland 1 pot nat, dat is allemaal ver weg en overal staat file :P)

Hier zat vroeger in de buurt iemand die les gaf op twee anda's ik ga proberen die eens terug te vinden.

Ik woon daar 20 minuutjes vandaan, je mag die van mij ook wel eens uit proberen hoor als je dat leuk vind. :)

Belsje

Oei Lante, beterschap!

Iessie, wat bedoel je met geen held? Zijn ze dan zoveel moeilijker? Ik ging er vanuit dat het simpeler zou zijn dan mijn idioot die ik nu heb :+

Stippels zijn mooi, thuis staat een 16 jarige stippel hengst ... Zo'n leuk dier! Durf er alleen niet op te stappen :D

Belsje

Cath_16 schreef:
Belsje schreef:

Ik woon daar 20 minuutjes vandaan, je mag die van mij ook wel eens uit proberen hoor als je dat leuk vind. :)

Ik kijk wanneer ik nog eens die kant uit kom, dan kom ik hem sowieso een wortel voeren! :D

Thx

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:32

Iessie schreef:
Ik heb vakantie haha!
Een pre vind ik wel erg mooi om te zien (de uitstraling, meestal niet zo groot, en compact).
Maar ik vrees dat ik niet met het temperament overweg kan.
Ben geen held en al helemaal geen type dat iedere dag wil rijden :+

Lante beterschap! Ik ben verkouden maar buikgriep is erger hoor!

Ik persoonlijk vind ze voorwaarts maar wel controleerbaar. Zou hem zo een dag weg kunnen zetten.
Maar hij is wel slim en kan uit het niets zeg maar linksaf slaan terwijl ik naar rechts wil.
Dat is het enige wat ik ''moeilijk' vind, je moet ze echt voor zijn. :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:36

Bedankt Iessie en Belsje!

Ik ben niet zo van de stippel, op de een of andere manier leidt het me af van het paard als je begrijpt wat ik bedoel. :) Dit paard is echt goed gebouwd bijvoorbeeld, maar je moet door die drukke vacht heen kijken om het te zien. Shet stippels vind ik dan wel weer geinig.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:37

Goos_Horses schreef:
vertel steinstein

De Onze Fons schimmel ruin. Heeft L2 met winst gelopen, maar alles tot Z2 zit erop, maar het is er een met een flinke gebruiksaanwijzing :D

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:38

Belsje is het je eigen paard? Waarom ga je er niet op?
Ik lees dat je ene paard een weidepaard is, rij je helemaal niet momenteel?

Cath ik heb jou zoektocht ook gevolgd, echt een mooi paard heb je eraan overgehouden. :)

Als er bij mij weer een pony komt, wordt het er eentje die al kilometers heeft gemaakt en genoeg gezien heeft. Geen sportpaard maar een lieve rustige recreatie pony, die niet iedere dag hoeft te lopen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:42

Haha, nee de spikkel is niet van mij. De spikkel is van de boer waar ik mijn paard staan heb. Mijn eigen paard word inderdaad niet meer gereden. Misschien ooit wel weer... Maar eerst rust! Daar ga ik sowieso nooit meer echt mee kunnen rijden zoals ik wil, dus er moet een tweede bijkomen op termijn. Maar doordat ik volgende maand ook nog een operatie moet ondergaan, is het allemaal wat lange termijnwerk ;).

De spikkel ken ik wel al van veulen al, maar daar durf ik echt niet op ... Die is zoooo nerveus, ook doordat hij niet gecastreerd is denk ik. Komt zelden buiten, wordt niets mee gedaan, ... Maar door zijn leeftijd nu natuurlijk ook niet meer te castreren. Tot een goed jaar geleden was hij wel onder het zadel. Toen was zijn leventje nog wel ok, nu is het een beetje zielig .... Eigenlijk een arm dier en dol op aandacht! Maar meer dan die borstelen durf ik echt niet :D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:46

die stippel is van geesje jansen!
die ken ik van de terra! betrouwbaar adres!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:46

Leeftijd maakt niet uit hoor, ik ken een (klop)hengst die op zijn 16e nog gecastreerd is, geen probleem. :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:48

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:48

Lante schreef:
Leeftijd maakt niet uit hoor, ik ken een (klop)hengst die op zijn 16e nog gecastreerd is, geen probleem. :)

Kom jij dat eens aan de boer vertellen .... Want het is echt zonde! Denk zelfs dat hij onder het zadel gewoon braaf is, als hij niet met al die stress zou zitten want aan de hand is how ook echt how en knuffelen en kroelen doet hij meer dan mijn ruin of de merries :D

Maar ja boeren .... Tot vorig jaar had hij zo drie hengsten staan, gewoon pure zonde. De andere twee zijn volgens mij gewoon naar de slacht gegaan, handelaar is die komen halen. Maar ik denk dat dat zelfs "beter" was voor die dieren dan altijd op stal staan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:52

Sneue bak voor zo'n dier inderdaad...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:01

avaluna schreef:
Ik zie hier nu een aantal paarden verschijnen die in Duitsland te koop staan en ben wel benieuwd naar de prijsbeleving.
Ik woon dus zelf in Duitsland, tussen internationale ruiters en kom wekelijks bij een heel bekende fokker, maar ik val nog steeds stijl achterover van de prijzen, hier. Zo gauw het ook maar een beetje leuk is (en ook nog eens gezond) kost het meteen een godsvermogen.

Een Lusitano oid lijkt mij ook wel wat, maar ook lastig, omdat ik hier zelf geen ervaring mee heb, wil iig geen stamper ;)

ja helaas ze zijn echt niet leuk die prijzen daar.. die ene site ook maar gauw weg geklikt..

Deze geweldiggg dier!! 1 waarbij ik zeg inpakken en wegwezen <3 maar 40.000 euro!!!!!!! voor 3 jaar....
Afbeelding

MENSEN ZO TYPE PAARD!!! *\o/* :+