Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ariebren schreef:En het belangrijkste is dat je een veearts hebt die ook eerlijk is.
Je veearts kan zeggen, ik bel Utrecht op dat je er aankomt.
Als hij er gelijk bijzegt dat het een euro of 3000 gaat kosten met weinig overlevings kans.
Ga je daar mee accoord ??
Heb je een auto en trailer paraat staan om naar Utrecht te gaan ?
Er zijn zat paarden eigenaren die dat doen.
De veearts kan ook zeggen, sorry eigenaar, het is beter voor het paard dat ik het euthaniseer.
Ik zeg dan, beste veearts, geef het telefoon nummer van de slager.
Maar dat is zielig, een paard uit zijn lijden helpen.
Yelly schreef:Mijn vorige merrie was ook goedkoop in aanschaf, maar dat deed voor mij niet af aan de emotionele waarde.
Ik heb het idee dat je (mede) op mij doelt in jouw laatste bericht, Aerdenhout. Eerlijk gezegd vind ik dat een vrij vervelende steek onder water. Wij hebben nog contact via PB gehad over Unique en jij weet ook dat dat paard veel voor mij betekende. Ik had haar heel graag een lang en fijn pensioen gegund, maar een paard met pijn doe je daar geen plezier mee. Alle eventuele opties zijn uitvoerig met mijn toenmalige instructrice, de staleigenaresse, diverse stalgenoten en uiteraard de dierenarts besproken. De beslissing om haar in te laten slapen was voor mij al moeilijk genoeg en deze beslissing had ik ook zeker niet genomen wanneer de dierenarts had aangegeven haar te kunnen en willen behandelen.
Ik heb inderdaad vrij vlot een nieuw paard gekocht, dat zal niemand ontkennen. Dat betekent echter nog niet dat Unique vergeten is of niet meer wordt gemistIk vond het persoonlijk prettig om weer met een nieuw paard aan de slag te gaan, omdat dat toch ook weer voor plezier en afleiding zorgt, naast het gemis. Dat zal voor iedereen persoonlijk zijn. Rijden staat bij mij verder zeker niet op nummer één.
Voor de meelezers, ik heb met mijn vorige merrie bij Aerdenhout op stal gestaan
vuurneon schreef:Maar je hebt er wel nog een paard bij toch?
Als ik die mogelijkheid heb, dan mag hij van mij echt tot het eind der tijden weideopvulling zijn hoor! Maar op dit moment kan het niet.
vuurneon schreef:Vind ik lief van je
(kan best zijn dat ik exact hetzelfde zou doen als het zover is, zou het toch lastig vinden als een paard die geen pijn heeft te laten gaan. Sowieso een jaar op proef, voor hetzelfde vindt mijn pony het zelf niets natuurlijk. Dan is het keuze ook makkelijker te maken)