Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:32

Hooi!

Ook ik meld me graag weer als meelezer, af en toe reageerend! :)
Hopelijk brengt dit topic net zoveel mensen die hun nieuwe topper vinden, zo niet meer, als het vorige!!

SuperLiesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:34

Smouffies, bedankt! Ik ben zelf ook helemaal weg van m :) Zou wat zijn, dat het eerste paard wat ik zie meteen raak is :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:35

Geryon schreef:
Gaan jullie eigenlijk allemaal meerdere keren bezichtigen? Ook als de pony ver weg staat? Toen ik mijn springpaard kocht, was de reis in totaal 6 uur. Ik heb dus maar 1 keer bezichtigd en de tweede keer gingen wij haar ophalen.

Ik zie ontzettend veel leuke pony's te koop, maar ook weer ver weg. De ouders van mijn nichtje hebben dit liever niet en zoeken iets in de buurt..

Het ligt eraan of ik wel of niet overtuigd ben na 1 bezoek :) een mwah paard ga ik niet nogmaals bekijken. Een paard waar ik bij twijfel denk ik wel.

mrjlnx

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:38

Zo ik kom mij ook even melden. Ben nog niet dringend op zoek maar ik vind het wel ontzettend fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik ben sowieso van plan om iemand mee te nemen die er meer 'kijk' op heeft. En laten keuren natuurlijk.
Ik hoop volgend jaar een leuk paard aan te schaffen moet helaas eerst een nieuwe auto.

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:39

@ SuperLiesje: leuk haffie! :)
@ Geryon: ik had als regel dat ik een paard dat ik leuk vond zeker 2x wilde zien en rijden voordat ik over kopen begon en dat raad ik ook iedereen aan. ook mocht een paard niet verder dan 1 uur reistijd bij me vandaan staan om het een beetje betaalbaar te houden. :$
maar ik moet eerlijk zeggen: het paard dat ik nu gekocht heb had ik ook maar 1x gezien en stond ook te ver weg.
de advertentie en het contact met de eigenaresse was echt perfect dus toch gegaan.
en na het rijden stapte ik af en zei ik tegen mijn vriend: deze wil ik! ga maar onderhandelen over de prijs.
hihi, hij keek me aan met die grote ogen: ben je gek ofzo? :=
lang verhaal kort: ga vooral op je gevoel af, dat vertelt je wel of het klopt (dat klinkt raar en dat vond ik ook altijd maar het is écht zo!) als een paard bij voorbaat niet helemaal aan je eisen voldoet en het staat ver weg: niet gaan! als het een perfect paard lijkt te zijn kun je er altijd voor kiezen wat verder te reizen, maar mijn ervaring is: paarden vallen vaker tegen dan mee in vergelijking met wat er in de advertentie staat. logisch: je presenteert je paard natuurlijk op z'n best...
als een paard verder weg staat kun je ook proberen de bezichtiging te combineren met een ander paard dat daar in de buurt of op de route staat, dat scheelt ook maar is vaak best lastig voor elkaar te krijgen met de verkopers...
@mrjlnx: kenners meenemen is altijd slim of als die niet kan een familielid meenemen die alles voor je filmt, dan kun je het heel makkelijk aan verschillende kenners laten zien om te beoordelen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:42

Volgens mij zitten hier nog weer nieuwelingen in het topic dus breng ik mijn merrie maar weer even onder de aandacht:

Wij hebben een super brave merrie van 8 jaar, 1,70 m te koop. Is L1 geklasseerd, gaat op de korte termijn naar de L2, en loopt thuis op L2/M1 niveau. Ze kan ook springen en heeft ook wel een crossterein gezien. Het is geen damespaard, maar wel heel koel in het hoofd en ze zal niet bokken of steigeren. Heerlijk om gewoon lekker mee te rijden. Braaf in de omgang en bij de smid etc. Merrie heeft goede papieren en is Voorlopig Keur + PROK. Ze mocht tot tweemaal naar de Nationale Merriekeuring van het KWPN. Een goede merrie dus :)

Meer info via een PB. Ow ja, prijsklasse tussen de 6.000 en 8.000 euro :)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:47

@Lindseym dat is ook een goede tip dankjewel!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:56

De PRE merrie waar ik voor mijn vakantie een paar keer naartoe ben geweest wordt dinsdag middag gekeurd. Reuze spannend dus.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:00

LinseyM, zelf ben ik ook van het twee keer kijken, maar bij mijn laatst gekochte paard dus ook maar 1x gekeken. Van tevoren al goed contact gehad, filmpjes gezien etc. Daar aangekomen alleen gekeken of het paard braaf in de omgang was, droge benen check enz. toen ik erop had gereden ook meteen gezegt deze wordt het! Combineren met een paard dat in de buurt staat is wel een goede tip, dankjewel!

Ik ben een pony tegengekomen, waarvan je er echt maar één van tegen komt met die prijs! Ietsje hoger dan budget, maar heb hem toch voorgesteld aan de ouders. Hij staat wel in Limburg en zo ver willen de ouders eigenlijk niet rijden. Laatst hadden ze (we) een miskoop gedaan. Het was de eerste pony die zij gingen bezichtigen, dochter was na 1x kijken helemaal verliefd en dus volgende dag opgehaald, bleek later niks te zijn..
Dus nu willen de ouders per se meerdere keren kijken én voor ze het besluit nemen willen ze meerdere pony's hebben gezien. Alleen, ik denk dat deze dan al weg is. En dat is zonde want dit is de enige die ik voor die prijs ben tegen gekomen die ook echt wel wedstrijdpotentie heeft! Dilemmaaaaaa.

Ik stelde voor om een keertje te gaan kijken, en als hij beviel dan na de tweede keer meteen meenemen (dus trailer meenemen de tweede keer) en op proef nemen voor een paar weekjes (of week), als de eigenaar dat goed vind. Misschien in die proefweek dan andere pony's bekijken?

Wat zouden jullie doen?

smouffies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:11

@ geryon, zou zeker gaan kijken, maar toch ook enkele andere pony's proberen... Je weet maar nooit zeg ik altijd!

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:12

@ Geryon: ik snap de ouders van je nichtje wel hoor! je kan beter wat langer erover doen en goed nadenken dan weer een miskoop.
maar ik vind je voorstel een slim idee en ik zou gewoon kijken of je onderweg nog andere pony's kan bezichtigen, zo haalde ik mijn moeder over om meer km's te maken voor een leuk paard en hebben de ouders van je nichtje ook hun zin. ;) en dan inderdaad bij een tweede keer kijken trailer mee. maar je gaat ook nog wel keuren toch?
verder zou ik me echt niet te druk maken (makkelijker gezegd dan gedaan...) als deze pony weg is voordat jullie een beslissing hebben genomen is dat eventjes heel zuur maar er komt er heus wel weer één waar jullie net zo weg van zijn als van deze. :j heb ik zelf ook vaak gehad. :')

hoe oud is je nichtje? lijkt me heel lastig om een pony te zoeken voor een jonger iemand. die bekijken de pony's vaak toch niet helemaal objectief en worden zo snel verliefd
('maar hij is zo mooi zwart!!' :=)
ik ben best benieuwd over welke pony jij het nu hebt, kun je de ad delen??

edit: als een paard te ver weg stond vroeg ik trouwens ook altijd op voorhand al filmpjes van de gangen (heb je die al gezien?) kun je in ieder geval al uitsluiten dat dat een afknapper wordt na zo ver rijden!
Laatst bijgewerkt door LindseyM op 23-06-12 16:37, in het totaal 6 keer bewerkt

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:15

Deze stal ken ik wel, heb er stage gelopen. Destijds hele fijne paarden hadden ze staan die fijn te rijden waren.

Jenn_Mellow schreef:
Ik maak uit de advertentie op dat dat geen echte fries is maar een arabo-fries.

Normaal ben ik niet zo'n fan van Friezen, maar deze vind ik echt heel gaaf!
http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/95070/zoekid/40410

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:39

Ik wil me hier ook graag melden. Wil langzaam weer op zoek naar een nieuw paardje nu ik (na 4 jaar := ) over het verlies van mijn vorige paardje heen ben .. Maar wil eigg wachten tot t voorjaar, maar alvast rondkijken kan geen kwaad denk ik ..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:41

Emm_ schreef:
Ik wil me hier ook graag melden. Wil langzaam weer op zoek naar een nieuw paardje nu ik (na 4 jaar := ) over het verlies van mijn vorige paardje heen ben .. Maar wil eigg wachten tot t voorjaar, maar alvast rondkijken kan geen kwaad denk ik ..

Welkom!

Wat zoek je? :)

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:00

Pletje123 schreef:
Emm_ schreef:

Welkom!

Wat zoek je? :)

Uhm ben geloof ik best kieskeurig :+
- Ruin
- 3-9 jaar
- 1.60 - 1.70m
- donker bruin / zwart / bont
- pit/bloed mag maar wel betrouwbaar
- geen koudbloed
- niveau maakt niet zoveel uit, wel wat aanleg voor dressuur (wordt voor de recratie gebrukt met nadruk op dressuur)
- max 4000euro

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:08

Ik lees ook weer mee.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 17:40

Voor de nieuwe mensen quote de lijst in de begin post even en zet hier je eisen in dan kunnen we nog eens terug kijken wi nou wat zoekt :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:24

LindseyM schreef:
@ Geryon: ik snap de ouders van je nichtje wel hoor! je kan beter wat langer erover doen en goed nadenken dan weer een miskoop.
maar ik vind je voorstel een slim idee en ik zou gewoon kijken of je onderweg nog andere pony's kan bezichtigen, zo haalde ik mijn moeder over om meer km's te maken voor een leuk paard en hebben de ouders van je nichtje ook hun zin. ;) en dan inderdaad bij een tweede keer kijken trailer mee. maar je gaat ook nog wel keuren toch?
verder zou ik me echt niet te druk maken (makkelijker gezegd dan gedaan...) als deze pony weg is voordat jullie een beslissing hebben genomen is dat eventjes heel zuur maar er komt er heus wel weer één waar jullie net zo weg van zijn als van deze. :j heb ik zelf ook vaak gehad. :')

hoe oud is je nichtje? lijkt me heel lastig om een pony te zoeken voor een jonger iemand. die bekijken de pony's vaak toch niet helemaal objectief en worden zo snel verliefd
('maar hij is zo mooi zwart!!' :=)
ik ben best benieuwd over welke pony jij het nu hebt, kun je de ad delen??

edit: als een paard te ver weg stond vroeg ik trouwens ook altijd op voorhand al filmpjes van de gangen (heb je die al gezien?) kun je in ieder geval al uitsluiten dat dat een afknapper wordt na zo ver rijden!

Ik snap de ouders ook wel hoor, maar ik heb ze overgehaald! Ze gaan bellen! :D We gaan kijken of er nog wat andere leuke pony's zijn (heb zat gewone leuke pony's gezien) waarvan we er eentje op de heen of terugweg kunnen bezichtigen. Ze vinden het geen noodzaak om de pony te keuren. Zelf zou ik het wel doen, maargoed het wordt niet mijn pony!

Het meisje is 9 jaar. Het is inderdaad ontzettend lastig om te zoeken voor haar, zijn we achter gekomen. Ze vond de vorige pony alleen al leuk omdat ze hem zou kunnen krijgen, en daarom al verliefd was := Vanmiddag heeft ze bekend dat ze meteen al zoiets van van "terugbrenguhhh'' (zo zei ze het := ) toen hij zo gek deed toen we hem net hadden.

Wij zoeken meer een recreatiepony dan een sportpony, dus opzich hoeven de gangen niet spectaculair te zijn, maar een pony met potentie (waarvan ik denk dat deze dat wel heeft), zou natuurlijk net wat extra fijn zijn! Het moet meer een pony zijn waar ze leuke dingen mee kan doen. Zij is niet fanatiek genoeg om het ver te brengen in de wedstrijdsport, geeft ze zelf ook toe. Dus over een tijdje wilt ze gewoon wat wedstrijdjes rijden, en elke boerenknol kan wel B/L/M :P Ik zal je de advertentie even pben!

Ik heb trouwens al mailcontact gehad met de eigenaar van die pony, over de standaarddingetjes, waarom ze hem weg doet etc. etc. Heel fijn zo'n eerlijk iemand, weet je waar je aan toe bent. En vanuit hier besloten toch te gaan bellen.

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:28

smouffies schreef:
mobart schreef:
ik lees ook weer mee :)
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/5592
een heleboel paardjes staan hier te koop.

Ik vind 2 schimmels heel leuk hier! namelijk https://www.bva-auctions.com/auction/lot/5592/2312973 en https://www.bva-auctions.com/auction/lot/5592/2313858
Moet je effectief naar die veiling gaan of kan je ook gewoon s die paarden gaan bezichtigen?

Ik weet het niet zeker, maar vandaag was de kijkdag en je kan nu bieden. Ik denk niet dat het paard nogmaals te bezichtigen valt.
Nadeel van een veiling lijkt mij dat je het paard niet kan uitproberen...

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:42

Citaat:
Wie zoekt wat

Seven
- merrie
- minimaal 1.68
- body
- voorkeur voor predicaten en goede moederlijn
- beleerd
- rx goed

Jury
- merrie (voorkeur)/ruin
- 4-8 jaar
- dressuurpaard
- geen schimmel
- 1.63-1.75 m
- Eerlijk paard (moet familiepaard worden met dressuurcarriere voor oudste dochter (15 jr).
- Recent rontgologisch goedgekeurd zijn met mogelijkheid tot herkeuring of keuring bij afkeuring kosten voor verkoper.
- Prijsklasse ca 5.000,00

Iris__Bennie
- 4 tot 10 jaar
- vanaf 1.63m
- Ruin/merrie
- Braaf en betrouwbaar, niet vlug maar wel looplustig
- Voor de dressuursport, af en toe een sprongetje en buitenritten (ook alleen)
- Klinisch en röntgen goed
- Prijsklasse tot 3500

Optisana
- 5-20 jaar
- Kleur: Zwart of bruin
- Leerpaard ( voor beginner dus. )
- Lief & niet schrikachtig
- Ras: maakt niet uit
- Prijsklasse: tot maximaal € 6.000
- Dressuur paard die ook een kleine sprong kan maken
- schofthoogte: > 1.50

kitty_gomez
- Lieve brave stevige C pony voor de dressuur en buitenritten (recreatie)
- stokmaat vanaf ong. 1.32
- Braaf, rustig en 100 % betrouwbaar.
- 100 % verkeers mak (groot verkeer)
- Geen (stal)gebreken
- Leeftijd ong. 7-12 jaar
- moet ook te rijden zijn voor een onzekere ruiter.
- lagere/normale prijsklasse

annisatjj
- merrie of ruin
- vanaf 1,65
- leeftijd vanaf 4 tot 12
- moet dressuurmatig goed zijn
- moet een beetje kunnen springen
- verkeersmak
- geen stal gebreken
- kleur maakt niet zoveel uit (alleen echt geen bont)
- prijsklasse tot 13.000

Joycebunny (niet echt actief op zoek)
- allround met vooral dressuurpotentieel
- stokmaat 1m60-1m75
- koel in het hoofd, betrouwbaar
- geen dooie, mag wat looplust inzitten
- leeftijd van 2-10 jaar oud (bij voorkeur zadelmak/beleerd)
- niveau naar leeftijd
- Budget = €4000

Eastpak
- Fries (, veel knie-actie, fijn hoofd (geen lomp) en luxetypetje.
- Merrie = minimum stamboekm. (voorkeur merrie) / ruin
- grote maat, liefst groter als 164cm
- braaf, fijn na te rijden, voorwaarts met rem en werkwillig
- liefst ook voor de kar
- 4 à 9-10 jaar (leeftijd naar ervaring)
- geen exceem, bemerkingen, volledig goed gekeurd of gekeurd mogen worden
- prijs kwaliteit (geen fantasieprijzen van hoger dan 6500 etc)

Belsje
- paard
- stokmaat : tussen de 1m60 en 1m70
- papier niet belangrijk, drie goede (!) gangen wel
- leeftijd 5,6,7 ... Maar niet zadelmak (of net) mag ook, als het gangwerk en karakter er is!
- niveau: maakt niet zoveel uit, goed in het hoofd is extreem belangrijk

marjoleine89
-paard (liefst merrie)
- stokmaat 1.60-1.65
- goede gangen,goed papier
- allrounder, voornamelijk dressuur maar ook een x een oefenparcours/oefencross.
- tussen de 4 en 10 jaar.
- goed verkeersmak, zowel alleen naar buiten als in een groep.
- röntgenologisch goed, of gekeurd mogen worden.

SuperLiesje
- ruin (voorkeur) of merrie
- max stokmaat van ong 1.65 m.
- Bij voorkeur een koudbloed (kruising). Papier en dergelijke maakt me allemaal niets uit.
- aanhankelijk en rustig recreatiepaardje. Daarmee bedoel ik dat het niet een paard moet zijn wat overal van schrikt. Bij voorkeur ook al bekend met groot landbouwverkeer.
- ik wil buitenrijden, maar daarnaast ook lekker ontspannen in de bak rijden.
- liefst een paardje dat nog niet beleerd is of net beleerd, maar mocht ik er 1 tegenkomen die al wel beleerd is en het klikt dan houd ik uiteraard alle opties open
- Bij voorkeur niet ouder dan 8 jaar ongeveer.
- Budget: max ongeveer €1250
- ik zoek een paard in de noordelijke provincies (groningen, friesland of drenthe)
- Ik zou het ook leuk vinden het paard (in de toekomst) voor de kar te beleren

Antoinetje
Voor mijn vriend en mijzelf:
- Ruin
- Minimaal 5 maximaal 12 jaar
- Kleur en afstamming maakt niet uit
- L/M dresuur (hoeft niet bevestigd mag ook de oefeningen kennen)
- B springen
- Braaf en betrouwbaar
- Lief op stal
- Budget rond de €2000 voor het perfecte paard kan meer vrij gemaakt worden.
Maar..... Ik ben zelf gek op Shires en Clydesdales daar hou ik mijn ogen ook stiekum voor over.

willie10
ik zoek:
- ruin of merrie
- 6 tot 9 jaar
- ongeveer L dressuur of hoger springen hoeft niet perse
- rond de 1.68
- lief en betrouwbaar
- goed verkeersmak
- budget is max 4000

Melkbus (heeft geen haast met zoeken)
- toekomstig dressuurpaard voor dochter (doet NHB Deurne paardensport)
- verwachte stokmaat tussen 1.65 en 1.75
- veulen of jaarling
- geen voorkeur voor kleur
- merrie/hengst/ruin
- uit goede moederlijn
- voorkeur voor Tuschinski / Dreamcatcher

Geryon
niet voor mijzelf, maar voor mijn nichtje. Dit zoek ik:
- D/E-pony (min. 1.45m)
- min. 4 jaar, max. 16
- prijsklasse tot 2300 incl toebh (ze zoeken eigenlijk echt tot 2000, wordt al moeilijk, maar ben bereid zelf ook mee te betalen, maar meer dan 2300 kan écht niet)
- geen friezen haflingers fjorden of dravers

Mrjlnx
Geen haast met zoeken, pas volgend voorjaar/zomer.
Paard (1.57 - 1.84)
Fries arabo/fries (Slanker type) of Kwpn
Ruin/merrie
4 - 8 jaar
Niveau: Hoeft niet beslist niveau te hebben wel een beetje potentie voor sport en het liefst wel al ingereden.
Paard moet koel in het hoofd zijn, mag best eens schrikken maar het liefst niet een paard wat alleen geschikt is
voor zeer ervaren ruiters. (Liefst ook in de Noordelijke provincies)
Budget liefst tot €4500

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:33

Ah hier zijn jullie :D
Ik blijf dit topic ook volgen ondanks dat ik al een paard gevonden heb.
Het gaat heel goed met Solinde! Ben zooooo blij met haar <3
Hier een filmpje van haar tijdens een training:

http://www.youtube.com/watch?v=DiqR9JA3kFc

:wave:

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:40

Alja schreef:
@ monica:

wat voor paard heb jezelf?
niet het paard uit je profiel toch?

Heb nu een KWPN ruin van Parcival.
Paard in mijn profiel heb ik helaas afgelopen januari moeten inslapen.. dat was echt het paard waar ik DE klik mee had..

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:51

Bezichtiging ging goed vandaag, paard leek echt fijn braaf. Tikkie traag in de bewegingen, maar galop was zeker goed te noemen. Mooi paard ook en zelfs nog iets groter dan ik verwacht had van de foto's. Volgend weekend gaan we terug. Tenzij hij natuurlijk op stel en sprong verkocht is, maar dan hebben we gewoon pech. Ik heb vorig jaar wel 25 paarden gezien, maar deze is nu al de beste eraf :+

@Seven, wat voor Dreamcatcher ga je kijken ? Ik heb er vorig jaar eentje geprobeerd, dat was wel echt een toffe, maar veels te groen voor fijn. En een behoorlijk kasteel. 1.75.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:04

Ik volg jullie al een poosje op trouwe voet en nu mijn zoektocht toch wat serieuzer aan het worden is zet ik me zelf ook maar in de lijst.
Ik heb afgelopen weekend het eerste veulen bekeken. Prachtig hengstje, maar ik bekijk liever nog even wat meer.
Volgende week gaan we een dagje rijden en langs wat adresjes veulens kijken. Als iemand nog een leuk dressuur gefokt hengst veulen weet in de buurt drenthe en kop van overijssel hoor ik het graag!

Iedereen nog onwijs gefeliciteerd met hun nieuwe aanwinst!

mrjlnx schreef:
Citaat:
Wie zoekt wat

Seven
- merrie
- minimaal 1.68
- body
- voorkeur voor predicaten en goede moederlijn
- beleerd
- rx goed

Jury
- merrie (voorkeur)/ruin
- 4-8 jaar
- dressuurpaard
- geen schimmel
- 1.63-1.75 m
- Eerlijk paard (moet familiepaard worden met dressuurcarriere voor oudste dochter (15 jr).
- Recent rontgologisch goedgekeurd zijn met mogelijkheid tot herkeuring of keuring bij afkeuring kosten voor verkoper.
- Prijsklasse ca 5.000,00

Iris__Bennie
- 4 tot 10 jaar
- vanaf 1.63m
- Ruin/merrie
- Braaf en betrouwbaar, niet vlug maar wel looplustig
- Voor de dressuursport, af en toe een sprongetje en buitenritten (ook alleen)
- Klinisch en röntgen goed
- Prijsklasse tot 3500

Optisana
- 5-20 jaar
- Kleur: Zwart of bruin
- Leerpaard ( voor beginner dus. )
- Lief & niet schrikachtig
- Ras: maakt niet uit
- Prijsklasse: tot maximaal € 6.000
- Dressuur paard die ook een kleine sprong kan maken
- schofthoogte: > 1.50

kitty_gomez
- Lieve brave stevige C pony voor de dressuur en buitenritten (recreatie)
- stokmaat vanaf ong. 1.32
- Braaf, rustig en 100 % betrouwbaar.
- 100 % verkeers mak (groot verkeer)
- Geen (stal)gebreken
- Leeftijd ong. 7-12 jaar
- moet ook te rijden zijn voor een onzekere ruiter.
- lagere/normale prijsklasse

annisatjj
- merrie of ruin
- vanaf 1,65
- leeftijd vanaf 4 tot 12
- moet dressuurmatig goed zijn
- moet een beetje kunnen springen
- verkeersmak
- geen stal gebreken
- kleur maakt niet zoveel uit (alleen echt geen bont)
- prijsklasse tot 13.000

Joycebunny (niet echt actief op zoek)
- allround met vooral dressuurpotentieel
- stokmaat 1m60-1m75
- koel in het hoofd, betrouwbaar
- geen dooie, mag wat looplust inzitten
- leeftijd van 2-10 jaar oud (bij voorkeur zadelmak/beleerd)
- niveau naar leeftijd
- Budget = €4000

Eastpak
- Fries (, veel knie-actie, fijn hoofd (geen lomp) en luxetypetje.
- Merrie = minimum stamboekm. (voorkeur merrie) / ruin
- grote maat, liefst groter als 164cm
- braaf, fijn na te rijden, voorwaarts met rem en werkwillig
- liefst ook voor de kar
- 4 à 9-10 jaar (leeftijd naar ervaring)
- geen exceem, bemerkingen, volledig goed gekeurd of gekeurd mogen worden
- prijs kwaliteit (geen fantasieprijzen van hoger dan 6500 etc)

Belsje
- paard
- stokmaat : tussen de 1m60 en 1m70
- papier niet belangrijk, drie goede (!) gangen wel
- leeftijd 5,6,7 ... Maar niet zadelmak (of net) mag ook, als het gangwerk en karakter er is!
- niveau: maakt niet zoveel uit, goed in het hoofd is extreem belangrijk

marjoleine89
-paard (liefst merrie)
- stokmaat 1.60-1.65
- goede gangen,goed papier
- allrounder, voornamelijk dressuur maar ook een x een oefenparcours/oefencross.
- tussen de 4 en 10 jaar.
- goed verkeersmak, zowel alleen naar buiten als in een groep.
- röntgenologisch goed, of gekeurd mogen worden.

SuperLiesje
- ruin (voorkeur) of merrie
- max stokmaat van ong 1.65 m.
- Bij voorkeur een koudbloed (kruising). Papier en dergelijke maakt me allemaal niets uit.
- aanhankelijk en rustig recreatiepaardje. Daarmee bedoel ik dat het niet een paard moet zijn wat overal van schrikt. Bij voorkeur ook al bekend met groot landbouwverkeer.
- ik wil buitenrijden, maar daarnaast ook lekker ontspannen in de bak rijden.
- liefst een paardje dat nog niet beleerd is of net beleerd, maar mocht ik er 1 tegenkomen die al wel beleerd is en het klikt dan houd ik uiteraard alle opties open
- Bij voorkeur niet ouder dan 8 jaar ongeveer.
- Budget: max ongeveer €1250
- ik zoek een paard in de noordelijke provincies (groningen, friesland of drenthe)
- Ik zou het ook leuk vinden het paard (in de toekomst) voor de kar te beleren

Antoinetje
Voor mijn vriend en mijzelf:
- Ruin
- Minimaal 5 maximaal 12 jaar
- Kleur en afstamming maakt niet uit
- L/M dresuur (hoeft niet bevestigd mag ook de oefeningen kennen)
- B springen
- Braaf en betrouwbaar
- Lief op stal
- Budget rond de €2000 voor het perfecte paard kan meer vrij gemaakt worden.
Maar..... Ik ben zelf gek op Shires en Clydesdales daar hou ik mijn ogen ook stiekum voor over.

willie10
ik zoek:
- ruin of merrie
- 6 tot 9 jaar
- ongeveer L dressuur of hoger springen hoeft niet perse
- rond de 1.68
- lief en betrouwbaar
- goed verkeersmak
- budget is max 4000

Melkbus (heeft geen haast met zoeken)
- toekomstig dressuurpaard voor dochter (doet NHB Deurne paardensport)
- verwachte stokmaat tussen 1.65 en 1.75
- veulen of jaarling
- geen voorkeur voor kleur
- merrie/hengst/ruin
- uit goede moederlijn
- voorkeur voor Tuschinski / Dreamcatcher

Geryon
niet voor mijzelf, maar voor mijn nichtje. Dit zoek ik:
- D/E-pony (min. 1.45m)
- min. 4 jaar, max. 16
- prijsklasse tot 2300 incl toebh (ze zoeken eigenlijk echt tot 2000, wordt al moeilijk, maar ben bereid zelf ook mee te betalen, maar meer dan 2300 kan écht niet)
- geen friezen haflingers fjorden of dravers

Mrjlnx
Geen haast met zoeken, pas volgend voorjaar/zomer.
Paard (1.57 - 1.84)
Fries arabo/fries (Slanker type) of Kwpn
Ruin/merrie
4 - 8 jaar
Niveau: Hoeft niet beslist niveau te hebben wel een beetje potentie voor sport en het liefst wel al ingereden.
Paard moet koel in het hoofd zijn, mag best eens schrikken maar het liefst niet een paard wat alleen geschikt is
voor zeer ervaren ruiters. (Liefst ook in de Noordelijke provincies)
Budget liefst tot €4500

Giorgio_x
veulen
dressuur gefokt
hengst
er moet zeker potentie in het veulen zitten.
budget inprincipe tot €4.000, wat mij prima lijkt voor een goed veulen.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:16

ik heb destijds ook een dreamcatcher geprobeerd, fijn braaf paard maar de eigenaar vroeg een prijs welliswaar in mijn budget maar ik vond het paard dat bedrag niet waard. Hij wilde niet zakken ik niet stijgen, ging niet door dus :)