Help, mijn paard heeft het IQ van een baksteen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:09

Haha, zo vonden we ons andere paard in de grote wei met haar vliegendeken helemaal over het hoofd, stond ze rustig te grazen. Schijnbaar had ze liggen rollen en op de een of andere gekke manier waren beide achterbeensingels losgegaan. Paard vond het helemaal niet erg, had in elk geval geen vliegen op haar hoofd. :D

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:21

Wat een slimme pony's hier _O-

Die van mij doet ook VWO *kuch* *kuch* *kuch*
Opzich is ze best slim, leert snel kunstjes en kan prima haar stal opendoen, maar af en toe...

Zo doe ik dus VD met haar, en kan ze op het blok staan. Het blok staat in haar weitje, en ze staat 24/7 in de wei dus kan wanneer ze maar wil erop. Ik had haar 'op blok' gevraagd, en ze stond keurig. Ik was van plan naar huis te gaan, dus ik leg een schep biks op het gras, kuil er naast, vers water. En wat doet mevrouw, die staat nog op het blok. Ik vond het wel prima dus ging maar een stukkie met de hond wandelen, kom terug een halfuur later terug staat die gek nog steeds op dat blok. :')

Ze weet ook maar al te goed dat ik het leuk vnd als ze me een kusje geeft, zit ik te eten en op het moment dat ze dat doorkrijgt komt ze heel rustig op me af en geeft me toch een lebber over mn gezicht, en maar doorgaan totdat ze een korstje krijgt.

Ze heeft het ook nog steeds niet door dat we breder zijn met zadel op. Ik wil jaar meenemen door het hek, maar mevrouw heeft geen geduld en gaat gewoon terwijl het hek nog niet open is... Gevolg, zadel in de knoop met het hek en een pony die er heeeeelemaaal nieets van snapt :x

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:20

Wat een leuke verhalen hier!
Mijn paard is trouwens ook erg gek op zichzelf. Zodra ze een spiegel in de bak ziet, gaat ze stilstaan en naar zichzelf kijken :') . Soms ook echt erop aflopen.
Mijn hoefsmid vindt ze ook helemaal geweldig, constant kijken wat hij doet en hem likken enzo. Arme hoefsmid kan amper zijn werk uitvoeren. En als hij dan klaar is en ze met mooie gelakte nageltjes staat, gaat ze helemaal met haar lichaam naar achter buigen zodat ze zelf haar hoeven kan zien 8)7 .

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:17

playboysches schreef:
Mijn paard is trouwens ook erg gek op zichzelf. Zodra ze een spiegel in de bak ziet, gaat ze stilstaan en naar zichzelf kijken :') . Soms ook echt erop aflopen.
Mijn hoefsmid vindt ze ook helemaal geweldig, constant kijken wat hij doet en hem likken enzo. Arme hoefsmid kan amper zijn werk uitvoeren. En als hij dan klaar is en ze met mooie gelakte nageltjes staat, gaat ze helemaal met haar lichaam naar achter buigen zodat ze zelf haar hoeven kan zien 8)7 .

:')

Weet ik een cadeautje voor dierendag of zjn verjaardag:
http://www.horsetackinternational.com/i ... update.jpg

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:31

Ik vind mijn paardje best slim *\o/* behalve.....Dat alhoewel ze strontchagrijnig wordt van regen, ze wel gewoon buiten blijft staan als het regent en niet in het schuilstalletje gaat staan, om zich dus vervolgens te laten natregenen en nog chagrijniger te worden 8)7

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 20:52

lovelanga schreef:
Ik vind mijn paardje best slim *\o/* behalve.....Dat alhoewel ze strontchagrijnig wordt van regen, ze wel gewoon buiten blijft staan als het regent en niet in het schuilstalletje gaat staan, om zich dus vervolgens te laten natregenen en nog chagrijniger te worden 8)7

Ja, vooral voor je haar op stal wilt zetten ziet ze er heel slim uit. :+

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:56

RusselNuwell schreef:
lovelanga schreef:

Ja, vooral voor je haar op stal wilt zetten ziet ze er heel slim uit. :+

Iknow,Iknow :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:59

haha die hoefglitters, vreselijk :+

ik heb een best slimme pony, buiten de stal is toch veel meer kuilgras, dus waarom in stal blijven? (was staldeur vergeten).

Ik was aan het aftuigen na het mennen, dus ik wil kar binnen zetten en normaal bleef ze altijd staan, was ze 100m verderop, richting de wei aan het lopen. Ik er dus achteraan rennen, maar niet dat ze komt...

Paard van mij is echt dom..
loopt trailer in en stoot 9 vd 10 keer zijn hoofd omdat hij die omhoog gooit...
ik wil paard vangen, maar mag overdag op het gras. Dus ik loop naar tussendraad en dan komt die heel lief aan. klik het touw vast en ga rijden. En dit gaat al 2 weken zo, en hij doet het nogsteeds!

Haflinger van ons is ook echt niet slim...
wilde een meertje niet in, doet uiteindelijk toch haar voorhoeven erin... neemt een mega sprong en land een eind verderop in het water,,, en gaat alleen maar dieper en dieper (met lesklantje erop, BB genseuveld oeps!) En ik stond ernaast met mijn paard, ik wil eraf springen en hij springt aan de kant... want het is wel heel eng :j En toen later weer erop stappen... maar dat werd wegrennen natuurlijk! want er zaten spoken in het water!!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 01:05

_Summerly_ schreef:
Quebelle schreef:
Paard dat z'n touw los trok en vervolgend triomfantelijk weg slenterde over het erf en tenslotte bleef staan omdat hij niet wist wat hij met z'n vrijheid kon doen _O-
Of paard dat haar touw los trekt, erop gaat staan, één keer haar hoofd omhoog beweegt en vervolgens omkijkt met een blik van: ik sta op mijn touw, wil je me bevrijden? :')

Oh geweldig :')
Alleen bij mijn paard volgt er eerst een kleine paniek reactie waarna hij naar mij kijkt en ik hem bevrijd :j

Heel leuk dit, lach me kapot, zo herkenbaar :j

Vandaag fietste ik mijn paard terug naar de wei, toen ik even stil stond liep hij achter de fiets langs, toen hij weer terug moest bleef het halstertouw onder mijn zadel hangen en lifte hij fiets inclusief mij ongeveer een meter omhoog :\

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:14

Anne_GTI schreef:
playboysches schreef:

:')

Weet ik een cadeautje voor dierendag of zjn verjaardag:
http://www.horsetackinternational.com/i ... update.jpg

Hahaha zal ze gek staan te kijken als dat opeens op haar hoeven zit... :P

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 18:53

Leuk topic dit inmiddels al 6 pagina's vermaak haha!
Die van mij heeft zo ook zijn acties maar mijn vorige paard, was 26 jaar oud en wijs maar als ze langs een spiegel galoppeerde werd ze helemaal boos omdat ze dacht dat een of ander gestoord paard het lef had om zo dicht langs haar te galopperen. en hoe vaak we er ook langs kwamen ze kreeg het maar niet door!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Help, mijn paard heeft het IQ van een baksteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:49

Paardlief had vandaag zo'n slimme actie, je moet het eigenlijk even visualiseren.
Mijn vriend is de laatste tijd bezig om af en toe vrijheidsdressuur kunstjes aan te leren. Oké prima, leuk.
Kom ik vanavond de paddock op gelopen, hij staat een paar meter naast het paard, en paardlief...
Staat als een malle met haar kop tussen haar voorbenen naar snoepjes te zoeken. :')

Mafkees, ik hoop dat ze inmiddels gewoon netjes van haar hooi staat te eten en niet nog steeds zo belachelijk staat te doen.... :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:58

Hihihi dat zie ik voor me Cis :+
Doet mijn vzp ook wel eens. Elke keer dat ze gehoorzaamt aan iets, bij het longeren ofzo, haar nek verdraaien naar mij: 'Dat zag je toch wel hè!?!? Dit is het moment waarop je mij een snoepje geeft :j '

ikbenjustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:28

Mijn paard ook _O-

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:34

Mijn paard is ook erg dom, vandaag alweer... had hem 'vrij' laten springen aan de longe, omdat hij anders het hel ook meeneemt als sprong (1,20m hoog). Toen liet ik hem daarna los, loopt die in een slakkengang naar het hek toe en springt er opeens overheen... bleef hangen met zijn achterbenen beetje gekrabbeld en toen ging die maar staan eten.. zucht.

Ieefooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:45

jaa, mee eens

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:11

Hahaha jeetje suikermeisje da's nogal een eigen willetje.

Paardlief had vandaag weer een actie. Al heel de terugweg zelfverzekerd aan het paraderen, druk druk druk, we dachten tja die zal wel naar huis willen. Ben je eindelijk echt maar 15 min van huis, slaat ze linksaf, compleet de verkeerde kant op. Omgedraait, hallo het andere paard gaat toch ook rechts. Toen draaide ze maar om, met een hoofd van ik loop wel gewoon terug zoals we hier gekomen ben, die weg ken ik wel. :j
Ja echt niet he, we zijn 3 uur weg geweest. :+

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:29

_/-\o_ haha prachtig al die slimmerds!

Die van mij kan er af en toe ook wat van.
Hele tijd geleden met een groep op buitenrit. Met z'n allen even onder een viaductje door om aan de andere kant lekker galopje op het gras te kunnen doen. Loop op m'n gemak met hem voorop opeens in de remmen en steigeren. 'Dat is eng hoor zo'n viaduct!' Hele set paarden achter hem natuurlijk ook gelijk van streek; steiger de steiger. Staat hij doodstil om zich heen te kijken en stapt vanzelf onder het viaduct door tussen de duwende konten van de andere paarden; 'Ja ik moet toch wel even stoer lijken hoor baas' :+

Balkjes draven; geen probleem. Maar als hij over één simpel balkje moet stappen, kletter de kletter... kijkt ie nog even tussen zijn benen door wat daar nu weer voor raar obstakel op de grond ligt.

En opstapkrukjes die andere ruiters voor de bak laten staan kun je gewoon doorheenlopen hoor als de baas 3 seconden even niet oplet. Ze stuiteren vanzelf opzei.

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:16

Geniaal topic dit _/-\o_

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:14

of vier flesjes nagellak voor elke hoef een hahahahaha geniaal dit

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:25

Geniaal topic !
Benfire is ook zo een slimmerd, als hij bij toeval op zijn halstertouw blijft staan..... Snapt hij het niet meer! Alle hoeven gaan omhoog behalve de goede en na paar keer ronddraaien op de ene hoef waar t touw onder ligt, besluit hij maar met zijn neus aan de grond te wachten tot baasje hem redt. Eigenlijk wel prettig want toen hij met een buitenrit er vandoor kletterde is hij halverwege stil komen te staan met teugel onder de hoef..... Wederom met de neus aan de grond, nadenkend hoe het toch mogelijk is dat hij zn hoofd niet omhoog kan krijgen. Het is zoooooon popje, die knol <3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:47

Door dit topic moet ik ineens denken aan een keer dat ik zag hoe er werd geoefend met trailerladen met een paard bij ons op stal.

Eigenaar lokte het paard met muesli de trailer in, een ander stond erachter om hem zachtjes vooruit te drijven. In de trailer stond een oudere pony en weidemaatje van het betreffende paard. Die pony brak zijn nek bijna, hij lustte die muesli ook wel! _O- Je zag hem denken, 'Jeetje de volgende keer ga ik ook maar bang zijn voor de trailer' :=

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:59

Zo had ik eens een paard wat vreselijk bang was voor een emmer die naast de buitenbak stond, ik had zoiets van het is wel goed met jou je leert er maar gewoon langs lopen.
Nou heb ik een hele lange adem maar na een aantal weken was ik het toch echt beu en besloot ik de emmer toch maar weg te halen en wat denk je....
Nu was hij bang want er stond niets meer.... 8)7 _O-

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 16:01

Ik dacht dat het zomerse weer mijn paard wel goed deed, hij leek iets helderder. Maar helaas, met dit regenachtige weer komt het toch echt niet goed. Gister kwam ik terug van mijn les op de vereniging, normaal weet hij zelf de weg wel goed te vinden, maar tjah, zoiets moeilijks mogen we ook niet van hem verwachten.
Eerst stond meneer stil voor de inrit van de buurman, keek eens om zich heen, en besloot toen toch maar dat het niet de goede inrit was, en hij sjokte weer verder. Onze inrit liep hij vervolgens vrolijk voorbij, om twee meter later dom om zich heen te gaan staren, met een blik in zijn ogen alsof hij een hele nieuwe wereld zag. :=

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:23

mijn haf is slim en dom te gelijkertijd..
heb je ooit een paard gallopperend en blij een wei met gras uit zien gaan?
ze sprint rigting haar stal en staat daar dan te wachten van: nu krijg ik een koekje.
(ze wou eerst nooit de wei uit naar der andere wei dus ging haar maar belonene als ze eruit was.)
de shet is een stuk slimmer die blijft gewoon staan todat ik halster hebgehaald. :o

mij vader ging hun drinkbak vullen met met een jerrycan. gaat ze helemaal met der tong in een gat van 15cm om bij het water te komen terwijl er al water zat in de ton 8)7

ik lach me hier mestal heelemaal kapot om en maak dan de opmerking: dit kan je niet veranderen. ze is en blijft blond.

maar ze kan wel deuren opmaken die ik niet open krijg :))