Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SuperRoos schreef:gabyfedde: sorry, haha, ik noem paarden soms hem en soms haar, haha
kan dr ook niks aan doen,
die ene kruin precies in het midden van het hoofd geeft weer dat ongecompliceerde aan,
maar kun je me vertellen of HIJ inderdaad sommige dingen met trainen traag oppakt, ben benieuwd,
die grote kruin op de hals is de korenaar, daar schrijf ik later nog wel wat over op
Kleintje schreef:2 kruintjes... even kijken wat het boek daarvan zegt...
Paarden die dat hebben reageren vaak emotioneler en sterker dan gemiddeld. Ze raken vaak op zeer onverwachte momenten van streek zonder aanwijsbare reden.
Wanneer zo'n paard zijn zelfbeheersing verliest, is het het beste om hem even te laten gaan en dan weer tot rust te laten komen. Straffen helpt niet, vaak versterkt straffen het ongewenste gedrag en wordt het paard er nog onwilliger door.
SuperRoos schreef:[/i]voor billy:
profiel: ramshoofd:
deze paarden worden vaak beschouwd als koppig en niet erg slim,
verder heft hij ook een breed stuk van het midden van het neusbeen tot de kaaklijn, dat betekend dat het paard een beetje trag van begrip is en niet erg flexibel
Koppig klopt, hij leert wel snel en is niet traag van begrip
kaken: klein tot gemiddeld:
een gemiddelde leerling
snuit: schuin aflopen:
deze paarden hebben de neiging om iedere nieuwe ruiter uit te proberen om erachter te komen wie de baas is
Hij probeert iedereen uit, niet alleen een nieuwe ruiter, hij heeft net als het bassie wat moeite met gezag af en toe:P
mond; medium:
duidt niets bijzonders aan
lippen: niet heel erg goed te zien op de foto, maar ze zijn wel stijf:
dat betekend dat het paard introvert is
klopt, hij is geen allemansvriend, en houdt ook niet van polonaise aan zijn lijf, alhoewel hij na zijn ziekzijn wel aanhankelijker is geworden
neusgaten: gemiddelde grootte:
gemiddelde intelligentie
kin: complex:
een gecompliceerd karakter
hij heeft behoorlijk lastige trekjes, dus dat klopt wel
ogen: driehoekig oog met rimpels erboven:
heeft iets weg van en fragende frons of een bezorgde blik, het betekend dat het paard onzeker is, als het paard deze blik krijgt tijdens het rijden betekend het dat hij niet begrijpt wat je van hem vraagt, starf hem daar dus niet om maar breek de les in stukjes en leer hem die een voor een.
tevens heeft hij kuilen boven zn ogen: duidt op een hard leven (in het verleden misschien) of op een ernstige ziekte in het verleden
Hij is idd erg ziek geweest 4 jaar geleden, was bijna afgemaakt
oren: recht omhoog:
dit soort paarden zijn vaak wat heftig, ook zijn zn oren smal, dat duidt op veranderlijkheid en onevenwichtig gedrag,
het is een heel heftig paard, wat af en toe erg schrikkerig kan zijn.
zo ben benieuwd, dit was wel een hele aparte om te beschrijven,
volgens mij heb je een heel moeilijk paard dat je goed moet begrijpen wil je er resultaten mee behalen, (misschien kan jij er dus wel heel veel mee omdat jullie elkaar goed aanvoelen)
zit ik een beetje in de goede richting
je zit absoluut in de goede richting, alleen die intelligentie herken ik absoluut niet.
hij is nl best intelligent, en weet daar gebruik van te maken.
Wat ik wel heel opvallend vind is dat hij veel makkelijker is met dingen die hij leuk vindt (springen en voor de kar) dan met dressuren. Dat vindt hij veel minder leuk, en dan doet hij veel minder zijn best