Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
horses1990 schreef:Ik vind het gewoon een beetje overdreven heb paarden nooit anders zien doen...een merens bij ons op stal en mijn haflinger maakten elkaar in het begin ook zo goed als af en zijn nu beste vrienden...als de 1 weg is dan is het meteen hinniken en onrustig omdat ze elkaar niet meer kunnen zien...ik zie het gewoon als de natuur...een paard moet wel een paard kunnen zijn...en geen kind die met een dekentje op en die van zijn vriendjes wordt weggehouden omdat hij dan zogenaamd beter zn best doet op school... want zo is het wel...
horses1990 schreef:Nouja heb het meegemaakt...boze mensen omdat hun paard een trap kreeg van mijn haflinger...Ja mijn haflinger is dominant...maar dan hoeft ze nog niet alleen te staan...het blijft bij 1 trap en daarna is het goed...en dat paard dat dan een trap kreeg en hoog in het bloed stond was maanden kreupel...slacht is idd overdreven maar het kost wel een hoop geld aan veearts kosten e.d. als een paard zo snel kreupel is...
Ik heb trouwens weleens een documentaire gezien waarin paarden elkaar afmaken in de wilde natuur...dan gaat het meestal wel om hengsten...maar goed het is en blijft de natuur...

kiki1976 schreef:Eigenlijk ben ik toch wel van mening dat ik de mensen die zelf alle luxe willen boven het welzijn van hun paard vrij egoistisch.
Omdat jij alle luxe wil moet je paard maar 22/7 op stal staan![]()
Als ik mijn paard op zo'n stal zou moeten zetten kan ik haar binnen de kortste keren wegbrengen.
Als ik zie hoe ze nu geniet op de weide met soort genootjes om haar heen. Ze lekker ziet grazen, spelen....
'Savonds gaan ze terug naar de paddock en blijven nu lekker de nacht buiten (met de winter wel 'snachts op stal).
Millanka schreef:Mijn paard vind een stal geen luxe
Sowieso is de vraag heel krom, extreme luxe of het beste voor je paard is een hele andere vraag dan kiezen tussen stal A en B. Extreme luxe en het beste voor je paard is voor iedereen namelijk anders.
deruijter schreef:Millanka schreef:Mijn paard vind een stal geen luxe
Sowieso is de vraag heel krom, extreme luxe of het beste voor je paard is een hele andere vraag dan kiezen tussen stal A en B. Extreme luxe en het beste voor je paard is voor iedereen namelijk anders.
Stal A heeft genoeg mogelijkheden om je paard voldoende beweging en sociale contacten te voorzien.
Denk aan paddocks, stapmolen, longeerbak, binnen- en buitenbak.
Er is ook een poetsplaats, ruimte om trailer te stallen en een zadelkamer. Mijn paard en ik komen niks te kort. deruijter schreef:Stal A heeft genoeg mogelijkheden om je paard voldoende beweging en sociale contacten te voorzien.
Denk aan paddocks, stapmolen, longeerbak, binnen- en buitenbak.
Millanka schreef:Ligt eraan. Je paard mag maximaal 1 uur in de paddock per dag. Stapmolen is geen vrije beweging, en dingen zoals longeerbak, binnen- en buitenbak, ik ben op nog geen één stal geweest waar paarden daar overdag zonder toezicht in mogen. Zelfs stallen waar ze uberhaupt niet in de bak los mogen (en mijn paard kan ook niet zomaar los in de buitenbak omdat hij over de omheining heen springt) Dus het is per combinatie verschillend. Uitgaande van de post van de TS, zou stal A voor ons een ramp zijn en B een hemel. Maar ik kan er best voor inkomen dat mensen met hun paarden wel happy kunnen zijn op stal A, maar het zou gewoon niet werken voor ons
heel vervelend 
) is dat een absolute must!